קראתי כתבה על הנפילה הכלכלית הגדולה באירלנד

קראתי כתבה על הנפילה הכלכלית הגדולה באירלנד

ואני חייב לאמר לכם הייתי בשוק ,מספיק שהדירות בדבלין ירדו ב50 אחוז כאשר רק לפני כשנה וחצי דירת קוטג עלתה כ350000 אירו ,זה ממש מדהים ,ואני לא מדבר על עוד דברים . מוזר בעוד מדינות שונות מדברות על הפלא האירי פתאום לקרוא מאמר כזה ?מדהים .
 

Ice Age

New member
צריך להפריד

המשבר הכלכלי הנוכחי פוגע בכולם. אבל הוא פוגע יותר במדינות בהן היה מינוף גבוה, גם של חברות וגם של אנשים פרטיים. אירלנד היא אחת המדינות שבה המינוף היה גבוה, כלומר אנשים לקחו הלוואות לא אחראיות מעבר למה שהם יכולים להחזיר. חלק מזה התבסס על שערוכים גבוהים לנכסים כמו נדל"ן. עכשיו כשהכל קורס אז יש בעיה של החזרים וכו'. מצב דומה היה באיסלנד עם מינוף מטורף של הבנקים האיסלנדיים (לא יודע מה מצב השוק הפרטי שם). בכל מקרה, אירלנד היא עדיין מודל כלכלי מעולה, בשבילנו ובכלל. התכנון הכלכלי ארוך הטווח, מדיניות המיסים, החינוך וכו'. יש תמיד איפה להשתפר אבל עדיין זו כלכלה מדהימה.
 

jonbaum

New member
עדיין ים של כסף

באיזור טוב - לפחות 700,000 יורו. באיזור פחות טוב אולי 500,000 אבל המחירים בהתמוטטות - או יותר נכון השוק משותק לגמרי. מוציאים בית למכירה במחיר כלשהו, ואף אחד לא בא לראות. הבנקים לא מלווים כסף (כי אין להם), וממילא כולם מחכים שהמחירים יירדו עוד יותר.
 

jonbaum

New member
כל הפרטים באתר המצורף

השאלה היא מה זה מחיר של בית. כלומר, המחיר של בית הוא המחיר שמישהו מוכן לשלם. בשכונה בה אני גר (שכונה של בתים בעלי 4 חדרי שינה, חלק בתים נפרדים וחלק הם שני בתים דבוקים אחד לשני) בתקופת השיא של הבום (נדמה לי בשנת 2006) נמכר בית ב-1.2 מליון יורו. לעומת זאת, בזמן האחרון משפחה ברחוב שלי ניסו למכור את הבית. הבית הוצא למכירה, במשך חודשים הגיעו אולי שניים או שלושה אנשים לראות את הבית (אין לי מושג כמה כסף הם רצו על הבית), לא יצא מזה שום דבר ובסוף הם התייאשו.
 
גון ערב טוב שמע אירלנד על הפנים

המדינה שכה קינאנו בשגשוגה יש חשש שלא תעמוד בפ]ירעון חובה הלאומי ,מחיר הביטוח לאגח של ממשלת אירלנד קפץ בשבוע שעבר בכמעט פי 3 והוא עולה 3.5 לישט לכל 100 לישט של אגח,לעומת 10פני לפני שנה . היום אירלנד נחשבת לכלכלה הרעועה ביותר באירופה ,מה שמוביל אותי למסקנה ששמרנות כמו הבנקים הישראלים ,בסופו של יום הוכיחה עצמה כנכונה ,אגב גם בייחס לארהב ואנגליה . במילים אחרות לא כל בום כלכלי הוא בום טוב ,לפעמים הבום מתפוצץ בפנים .
 

jonbaum

New member
כל בום בסוף מתפוצץ

כמו למשל מה שקרה באמריקה בשנת 1929, או מה שקרה ביפן עם התפוצצות ה"בועה" בשנת 1991. מה שהיה כאן היה בפירוש בועה (ע"ע קרקס), והיה ברור לחלוטין (לי לפחות) שזה ייגמר בדמעות. זה לא ממש נכון שלא כל בום כלכלי הוא בום טוב - חלק מהעושר נשאר למרות הכל. אירלנד אף פעם לא תהיה עניה כמו שהיתה בעבר, אבל אין ספק שימי פומפיאה האחרונים הסתיימו להם, וטוב שכך. המחירים יירדו ועכשיו נוכל לחזור לחיות חיים נורמליים.
 

jonbaum

New member
האמת היא שזה הדבר האחרון שמעניין אותי

אבל באמת ראיתי באיזה פאב לא רחוק מהבית שלי שתלו שלט ענק "פיינט ב-3 יורו", אבל אל תשאל אותי כמה המחיר היה קודם.
 

jonbaum

New member
ברור

השאלה היא אם קודם המחיר היה 3.20, 4, 4.50 או 6 יורו. פשוט אין לי שמץ של מושג.
 

jonbaum

New member
עושה רושם שהלכת לפאבים מאוד יקרים

מצאתי רשימת מחירים באינטרנט. אל תשאל אותי איפה הפאבים האלה נמצאים - אין לי שמץ של מושג לגבי רובם.
 

jonbaum

New member
רק עכשיו שמתי לב

שאת רוב המחירים שם העלו לאתר בשנת 2004 או 2005 ויכול מאוד להיות שהמחירים עלו מאז (די בטוח בעצם)
 

michal molcho

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

 

jonbaum

New member
היתה היום הפגנה ענקית בעיר

נגד הקיצוצים שהממשלה מציעה.
 

thesheep

New member
מצחיק ש

באחד מהמבזקים של החדשות לאחרונה, הקריין אמר: "ועכשיו למי שרוצה להתנחם - באירלנד שיעור האבטלה עומד כעת על 10%..." מצחיק זה מה שאמור לנחם אותי.
 
למעלה