קריאה. לסגירת משרד התחבורה...

Ccyclist

Well-known member

כנהג - מערכת הכבישים שמשרד התחבורה תיכנן ומתחזק די טובה, גם אם יש מקום לשיפורים מסויימים (נתיבים איטיים למשאיות, תמרורי שברונים לפני רמפות יציאה). אין בישראל מקום לכביש אורך רביעי במרכז אז אין הרבה מה לשפר ב"שילוש הקדוש" של כבישים 2,4,6.

כנוסע - מערכת הרכבות סבירה, אם כי התדירות דורשת שיפור ורכבת ישראל לא מבינה בתחום הפרברי. מערכות הרק"ל והכרמלית טובות, אם כי תדירותן נמוכה בהשוואה למערכות מטרו אמיתיות. האוטובוסים - בלגן אחד גדול שאפשר להסתדר איתו חלקית. הבעיה הגדולה היא שהמערכת ממלאת יותר מדי תפקידים במקביל ומנסה להיות הכל עבור כולם - במחיר של חוסר תדירות (שצויינה בסקר מוביט כגורם מס' 1 שיעודד מעבר לתח"צ) ואמינות נמוכה. בגלל שישראל הוקמה בעידן שהרכבות היו בנסיגה ברחבי העולם והאוטובוסים היו בנסיקה - האוטובוסים היו המענה הבינעירוני והאזורי הראשי, מה שיוצר במקומות רבים מערכת מסובכת עם כל מני הגבלות העלאה והורדה שמקשות על הנוסע המזדמן להבין באילו משלל הקווים הוא יכול להשתמש. ריבוי הקווים בעייתי מאש בעיניי משום שהוא מקשה על הבנת המערכת, הצגת המידע כרשימה של כל קו בנפרד (ללא מידע באותיות לטיניות) כושלת בעיניי כי בניגוד לדיאגרמות העץ הלונדוניות שמציגות את המקטעים המשותפים של הקווים בתחנה - קשה להבין אילו קווים נותנים תדירות משולבת באותו המקטע.

על מערכת רכבות המטען אינני יודע במפורט, אבל אני מניח שהיא מצליחה להעביר מטענים כבדים מהדרום לנמלים. כשהשתרכתי מאחורי משאיות בכביש 90 בדרך מעין בוקק לאילת ומעין בוקק למרכז זה היה באזור שאין בו אלטרנטיבה רכבתית למטען.
 
למעלה