קשיים בלימודים גבוהים

קשיים בלימודים גבוהים

שלום לכם, אני סטודנטית שנה שנייה של תואר ריאלי באוניברסיטה נחשבת שדורשת לא מעט מהסטודנטים שלה. את התיכון העברתי במסגרת למחוננים, ואף סיימתי בהצטיינות והוצאתי ציונים טובים מאוד בפסיכומטרי ובבחינות הבגרות (אם כי היו מקצועות שהקשו עלי, בעיקר מתמטיקה. בעזרת מורים פרטיים והשקעה רבה התגברתי עליהן). הבעיה שלי היא שאני מרגישה שאני לא ממצה את היכולת שלי, עד כמה שזה נשמע קלישאתי, וגם הציונים שלי במבחנים מאוד לא עקביים ואינם משקפים את כמות הזמן שהושקעה בלימוד. לפעמים 90+, לפעמים עוברים בקושי או אפילו נכשלים. אני אתן דוגמאות: לאחרונה היה לי מבחן במקצוע מתמטי. מאחר שאני יודעת שמתמטיקה היא לא הצד החזק שלי, התכוננתי למבחן באינטנסיביות למעלה משבוע והגעתי לשליטה לא רעה בחומר. התוצאה: ציון עובר נמוך. הבלאקאאוט הנדיר והמוזר שחוויתי רק החמיר את המצב. במקביל היה לי מבחן בפיזיקה- אמנם לא היה לי הרבה זמן להתכונן אליו, אבל עשיתי כמיטב יכולתי. בגלל טעויות טיפשיות, ולא בגלל חוסר ידע ממשי, נכשלתי. אני חייבת לציין שהשיטה של מבחנים אמרקיאיים, כמו המבחן הזה, די מקשה עלי. לפעמים אני מבינה את השאלה היטב, אבל טועה בפרט קטן ו...הלכה השאלה. התוצאה היא שהציונים שלי הולכים ויורדים מסימסטר לסימסטר, בעוד שהם אמורים לעלות. בנקודה זו אני מעוניינת לציין, שאני לאו דווקא מעוניינת בממוצע 95 או בתהילת עולם. יותר חשוב לי להשיג מחדש שליטה על הלימודים, ולהגיע למצב שהתכוננות למבחן מתבטאת בציון. אשמח לשמוע תגובות.
 

דליה.ד

New member
שלום לך וברוכה הבאה../images/Emo140.gif

לפי דעתי יש כאן - אולי -שני גורמים: האחד בעיה בהתארגנות לקראת מבחן והשני: לחץ או מתח במבחן עצמו ובעיה של ניהול זמן וכו'.... כאשר מתכוננים למבחן חשוב לפנות די הרבה זמן לפרקים בהם מתקשים ואילו את הפרקים בהם שולטים ניתן רק לעבור עליהם ולעשות חזרה קלה. בלחץ ומתח במבחנים (הבלקאאוט שחווית מעיד על כך) ניתן לטפל בכמה שיטות חלקן טכניות וחלקן של תמיכה רגשית. בנקודה הטכנית אתן כמה עצות כלליות: סמני מראש באיזה שאלות את שולטת ועני עליהן תחילה. עזבי את השאלות הקשות לשלב יותר מאוחר. עבדי עם שעון ונסי לתכנן מראש כמה זמן דרוש לך בערך לכל שלב. נצלי את כל זמן המבחן והשאירי זמן לבדיקה. כדאי ומומלץ להביא שתיה, שוקולד ואפילו כריך! מצרפת קישורים רלוונטיים:
 

יונה שו

New member
יש הבדל בין מבחן סגור לפתוח

העצה הזו נכונה למבחן פתוח, לענות על שאלות קלות יותר וכו'. במבחן סגור - חשוב לחלק את הזמן ולפיו לענות על השאלות. יש לקרוא את השאלות בלי לבדוק תשובות, להחליט מה צריכה להיות התשובה, לבדוק אם במרכיבים יש התשובה הנכונה מבחינת הפעלים וכו', ורק אז... לסמן בתשובות את אלו שאינן נכונות ואלו שמתלבטים. בסיום הקריאה של ארבע האפשרויות - להחליט מה הנכונה. אין להשאיר שאלה לא פתורה, כדאי להחליט גם אם לא בטוחים. לא כדאי להשאיר שאלה לא פתורה ולחזור מאוחר יותר, מסתבר שרוב התשובות בהן בוחרים בהתחלה, הן הנכונות, ואילו אחר כך הן תוצר של לחץ זמן, והיסוס מיותר. יש לעבוד על שאלה שאלה. בהצלחה.
 
האם שמעת על המושג 'דיסקלקוליה'?

אם כן, האם מה ששמעת עליו מתאר אותך? למה את חושבת שכן או שלא?
 
דיסקלקוליה- אני חושבת שמדובר בקושי

בפעילות החשבוניות הבסיסיות- כפל וחילוק, חיבור וחיסור. נכון? (אם לא, תקן אותי בבקשה). אם זו אכן ההגדרה, אני לא חושבת שהיא מתארת אותי, כיוון שאין לי בעיה עם הפעולות האלה ובכיתות הנמוכות של ביה"ס היסודי הייתי בסדר גמור בחשבון. הקשיים שלי הם יותר עם המתמטיקה הגבוהה, ואני לא יודעת אם הם נובעים מאיזו לקות למידה או מזה שהחומר פשוט קשה. הקורסים המתמטיים באוניברסיטה נחשבים ללא נעימים עבור רוב האנשים. האם יצא לכם להיתקל באנשים שהוגדרו כמחוננים ועדיין התקשו (יחסית) בלימודים הגבוהים?
 
דרך אחרת לראות 'דיסקלקוליה'

היא: בעיה שגורמת לסיכוי גבוהה לשגות בחישובים / להתעייף מהר מחישובים. נראה שאם את דיסקלקולית, אינך מקרה קלאסי של התופעה. בכל מקרה, כדי לאבחן צריך לעבור סידרה של מבחנים אצל מומחה. דו-שיח קצר ברשת לא יכול להחליף זאת. וכן, שמעתי על מחוננים שמתקשים בכל מני סוגי לימודים. גשי למומחה. אולי לפסיכולוג שיקומי. יתכן שיש לך בעיה שהוא כן מכיר בין אם מדובר בדיסקלקוליה ובין אם לא.
 

יונה שו

New member
יש מצב

שהמחוננים רגילים להשקיע פחת בלימודים כל חייהם... וכשצריכים להשקיע, הם יודעים פחות מאלו שיש להם "תחת" ללמוד... לכן באמת כדאי לבדוק אסטרטגיות הלמידה שלך, ולראות האם יש משהו לשפר בזה.
 
למעלה