קראתם על האישה בת ה-93

פעם הכרתי מישהו שכשהיתה בת 65

החזירה את הרשיון שלה למשרד הרישוי. הסיבה היתה משהו כמו "זה מספיק".
 
ו...

אם אתה נהג כשיר - אתה צריך לדעת גם מתי להפסיק (ד"א, בדו"ג, רוכב שפוי בודק לפני כל עליה על האופנוע אם הוא כשיר. זה מתייחס למצב רוח, מצב בריאותי, ועוד פרטים. בסופו של דבר, לא בכל מצב הרוכב\נהג כשיר במידה שמספיקה כדי לעלות על הכביש, גם אם יש בידו רשיון, וגם אם מחר לא תהיה שום בעיה)
 

מֵירַב

New member
OK, אני מסכימה לגבי כושר נהיגה

והפסקה עצמית - אבל מצד שני, בכתבה צויין כי הנהגת לקתה בליבה ואז אירעה התאונה. אז... אולי נתייחס לעניין עובדתית: האם בן 50 (לדוגמא) לא יכול ללקות בליבו ולגרום לתאונה מסוג זה?
 
גיל וסיכון

מי שלא יודע שהסיכון עולה עם הגיל - שיקום (או שיחזיר את הרשיון). שבץ או התקף לב יכול לקרות לכ"א, בכל זמן - אבל יש מתאם לגיל. צריך שכל אחד ידע, שיבוא יום והוא יהיה בלתי כשיר לנהיגה. למרבה המזל, אי-כשירות זו מגיעה לפני אי-כשירות מנטלית כללית: הנהג *יודע* מתי אסור לו לנהוג יותר.
 

פיץ26

New member
מבוסס ביותר

מבחינה מדעית הירידה בתפקוד מערכת העצבים, גם אצל אדם בריא שלא סובל משום מחלה דגנרטיבית, היא ידועה ומוכחת. תאי עצב מתים, הם לא נוצרים מחדש, הבידוד שלהם נפגם ולכן יש ירידה מוטורית וסנסורית גם אם לא קוגנטיבית.
 

be_roo

New member
דעתי היא שהתקף לב יכול להפתיע גם

בגיל הרבה יותר מוקדם ולכן אינו "עילה" לכשירות הנהג. לעומת זאת קשה לי להאמין שמהירות עיבוד המידע והתגובה של אדם בגיל 93 מספיקה לשם נהיגה בטוחה, גם בלי התקף לב.
 

isra533

New member
לפי הנתונים

מספר התאונות בהם מעורבים נהגים מעל 65 גדול יחסית למספרם באוכלוסית הנהגים וצריך לחשוב איך לצמצם את הנזק הנגרם מנהיגה בגיל מבוגר. כמובן שצריכים לקבוע גיל מכסימלי עם אפשרות ליוצאים מהכלל למי שימצא מתאים עדיין לנהוג. כפי שמגבילים נהגים צעירים, צריך גם להגביל נהגים מבוגרים. אני מצרף טבלת נתונים של נפגעים של נהגי רכב ךפי גיל וחומרת הפגיעה לשנת 2003 (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים)
 

wil

New member
יש כבר היום בדיקות ראיה חובה

לנהגים מגיל מסויים (לרשיון 02 נדמה לי שמדובר בגיל 65, ורשיון משאיות וכו' גיל 50 - אבל לא בטוח במספרים) אולי יש צורך לחייב בדיקות בריאותיות נוספות ולא רק בדיקת עיניים.
 
קראת על הנהג הצעיר ? ../images/Emo73.gif

אם החלטנו שצריך להגביל את הקשישים, כי 1001 סיבות ... אז צריך להגביל גם את הצעירים כי 1002 סיבות ... אם קשיש, גם בן 90, בריא כשיר (לפי רופא!!!) ומסוגל לנהוג (אולי כדאי שיבצע טסט מיוחד בגילאים כאלה?) אז בבקשה ... אני מאמין שאם הוא לא ... אז הוא יחזיר את הרשיון, הוא מספיק מבוגר (בן 90 לא?) לעומת זאת --- הבוגרים (???) בני העשרה ... על מה הם חושבים ??? ... הם חושבים על החיים ? על ההורים ? על המשפחה ? סעו בתבונה ובמודעות סביבתית !!! מוטב לאבד שניה בחיים מאשר את החיים בשניה !!!
 

חדחתול

New member
אולי צריך מלוה ???

אולי צריך לעבור מבחני תגובה בסימולטור מגיל מסוים ולא סמוך על המזל?
 

בר

New member
דעתי בנושא...

אדם מבוגר,בדרך כלל אחרי גיל 70 קצת מתקשה להגיב במהירות לנתונים שונים. לפי דעתי,משרד התחבורה צריך להגביל גיל גם בקבלה וגם בנהיגה לאחר שנים. היום בארץ,בני גיל הזהב,יכולים לנסוע בתחבורה הציבורית באופן משתלם יותר מאשר נהיגה ברכב פרטי. אז כן,בגיל מסויים יש לקחת רישיון נהיגה כמו שנותנים אותו. אני אישית חושב שאם אגיע לגיל שכזה,אני חושב שאני אעבור לנהיגה בתחבורה ציבורית אלא אם כן יהיה לי כסף לנהג פרטי
 

שי ז.

New member
הכרתי אישית שני בני פחות מ 50 שמתו

מהתקף לב בזמן נהיגה ועוד בן 42 שקיבל אירוע מוחי תוך כדי נהיגה. בעית הלב זו הבעיה האחרונה שמדאיגה אותי אצל נהגת בכזה גיל.
 
למעלה