קראתי באיזה ספר שנקרה

chingoya

New member
קראתי באיזה ספר שנקרה

"המדריך למשתמש בראש" של טוני בוזאן על כל מיני שיטות לימוד שונות, כמו מפות-מוח וכאלו, אני תוהה אם שיטות של מיפוי מוח באמת טובות ויעילות. כמו כן הוא המליץ על טכניקה או שניים של שיפור כללי בזיכרון החומר, על ידי חזרה על החומר לאורך זמן, או שיטה לקריאה מהירה שפותרת כביכול בעיות בקריאה, שנגרמות בעיקר בגלל קריאה איטית. מישהו גם מכיר את הספר והפיק ממנו תועלת?
 
מיפוי - תרשימים

מיפוי – אחת הדרכים ללימוד טוב. זוהי אסטרטגיה שעוזרת מאד בהבנת חומר, בזכירתו, בהרחבה ובצמצום. כדי למפות צריך להבין מה כתוב בטקסט או מה הנושא שעליו רוצים לדבר – כך אפשר להכין את התרשים שיתאים בדיוק לעניין. אם רוצים להבין את הטקסט בצורה טובה יותר, כדאי לקרוא אותו היטב, להבין ובנוסף להבין מה הקשר בין העניינים הכתובים בו, ומה הקשר בין העניינים הללו לעניינים אחרים באותו נושא, שאינם כתובים וכו'. אפשר לכתוב תרשים מהפרטים
אל הכלל
ואפשר גם הפוך, מהכלל
אל הפרטים
, יש אפשרות לערוך לפי סדר האירועים
מיפוי כרונולוגי, אפשר שהטקסט כתוב בצורה של סיבה תוצאה – למפות לפי גורמים / סיבות והאירועים. בהיסטוריה אפשר, למשל, לערוך מפה לפי נושא מסוים או לפי פרק אחד, לפי דמויות או לפי אירועים, לפי מקומות וכו'... המרצה שלמדתי אצלו אמר : שאם רוצים ללמוד בצורה הנכונה ביותר, צריך לדעת מהי הדרך של "ההחזר", כלומר, מה ישאלו בבחינה ואיך – כך להכין את חומר הלימוד, כך ללמוד ולשנן, כך לחזור עליו. לכל טקסט יש הדרך שבה הוא בנוי, ולכן התרשים יתאים גם לפי המשימה שישנה, גם לפי הטקסט ואסור לשכוח – מי שלומד, צריך לקחת בחשבון את הדרך הנכונה לגביו ללמידה. ואחרי כל ההרצאה הזו, האם יש משהו שרצית לדעת על מיפוי ולכן פנית לספר הזה ? אולי אפשר לעזור לך במיפוי גם בלעדיו ? או שתספר לנו מה הוא אומר על מיפויים.
 

סהרית

New member
מה שאני מבינה מדברייך,

שמיפוי זו דרך לסכם את החומר באופן שבו כל הפרטים שבו יהיו מאורגנים בעזרת עיקרון מנחה (לפי סוג החומר), באופן שבו יהיה נוח וקל להבין ולזכור את הקשרים שבין החלקים כשקוראים שנית את הסיכום. אם כן, הדרך הזו נשמעת לי ממש מעניינת. יש עוד דרכים לארגון חומר באופן יעיל? (וסליחה מפותח האשכול על הפלישה..)
 
גם נכון

כשהדברים מאורגנים בצורה נכונה, גם ניתן לזכור טוב יותר, המוח יזכור ויידע לארגן כשתידרש שליפה של החומר. חשוב מאד להוסיף - בארגון החומר יש להתחשב בגורם האנושי, כלומר, באדם שעושה זאת. האדם יודע על עצמו את הפרטים החשובים של איך הוא יודע, איך הוא זוכר, מה קשה לו ומתי, וכו'...
 
למעלה