ראובן ניסן
New member
קראתי בדיוק את המאמר על הנועלים
כל הרעיון של לנעול גלגלים הוא לא הגיוני אבל ישים. מה שלא ישים זה הנוהג הזה להמציא איזו הוראה גחמתית כזו - לזרוק אותה לאוויר, לאיים לאכוף אותה בכנסות ומכתבי איום לבתי הטייסים ושהם כבר ישברו את הראש. אם מישהו מאגודת הטייסים או הוועד שמטפל הענייןם קורא את מה שאני כותב פה : במתותה ממך,תצאו מהגישה הזו של לחפש מתקן! במשרד התחבורה חייבים ללמוד שכך לא פותרים בעיות וכך לא מתנערים מאחריות. מחר אם תהיה איזו תקרית - הם לא אחראים "הוצאנו הנחייה לנעול את הגלגלים אבל הטייסים לא מילאו אותה" הם יגידו, ככה דברים מתנהלים אולי בצבא. ואני לא אתפלא אם מי שהוציא את ההנחיה הזו היה איזה סמח"ט בעברו... אם למשרד התחבורה יש איזה תסריט איימים של גניבת מטוס קל (רק לסבר את האוזניים - העוצמה ההורסנית של פגיעת מטוס קל במבנה היא זניחה! המטוס יצ´טקמק ולבניין לא יקרה כלום) והתקמקזות על אזריעלי או משהו בסגנון, שמשרד התחבורה יבקש תקציבים (אולי מהטונה וחצי אגרות שאנחנו משלמים בעבור כל פיפס למנהל) ויתקין בעמדות החנייה מתקני סנדול שמצידי יעמדו באיזה תקן שרק יחפוץ , ואז טייס שלא ינעל מטוסו בהתקן - אכן יש סיבה להענישו. אני לא אמור להסתובב עם 25 ק"ג של מנעול לגלגל , ובטח שלא לשלם זאת מכיסי. יותר זול ופשוט כבר לשים קוד נעילה למטוס כמו במכוניות- לא תדע את הקוד - לא תוכל להניע. הקוד ינתן ע"י החברה בעת יציאתך למטוס,ויכול גם להשתנות כפונק´ של הזמן כך שלא ניתן יהיה להעבירו - העלויות עדיין יהיו קטנות והפתרון בהרבה יותר לוגי. (זה נהוג בטכניון לצורך גישה לרשת המחשבים) ניתן גם להגיע להסכמה או פשרה כך שהחבלים לקשירת הכנפיים יוחלפו ברצועות פלדה או סגסוגת ויחוברו לתומכות הכנפיים במנעול-התשתית כבר קיימת ורצועה היא עניין הרבה יותר זול ופשוט. לא חייבים ללכת עם הראש בקיר - אני בטוח שאפשר למצוא פתרון יותר ריאלי ולהגיע לאיזו הסכמה מתוך הגיון. אם ואולי הרעיונות שלי הם לא הכי - אבל זה מה שעלה לי בראש בחצי דקת כתיבה הזו - ובישיבה ממושכת בטוח ניתן להגיע לפתרונות לא רעים,והרבה יותר הגיוניים מאשר לסנדל מטוסים! אולי גם ידרשו מטייסים לשאת נשק ולעבור אימוני לוט"ר למקרה שיחטפו אותם בעת שהם באים לטוס? (אוי! אני עוד אכניס להם רעיונות לראש!) אני נגד היענות עיוורת אחר כל גחמה של אינטלגנט בממשל.
כל הרעיון של לנעול גלגלים הוא לא הגיוני אבל ישים. מה שלא ישים זה הנוהג הזה להמציא איזו הוראה גחמתית כזו - לזרוק אותה לאוויר, לאיים לאכוף אותה בכנסות ומכתבי איום לבתי הטייסים ושהם כבר ישברו את הראש. אם מישהו מאגודת הטייסים או הוועד שמטפל הענייןם קורא את מה שאני כותב פה : במתותה ממך,תצאו מהגישה הזו של לחפש מתקן! במשרד התחבורה חייבים ללמוד שכך לא פותרים בעיות וכך לא מתנערים מאחריות. מחר אם תהיה איזו תקרית - הם לא אחראים "הוצאנו הנחייה לנעול את הגלגלים אבל הטייסים לא מילאו אותה" הם יגידו, ככה דברים מתנהלים אולי בצבא. ואני לא אתפלא אם מי שהוציא את ההנחיה הזו היה איזה סמח"ט בעברו... אם למשרד התחבורה יש איזה תסריט איימים של גניבת מטוס קל (רק לסבר את האוזניים - העוצמה ההורסנית של פגיעת מטוס קל במבנה היא זניחה! המטוס יצ´טקמק ולבניין לא יקרה כלום) והתקמקזות על אזריעלי או משהו בסגנון, שמשרד התחבורה יבקש תקציבים (אולי מהטונה וחצי אגרות שאנחנו משלמים בעבור כל פיפס למנהל) ויתקין בעמדות החנייה מתקני סנדול שמצידי יעמדו באיזה תקן שרק יחפוץ , ואז טייס שלא ינעל מטוסו בהתקן - אכן יש סיבה להענישו. אני לא אמור להסתובב עם 25 ק"ג של מנעול לגלגל , ובטח שלא לשלם זאת מכיסי. יותר זול ופשוט כבר לשים קוד נעילה למטוס כמו במכוניות- לא תדע את הקוד - לא תוכל להניע. הקוד ינתן ע"י החברה בעת יציאתך למטוס,ויכול גם להשתנות כפונק´ של הזמן כך שלא ניתן יהיה להעבירו - העלויות עדיין יהיו קטנות והפתרון בהרבה יותר לוגי. (זה נהוג בטכניון לצורך גישה לרשת המחשבים) ניתן גם להגיע להסכמה או פשרה כך שהחבלים לקשירת הכנפיים יוחלפו ברצועות פלדה או סגסוגת ויחוברו לתומכות הכנפיים במנעול-התשתית כבר קיימת ורצועה היא עניין הרבה יותר זול ופשוט. לא חייבים ללכת עם הראש בקיר - אני בטוח שאפשר למצוא פתרון יותר ריאלי ולהגיע לאיזו הסכמה מתוך הגיון. אם ואולי הרעיונות שלי הם לא הכי - אבל זה מה שעלה לי בראש בחצי דקת כתיבה הזו - ובישיבה ממושכת בטוח ניתן להגיע לפתרונות לא רעים,והרבה יותר הגיוניים מאשר לסנדל מטוסים! אולי גם ידרשו מטייסים לשאת נשק ולעבור אימוני לוט"ר למקרה שיחטפו אותם בעת שהם באים לטוס? (אוי! אני עוד אכניס להם רעיונות לראש!) אני נגד היענות עיוורת אחר כל גחמה של אינטלגנט בממשל.