קראתם את הספר "השמיעי קולך"?

תירתיר2

New member
קראתם את הספר "השמיעי קולך"?

אני קוראת אותו עכשיו. מעניין ומסקרן ביותר. מה דעתכם על השיטה? אשמח לשמוע בעיקר ממי שעובד עם ילדיו בשיטת עיצוב התנהגות (ריקי 04, אם איני טועה?) שמעתי לא פעם על השיטה, אך לא בכזה פירוט כמו בספר. ואגב, מגיע לנו "מזל טוב" במרכאות, כי שחר אובחן רשמית כאספרגר. שבוע טוב....
 

אמא מ1

New member
קראתי ואהבתי

קראתי את הספר לפני כשנה והצטערתי שלא קראתי את הספר קודם . הבן שלי מעולם לא היה במצב הקשה המתואר בספר אבל בהחלט יכולתי להזדהות עם הכותבת ולהעריץ אותה. הנספח לספר המציג תוכניות עבודה עם הילדים מאד טוב לדעתי, וכדאי לכל הורה ואיש מקצוע להציץ בו.אני בטוחה שאם הייתי קוראת את הספר כשבני היה בגיל שלוש ,שלוש וחצי הייתי יכולה להעזר בהמלצות שבנספח זה. תירתיר, האם בהכשרה של קלינאיות התקשורת לא חושפים את הלומדות לשיטות הטיפול השונות?איך מחליטים באונבירסיטאות מה ראוי ומה לא ראוי ללמד? האם יש סתירה בין הגישה ההתנהגותית לעקרונות העבודה של קלינאיות שרכשו את הכשרתם המיקצועית בארץ? אשמח אם תעני לי ,זה פשוט מעניין. אני יודעת שיש שיטה אחרת הנלמדת ב"מפנה" בראש פינה ולשיטה זאת מתנגדות קלינאיות שאני מכירה. אני מניחה שעקרונות העבודה במפנה עומדות בסתירה למה שמלמדים את הקלינאיות. מיכל
 

תירתיר2

New member
תשובה

במהלך הלימודים באוניברסיטה, לצערי הרב מוקדש לכל תחום בהפרעות שפה מעט מכפי שצריך, ואנו מקבלות מידע ממש על קצה המזלג. אין די במה שלמדנו כדי להתחיל להבין כיצד לטפל, והדבר דומה למקצועות רבים נוספים- עד שאינך מתנסה בשטח, הידע התיאורטי אינו ממש מספק. מן הסתם שיטת הטיפול ההתנהגותית נלמדה בנוסף לאזכור של שיטות נוספות. לגבי הסכמה או אי הסכמה עם גישות שונות, הדבר נתון לשיקולה האישי והניסיון של כל מטפלת.יש כאלו שמעדיפות שיטה א' או שיטה ב', למשל הטיפול שמקבל בני מבוסס על גישה אחרת. אני נוטה לפסול שיטה זו בעיקר מטעמי ביצוע, כי אין הרבה משפחות שיכולות לעמוד במעמסה כזו.מבחינת יעילותה של השיטה- עם נתונים קשה מאוד להתווכח, אני חושבת שכדאי לנסות ולראות מה מתאים לכל ילד.
 
השמיעי קולך היווה אצלי מפנה

היי לתירתיר ולאנשי הפורום, לאחר שקראתי את השמיעי קולך ולאחר שעברה שנה מהאיבחון של בני כPDD החלטתי לשלב את השיטה הזו אצלנו. כשלב ראשון עברנו לקלינאית תקשורת ומרפאת בעסוק שעובדות על פי רוח שיטת הABA להבדיל מהקודמות שעבדו בשיטת גרינשפן ולא הצליחו לקדם אותו מספיק. בשלב שני התחלתי לחפש סופרוויזר ותרפיסטיות. נעזרתי גם הפורום אבל העזרה הגיעה מהדס מאלוט שמרכזת את הנושא. היתרון אצלנו הוא שהסופרוויזרית לא מתעלמת מהאספקטים הרגשיים והצרכים של הילד שלי. זה אלמנט חשוב להזכיר כיון שבלימודי הABA בארץ המושג צרכים ורגשות הוא מוקצה למדי- כמו שאמר אחד המרצים בתוכנית "זה לא בבית סיפרנו" ואני חושבת שאסור בשום אופן לשכוח שיש פה ילד רגיש עם רגשות וצרכים שחייבים להתייחס אליהם. בספר היא גם התלבטה קצת בנושא זה. אני חושבת שצריך שיטה אינטגרטיבית שמשלבת ABA קוגניטיבית עם כללים ברורים אך גם לשלב גרינשפן בין המשימות ולתת לילד להוביל ולקחת אחריות יחד עם התחשבות בצרכי הילד!!! אנחנו בשלב שהתרפיסטיות עדיין עובדות עם פיקוח צמוד אך בקרוב אני מקווה שהן תהיינה עצמאיות לגמרי. לא הייתי לאחרונה בפורום כי אבי היה חולה מאד ולדאבוני הרב הוא נפטר לפני שלושה ימים כך שזה עוד טרי מאד. אימי שהיתה צמודה אליו כל הזמן אושפזה אתמול בבי"ח לאחר שגם היא חלתה אך אני מקווה שתתגבר במהרה. מכאן אני שולחת לה את אהבתי ואיחולים להחלמה במהרה ומקווה שהגורם הזיהומי שתקף את אבי לא יפגע בה.
 

תירתיר2

New member
לתלמה-שולחת תנחומים.... ../images/Emo7.gif ../images/Emo24.gif

מה שאת עושה עם בנך נשמע נהדר, אני מניחה שהוא מאוד התקדם. איך את עומדים מזה מבחינה ארגונית וכלכלית???
 
תודה לכן בנות נהדרות על התנחומים

שלום למשתתפות (ומשתתפי) הפורום, תודה רבה לכולכן, על התגובות וההשתתפות בצערנו. אימי מרגישה קצת יותר טוב וכך גם אחותו של אבי שגם היא נדבקה בדלקת הריאות אך מתאוששת. גם אחותי ואחי שוכבים חולים ולמרבה המזל אני שהייתי האחרונה שראתה אותו (ולצערי התמונות האלו לא עוזבות אותי) עוברת את המחלה בצורה קלה יותר. אבי היה חולה לב והוא נכנס לאישפוז בגלל משהו שנראה דומה לשפעת אבל התנהג אחרת וגרם לו לדלקת ריאות קשה, הידרדרות במצב הלב וזיהום. הרופאים בבילינסון בפנימית ג´ הם איומים גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה אישית כך שהם לא טיפלו בו כמו שצריך והוא העלה חום ל40+ מעלות במשך שבועיים והידרדר. זה עצוב מאד שבמאה ה21 עם כל הידע והטכנולוגיה יש רופאים עם מדיניות קמצנית שלא מאפשרת איבחון נכון וטיפול כמו שצריך. איש מקסים ועדין נפש כמו שהיה אבי, לא היה צריך לסבול בצורה כזו אך זה הסתיים לבסוף. ובמפנה חד בחזרה למציאות הטיפולית בבית. יונתן נמצא בגן תקשורת עד אחה"צ ומתחיל אז את העבודה בבית. אני מביאה אותו לישון בבית בימים שאין חוגים בגן בשעות הצהריים. אני לא עובדת כיום אלא נמצאת בבית עם הקטן שיעבור עכשיו אבחון ויכנס גם לתוכנית ביתית. הוא נמצא על הגבול שבין הפרעת שפה לבין הפרעת תקשורת אבל בכל מקרה זקוק לטיפול אינטנסיבי. אני עובדת באופן חלקי בפיזיותרפיה התפתחותית במסגרת מכון פרטי שמשרת את הקופות. ויתרתי על כמה הצעות עבודה קוסמות מבחינה מקצועית בתחום התרופות והביוטכנולוגיה כיון שהן דרשו שעות מטורפות בעבודה וזה בלתי אפשרי כרגע. לכן אני זו שמרכזת את התוכנית בבית, מסיעה לטיפולים ובעלי הוא זה שעובד מצאת החמה עד צאת הנשמה.. כדי לפרנס- וזה כמובן לא מספיק אך אנחנו האוברדראפט עמוק - אך ממשיכים בכל מקרה. יונתן עובד עם משימות ABA והרבה משחקים כדי להרחיב את יכולותיו והוא אכן מתקדם יפה.
 

אורה4

New member
תנחומיי

משתתפת בצערך ומקווה שאמך מרגישה יותר טוב. מאחלת לך הרבה כוח בהמשך דרכך. כאחת שנמצאת שנה וחצי בתוכנית אינטנסיבית של ABA מבינה ומזדהה איתך בהחלט.
 
תודה לכן בנות נהדרות על התנחומים

שלום למשתתפות (ומשתתפי) הפורום, תודה רבה לכולכן, על התגובות וההשתתפות בצערנו. אימי מרגישה קצת יותר טוב וכך גם אחותו של אבי שגם היא נדבקה בדלקת הריאות אך מתאוששת. גם אחותי ואחי שוכבים חולים ולמרבה המזל אני שהייתי האחרונה שראתה אותו (ולצערי התמונות האלו לא עוזבות אותי) עוברת את המחלה בצורה קלה יותר. אבי היה חולה לב והוא נכנס לאישפוז בגלל משהו שנראה דומה לשפעת אבל התנהג אחרת וגרם לו לדלקת ריאות קשה, הידרדרות במצב הלב וזיהום. הרופאים בבילינסון בפנימית ג' הם איומים גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה אישית כך שהם לא טיפלו בו כמו שצריך והוא העלה חום ל40+ מעלות במשך שבועיים והידרדר. זה עצוב מאד שבמאה ה21 עם כל הידע והטכנולוגיה יש רופאים עם מדיניות קמצנית שלא מאפשרת איבחון נכון וטיפול כמו שצריך. איש מקסים ועדין נפש כמו שהיה אבי, לא היה צריך לסבול בצורה כזו אך זה הסתיים לבסוף. ובמפנה חד בחזרה למציאות הטיפולית בבית. יונתן נמצא בגן תקשורת עד אחה"צ ומתחיל אז את העבודה בבית. אני מביאה אותו לישון בבית בימים שאין חוגים בגן בשעות הצהריים. אני לא עובדת כיום אלא נמצאת בבית עם הקטן שיעבור עכשיו אבחון ויכנס גם לתוכנית ביתית. הוא נמצא על הגבול שבין הפרעת שפה לבין הפרעת תקשורת אבל בכל מקרה זקוק לטיפול אינטנסיבי. אני עובדת באופן חלקי בפיזיותרפיה התפתחותית במסגרת מכון פרטי שמשרת את הקופות. ויתרתי על כמה הצעות עבודה קוסמות מבחינה מקצועית בתחום התרופות והביוטכנולוגיה כיון שהן דרשו שעות מטורפות בעבודה וזה בלתי אפשרי כרגע. לכן אני זו שמרכזת את התוכנית בבית, מסיעה לטיפולים ובעלי הוא זה שעובד מצאת החמה עד צאת הנשמה.. כדי לפרנס- וזה כמובן לא מספיק אך אנחנו האוברדראפט עמוק - אך ממשיכים בכל מקרה. יונתן עובד עם משימות ABA והרבה משחקים כדי להרחיב את יכולותיו והוא אכן מתקדם יפה.
 

שרון123

New member
לתלמה רק עכשיו שמתי ../images/Emo23.gif../images/Emo24.gif

מצטערת מאד ליקרוא, מקווה שאימך תבריא מהר. שרון
 

ריקי 04

New member
לתלמה ../images/Emo39.gif, וגם דעתי האישית

קודם כל לך תלמה - שלא תדעו עוד צער, ומקווה מאד שאמא שלך תבריא מהר. ולעניין ה-ABA. התשובה לא פשוטה כי היא מתחלקת לכמה דברים: 1. השורה התחתונה היא עבודה אינטנסיבית של 1:1, ולא ממש משנה איך יקראו לשיטה, מה שחשוב זה להגיע לילד (ולהתרחק קילומטרים מ"אופשן" כי הבעיה של הילדים שלנו היא לא אובדן אמון ואוי ואבוי אם נשב, נראה להם כמה אנחנו מקבלים אותם ונחכה ש"יחזרו"... אין לי כוח להכנס לנושא ה"אופשן" ו"מיפנה", אבל שמי שחושב בכיוון - שיחשוב עוד כמה פעמים) 2. כן ילדים גבוהים יתקדמו בכל מקום (כל עוד יטופלו כמובן) 3. ABA במתקונתו הקלאסית (תרגילים מובנים, חיזוקים...) עוזר, הרבה, ולילדים בכל הרמות. הוא לא עושה ניסים, בסופו של דבר כל הילדים יתקדמו בהתאם לפוטנציאל האישי, אבל כמעט כולם יתקדמו באופן מאד משמעותי. ואלינו- ABA קלאסי עשינו בערך 3 חודשים, בסיומם היה ברור לכל הגורמים המעורבים שמדובר בילד חכם בלי פערים קוגניטיביים מהותיים (טוב, ברור שכל מה שקשור לאבסטרקט, זמנים, רגשות, קישורים - קשה מאד). גם אנשי ה-ABA מאמינים שילד שיכול ללמוד בדרך הרגילה (לא בתרגילים מובנים) - זה עדיף פי כמה, כי ככה לומדים בגנים, בכל מקום. אז אנחנו עובדים איתו מאד אינטנסיבי, הוא משולב מלא בגן פרטי (עם סייעות) ולומד עוד 19 שעות בבית (+ טיפולים פארא רפואיים), עיקר הדגש על פיתוח השפה, תקשורת ומשחק. לדעתי ABA הוא מעל הכל תפיסת עולם - "אנחנו החלטנו שהוא ילמד X, ועכשיו נמצא את הדרך ללמד אותו", לא זורמים עם הילד לעולם שלו - אלא מובילים אותו לשלנו. ובדרך מעודדים כל יוזמה, כל תקשורת, הכל... ולגבי הספר - בגללו בחרנו ב-ABA. ולא רק אנחנו, 20 שנה של מאמרים ומחקרים לא הצליחו לעשות ל-ABA מה שהספר הזה עשה לו (הוא פורסם לראשונה ב-93)- לפרוץ את גבולות קליפורניה ולהפוך ת'כלס לשיטת טיפול המובילה.
 

נונינה

New member
ריקי - דוקא עם הילד שלי ....

כל מה שהיינו צריכים לעשות זה לבוא אליו - ואז הוא כן התחיל לבוא אלינו......כך שכל מקרה לגופו, ואין ברירה, ההורים עם תחושות הבטן אמורים להבין מה נדרש לבן שלהם. אנחנו לא עבדנו אופשן או מפנה אבל בהדרכת מטפלים רגשיים ניסינו להבין היכן הילד רגשית ולהתאים את עצמנו ליכולות הרגשיות שלו וזה מה שעבד. יצרנו לו בבית רחם גדול עדין מכיל עוטף ורגיש ואז הוא החל לצאת מהשבלול שלו..........זה רק מוכיח כמה הילדים שלנו שונים אחד מהשני !
 

Diana M

New member
תנחומי תלמה יקרה../images/Emo24.gif

שלא תדעו עוד צער. איחולי החלמה מהירה ורפואה שלמה לאימך. דיאנה
 

נונינה

New member
קראתי את הספר לפני מספר שנים..

ולמדתי ממנו מספר דברים 1. שכאשר משקיעים הכל - אפשר לעזור לילדים שלנו והרבה....... 2. שגם בטיפול התנהגותי מובנה מבחוץ ע"י תוכנית ברורה אישיות המטפלים מאוד חשובה וקריטית ליכולת של המטפל להגיע אל הילד ולמשוך אותו החוצה מעולמו. 3. שיש ילדים שיש להם סיכוי טוב, ואז בכל שיטה הם יתקדמו יפה. 4. שלנו ההורים יש הרבה עבודה לעשות בהתמודדות עם בעית ריגשי האשם והאחריות על המצב של ילדנו. ושאני שמחה שאני חיה היום ולא בשנות השישים (נדמה לי) כשחשבו שהאמא אשמה במצב הילד.........עם זה היה לי מאוד קשה לחיות. ...ולגבי האבחון של שחר - הוא נראה לך מתאים ונכון לו ? סתם מסקרנות...
 

תירתיר2

New member
נונינה,

האבחון של שחר לצערי או לשמחתי נכון במאה אחוז, אם לא למעלה מזה... זה מה שנקרא "אספרגר קלאסי", והוכחה נוספת לכך שהסנדלרים הולכים יחפים.
 

אמא מ1

New member
לתירתיר -הסנדלר לא הולך יחף

אני בטוחה שבנך אובחן בזמן וזכה לטיפול הטוב ביותר. יש לו מזל שאמא שלו מבינה בבעיות תיקשורת. נכון,מטפלים לא מחוסנים אבל אני בהחלט חושבת שיש לכם יתרון...
 

ריקי 04

New member
להזכירכם את רימלנד ../images/Emo45.gif

שגם הוא איש מקצוע (פסיכולוג), ורק כשנולד לו ילד אוטיסט, בעקבותיו הוא כתב את הספר "האוטיזם של הילדות", הצליח לקעקע סוף סוף את הגישה של "האמא עשתה את זה" ("אמהות המקרר" של שנות החמישים).
 

אמא מ1

New member
האם אנשי המקצוע באמת משוכנעים ?

אני לא מצליחה לשכח שהנירולוגית שקבעה שבני הצעיר ADHD (וידעה שאחיו PDD) שאלה אותי אם הבנות שלי בסדר . כשעניתי לה שהם בסדר גמור היא ענתה "אז כנראה להן אתם מתאימים /טובים" הציטוט לא מדויק אבל זה מה שנשאר בזכרון וודאי משקף את רוח הדברים . פליטת הפה הזאת מצביעה על השקפה של איש מיקצוע . אני לא מבינה איך אפשר לומר להורים שילד בן שלוש לא ילמד לדבר אם לא יקבל רטלין (כמובן שלא נתנו ..והוא מדבר)ומצד שני להניח שהחינוך שניתן בבית כנראה משפיע על הופעת הלקויות.
 
למעלה