קריאת האלתיומטר - דיון למתקדמים בלבד

חגיתלו

New member
קריאת האלתיומטר - דיון למתקדמים בלבד

אזהרה - השתתפות בדיון הבא תעיד על המשתתף שהוא גיק ולוקח יותר מידי ברצינות את הספר. ואחרי האזהרה - הנה רעיון שחשבתי עליו אתמול בלילה ואחרי שסיפרתי אותו לבעלי הוא קבע שהגזמתי ולפעמים ספר הוא רק ספר... האבק הוא זה שמאפשר לליירה לקרוא את האלתיומטר בקלות וללא עזרה של ספר הדרכה. מצד שני האבק נקשר לבני האדם דרך הדמונים שלהם. בגלל זה רוצים לחתוך את הדמונים מהילדים לפני שהאבק ידבוק בהם. אז אם האבק צריך ליצור קשר עם ליירה הוא אמור לעשות את זה דרך פאן. אבל פאן לא שותף לקריאה של האלתיומטר. הוא לפעמים מסתכל או מספק תאורה אבל לא מתואר שהוא נכנס לאיזה מצב טרנס כמו ליירה, הוא די פסיבי ולא משתתף בתהליך הקריאה במכשיר. פאלטה של הסופר? לא בהכרח. זה משהו שאני עליתי עליו רק אחרי שהכנתי את ההרצאה מחדש על דמונים וקראתי הרבה מאמרים וכתבות על פולמן. לפולמן לא הייתה את העזרה של האנציקלופדיה שנכתבה על הטרילוגיה שלו והוא עצמו מודה שיש הרבה בדמונים שלא ברור לו אפילו עד היום. וזה מתקשר לדיון הקודם שהיה כאן בנוגע לדמויות הדמונים בקריפטה של ג'ורדן ושבהוצאות המאוחרות הורידו את הקטע הזה. הרבה דברים יכולים להתברר ולהתגלות מקריאה חוזרת ונשנית אבל לסופר אין את הפריבילגיה הזו ולדעתי אי אפשר לעשות שינויים אחרי שהספר מתפרסם כי זה גלגל שלא נגמר. אשמח לשמוע את דעתכם על עניין קריאת האלתיומטר. חגית
 
אני חושבת שדמונים הם דרך קישור

אני חושבת שאולי אם פאן היה משתתף בצורה יותר משמעותית בקראית האלתיומטר אז הוא היה משתמש בצורה מסוימת ו"תוקע" את זרם האבק אל ליירה בעוד שאני בספק אם הוא היה מצליח להשתמש בו בעצמו
 

DHallow

New member
את חגית מההרצאה?

אם כן (וגם אם לא) נעים מאוד :) הייתי באה בכיף אבל זה לא מתאפשר לי. אני חושבת שזו סוגייה חשובה, אבל אי אפשר לענות עליה מבלי להתמודד טוב יותר עם מושג האבק. כפי שכבר כתבתי כאן, אני מרגישה שאני לא מבינה מספיק את המשמעות ואת המהות שלו. אם זהו חומר (בהעדר מילה טובה יותר) שאחראי על התבונה והתשוקה (בדומה לעץ הדעת, כמה צפוי), זה מסביר את עיניין הגיל והיכולת לקרוא את האלתיומטר ללא ידע רק עד גיל מסויים. עד ההתבגרות המינית, האדם הוא קצת כמו אדם וחוה בגן העדן, לפני אכילת הפרי האסור. עם אכילת הפרי "ותפקחנה עיני שניהם"- הם משתנים, המהות שלהם משתנה! ואם לתרגם: האדם שלפני אכילת הפרי הוא אדם שפועל אינסטנקטיבית, ללא ידע או דעת אלא באופן אינטואטיבי. לאחר האכילה- הוא כבר לא מרגיש אלא חושב. היכולת האינטואיטיבית נפגעת ומוחלפת בחשיבה מוסדרת. למה דומה הדבר? התינוק הנולד מגיח לעולם עם אינסטינקטים הישרדותיים שהולכים ונעלמים עם גדילתו ועם הטיפוח של הוריו, ומתחלפים ביכולות אחרות, שכליות ולא אינסטינקטיביות. ואם להשתמש בשפת היצירה- ליירה הילדה איננה נגועה ב"דעת", היא "נקייה" במובן זה שהיא יכולה לסמוך רק על האינסטינקטים שלה, וזה מה שמאפשר לה לשקוע בטרנס ולקרוא את האלתיומטר. עם התבגרותה היא משתנה, היא "נגועה בדעת" ולכן הטכניקה של קריאת האלתיומטר חייבת להשתנות עם המהות שלה. פנטלימון הוא ליירה וליירה היא פנטלימון. ודאי שהוא חלק מתהליך קריאת המכשיר בעצם המהות שלו התואמת את המהות שלה. האיפיון שלה כ"נקייה" מדעת באה לידי ביטוי בהשתנות שלו, ואילו ההתקבעות שלו נובעת מהתהליך שהיא עברה. ההשתנות גם היא אינסטנקטיבית, כפי שניתן ללמוד מכך שליירה מעירה לעצמה הערות על הצורה שפאן לובש באירועים מסויימים, כלומר- היא לא חשבה על זה, הוא פשוט עשה את זה! הוא היא זו אותה ישות, ולא שתי ישויות קרובות, זו דעתי. אגב- לא כתבת בפתיל ההיכרות, ולכן את בסכנת מצג שווא ואלימות מצד חצב
 

JustRain

New member
מה את רוצה מהחצב המסכן?

לא חשבתי שהוא יהפוך לכזה סלב.
 

נועה ob1k4

New member
לא כל אחד יכול לקרוא בקלות

יכולתה של ליירה לקרוא נחשבת למקרה מיוחד, כשהמצב הרגיל הוא לימוד מתוך ספרים במשך שנים. אם כל ילד שעדיין לא התבגר היה יכול לקרוא באלתיומטרולדעת מה קורה / קרה,לא בטוח שעדיין היה לנו סיפור / טרילוגיה! ולעניין האבק : אם הוא מסמל את ה"מודעות הקוסמית" או את הניצוץ האלוקי (לאמונתי), צריך שתהיה לאדם נפש כדי לקלוט אותו- וזה תפקיד הדמון. לדעתי הדמון אינו "קורא" או משתתף פעיל בתהליך (מה גם שהמצב הרגיל, כפי שהזכרתי, הוא מיומנות הנרכשת לאחר שנים רבות של לימודים תיאורטיים)כיוון שהוא מסמל את צד הרגש והתחושות. בגיל צעיר הרגש די מנותק מהמודעות השכלית,ולכן האבק "נספג" רק כשמגיעים לבגרות - ואז גם הפעילות הרגשית נשלטת ע"י מחשבה ומודעות. רק תחשבו כמה פעמים היינו רוצים פשוט להרביץ למי שעצבן אותנו, והתאפקנו - בזמן שילד צעיר "מכסח" בלי חשבון לאף אחד...
 

JustRain

New member
אל תשכחי

שלא ממש סביר שיתנו לילד לקרוא באלתיומטר. היה זלזול גדול ביכולת הקריאה של ליירה - גם בלי ספרים, וגם גילה! אלתיומטר הוא מכשיר מסובך וסביר כי היהירות המבוגרת תמנע הגשת אלתיומטר לילד. הם מאד נדירים, ולדעת מרבית המבוגרים, ילד ישחק עם זה סתם וישבור את זה. אני תמיד חשבתי שכל ילד עם דמון שלא התקבע יוכל לקרוא בקלות...
 
ליירה ופאן חד הם

אני מאמין שצריך להתעלם בקטעים מסויימים מן העובדה שליירה ופאן נפרדים בגופם מפני שמהותם אחת היא. אני חושב שברור מן הספר השני והשלישי שלמרות שהאבק הוא סוג של חומר הוא עדיין בעל מודעות אישית וחדרה לקיומו כמו גם לקיומם של חיים תבוניים המאפשרים את קיומו של האבק. אני מאמין כי ניתן לשער בביטחון כי האבק עצמו הוא זה אשר מאפשר את החריגה במקרה של ליירה ונותן לה את האפשרות לקרוא את האלתיומטר. בשום מקום בספרים לא ניטען כי האבק אינו מסוגל להיקשר לילדים אלא רק מובהר שהוא לא עושה זאת ולא ידוע למה. אף אחד מן הניסוייים של גבברת קולטר לא הוכיח את הנקודה מעולם.
 
למעלה