קרב ענקים: שתי השוואות וידאו של מצלמות מיצרנים שונים

קרב ענקים: שתי השוואות וידאו של מצלמות מיצרנים שונים

איזו מצלמה מפיקה את הצבעים הכי מוצלחים:

Tony Northrop looks at which brand has the best (and worst) color science between Nikon, Canon, Sony & Fuji

https://briansmith.com/tony-northrop-which-camera-brand-has-the-best-color-science/

איזו מצלמה מתמודדת הכי טוב עם חוסר באור:

Yuryev compares the Sony a7 III, Canon EOS R, and Nikon Z7 full-frame mirrorless cameras as well as the APS-C Fuji X-T3 and the 4/3 Blackmagic Pocket 4K.

https://petapixel.com/2018/11/05/so...s-nikon-z7-vs-fuji-x-t3-a-low-light-shootout/
 

steiff

New member
מה שמרתק בהשוואה הזו הוא הוכחת הדיסוננס הקוגניטיבי

בהשוואת הצבעים מוצגת העדפה למותג הבית במבחן גלוי, והעדפה אחרת לגמרי במבחן עיוור.

במבחן הגלוי הרוב העדיף קאנון וניקון, משום שאלה המותגים הנפוצים יותר.
במבחן העיוור שני המותגים הללו דווקא זכו לתוצאות הנמוכות ביותר והצופים העדיפו את הצבעים של סוני (בהפרש ניכר מהאחרים) ושל פוג׳י.

דיסוננס קוגניטיבי במיטבו...


במבחן הנקיון (בווידאו) סוני מנצחת בגדול, ולא בכדי - דחיסה של חיישן FF ברזולוציה 6K לתמונה של 4K מאפשרת ניקיון ופרוט גבוהים יחסית לתמונה מחלק מהחיישן.
 

sagiKor

New member
עוד מעט 2019 וכל ההשוואות האלו כבר מזמן התחילו לשעמם

הקנוניסט ימשיך לקנות קנון והניקוניסט ימשיך לקנות ניקון והשאר ימשיכו לאכול פירורים...
מה זה משנה בכלל אם אחר כך נכנסים לפוטושופ ויוצרים עובודים זרחניים ומזעזעים?
 

steiff

New member
זה אחד הנושאים שנדונו בסרטון הראשון

הסקירה בסרטון אינה השוואתית (ברמה הטכנולוגית) אלא סוציולוגית (ברמת תגובת הצופה לתמונה) והיא אכן מציינת שהשוואות טכניות מוטות לטובת ״מותג הבית״ ברגע שהצופה יודע מה המותג בו צולמה התמונה, ומוטות לטובת הצבעים החמים כאשר הצופה אינו מודע למותג. כמו כן מצויין בסרטון בפירוש שעל הבדלים בין תוצרי חיישנים שונים ניתן לגשר בקלות באמצעות תכנת עריכה בסיסית וללא צורך בידע מעמיק ב״פוטושופ״ או דומותיה.

מצד שני - ההשוואות הללו כנראה לא באמת ישפיעו על דפוסי הקניה בזמן הקצר.

קנון ימשיכו לייצא מצלמות מחורבנות שמפיקות תוצאות זוועתיות, וימשיכו למכור יותר מכל מותג אחר לקונים שמשוכנעים שזבל זה זהב. הם גם ימשיכו לפרנס את תעשיית תוכנות עיבוד התמונה שנועדו לשוות לתוצר הזוועתי של החיישנים של קנון מראה איך-שהוא נסבל.

ניקון ימשיכו לייצר מצלמות מצויינות עם באגים מעצבנים ואופטיקה טובה, וימשיכו להיות מספר 2 והבחירה של מביני העניין שמחפשים מערכת רפלקס אמינה.

סוני ימשיכו להפיק קבצי RAW מעולים במצלמות עם ארגונומיה תמוהה וימשיכו להיות החברה הכי חדשנית בשוק, או לפחות החברה שמשקיעה הכי הרבה כסף בחידושים, למרות שרובם לא מצליחים להיקלט בשוק.

מערכת m34 תמשיך להיות מפלטם של הגיקים שמוכנים לשלם מחיר של מערכת FF על מצלמה בגודל של FF עם חיישן בגודל של רבע מ-FF וביצועי ISO של טלפון נייד.

פוג׳י תמשיך להוציא שמות חדשים למצלמות עם מפרט שלא ממש מחדש הרבה מהדגם עם השם הקודם. סוללות נוספות או גריפים עם סוללות נוספות ימשיכו להיות הפריט הכי נמכר על מנת להצליח לשרוד יום של צילומים על פחות משלוש החלפות סוללה.

לייקה תמשיך להשיק דגמים עם פחות יכולות ופחות פיצ׳רים ואנשים ימשיכו לשלם אלפי דולרים Becasue I like the Leica Look.

ואנחנו נמשיך לנתח את מדעי הצבע והדיסוננס הקוגניטיבי ימשיך להיות הרוטב הסודי של התעשיה.
 

sagiKor

New member
אגב

רוב הסוקרים ברשת מציינים את לייקה כחברה הכי חדשנית ומעיזה בשוק.
אם תבחן היטב את כל קו המוצרים תגלה שיש משהו בזה אז לא הייתי ממהר להכתיר את סוני כחברה הכי חדשנית, מה שגם את רוב החדשנות שלה היא השאילה מאחרים כמו המייצב של אולימפוס...
 

steiff

New member
לייקה חדשנית בעיקר משום שלא משנה מבחינתה אם המוצר יימכר

זאת אומרת - ברור שיימכרו כמה עשרות או מאות יחידות לפאן-בויז, אבל מעבר לזה שורת הרווח לגבי מוצרי נישה (בתוך הנישה של לייקה) לא ממש משפיעה על חברה שממילא לא נסחרת בבורסה.
מכאן שהחדשנות של לייקה לא נועדה לענות על צורך של הציבור הרחב אלא בעיקר על הרעיונות ההזויים של מהנדסיה.
 

sagiKor

New member
רעיונות הזויים

שלרוב מתקבלים באהדה גם על ידי הלקוחות, גם על ידי אתרי הסקירות וגם מעגל הלקוחות רק מתרחב (למרות ולא בגלל תג המחיר).

ב TL לייקה הציגו ממשק חדשני שדומה לסמארטפון, הסוקרים אהבו, הלקוחות הותיקים קצת פחות אבל זה חדשני. ב CL הם חזרו למשהו קלאסי יותר ככה שיש אופציה לכאן ולכאן. אגב, כאן בפורום לא אחת רביב ואולי גם אחרים תיארו את "מצלמת העתיד" מבלי לשים לב שהיא קיימת ב TL.

הממשק שהוצג ב S וגם חלחל ל SL - חדשני והתקבל באהדה על ידי כל מי שניסה.

העדשה של ה Q זה פלא הנדסי, אין שום עדשה אחרת בשוק שמציעה גם אוטופוקוס וגם עבודה ידנית נאותה כמו עדשה ידנית קלאסית.

ה M-D שנראה כמו שטיק (ולטעמי דורש ישום קצת שונה) הוא רעיון דיי חדשני שכבר ראיתי סקירה שבה הסוקר טען שעוד יצרנים צריכים לאמץ את הרעיון של מצלמה ללא מסך...

מונוכרום - יש נותני שירות שיעשו המרה כזאת למצלמה סטנדטית אבל רק לייקה פשוט ייצרה מצלמה כזאת והיא מאד פופלארית.

האפליקציה החדשה של לייקה זה ללא ספק האפליקציה הכי מתקדמת וחדשנית בתחום.

אתה פשוט מסתכל על נושא הריינג'פיינדר כטכנולוגיה מיושנת ומקרין את זה על שלל המוצרים של החברה....

אגב לייקה וחדשנות - אתה יודע מי היו ראשונים עם אוטופוקוס במצלמה?

היכולת של לייקה להציע מצלמה עם כביכול "פחות" ולגבות יותר היא גאונות שיווקית, זה משהו שצריך ללמד בבית ספר לשיווק במקום לצחוק על זה. תחת יצרן אחר הלקוחות אולי היו בוכים אבל כשמדובר בדרך כלל בפריטים שאפשר להרוויח עליהם כסף בעתיד אף אחד לא בוכה.
 

vuv

New member
על אף היות ההודעה חצי צינית..

אני חייב למחות על מה שכתבת בנוגע למערכת m43. *מרבית* המצלמות קטנות משמעותית ממצלמות FF, במחיר זול *משמעותית* ממחירי פול פריים עם ביצועי איזו מצוינים ושלא נופלים בהרבה (אם בכלל) ממצלמות aps-c.
 

steiff

New member
יש עוד פאן בוי שרוצה להיעלב בשם המותג ״שלו״?

צפו בסרטון
הוא לא עוסק בטכנולוגיה.
הוא לא עוסק באמנות.
הוא עוסק בסוציולוגיה/התנהגות/פסיכולוגיה.

מותר לכל אחד להעדיף מה שהוא רוצה. רק חשוב להבין שאנחנו, כולנו בלי יוצא מהכלל, פועלים ומתנהגים באופן לגמרי לא רציונלי.

אףְאחד לא צריך לתת לי דין וחשבון למה הוא בוחר לצלם בלייקה או פנסוניק. באמת שלא.
תנו דין וחשבון לעצמכם. אם אתם מרוצים - הכל בסדר. אם אתם חשים מרומים, למי תבואו בטענות?
 


 
למעלה