קשיים בחשבון

קשיים בחשבון

הייתי רוצה לבדוק האם כשלילד בגיל 8 יש קושי משמעותי בחישובים בתחום העשרת הראשונה , והוא עדיין זקוק ליצוגים והמחשות כמו אצבעות וציורים גם בתחום של 5 + 4 יכול להעיד על דיסקלקוליה ?
 

יונה שו

New member
יכול להיות

שאם פעם יגלו יש דיסקלקוליה, יוכלו להגיד שכבר בגיל 8 ראו את זה... אבל - בגיל 8 עוד לא מגדירים דיסלקלקוליה. כדאי לבדוק מדוע יש קשיים בחשבון.. זה כן חשוב ולטפל בזה.. אם אחרי אבחון וטיפול עדיין יהיו קשיים בלתי פתירים, רק אז... וגם זה בזהירות מרבית אולי זה דיסקלקוליה. אני מהמקְשים.
 
האם יש לו עוד סימפטומים?

האם יש לו עוד סימפטומים של הפרעות בלמידת החשבון או בהפעלת ידע חשבוני קיים?
 

דליה.ד

New member
שלום טלי וברוכה הבאה../images/Emo140.gif

אז..אולי אני מהמקלים...האם הילד בכתה ב'? מה נאמר לך באסיפת ההורים? מה המחנכת אומרת על הקשיים? האם הפנו אתכם לייעוץ מקצועי? בכל זאת ילד בן 8 ללא אוטמציה בעשרת ראשונה זה מחשיד קצת. אם לא הפנו אותך לאבחון דידקטי - אני מציעה לך לבצע בהקדם!
 
לטלי

רק היום גיליתי את הפורום הזה ולכן אני עונה לך קצת באחור מקווה שתראי את תשובתי. כבר נאמר כאן, שקשיים בזכירת עובדות בעשרת הראשונה אצל ילד בן 8 עדיין לא מאפשרים להחליט אם מדובר בלקות כמו דיסקלקוליה... מתוך הדברים שלך קשה מאוד לדעת במה מדובר. עולות בי מספר שאלות: 1. האם הוא מבין את מהות החבור - כלומר יודע שכאשר מחברים שתי קבוצות מתקבלת קבוצה גדולה יותר מאשר כל אחת משתי הקבוצות המרכיבות אותה. והאם הוא יודע להשתמש במניה בהמשך? 2. האם הוא מבין את מהות החסור? ויודע להשתמש במנית השלמה או לחילופין במניה לאחור? 3. האם יכולת שימור הכמות שלו תקינה - כלומר האם יש לו את היכולת להבין שחמישה חרוזים גדולים מייצגים כמות קטנה יותר מ-10 חרוזים קטנים? 4. איך באות לידי ביטוי יכולות אחרות הקשורות בזיכרון? לאחר שתעני על שאלות אלה - אם תעני - יתכן ואוכל למקד אותך לכיוון שבו תוכלי לעזור לבנך להתגבר על קשייו. בכל מקרה כפי שכבר המליצו כאן - גם אני חושבת שיש מקום לבצע אבחון דידקטי. שיהיה רק טוב ונעים דפנה
 
למעלה