קריות חינוך

קריות חינוך../images/Emo63.gif

מי שלא שם לב, כפר סבא מחולקת לקריות חינוך, בתי הספר היסודיים מחולקים לפי איזורים, מכיוון שהילדים עוד קטנים. אך את החטיבות החליטו לרכז ברחוב גלר- עד שהקימו את בר- לב ואת התיכונים ברחוב אחד. המחשבה הייתה שצריך לערבב את האוכלוסיה, או זה לפחות מה שאני יודעת. מה דעתכם על כך? האם אתם רואים לכך יתרונות מסוימים או חסרונות מסוימים?
 

badboy3919

New member
לדעתי יש לשיטה יתרונות וחסרונות

כמו לכל דבר כמעט. היתרון הוא כמובן איך שאמרת לערבב את האוכלוסיות השונות בכפר סבא (שאם שמים לב יחסית למקומות אחרים ההבדל בין השכבות העליונות לנמוכות הוא קטן יחסית). מצד שני החסרון הוא כמובן בנושא של חברים וסביבה מוכרת,ביסודי אתה מרכיב לך את קבצות החברים הבסיסית,אחרי שש שנים מפרקים חלקית את הקבוצה (כי בכל זאת יש אפשרות לבחור 3 חברים) ולאחר מכן במעבר לתיכון יש את הניתוק הכי גדול מהחברים שהלכו איתך כל השנים ואני יכול לדבר מנסיון אישי.
 

Super Chuly

New member
עונה...

בתור מישהי שלמדה (ולומדת) גם בחטיבה וגם בתיכון המבודדים ביותר בעיר (בר לב ורבין) אני יכולה לומר שמצד אחד תמיד נורא התבאסנו שאנחנו רחוקים מהעיר ומשאר הילדים משכבת הגיל שלנו שלמדו בחטיבות אחרות ושהיום לומדים בתיכונים אחרים, אבל מצד שני, אני תמיד מצאתי בבידוד הזה איזשהי דחיפה, היה הרבה פחות תחרותיות עם בתי ספר אחרים, והתגבשנו טוב מאוד (ברבין פחות) כי היינו רק אנחנו ושום בית ספר ליד, לכן אני בעד השיטה, כל עוד אני לא לוקחת בה חלק. ליהי :)
 

ba r2 0 1 0

New member
עונה...............

היתרון הוא ההכרות עם כל העיר וכל אלה שמדברים עליהם כל הזמן... אבל לדעתי יש חיסרון ענק שעוזבים את כל הכיתה שלך ולמשל הכיתה שלי ביסודי שהייתה ממש מגובשת היום אנחנו לא בקשר... גם זה קשה פתאום להכיר חברים חדשים ולא תמיד מצליחים...
 
אני רואה רק יתרונות.

מכיון שככה אין בעיות של רישום, אם מישהו רוצה ללכת לבית ספר שהוא לא יצא בהגרלה שלו, יש פחות בעיות, מכיון שאי אפשר להגיד ש"הבית ספר נמצא רחוק מהבית שלו".
 

Adidason326655

New member
יש חסרון מאוד בולט

אני גר ממש ליד החטיבות. ואני כל יום צריך ללכת לבר-לב. לדעתי היום צריכים לעשות 2 יסודי 2 חטיבה ו-2 תיכון בכל איזור. וכל פעם כולם יתערבבו שם. אבל אז יש בעיה של מגמות.
 
למעלה