קשיים בחשבון../images/Emo5.gif
בעקבות "פריצתך" דינה לפורום הרפוי בעיסוק גיליתי את הפורום הנ"ל ונהנתי לדפדף פה. השאלה שלי קטנה ביחס למה שמתמודדים פה המשתתפים האחרים ובכל זאת. יש לי 2 בנות ,בריאות, בחינוך הרגיל . אצל הגדולה שהיום בכיתה ד´ גילינו לקראת סוף כיתה א´ לקות קלה בחשבון . הנושא טופל בחופש בין א לב´ וגם בין ב לג´. כרגע אנו עם יד על הדופק. יש קשיים בבעיות מילוליות בהבנת סדרות ואני לא מבינה מספיק בחשבון כדי למפות מה עוד. כרגע הבת הקטנה עלתה לכיתה א´ (וכמו הגדולה בקריאה והבנת הנקרא הן שתיהן מצוינות) אך בעקבות הרגישות התחלתי לראות בעיתיות בחשבון כמו למשל שאין שימור כמויות בנוזל ומוצק (עפ"י פיאז´ה) כך היה גם עם הגדולה כשגילינו את הבעיה. בקיצור שיטת הבדידים ממש לא מתאימה האם אפשר שיטה שונה? איזה שיטות קיימות ? אילו ספרים מומלצים? מאיפה מוצאים מידע בנושא? האם יש מקרים שבכיתה רגילה ילד ילמד בשיטה שונה? (ילדה אחת מתוך 40)
בעקבות "פריצתך" דינה לפורום הרפוי בעיסוק גיליתי את הפורום הנ"ל ונהנתי לדפדף פה. השאלה שלי קטנה ביחס למה שמתמודדים פה המשתתפים האחרים ובכל זאת. יש לי 2 בנות ,בריאות, בחינוך הרגיל . אצל הגדולה שהיום בכיתה ד´ גילינו לקראת סוף כיתה א´ לקות קלה בחשבון . הנושא טופל בחופש בין א לב´ וגם בין ב לג´. כרגע אנו עם יד על הדופק. יש קשיים בבעיות מילוליות בהבנת סדרות ואני לא מבינה מספיק בחשבון כדי למפות מה עוד. כרגע הבת הקטנה עלתה לכיתה א´ (וכמו הגדולה בקריאה והבנת הנקרא הן שתיהן מצוינות) אך בעקבות הרגישות התחלתי לראות בעיתיות בחשבון כמו למשל שאין שימור כמויות בנוזל ומוצק (עפ"י פיאז´ה) כך היה גם עם הגדולה כשגילינו את הבעיה. בקיצור שיטת הבדידים ממש לא מתאימה האם אפשר שיטה שונה? איזה שיטות קיימות ? אילו ספרים מומלצים? מאיפה מוצאים מידע בנושא? האם יש מקרים שבכיתה רגילה ילד ילמד בשיטה שונה? (ילדה אחת מתוך 40)