קראתי מאמר מלומד. בעוד 4-5 שנים במקסימום, כולנו נהיה מנוייים על תכנות בינה מלאכותית, תכינו את הארנקים 20-30$ לחודש. אבל...ההוצאה הזו תכסה עצמה מהר

boriska1

Active member
תכנת הבינה המלאכותית תדע עלינו הכל.איך? היא תלמד מהנתונים שלנו במחשב. יהיה לה התיק הרפואי שלנו, העדפות מיניות, צבעים האהובים עלינו, מאכלים האהובים, אלרגיות, מספר נעליים... בקיצור הכל.
כדי לפשט, אביא דוגמה: אנחנו רוצים לקנות חולצת חורף, הוא יודע אלו חומרים אנחנו לא סובלים, מה כבר יש לנו במלתחה, מצבינו הכלכלי וכו" יותר טוב מאיתנו.
הוא ימצא את החולצה המתאימה לנו ביותר גם אם היא מיוצרת באיזה חור בעולם, באיזה כפר זנוח ברומניה. נגמרו המתווכים, נגמר האבו עלי של ציור כל מני סוסים עם מחבט פולו, הקניונים - סוף, ישאירו כמה כמוצג מוזאוני. כל זה בטווח 10 שנים.
יותר מזה, כל מני גוגל למיניהם, המתפרנסים מפרסומות - פיניטו, שלטי חולצות - פיניטו, פשוט לא יעבדו.חברות המשלוח יתייעלו וישוכללו.
איך נראה לכם?
 
נערך לאחרונה ב:

Harrington

Well-known member
מנהל

בעוד 4-5 שנים במקסימום, כולנו נהיה מנוייים על תכנות בינה מלאכותית, תכינו את הארנקים 20-30$ לחודש. אבל...ההוצאה הזו תכסה עצמה מהר​

השאלה היא מה יקרה אם לא נעשה מינוי כזה. הרי כולנו נתקלים בדברים כאלה כבר היום, גם בלי לעשות כל מנוי. הפרסומות ייעודיות יותר, מטרגטות יותר ומתבססות על דברים שאנחנו עשינו וחיפשנו, למרות שלא ביקשנו את הקשר הזה. כל זאת בלי לעשות מינוי לשום דבר.

כלומר אנחנו מושפעים, הלכה למעשה וכך גם אם נצעק נורא חזק שאנחנו לא, בלי שהבענו כל הסכמה לכך ובלי שעשינו מנוי כלשהו למשהו.
 

SupermanZW

Well-known member
השאלה היא מה יקרה אם לא נעשה מינוי כזה. הרי כולנו נתקלים בדברים כאלה כבר היום, גם בלי לעשות כל מנוי. הפרסומות ייעודיות יותר, מטרגטות יותר ומתבססות על דברים שאנחנו עשינו וחיפשנו, למרות שלא ביקשנו את הקשר הזה. כל זאת בלי לעשות מינוי לשום דבר.

כלומר אנחנו מושפעים, הלכה למעשה וכך גם אם נצעק נורא חזק שאנחנו לא, בלי שהבענו כל הסכמה לכך ובלי שעשינו מנוי כלשהו למשהו.
נצטרך להשקיע יותר זמן בחיפוש מה שאנחנו רוצים, והדילים הטובים ביותר לא יהיו חשופים לנו אלא רק לבעלי המנויים, יתכן שבשורה התחתונה נצא מופסדים. עם זאת, עבורי, הפרטיות נמצאת במקום גבוה מאוד הסדרי העדיפויות שלי.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
נצטרך להשקיע יותר זמן בחיפוש מה שאנחנו רוצים, והדילים הטובים ביותר לא יהיו חשופים לנו אלא רק לבעלי המנויים, יתכן שבשורה התחתונה נצא מופסדים. עם זאת, עבורי, הפרטיות נמצאת במקום גבוה מאוד הסדרי העדיפויות שלי.
אלא שהפרטיות שלך נפגעת בכל מקרה כמפורט לעיל, בין אם תעשה מנוי ובין אם לאו. זה כלל לא נתון לשיקולך, מה לעשות. אז כמובן שיש דברים שכן תלויים בך ולכך התייחסתי למעלה (כן או לא לעשות מנוי וכו'). אבל שאלתי או אמירתי נגעה לאותם מקרים בהם זה לא המצב. להגיב על כך באותה אמירה זה נחמד, אבל לא עונה לעניין.
 

SupermanZW

Well-known member
אלא שהפרטיות שלך נפגעת בכל מקרה כמפורט לעיל, בין אם תעשה מנוי ובין אם לאו. זה כלל לא נתון לשיקולך, מה לעשות. אז כמובן שיש דברים שכן תלויים בך ולכך התייחסתי למעלה (כן או לא לעשות מנוי וכו'). אבל שאלתי או אמירתי נגעה לאותם מקרים בהם זה לא המצב. להגיב על כך באותה אמירה זה נחמד, אבל לא עונה לעניין.
זה נכון, הפרטיות שלי נפגעת במידה מסוימת מעצם העובדה שאני גולש באינטרנט, אבל אני נוקט בכל האמצעים העומדים לרשותי לשמור עליה, ככל שהדבר ניתן.

אפשר לחשוב גם על עוד "עיזים" שנסבול מהן אם לא נעשה מנוי, כגון ביטוח רפואי יקר יותר, וכדו'.
 

boriska1

Active member
זה נכון, הפרטיות שלי נפגעת במידה מסוימת מעצם העובדה שאני גולש באינטרנט, אבל אני נוקט בכל האמצעים העומדים לרשותי לשמור עליה, ככל שהדבר ניתן.

אפשר לחשוב גם על עוד "עיזים" שנסבול מהן אם לא נעשה מנוי, כגון ביטוח רפואי יקר יותר, וכדו'.
אין לך פרטיות. פעם מומחה אמר לי, שאם אתה מאשר קוקיס, אותו אתר יכול להעתיק את כל המחשב שלך. לפני כמה שנים פגשתי גברת צעירה
במלון נופש, עובדת בגוגל, דווקא בתחום האלגוריטם של פרסומות מותאמות, אמרה לי: אנחנו יודעים עליך הכל, לא תוכל לחמוק מאיתנו.
 

SupermanZW

Well-known member
אין לך פרטיות. פעם מומחה אמר לי, שאם אתה מאשר קוקיס, אותו אתר יכול להעתיק את כל המחשב שלך. לפני כמה שנים פגשתי גברת צעירה
במלון נופש, עובדת בגוגל, דווקא בתחום האלגוריטם של פרסומות מותאמות, אמרה לי: אנחנו יודעים עליך הכל, לא תוכל לחמוק מאיתנו.
אני לא מאשר קוקיס (למעט אלה שבלעדיהן האתר לא עולה), הגדרות האבטחה שלי הן המחמירות ביותר, ויש לי מנגנון מחיקת קוקיס אוטומטי.
 

boriska1

Active member
השאלה היא מה יקרה אם לא נעשה מינוי כזה. הרי כולנו נתקלים בדברים כאלה כבר היום, גם בלי לעשות כל מנוי. הפרסומות ייעודיות יותר, מטרגטות יותר ומתבססות על דברים שאנחנו עשינו וחיפשנו, למרות שלא ביקשנו את הקשר הזה. כל זאת בלי לעשות מינוי לשום דבר.

כלומר אנחנו מושפעים, הלכה למעשה וכך גם אם נצעק נורא חזק שאנחנו לא, בלי שהבענו כל הסכמה לכך ובלי שעשינו מנוי כלשהו למשהו.
אפשר לא לעשות מינוי, אבל... תחשוב על אדם שאין לו מנוי לפלאפון. איך אדם כזה מתקיים? לא יכול לחנות, לא יכול לשלם חשבונות, לא יכול להיכנס להרבה מאוד אתרי שרות, שדורשים הזדהות כפולה. לפעמים אני קונה משהו ברשת, אני מקבל SMS מחברת כרטיסי אשראי עם סיסמא יד פעמית. ועוד הרבה.
 

SupermanZW

Well-known member
אפשר לא לעשות מינוי, אבל... תחשוב על אדם שאין לו מנוי לפלאפון. איך אדם כזה מתקיים? לא יכול לחנות, לא יכול לשלם חשבונות, לא יכול להיכנס להרבה מאוד אתרי שרות, שדורשים הזדהות כפולה. לפעמים אני קונה משהו ברשת, אני מקבל SMS מחברת כרטיסי אשראי עם סיסמא יד פעמית. ועוד הרבה.
יש לי שכנה בת 80 שאין לה ומעולם לא היה לה טלפון נייד, היא לא מרגישה שהיא מחמיצה שום דבר. בקנדה חניה (היכן שבתשלום) משלמים באמצעות דביט בדרך כלל, קנדים הססנים בנוגע לאפליקציות (הפרטיות חשובה לקנדים הרבה יותר מאשר לישראלים), אפשר לשלם באוטובוס באמצעות אפליקציית Moov, אבל כמעט לאף אחד אין אותה, רוב נוסעי האוטובוסים משתמשים בכרטיס חודשי אנונימי אם הם תדירים או בכרטיסיות נתלשות אם אינם תדירים. שכנתי משלמת חשבונות בהוראות קבע ובדואר.

לי יש נייד, אבל אני שומר על פרטיותי ככל הניתן. אני אף פעם לא משלם באמצעות הנייד. כמו כולם יש לי GPS בנייד אבל אני אף פעם לא משתמש בו ותמיד דואג שיישאר כבוי, יש לי ברכב GPS עצמאי.
 

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
תכנת הבינה המלאכותית תדע עלינו הכל.איך? היא תלמד מהנתונים שלנו במחשב. יהיה לה התיק הרפואי שלנו, העדפות מיניות, צבעים האהובים עלינו, מאכלים האהובים, אלרגיות, מספר נעליים... בקיצור הכל.
כדי לפשט, אביא דוגמה: אנחנו רוצים לקנות חולצת חורף, הוא יודע אלו חומרים אנחנו לא סובלים, מה כבר יש לנו במלתחה, מצבינו הכלכלי וכו" יותר טוב מאיתנו.
הוא ימצא את החולצה המתאימה לנו ביותר גם אם היא מיוצרת באיזה חור בעולם, באיזה כפר זנוח ברומניה. נגמרו המתווכים, נגמר האבו עלי של ציור כל מני סוסים עם מחבט פולו, הקניונים - סוף, ישאירו כמה כמוצג מוזאוני. כל זה בטווח 10 שנים.
יותר מזה, כל מני גוגל למיניהם, המתפרנסים מפרסומות - פיניטו, שלטי חולצות - פיניטו, פשוט לא יעבדו.חברות המשלוח יתייעלו וישוכללו.
איך נראה לכם?
אם רוצים להיות על הגל, חייבים לעלות עליו.
 

SupermanZW

Well-known member
זה כנראה יקרה, אבל אני לא אוהב את זה. אני כנראה אשאר ה"דינוזאור" האחרון שלא עושה מנוי. אפילו בחינם לא אעשה מנוי.

אני קנאי מאוד לפרטיותי, גם מפני בינה מלאכותית, ברור שיהיו בני אדם שתהיה להם גישה באופן כלשהו למידע.
 

boriska1

Active member
זה כנראה יקרה, אבל אני לא אוהב את זה. אני כנראה אשאר ה"דינוזאור" האחרון שלא עושה מנוי. אפילו בחינם לא אעשה מנוי.

אני קנאי מאוד לפרטיותי, גם מפני בינה מלאכותית, ברור שיהיו בני אדם שתהיה להם גישה באופן כלשהו למידע.
יקרה, יקרה... אתה לא סופרמן :)
 

boriska1

Active member
ואוסף לזה עוד פרט: הרבה מדברים על מחשב קוונטי, אף אחד לא יודע מה זה, כולל עבדכם, אבל אכתוב עליו. בשנת 2024, המדענים למדו להשתלט על הקוונטים ויש כבר מעבד קוונטי עובד ואמין. כמובן, לא יהיה לנו מחשב קוונטי בבית. אבל לנקודה:
המחשב הקוונטי מהיר פי 10 ועוד 15 אפסים, 150000000000000000 ממחשב הכי מהיר. כיוון שהוא כה מהיר, יהיה מסוגל לפצח את כל הסיסמאות של כולם, כולל כרטיסי אשראי. עובדים קשה על שיטות הצפנה אחרות.
וככה... מידע לא מבוסס ממש, גם קראתי, הסינים הם המתקדמים בתחום. יכול להיות שיש להם כבר משהו שעובד.
 
למעלה