קרטל המחירים בשדה התעופה הרצליה

YONATANM

New member
קרטל המחירים בשדה התעופה הרצליה

האם מישהו ניסה בעבר לפנות לממונה על ההגבלים העסקיים בתלונה לגבי קרטל המחירים בשדה התעופה בהרצליה ?
 
קרטל?

אני יודע שההפרש במחיר בין 172RG ב AIM לאויה הוא כ- 100 ש"ח יש תחרות ברורה בין החברות על לקוחות קל לראות שהחברות לא ממש מרוויחות הרבה כסף בימים אלו. אז על איזה "קרטל" אתה מדבר? אתה יכול לפנות לממונה, אבל כדאי שיהיו לך איזה שהן הוכחות למעשים לא חוקיים. עם הטענה היא "המחירים יקרים ודומים" אז אף אחד לא יתייחס ברצינות. אנא, עשה השוואה של עמלות הבנקאיות הישראל, ה"קרטל" של הבנקים, השוואה לחו"ל, וכמובן את ענין הציבור, ותראה שיש כמה דברים הרבה יותר גרועים, הרבה יותר מענינים, ושהממונה לא עושה או לא יכול לעשות לגביהם דבר.
 
תמימות או סולידריות?

מיקי שלום. אנחנו לא מכירים וכוונתי אינה לפגוע. לאמר שכאילו הפרש על מטוס נדיר יחסית מוכיחה שאין קרטל... זו לא הוכחה. לפני ארבעה חודשים עשינו גיסי ואני סקר אצל כ ו ל ם... ב 152 ו- 172 אין הבדלים נקודה. יותר מזה: בספט´ 2001 היתה עליית מחירים (ביטוח אחרי התאומים), בנוב´ משום מה עליה שניה( ??? ) מחירי הדלק ירדו בתחילת השנה אבל אנחנו לא שמענו על כך דבר אבל... בפבר´ הדולר החל לטפס ואז עליה נוספת. אם זה היה הסיפור בבי"ס אחד ובשאר תסריט שונה היית כנראה צודק אבל תאריכי "עדכון המחירים" זהים אצל כולם זה מתחיל להסריח!!! כאשר המידע עובר בין בתי הספר, כמו בכל קבוצה קטנה, בשניות התאום הוא מושלם וההפרשים הקטנים נועדו א. כדי להחביא אותו, וב. כדי לשמור על קצת פוזה של "אני לא הכי זול" או "אני כן הכי זול". והלוואי שנדע גם על ענפנו המדלדל ימים יפים מאלה. בי יובל.
 
זאת לא הוכחה

לך אתה תוכיח שיש לך אחות... נו באמת, כל מה שכתבת אינו מראה על קרטל. בטח שבאויה יודעים את המחיר של FNA ובטח שכאשר אויה מעלה מחירים גם FNA רואה חושבת ומעלה מחיר שבוע אחר כך. זה מותר, חוקי ולגיטימי. תשאל עו"ד. בשביל להראות קרטל אתה צריך להראות: 1. שיש תאום בפועל - ויותר חשוב, חלוקת שוק - כלומר מי שלמד באויה לא יכול לעבור ל FNA ולהיפך (לדעתי זה לא נכון) 2. שיש כדאיות כלכלית ברורה לגורם חדש להכנס לענף - וגם זה לא נכון. דווקא הדוגמא שלי על "מטוס נדיר" (מצחיק ש RG נדיר אבל לא חשוב) היא הוכחה מצוינת לתחרות - שהרי אם "נדיר" זה תחרותי אז בטח שנפוץ יהיה תחרותי. אני חושב שהנקודה שאתם מפספסים היא שמחירי ה 152/172 קרובים מאד לעלות בפועל (וכן, בתי הספר לא עובדים יעיל - זה חלק מהעלות) ולכן הרווח עצמו קטן והפרשי המחירים נמוכים.
 

YONATANM

New member
קרטל

אם תפרט את מרכיבי עלות שעת טיסה יתכן ויהיה קל יותר להבין/להסכים איתם.
 
אני לא סנגור של הרצליה

כבר היה דיון בנושא עלוית המון פעמים בעבר. ואני לא סנגור של הרצליה או משהו כזה. בסך הכל, ציינתי שבשביל להפעיל את הממונה על ההגבלים העסקיים צריכה להיות התארגנות לא חוקית שיש לה הוכחות - שהרי מדובר בפלילים, וחובת ההוכחה (או הבאת הסברים טובים) עליך - לא על החברות ובטח לא עלי. העליות הן: עלות הון המטוס (7% משווי המטוס) דלק, ביטוח, (היום כ 8000$ למטוס ואף יותר) חניה, אגרות, פחת, תיקונים (ויש הרבה עם תלמידים ששוברים כל הזמן דברים קטנים) בלאי מנוע (עבור אוברול) בלאי אחר (צבע, צמיגים, ברקסים...) על כל העלויות שמישהו קורא/חושב בארה"ב יש להוסיף יבוא ומע"מ. אלו עלויות תפעול ישירות. אחר כך יש משרד, מזכירה, וכו´. מטוס 172 לדעתי שלא עושה 50 שעות בחודש ב 500 שקל ממוצע לשעה - החברה מפסידה עליו כסף (בשורה התחתונה). וממוצע זה אומר שאם הוא מושבת למשך חודש בגלל מנוע, חלק שצריך ליבא או סתם תקלת חשמל לא פתירה, אז ביתר 11 החודשים הוא נדרש ל 55 שעות, וכו´. אני יכול לומר לך ששלמתי 400 שקל רק בשביל שמישהו יבדוק את הרדיו בפיטס שלי ויחתום כשירות ל COFA. ה"בדיקה" היא לשאול את הרצליה "איך קולטים?" ... וזאת רק דוגמא אחת. המנהל הישראלי הוא שורש הבעיה, כי הדרישות שלו בלתי סבירות בעליל. בין היתר הם דורשים בדיקה כל 500 שעות של מנועי ליקומיג על פי SERVICE BULITIN של היצרן, שבארה"ב אף אחד לא שמע עליו ואף אחד לא מבצע. היצרן הוציא נייר לכל סוגי המנועים כ"כיסוי תחת", ה FAA בדק ולא קבע את זה כחובה, אבל בישראל כמובן יותר צדיקים מהאפיפיור. כך מטוס הפיטס שלי שהגיע מארה"ב עם EXPORT COFA (מה שאומר שה FAA בדק את המטוס על פי דרישות היבוא של ישראל כפי שהוא יודע והמטוס כשיר לטיסה) נדרש לכיולים שונים ומשונים ולבדיקות שאף אחד בארה"ב לא עושה. כל הסיפור הזה מייקר מאד את העסק. אני מסיים בשתי נקודות: 1. מי שלא רכש ותפעל מטוס בארץ לא מודע לכל העלויות מסביב 2. הרבה יותר קל לבנות עסק ב EXCEL ולהראות רווחיות מאשר בעסק אמיתי, עם בנקים, ספקים, לקוחות, וכו´.
 
קרטל... ולך תוכיח שאין לך אחות

יונתן לדעתי אתה צודק. עד כמה שאני יודע (כחניך) יש תאום ועוד איך!!! ידיד עו"ד שחולק איתי את התחביב המתייקר הזה עשה פרק בחייו אצל הממונה על ההגבלים העיסקיים אבל לטענתו הנזק יהיה גדול בהרבה מהתועלת, יען כי גם את הקנס או כל עונש אחר נשלם בסוף כולנו. עצה: * אם אתה לומד (ובעצם גם אם לא) מצא זולים יותר מהרביעיה של הרצליה ויש כזה!!! בי יובל
 
למעלה