קריאה לפעולה - נת"י חורצים בצורה מסוכנת את העליה לבית אריה

quant1

New member
קריאה לפעולה - נת"י חורצים בצורה מסוכנת את העליה לבית אריה

החלק המסוכן הוא החריצה בירידה מהמחסום אל צ. גבעת כ"ח.
כרגע החריצה בירידה מתחילה מהנק' הגבוהה בסוף (מערב) האמבטיה ועד קצת אחרי שביל העפר בכנסיה ליער.
כבר הקטע הקטן הזה של ק"מ וחצי חריצה גורם לסכנה בשלוש נקודות:
1. העיקול הראשון, כמה מאות מ' מערבית לאמבטיה - יש שם שול צר, וגם חצץ על הכביש. לפני החריצה היה אפשר בקלות לרכב שם 50קמש ומעלה. ירדתי את הקטע הזה 4 פעמים היום, וכל פעם נאלצתי או לבלום ולהאט, או להכנס אל תוך הכביש ואז לחזור אל השול, כשאני חוצה את החריצה פעמיים, תוך כדי סיבוב, במהירות קרובה ל 50קמש, או לרכב את כל הדרך בתוך הכביש.
2. עוד עיקול בירידה בהמשך - רחב, אבל מלא בחצץ עד אל קו החריצה.
3. צומת הכניסה אל שביל העפר ליער. תמיד יש שם הרבה חצץ על השול, בגלל רכבים שנכנסים ויוצאים מהיער. ועכשיו כדי לא לרכב על החצץ, צריך לחצות את קו החריצה (פעמיים, גם בחזרה).

כשרכבתי שם היום, ראיתי רוכבים שהחליטו לרכב את כל הקטע המחורץ בתוך נתיב הנסיעה של הרכבים, והרכבים על הכביש נאלצו להאט, או לעבור אל תוך הנתיב הנגדי (דרך קו הפרדה רצוף, תוך כדי סיבוב) כדי לא לפגוע ברוכבים.

אם נת"י ימשיכו לחרוץ את כל קטע הירידה מהמחסום ועד לצומת המרומזרת למטה, אז יווצרו בדרך עוד הרבה נקודות מסוכנות אחרות, בעיקר במקומות שהשול לא רחב בהם. חריצה תהפוך את הקטע הזה מקטע העליה/ירידה הכי איכותי ובטוח ונעים לרכיבה בכל אזור גוש דן, לקטע כביש לא נעים ומסוכן לרוכבי אופניים.

איך אפשר לעצור את החריצה הזאת?

לדעתי, אם רוצים לבצע חריצה בקטע הזה, אז:
1. רק בעליה, ולא בירידה.
2. בכלל לא באבמטיה. גם לא בעליה ביציאה מהאבטיה, בגלל שגם בעליה אפשר לרכב שם ב 40קמש.
3. זה אחד מקטעי הכביש הכי פופולריים במרכז הארץ, ובגלל שרכבים נכנסים ויוצאים מהיער, אז מצטבר שם חצץ על השול. אם רוצים לחרוץ על הקו הצהוב, אז חייבים להתחייב לנקות את השול מחצץ בתכיפות גבוהה המיוחד. לא רוצים לנקות בתכיפות גבוהה? אז עדיף שלא תהיה חריצה בכלל.
 

quant1

New member
חלם - מעולם לא הייתה שם תאונה בין רכב לאופניים,ועכשיו הורסים

בדקתי במאגרי המידע, 16 שנה לאחור.
ב 16 השנים האחרונות, מעולם לא הייתה בקטע בין צ. גבעת כ"ח למחסום בית אריה אפילו תאונה אחת בין רוכב אופניים לבין מכונית. למרות שהרבה מאוד רוכבים שם.
כלומר, זה אחד הכבישים הבינעירוניים הכי בטוחים בכל מרכז הארץ לרכיבה.
התאונות היחידות שהיו שם הן בין שני רוכבים אופניים שפגעו זה בזה בירידה.

אז למה צריך להרוס את הכביש הזה עם חריצה בירידה שמגיעים בה למהירות של 60קמ"ש, עם עיקולים, ועם חצץ על השול?

אחרי 16 שנה בלי תאונות עם רכבים, אם דווקא עכשיו אחרי החריצה יתחילו תאונות, זו תהיה ראיה לכך שהחריצה היא זו שגורמת לתאונות דרכים.
 

lasik

New member
מבט לכיוון שולי הכביש מספר אחרת...

לצד הכביש ישנם מספר נקודות עם סלעים ושמות הנספים בתאונות דרכים בכביש זה.
בנוסף, החריצה לא נועדה לרוכבי האופניים, כי אם לנהגים על מנת להעירם במידה וירדו לשוליים.
לדעתי זוהי יוזמה מבורכת עם עלויות קטנות יחסית.
עכשיו לך תמכור את זה לרוכב שרוצה לעשות זיגזג בין השולים לכביש בעיקול בירידה...
 

ItsikH

Member
מה שלנהג הוא טרדה מעוררת תשומת לב, לרוכב הוא סכנת חיים
 

quant1

New member
תן שם של הרוג. בדקתי את מאגר הנתונים המלא-אפילו פצוע לא היה

קודם כל, אני אשמח אם תתן לי שם של הרוג, או תאריך של תאונה בין רוכב למכונית בקטע הכביש הזה. בדקתי במאגר שמכיל את כל התאונות שדווחו למשטרה ב 16 השנה האחרונות, אז אני בטוח שלא הייתה שם אף תאונה, ואפילו לא תאונה קלה, בין רכב לבין רוכב אופניים ב 16 השנה האחרונות. היו רק תאונות בין שני רוכבים - שגם הם רשומות במאגר הזה.

ב. ב 9 החודשים האחרונים עליתי וירדתי 50 פעם את העליה הזו. בשלוש השנים האחרונות עשיתי שם מעל ל 1000ק"מ, רכבתי גם באמצע השבוע, באמצע היום, ובכל תנאי מזג האוויר, ואני לא זוכר אף מקרה של רכב שירד שם לשוליים בצורה מסוכנת בקרבתי. זה לא מקרי שהסטטיסטיקה מראה שהכביש הזה היה סופר-בטוח עד שחרצו אותו.

ג.רוב הרוכבים מגיעים לשם בשבת בבוקר כשיש על הכביש יותר רוכבים מאשר מכוניות. רבים מתושבי הישובים שמשתמשים בכביש הזה הם שומרי שבת (שגרים בישובים כמו פדואל, עלי זהב, חלמיש). ובכביש עצמו יש קטעים מלאים בחצץ. אם אתה מעדיף לקחת את העיקול בתוך השול ב 50קמש על חצץ כדי לא לעלות על הקו הצהוב, כשהכביש ריק לגמרי ממכוניות (אחרי שהסתכלת לאחור ובדקת שאין רכב), אז אתה טועה ומסכן את עצמך, בשלב מסוים אתה תחליק בגלל החצץ ותפצע.

אני נמצא על הכביש הזה הרבה מאוד, מכיר אותו כמו כף היד שלי, והייתי שם אחרי החריצה. ראיתי רוכבים שרוכבים בגלל החריצה בתוך הנתיב בלי לנסות בכלל להכנס אל השו, וראיתי רכבים שחוצים את קו ההפרדה הלבן במרכז הכביש כדי להמנע מלפגוע ברוכבים. בגלל שיש שם הרבה רוכבים, כולל רוכבים פחות מנוסים כל שבת, אז אני בטוח שכבר בקרוב יפצעו הרוכבים הראשונים בגלל בחריצה המסוכנת הזו.
 

quant1

New member
דווקא ב 444 נהרג היום רוכב - בגלל השיפוצים של נת"י. נת"י=חלם

הערב אוטובוס פגע והרג רוכב, בשעת חשיכה, בכביש 444, בקטע שנמצא בשיפוצים בין צ. ברקת לאלעד. טל אולי ידווח על זה עוד מעט. אם לא היה לוקח לנת"י כל כך הרבה שנים לשפץ את כביש 444, אז הרוכב הזה לא היה נהרג.

שיסיימו לשפץ את כביש 444 במקום לבזבז משאבים בהרס אחד הכבישים הכי איכותיים והכי איכותיים והכי טובים לאימון רכיבת כביש בכל מרכז הארץ.
 

quant1

New member
עדכון: ההרוג ב 444 היום רכב על אופניים חשמליים

 

ItsikH

Member
החריצה כלל לא נועדה לבטחון הרוכבים, אלא לאזהרת הנהגים
מפני סטיה. כך למשל במחלף עין תות [שם זו "דרך ארץ" ולא נת"י] חרצו את הפס הצהוב ללא שום שול שהוא, ועוד צמוד לאבן שפה, מה שמאלץ רוכבים לרכב בנתיב עצמו.
מנגד, בכביש 70 בקצהו הצפוני בין כברי לשלומי החריצה מבורכת ביותר כי מצד אחד השול רחב ונוח - חודש והורחב רק לפני שנה - ומנגד הנהגים שם סוטים כל הזמן לשול אלמלא כן
 

אילון22

New member
המטרה שלנו היא להפוך את השול למרחב המחייה של הרוכבים

לצערנו השיקולים של משרד התחבורה/נת"י הם שונים ולעתים מנוגדים...
גם הרלב"ד לא עוזר בכך שהקמפיינים שלו מתרכזים רק באזהרה לנהגים בפני עצירה על השול, אבל לא בהגברת המודעות לנוכחות רוכבים.
המאבק נמשך. תודה לכל אלה שמדווחים ומתריעים (לדוגמה quant1).
 

אילון22

New member
חריצה על כביש 465 (עלייה לבית אריה)

בדקתי את התלונה של quant1. בכביש 465 אכן נעשתה חריצה "עדינה" (על הקו הצהוב) לאורך 1.5 ק"מ- מהגשר האירי (כ- 700 מטר לאחר צומת כביש 444 ועד כ-200 מ' לפני פנייה בסיס נחשונים). החריצה הזו מוצדקת כי מדובר בעיקולים מסוכנים בהם כלי הרכב עלולים לסטות מהנתיב ולסכן את הרוכבים בשוליים. בנוסף, בוצעה הפרדה בולטת בין הנתיבים (סימון בצבע+עיני חתול) והשול די רחב גם בירידה. נת"י הבטיחה לדאוג לניקיון השוליים, בפרט ביציאה מיער קולה (דרדרת של עפר וחצץ).
אשמח לעזור. אבנר רשף
 

lasik

New member
נכון להבוקר שולי 465 נקיים מאד! אפילו אין אופנוענים...

הבוקר היה תענוג - שוליים מצוחצחים באופן קיצוני, מזג אויר קריר יחסית, ואופנוענים שברחו לנוכח ניידת המשטרה שהגיעה מיד אחריהם.
&nbsp
&nbsp
 

YotamKa

New member
אל תדאג, יעבור להם

בכביש 375 הבטיחו לפני 20 חודשים נקיון שבועי מדי יום חמישי.
מאז ניקו שם פעמיים. (אחת ל-10 חודשים).
פעם אחת מייד כשהבטיחו, ופעם אחרת לפני כחודשיים, שבוע לפני פגישת הפסגה של 'רוכבים בטוח', נת"י, מע"ץ, רלב"ד, ופלגי הג'יהאד החמאסי מעזה.
 

lasik

New member
אגב ג'יהאד..

ידוע לכם מהי האובססיה של אנשים לנפץ בקבוקי זכוכית על שולי הכביש?
זה חלק מטקס פולחני?
מקווה שניתן יהיה לצפות לנקיון דומה אחת לחודש, כי כרגע השוליים לא פחות ממבריקים.
אם ניפוץ הבקבוקים זה ניסיון של נהגים ממורמרים לחבל בהנאת רוכבי הכביש, אז אתמול ניתן היה להבין כיצד נוצר המניע: רוכב על הכביש מתעלם בהפגנתיות מנקיון השוליים בכביש 465 ורוכב על נתיב הנסיעה של המכוניות באופן שמחייב רכבים להאט ולחצות פס רצוף כאשר מגיע רכב מולם.
נוסע באחד הרכבים אפילו פנה אליו בתהייה, ללא מענה מצד הרוכב.
 

YotamKa

New member
ניפוץ בקבוקים הוא מנהג ידוע

בכפר אסור שיידעו על שתיית אלכוהול, אז מי ששותה במכונית משליך הבקבוק מחוצה לה לפני שחוזר הביתה. והבקבוק טבעו להתנפץ.
ייתכן וחלק מבני עמי למדו מהמנהג הזה, למרות הפסוק שקראנו בשבת:
כְּמַעֲשֵׂ֧ה אֶֽרֶץ־מִצְרַ֛יִם אֲשֶׁ֥ר יְשַׁבְתֶּם־בָּ֖הּ לֹ֣א תַעֲשׂ֑וּ וּכְמַעֲשֵׂ֣ה אֶֽרֶץ־כְּנַ֡עַן אֲשֶׁ֣ר אֲנִי֩ מֵבִ֨יא אֶתְכֶ֥ם שָׁ֙מָּה֙ לֹ֣א תַעֲשׂ֔וּ וּבְחֻקֹּתֵיהֶ֖ם לֹ֥א תֵלֵֽכוּ׃
 

quant1

New member
השוליים נוקו כי אני, אבנר ואחרים התלוננו וביקשנו לנקות

אבל החריצה עדיין גורמת לסיכון כבר בעיקול הראשון בירידה כמה מאות מ' מערבית לנק' הגבוהה באמבטיה. אם מטפסים את האמבטיה מהר, אז מגיעים לעיקול הזה בלפחות 45קמש, מהניסיון שלי, ודווקא שם השול הוא לא רחב. לא נעים ולא בטוח לעלות על חריצה תוך כדי ירידה בסיבוב ב 45-50קמש.

בנוסף, רוכבים נכנסים אל תוך הכביש בגלל החריצה הזו, ויש מכוניות שמנסות לעקוף אותם, תוך כדי שהמכוניות חוצות את קו ההפרדה הרצוף במרכז הכביש אל הנתיב הנגדי, בעיקול, בירידה. בלאגן מסוכן.

ובשביל הכניסה ליער יש לפעמים מכוניות שעומדות קרוב לשול כדי לצאת אל הכביש, ובמקרה כזה רוכב שמגיע מהר בירידה, חייב להכנס עמוק אל תוך הכביש דרך החריצה.

הכביש צריך להיות בטוח לא רק בשבת ב 6 בבוקר, אלא גם עבור מי שרוצה לרכב בשישי או בשבת בצהריים, או באמצע השבוע. כשאני מגיע לשם, אני לא עולה פעם אחת, אלא לפחות 4-5 פעמים, לפעמים גם יותר. זאת אומרת שאם אני מגיע ב 9 בבוקר, אז אני יכול לסיים להתאמן שם רק בצהריים כשיש תנועת רכבים גדולה יותר.
 
למעלה