קצת פרופורציות - בורג' דובאי מול עזריאלי עגול

דןמור

New member
קצת פרופורציות - בורג' דובאי מול עזריאלי עגול

הסימון של עזריאלי הוא בהתאם לקומה ה-50 של המגדל (יכול להיות שיש הבדלים בגובה של הקומות או שעשיתי טעויות קטנות, אבל זו בערך הפרופורציה. כרגע זה בגובה של 140 קומות בערך (בהתחשב בקומות הכפולות). מדהים כמה המגדל עצום ביחס לכל דבר אחר שנבנה אי פעם (ויש עוד איזה 30-40 קומות בערך). זה גם אחד מהמגדלים הכי לא כלכליים שיש בעולם לטעמי.
 

elhaya

New member
זה אני או שהבניין הזה דומה לקסאם מוכן לשיגור?

 

גראנד

New member
חח... תגידו שאלה קצת מוזרה אבל בכל זאת

אם ניקח את ישראל שבה יורד שלג בחורף בדר"כ בהרים שגובהם 500 מטר ומעלה אז אם היה לנו בורג' כזה אז בחורף בקצה שלו היה מתאסף שלג? הרי הוא בגובה 800 מטר.
 

eyalmel

New member
שיבנו כבר את ארובת השרב

אפשר יהיה להכניס את בורג' דובאי לתוכה ואף אחד לא יידע....
 

אביבי 9

New member
בעיני פרוייקט "עזריאלי" בהרבה יותר מרשים

ונורמלי לעיניים מאשר המגדל שאני לא בטוח אם בעשר השנים הקרובות יאוכלס בכלל ויעמוד סתם ככה כמו שמוק באוויר....
 

AdonAsda

New member
אני לא רואה שמישהו פה מתלנון פה על שער העיר

שיכול היה להיות הרבה יותר כלכלי אילו היה זוג מגדלים בני 30 ומשהו קומות.
 

down under

New member
מדוע שער העיר לא כלכלי?

כל המשרדים הושכרו וגם מתוך כ-110 דירות רק 20 לא נמכרו. המגדל הזה כלכלי לחלוטין.
 

AdonAsda

New member
תקרא שוב את מה שכתבתי ותבדוק אם יש

קשר בין זה למה שכתבת לי.
 

דןמור

New member
זה לא מדוייק

כי במגדל של מתחת ל-70 קומות (שנחשב לעוד כדאי מבחינה כלכלית), יש יתרון גדול לקומות העליונות וניתן למכור אותן בהרבה מאד כסף ביחס לקומות התחתונות. כלומר - 2 דירות בשני מגדלים בקומה 30 יכולים להיות שווים פחות ביחד מאשר דירה אחד בקומה 60. לעומת זאת במגדל של 170 קומות ברור שהמשוואה כבר לא מתאימה. אף אחד לא יקנה דירה בקומה 150 ב-400 מיליון דולר.
 

AdonAsda

New member
והעובדה היא שבישראל ממשיכים לבנות

מגדלים של 50-40 קומות מקסימום, הרבה פעמים בזוגות(צריך דוגמאות?) וראיתי הרבה חובבי גורדי שחקים מתלוננים על כך, והסיבה היא לא בגלל הדירה האחת בקומה 60 אלא בגלל שעליות הבניה מזנקות עם העליה לגובה וזה הופך לפחות כלכלי. לא השוותי בכלל מי יותר כלכלי, בורג' דובאי או שער העיר, שינהם לא הכי כלכלים שניהם נעדו בין היתר ליצור רושם.
 

AdonAsda

New member
זה תלוי בעליות הקרקע החומרים והביקוש מן הסתם

כניראה שיש סיבה שבישראל יש כל כך "הרבה" מגדלים בני 70 קומות...
 

fireman

New member
"גבול כלכלי" הוא מושג שתבעתם כאן

בלי שום משקל מאחוריו.... מה זה בעצם גבול כלכלי? מתי כדאי לבנות את המגדל ומתי לא כדאי? זה לא קשור למספר הקומות, יכול להיות בניין בגובה של 300 קומות שיהיה כלכלי מאוד בתנאי שיהיה מי שיאכלס את כולו וישא בעלויות הרכישה\שכירות של כל יחידת שטח בכדי לכסות את עלויות הבניה. המושג הנכון הוא היגיון כלכלי.... בבניין כמו הבניין המטופש הזה בדובאי אין היגיון כלכלי....למה? מכיוון שעם העליה בגובה השטח פר קומה הולך ומצטמצם אך לעומת זאת הדרישות המינימליות בכדי לאפשר אכלוס נשארות כמו שהן.... ניקח דוגמא אבל אני אצור עיוות מסויים בכדי להדגיש את הנקודה. מגדלי ב.ס.ר, זוג מגדלים עם כביש ביניהם צד אחד ברמת גן וצד אחד בבני ברק, נניח ששני המגדלים זהים לחלוטין המגדל בבני ברק יהיה כלכלי יותר בכל הקשור לעלויות ההקמה והאחזקה....למה? השטח בבני ברק זול יותר מרעהו הרמת גני, הארנונה נמוכה יותר והיזם מבחינתו יכול להשכיר את יחידת השטח בבני ברק באותו המחיר כמו יחידת השטח ברמת גן כי בסופו של דבר המיקום הוא אותו מיקום אך השטח עצמו נמצא בישות אחרת משמע הבניין בבני ברק יותר כלכלי. אם נשווה שני בניינים זהים בדובאי ובתל אביב, האחד יושב על קרקע בעלות אסטרונומית בגוש דן והשני נמצא באיזה חור על דיונה בדובאי, הבניין הבודאי יהיה זול יותר להקמה בגלל עלויות השטח (ייתכן) וסביר להניח שגם יכניס פחות כסף ממגדל בתל אביב....כי בעצם הבניה שם נעשית ללא מטרה עניינית, רק בונים בלי שכל....שיבנו. אם בדובאי יש צורך במגדל של 160 קומות הוא יהיה כלכלי, כי צריך מגדל כזה.. אם בבאר שבע לא צריך מגדל של 60 קומות לא יהיה כלכלי לבנות אחד כזה בשביל להעמיד פיל לבן ביחוד כשעלות יחידת שטח בבאר שבע זולה כך שעדיף להצמד לקרקע ולא לשאת בכל העלויות הכרוכות בבניה לגובה אבל זה כל מקרה לגופו של עניין שצריך להיבחן בראיה כלכלית רחבה (מה שאני לא בטוח שעושים בדובאי)
 

down under

New member
רק חלק ממה שכתבת נכון

הדבר הלא נכון היחיד שראיתי בדבריך הוא הארנונה של בני ברק. כתושב במשך 9.5 שנים של עיר מקוללת זאת (עברתי לפני חודשיים לר"ג) הארנונה (לפחות למגורים) גבוהה יותר בב"ב מאשר בשכנתה ר"ג. מדוע? כי רוב החרדים לא משלמים שם ארנונה או משלמים מופחתת. הקריטריון של ב"ב להפחתה של עד 90% (!!!) מהארנונה הוא האם לזוג יש יותר מ-6 ילדים. זוגות עם מעל 9 ילדים כבר לא משלמים בכלל. יוצא שמעל ל-80% מהחרדים או שמשלמים רק 10%, כן כן או לא משלמים בכלל. שאר ה-20% מהחרדים הם או קשישים שכל ילדיהם מעל גיל 18 או זוגות צעירים שלא הספיקו עוד להביא מעל 6 ילדים. החרדים מהווים כ-75% עד 80% מתושבי העיר בני ברק. השאר הם כיפות סרוגות, חילונים ואפילו לא יהודים (פועלים זרים, פלשתינאים [עם ובלי אישור] וכן עולים לא יהודים מרוסיה). סביר להניח שמגרש לבניה בבני ברק אכן זול יותר מאחיו הזהה במפרטים בר"ג.
 

down under

New member
אל תהיה כל כך בטוח כלל וכלל

כשמדובר במליארדרים, ויש בעולם כמה מאות כאלו, לא תמיד הכסף הוא הקריטריון הקובע. הרבה מאוד פעמים זה האגו, הטרוף, הרצון לעשות 'שואו אוף' וכדומה. למה ומדוע, לכל הרוחות, צריך רומן אברמוביץ' (הבעלים של צ'לסי) מטוס סילון פרטי? אה, לא סתם מטוס סילון פרטי. הוא קנה (ככה היה כתוב בכמה מקומות בתקשורת) את המטוס A380 שהוא הכי גדול בעולם! יש לו צורך אמיתי וכן במטוס הזה? קדחת בצלחת. מכאן שיתכן ויהיה אדם שהוא מולטי מיליונר שמשיקולי אגו/יוקרה/טמטום/פלצנות יחליט לקנות שתי קומות שלמות בבניין באזור הקומה ה-150 תמורת 100 עד 200 מליון דולר. מאוד יתכן.
 
למעלה