קשה להתרגל - למה זה כל כך קשה?!

קשה להתרגל - למה זה כל כך קשה?!

שלום לכולם, זה נראה לי כמו פורום נחמד, אז נכתוב ונראה מה יניב היום... הנה המצב המשתנה שלי שכרגע מביט בי בעיניים נעוצות כאילו הוא לא מתכוון ללכת... (אני נלחם! אני נלחם!) חמש וחצי שנים, בחורה אחת. זה התחיל בתור ידידות למרות שכל העולם ואחותו הגדירו את זה כחברות (כי איזה "ידידים אפלטונים" רבים ומשלימים כל כמה ימים?!) בבוקר יום שלישי החלטנו שזאת חברות. חברות ראשונה, של שנינו, בגיל 18. כמו כל דבר טוב, התרגלנו. היתה שגרה (זה רע?) -כן. התחלתי להתנדנד. היא בטוחה שזה זה וזהו, אני לא, ושואף להמשיך לחפש אבל קשה לקום מהמיטה... החלטתי שכשמישהו יסע לחו"ל נעשה הפסקה, ונבחן את עצמנו מחדש, כל אחד לחוד. היא התנגדה, אבל נאלצה לשתף פעולה. לפני חודשיים נסעה. לעבוד חצי שנה בחו"ל. שמחתי - סוף סוף קצת חופש. יום למחרת הלכתי לעבוד, ועד עכשיו אני עדיין תקוע בעבודה, קם מוקדם, חוזר מאוחר. וגם אצלה זה ככה, עד לפני שבוע. החליטה לקחת חופשה מהעבודה, לטוס לשלושה לילות למדינה אחרת בחו"ל, קצת לנוח, קצת לכייף. מסתבר שהם הזמינו חדר זוגי... היא והוא. הוא?! -כן, הוא. לא אני. למרות שזה מוזר. לי. וגם לכל העולם ואחותו. מה מוזר? הרי אני זה שיזמתי את זה - אני זה שיחלתי לזה... ועכשיו אני אכול קנאה, מישהו אחר ישן על המיטה שלי. חייזר, לא ישראלי, לא יודע מילה בעברית ולא מכיר אותה בגרוש, אבל ישן עליה, מתכרבל בתוכה. אוחז בכריות ומוחץ... אחחח... הצביטה בלב... הכי מוזר הוא שלא הרגשתי כך לפני שנתיים כשהיא סיפרה שהתכרבלה אצל אחר בתקופה שהיינו פרודים. אולי לא ממש האמנתי לה, או שפשוט היא היתה מספיק קרובה כדי שבאמת תהיה לי אפשרות לעשות משהו בנידון (להתנצל על ארבע). אולי זה כי עכשיו אני יודע שיש לה עוד ארבעה חודשים תמימים לממש את חיבתה כלפי העלם, ולי אין יד ודבר בנידון. דיברנו לפני כמה ימים. התבכיינתי. הרגשתי באמת רע, בחילה, והיא חייכה מהצד השני של השפורפרת, מביטה בו יושב על הספה מביט בטלויזיה בביקתה ששכרו. היא חייכה כי היא עדיין אוהבת אותי, והיא עדיין חושבת שזה זה, אבל היא היתה איתו. כי התיחסתי אליה גרוע, כאל מובן מאליו, והיא רצתה להוכיח לעצמה שיש אחרים. בשבוע האחרון אכלתי רבע מבד"כ (שזה לא כל כך רע למען האמת). אני מתחיל להרגיש טוב יותר, אבל אני לא יודע למה. האם אפשר באמת להתרגל לרעיון? או שאני מרגיש טוב יותר כי אני לא חושב על זה בכזאת אובססיביות כמו קודם? לא לחשוב על זה אומר לא לחשוב עליה, לא? האם עדיף לא לחשוב על זה ועליה? -אני מפחד לשכוח אותה לגמרי, אבל אני לא בטוח שזה רעיון כל כך נורא. בסה"כ היה לנו טוב ביחד. היא נתנה הכל, וביקשה ממש מעט בתמורה (נתתי מעט מתוך המעט הזה והיא עדיין נשארה). אם היא תחזור ונחזור, אני אתן יותר. הרבה יותר. אני יודע בוודאות. אבל אני עדיין לא בטוח שזה מה שאני רוצה. בקיצור - אני מוקף באפשרויות, ואני לא יודע לאן ללכת. כרגע בנות אחרות מגעילות אותי. כל דבר שמזכיר לי חיבה בין-מינית גורם לי לבחילה, ומזכיר לי אותו ואותה. מוכר? אשמח לשמוע. בכל מקרה, תודה שקראתם, מקווה שהיה מעניין - ככה זה - חיים, מרגישים, ואז מתים... בשביל זה אנחנו פה.
 

The Damned

New member
מזכיר לי קצת

את מה שהולך עם האקס שלי [נפרדנו לפני חודשיים]. אתה בערך הצד שלו, רק שעדיין לא הייתי עם אחר, כך שלא היתה לקנאה הזאת הזדמנות להתעורר. האם אתה בטוח שאתה באמת תשתנה מעכשיו? ז"א, מאוד קל להעריך משהו יותר כשהוא לא נמצא, אבל האם כמה חודשים קצרים אחרי שהיא תשוב והכל יהיה טוב ויפה, לא תחזור לאותה הגישה? אם אתה באמת יכול להעיד על שינוי, עקב הערכה מחדש של מערכת היחסים שלכם - אתם צריכים לחזור. בקשר אלינו, אני בשבועיים האחרונים הגעתי למסקנה שגם אם הוא ירצה, אני כבר לא רוצה לחזור אליו. כן, היתה לנו מערכת יחסים מדהימה, אבל בהחלט לא מושלמת. הוא לא מושלם, אפילו לא מושלם בשבילי. כמובן שאף אחד אינו מושלם, אבל כשאתה מסוגל לקבל את כל החסרונות של הבנאדם, הוא מושלם בשבילך. הוא כבר לא בשבילי.
 
שאלה טובה

כשהיינו יחד המצב השתנה ללא הרף. לפעמים השלמתי עם החסרונות שלה ולרוב הרגשתי שאני לא אהיה מסוגל לחיות איתם לנצח. לפעמים היה לי קשה להשלים עם העובדה שאנחנו זוג, כי האמנתי שאיפשהו מחכה לי מישהי יותר מתאימה לי, יותר יפה, יותר חכמה ויותר חמודה. אתמול יצאתי למועדון עם חברים. לפני זה היתה לי איתה שיחה של שעה בטלפון (שיחת חוץ לסלולרי באנגליה...). במועדון הרגשתי רע. חשבתי גם עליהם אבל רוב הזמן חשבתי רק עליה ועלי. אני באמת אוהב אותה. אין פה שום ספק. אתמול וגם היום אני מרגיש שהיא האחת והיחידה. שאני מוכן לעשות הכל כדי לקבל עוד הזדמנות ולתת לה להרגיש טוב במערכת יחסים שלנו. השאלה אם זה יחזיק מעמד ואני לא אפול שוב לאותו בור אם נחזור? לא יודע. אבל אני מאד רוצה לנסות שוב, כנראה בגלל מה שקרה, ומה שזה גרם לי להרגיש. השאלה היא - אם נחזור - מה גרם לזה? הקנאה? הוא הרגש שהקנאה עוררה בי?
 
טעות בניסוח המשפט האחרון:

השאלה היא - אם נחזור - למה חזרנו? בגלל הקנאה שלי, או מה שגיליתי עלינו בעקבות הקנאה.
 

The Damned

New member
אני מקווה עכשיו שתחזרו,

כי אני חושבת שזה בגלל מה שגילית עקב הקנאה. אבל בבטחון מוחלט - רק אתה תוכל לדעת.
 
גם אני מקווה.

אבל אני מפחד... אני לא רוצה לגלות שזאת טעות לחזור. אני לא רוצה לפגוע בה. אני כל כך רוצה שמה שאני מרגיש כלפיה עכשיו ישאר לנצח. זה יעשה אותנו כל כך מאושרים אם נגלה שהאהבה הראשונה שלנו היא אהבת חיינו. היא מרגישה ככה כבר הרבה זמן, ואני מרגיש ככה עכשיו גם. אבל עכשיו המחשבות שלי כבר לא תקועות בקנאה שיש לי כלפיה, אלא בגעגועים אליה ובזכרונות שלנו, ובחרטה על הסבל שגרמתי לה במערכות יחסים שהיו לנו. בינתיים יש שלושה חודשים של לבד עד שהיא חוזרת. אני יכול בינתיים להשאר לבד ולהנות מהלבד הזה ולראות מה קורה עם הרגשות שלי. או שאני יכול לחפש ולמצוא בנות זוג אחרות ולראות לאן זה לוקח אותי. זה מפחיד, אני לא רוצה לפגוע בה או במישהי אחרת, מה שעלול לקרות.
 

ענבר.

New member
אין דבר כזה- "נצח".

ציינת בהודעה הראשית שלך, שזו חברות ראשונה שלך וגם שלה. למה להתחייב, מראש, על דבר שאתה לא בטוח בו? אם אתה מתלבט, עמוס בספקות, לא בטוח אם קנאה או רגש אמיתי מעורבים בסיפור, למה להיתקע? למה לא לנסות אופציות נוספות?
 
זה קשה להסביר

הקשר בינינו הוא עמוק בצורה חריגה גם בסטנדארטים של אנשים מבחוץ שיש להם הרבה יותר ניסיון במערכות יחסים - אנחנו יודעים את זה מהפידבק שאנחנו מקבלים מחברים. כמו שאמרתי - כל השכבה שלנו ידעה שאנחנו נהיה חברים בערך חצי שנה לפני שבאמת נהיינו חברים, כי היתה אהבה אפילו כשלא ידענו איך להגדיר אותה. למה לא לנסות אופציות נוספות? - אין סיבה אמיתית, וכנראה שיצא לי לנסות אופציות נוספות עד שהיא תחזור. אני לא פוסל את האפשרות שאני אכנס פתאום למערכת יחסים שיהיה לי טוב בה, אבל כרגע עצם המחשבה שהיא תחזור מחו"ל ואני אהיה כבר במערכת יחסים אחרת מרתיעה אותי. הרבה פעמים הרגשתי שאני נתקע. אבל לפעמים להיתקע יכול להיות דבר טוב - אם מדובר על מערכת יחסים גמישה ומשתנה עם מישהי שבאמת מתאימה לי בהמון רבדים שונים של תפיסה ומחשבה.
 
../images/Emo97.gif

אני אזלזל בעצמי, אבל בטח תגובה של ילדה בת 14 לא תעזור לך. טוב. לא יודעת בעצם. אתה לא בדיוק יודע מה אתה רוצה. מצד אחד אתה לא רוצה לשכוח, ומהצד השני אתה מקנא ואתה רוצה להיות איתה. אתה אוהב אותה? אם כן-תגיד לה את זה בהזדמנות הראשונה שתהיה לך, תגיד שאתה מצטצער לדעתי (בכל זאת-נתת לה ממש מעט, ובגלל שהיא אוהבת אותך היא עדיין נשארה.). אני חושבת שהיא תחזור. אולי זה קצת יותר מסובך מזה... אם לא...אם לא אני פשוט לא מבינה למה אתה אכול קנאה ולמה אתה מרגיש כל-כך רע. אישית נשמע לי שאתה כן אוהב אותה, אבל את זה רק אתה באמת יודע. מקווה שעזרתי.
 
היי

מצטער שלקח לי הרבה זמן לענות, לא יצא לי... אני אוהב אותה? בטח שאני אוהב אותה. אני אוהב אותה מאד. היינו כמו בעל ואישה יותר מארבע שנים, היינו חברים הכי טובים בכל הזמן הזה. דיברנו על הכל ולא הסתרנו כלום. אמרתי לה שאני אוהב אותה, אמרתי לה שאני מצטער, היא לא אמרה שהיא תחזור כי במובן כלשהו היא לא עזבה מעולם. סיכמנו שכשהיא תסיים לעבוד בתחילת ינואר אני אסע לשם ונעשה טיול של עשרה ימים באירלנד ונחזור יחד לארץ, בזמן הזה נחליט אם חוזרים לקשר או נפרדים סופית. הכל תלוי כמובן - יכול להיות שאני אפגוש מישהי ואחליט לא לנסוע ולא לחדש את הקשר... בנאדם כלשהו אמר לי שמתחת לכל הסיפור המסובך והרגשי הזה הדחפים הם מאד טבעיים ופשוטים - ביצוע האקט המיני שלה עם בנאדם אחר פגע לי באגו, גרם לי להרגיש חסר משמעות. לדעתו - גם אם אני מרגיש עכשיו כאילו העניין מאחורי, כשהיא תחזור ונחשוב מה עושים הלאה, התחושות יצופו בחזרה ואני שוב ארגיש פגוע. הדבר היחיד לדעתו שיכול "לזקק" את הרגשות יהיה אם אני ארגיש שאנחנו שווים - כלומר אם גם אני אתהולל ואהנה עם אחרות. האפשרות השניה שהוא הציע היא "חתך עמוק" - לנתק כל קשר לתקופה של לפחות חצי שנה ולצאת עם אחרות במטרה לאתר חברה חדשה. אלו דברים שכבר ידעתי וציינתי, אבל הוא די הפחיד אותי כשהוא אמר שהתחושות האלה יחזרו אם אני לא אכייף לי בעצמי. לצערי אני לא ניחן ביכולת לנבא כיצד אני ארגיש (כמו שלא היה לי מושג שכך אני ארגיש אם היא תהיה עם מישהו אחר)... אז רק ימים יגידו. בכל מקרה תודה על התגובה.
 
שמע,

אנשים תמיד יחפשו יותר, ירצו יותר ממה שיש. כל אחד היה מעדיף שחברה שלו תהיה קצת יותר יפה, קצת יותר כיפית, קצת יותר! ואני חושבת שברגע שכן תגיע מישהי שהיא ה"קצת יותר" הזה, אתה תשכח מהקודמת ותלך אחריה. כרגע אתה אוהב אותה, אבל לא סגור עליה. אתה יודע שעולם ומלואו מחכה בחוץ, ויש שם בנות שיותר יפות ממנה, יותר חמודות, יותר מתאימות לך. הבעיה היא- אשכרה לצאת לחפש ולמצוא אותן. יותר קל להסתפק במה שיש, למה ללכת רחוק אם יש מתחת לאף? בתכלס, האדם הוא יצור סתגלתן, לומדים לחיות עם הכל. ייקח קצת זמן, אבל אפשרי. נראה לי הצעת את הרעיון הזה של ההפסקה כשמישהו יהיה בחו"ל למקרה שאתה תרצה ללכת ולנסות עם אחרות, ולא ממש חשבת מה יהיה אם היא תעשה את זה. וגם אם כן, קשה לדמיין איך נחוש במקרה כזה או אחר, הדמיון אף פעם לא ישתווה לדבר האמיתי. בכל מקרה, שניכם באמת צעירים. למה עכשיו בגיל 18 להתחייב לזמן כלכך ממושך, למה לדבר על האם זו האחת או לא, בעיקר כשזו חברה ראשונה שלך! חכה... יש זמן.. אתה עוד תכיר המון בחורות, וגם היא תכיר עוד הרבה. בינתיים תזרמו. טוב לך איתה? תמשיך. לא טוב? תחתוך. אבל באמת אל תמשוך את זה סתם בגלל שאתה לא בטוח. נראה לי היא באמת אוהבת אותך, ונראה לי היא גם מעמידה אותך במן מבחן כזה, לראות איך תגיב, לראות אם אכפת לך בכלל, לראות אם אתה מתגעגע אליה, להראות לך שאם אתה נותן לה ללכת- אז היא באמת תלך, לגרום לך להעריך אותה ! והרעיון של מגע מיני שגורם לבחילה, והאסוציאציה הראשונה שעולה בראש זה היא והוא, מוכר , מאד. יש לך , כמה אמרת 4 חודשים? 4 חודשים עד שהיא חוזרת, לחשוב מה אתה רוצה. בהצלחה.
 
וואו ממש קלטת אותי...

יש כמה טעויות: 1. אני לא בן 18, שנינו בני 22. 2. 3 חודשים, לא ארבעה. חוץ מזה, קראת לי את המחשבות, ואני בטוח שצדקת גם לגביה. אני משתדל לנצל את הזמן הזה כמה שיותר, להתנסות, להכיר... אני מתכנן טיול לאיים בתאילנד בעוד חודש וחצי בערך, ובינתיים יוצא ומבלה כמה שאפשר (אני עובד מבוקר עד ערב בחברת אנימציה והתקופה הקרובה היא קריטית מבחינת עתיד החברה)... אני באמת מפחד שאם אני לא אהיה סגור על עצמי עד שהיא תחזור אנחנו נחזור לקשר מהסיבה הלא נכונה, למרות שהיא טוענת שהיא לא תאפשר לדבר כזה להתרחש.
 
למעלה