קראו את הכתבה הזאת https://www.haaretz.co.il/tmr/1.4441278

קראו את הכתבה הזאת https://www.haaretz.co.il/tmr/1.4441278

פשוט מטריד ומפחיד...מה שווה ללמוד מדמ"ח אם פולטים בני 40 ומעלה? בושה וחרפה. ישראלים טיפוסים.
 

BravoMan

Active member
אז סוף סוף וויתרת, ואתה כבר לא רוצה להיות מתכנת?

לא רציתי לומר לך את זה קודם, אבל לפי ההשקעה שלך בלימודים כפי שהיא משתקפת כאן בפורום, לא נראה שאתה ממש רוצה להיות מתכנת.
&nbsp
אז אם מצאת לך תירוץ לוותר, שיהיה לבריאות.
&nbsp
לכל הקוראים האחרים שעלולים לחשוב שיש פה בעיה:
אפילו בלי להביט בכתבה, "פולטים בני 40" זה בולשיט גמור. נא להתעלם.
 
העליתי תהיה...לא מבין כיצד הסקת שויתרתי.

והאמת ? קצת נפגעתי...אבל אין אני מאוד מעריך אותך כי עזרת (ואתה עוזר) לי ולרבים אחרים בפורום הזה.
 

BravoMan

Active member
אז בוא אני אסביר לך משהו, כדי שבמקום להיפגע, תוכל לקבל את

העזרה שאתה רוצה:
&nbsp
כבר פעמיים בשבוע האחרון זרק כאן קטע קוד, בתוספת קצרה של מילים בעברית "אני לא מבין".
&nbsp
לא הסברת מה אתה לא מבין.
וגם אחרי מקרה אחד בו נתנו לך הסברים די מפורטים, עדיין באת וכתבת "אני לא מבין" בלי לפרט בכלל מה אתה לא מבין.
&nbsp
זה מה שמכונה "שאלות עצלניות".
והיחס בפורומים (בכלל, לא רק פה) לשאלות כאלה, הוא תשובות מזלזלות ועצלניות גם כן.
&nbsp
כי נראה שאתה רוצה שאנחנו נעבוד קשה ונחשוב על דרכים שונות ומשונות להסביר לך את כל שפת C, בעוד שאתה אפילו לא מוכן לתת לנו כיוון בכך שתסביר מה בדיוק לא הבנת בשאלה המקורית, או מה לא הבנת בהסברים שלנו.
&nbsp
היות וכולם כותבים פה בהתנדבות, ואפילו מנהל הפורום לא מקבל משכורת אלא עושה את עבודתו מאהבה, גישה כזו ממש מוציאה חשק לעזור לך.
&nbsp
אז פעם הבאה, כדי לא לקבל תגובות לא נעימות, פרט כמה שיותר מה ניסית, היכן נתקעת, והכי חשוב - אם קיבלת תשובה ואתה לא מבין אותה, תסביר בדיוק מה אתה לא מבין כדי שמי שענה לך, ידע איך לשפר.
&nbsp
וספציפית לגבי כתבות זבל כמו זו שהבאת:
צצות כאלה כל הזמן.
בשום מקצוע אחר אנשים לא מסתכלים על כתבות ותוהים מה יקרה עוד 20 - 25 שנה במקצוע.
ומי שמבין את עולם פיתוח התוכנה, מבין שכל מי שמנסה לעשות תחזית לתקופה כ"כ עצומה, שהיא מבחינת הייטק שווה ערך לעידנים גאולוגיים, בסוף יצא ליצן.
&nbsp
כמו אותו אחד שאמר לפני 25 שנה בערך ש-"640 kb מספיק לכולם".
&nbsp
אני כמובן מניח שאתה בשנות ה-20 לחייך ומתחיל ללמוד עכשיו כדי לפתח קריירה בתחום.
&nbsp
אם אתה בן 40 שהחליט להחליף מקצוע באמצע החיים, וודאי שיהיה לך מאוד קשה לעשות זאת.
אבל לא כי לתחום התוכנה יש משהו ספציפי נגד בני 40 ומעלה, אלא משום שיש הרבה אנשים שהולכים לתחום והתחרות קשה, ומשום שככל שהגיל עולה, לעשות שינוי משמעותי כמו להחליף תחום עיסוק למשהו שונה לגמרי ממה שעשית עד כה, הופך להיות קשה מכל מיני סיבות.
&nbsp
יש גם הרבה אנשים שחושבים, שבגלל שתכנות זה "לשבת מול מחשב ולכתוב קוד", זה משהו שמאוד קלל ללמוד, ומיד אפשר להרוויח מזה המון כסף.
זה כמובן לא נכון.
זה לא מקצוע קסום ששופך לך כסף לכיס בלי מאמץ מצידך.
&nbsp
צריך ללמוד הרבה, לעבוד קשה, ובגלל שמדובר במקצוע שדורש יצירתיות, צריך גם לאהוב אותו וליהנות ממנו כדי להגיע למשרות הנחשקות באמת.
&nbsp
לכן, אזוב אותך מכתבות. תחשוב טוב טוב עם עצמך למה אתה רוצה להיות מתכנת ולמה החלטת להתחיל ללמוד.
&nbsp
ואז אם תגיע למסקנה שזה כיוון שאתה ממש רוצה, תתחיל להשקיע, גם בניסוח השאלות שלך!
 
בפעם הבאה שים את הלינק בגוף הפוסט ולא בכותרת
ככה:
https://www.haaretz.co.il/tmr/1.4441278
כי בלתי אפשרי ללחוץ עליו (ובמובייל בלתי אפשרי להעתיק אותו) מהכותרת.
&nbsp
לגופו של עניין:
אין לי מושג איך הגעת מהכתבה הזו למסקנה שבגיל 40 פולטים מישהו ממשהו.
זה שכיום אין הרבה בהיי-טק מעל גיל 40 זה כי לפני 20 שנה, כשהאנשים שהיום הם מעל גיל 40 למדו והתחילו קריירות, תעשיית ההיי-טק הישראלית רק התחילה ומעט מאוד אנשים עבדו בה. שכבות הגיל שלמדו את המקצוע הזה ועבדו בו פשוט עוד לא הגיעו לגילאים האלו. זה לא מעיד על כך שהאנשים שהיום עובדים בענף ייפלטו ממנו בגיל הזה.
&nbsp
אני כבר הרבה שנים רואה מגמה מאוד מכוונת בעיתונות לנסות למצוא בכוח סיבות לזלזל בהייטקיסיטים ו"לחכות להם בפינה", להגיד להם שאמנם כל השנים הם חגגו אבל הנה הסוף מתקרב. אולי זו תחושת הנחיתות והקנאה של העיתונאים שדוחפת אותם לנסות להצדיק לעצמם למה הם עצמם בחרו במקצוע שלהם (שבו גם משלמים גרוע וגם אין ביטחון תעסוקתי?), אני באמת לא יודע. המציאות שאני רואה סביבי היא שונה מזו שמשתקפת בכתבות בעיתון. אני כיום בן 43 ונמצא בשיא שלי מבחינת משכורת ומבחינת הצעות עבודה שאני מקבל (בלי שאני מחפש כלל). מה יקרה בעתיד, אינני יודע. כרגע, נכון לעכשיו, זה המצב.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

SysAdmin1

New member
עד כמה שזה לא מצחיק, אבל בפורום סמוך, נשמעה טענה הפוכה...


עד כמה שזה לא מצחיק, אבל ממש כאן, בפורום סמוך של מומכי IT, לפני כשנה נשמעה טענה הפוכה, והיא שבתחום של טכנולוגיות מידע.... אין מקום לצעירים
וכפי שהפותח השירשור שם ניסח את זה: "תחום "לא לצעירים"? ".
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/956/181063552/[/URL]מחשבים/מומחי_IT
כמובן שהבדלים מסוימים בין תחומים השונים של טכנולוגיות מידע או תחומי תכנות קיימים, כמו גם בין שפות תכנות שונות, אבל קיימות גם תכונות משותפות שנדרשות מהמומחה שעוסק בכל אחד מהתחומים האלה. ואני אנסה למנות חלק מהתכונות האלה.
דבר ראשון, אני יכול להגיד, שהגיל, היא לא אחת מהתכונות ההן.
מדובר על מיומנויות הנדרשות, כמו למשל יכולת למידה עצמית מפותחת, מה שמכונה בלע''ז אוטודידקטיות. אני אנסה להסביר את המונח, למשל מדובר על זה שלא שואלים שאלות טריוויאליות בפורום וממתינים עד שאחרים ינסו להסביר את הדברים הבסיסיים האלה בצורה עוד יותר פשוטה, אלה שקוראים מאמרים, מחפשים מקרים דומים ברשת, בוחנים ומנסים להבין ואת הפתרונות שלהם ובסופו של דבר מנסים לתרגם אותם לצרכים הנדרשים ואחרי זה גם מיישמים אותם תוך כדי לימוד מהטעויות, דבר שבדרך מלמד גם על ההיבטים הנוספים של הנושא הרלוונטי.
תכונה חשובה נדרשת נוספת, היא, כושר התבטאות בכתב ובעל פה. ואני אנסה להסביר, גם את המונח הזה: לא כותבים "לא עובד לי" או "לא מצליח" באופן כללי, אלה שמנסים להסביר בצורה מתומצתת, אבל תוך כדי מתן של הפרטים הנדרשים, מה ניסית להשיג או מה סוג הבעיה, מה הדרכים שנקטת לצורך הפתרון שלה ומה בידיוק לא מצליח בדרך.
ועוד אחד התכונות החשובות ונדרשות שאני אנסה למנות, זה קריאה ביקורתית של המאמרים או הכתבות ויכולת להצליב מקורות שונים, תוך כדי זיהוי, של מקורות זהים אמתיים ויכולת להפריד אותם מהעתקים שונים של אותו המקור ותוך כדי הניסיון לזיהוי של האינטרסים שמאחורי הכתבה.
וגם כאן אני אנסה להסביר, למה אני מתכוון. שמתפרסם מאמר מסויים או כתבה, דבר ראשון אחרי שקוראים אותן, מנסים להבין, מה עומד מאחורי אותה כתבה או מאמר. האם מנסים "למכור" לנו משהוא שלא קיים כלל, או להציג דבר שולי כדבר מהותי, תוך כדי ההגדלה והבלטה שלו, מה המוניטין של אותו החוקר או הכתב, ושל הכתב העת או של האתר. ולא מגיעים ישר למצב של: "פשוט מטריד ומפחיד"
וגם משתפים את המצב הזה, כי זה גם מצייר באור לא חיובי את "הקורא המאמרים" הזה.
 
למעלה