קשיים בשינה -מאוד במצוקה

מיכל 104

New member
קשיים בשינה -מאוד במצוקה

בני בן חמש וחצי , ילד מקסים ורגיש . בכל פעם שהוא נכנס למיטתו לאחר קריאת סיפור הוא בוכה בכי איום עד כדי היסטריה. ניסינו מגוון שיטות אך ללא הועיל, דיברנו ושאלנו מדוע הוא פוחד ולמה קשה לו , אפילו הזדהנו עם הפחד אבל ההיסטריה בעיצומה. מאוד קשה להרגיע אותו . לפעמים ישנם מצבים שהוא כן מצליח לישון במיטתו אז הוא קם באמצע הלילה ורוצה לעבור למיטתינו ואז הכל מתחיל שוב באמצע הלילה ומעיר את כל בני הבית. איך אני מסבירה ועובדת עם בני , האם בשיטת הפרס ? לאחר שינה רצופה במהלך השבוע ניתן לישון עם ההורים? מתי כן ניתן ?
 
...מה הילד שלך מרוויח מהבכי?...

שלום רב, ממתי התחיל הדפוס שאת מתארת? מדברייך עולה שאת מבולבלת לגבי הדרך שיש לנקוט. ניסיונות מגוונים( כפי שעשיתם) הצליחו לבלבל את הילד. התנהגות היא מטרתית. נשאלת השאלה מה הילד שלך מרוויח מהבכי? למשל, ניסיונות רבים להרגיע אותו, מצליח להגיע למיטתכם. אז למה שיחדל? ראשית חוכמה החלטה : מה אתם רוצים? מה מתאים לכם? האם אתם רוצים שהילד יישן במיטתכם? האם זה מפריע לכם? אחרי שתגדירו את התמונה אליה אתם שואפים נוכל למצוא את הדרך. מה שחשוב שהדרך תהיה עקבית. בברכה, עינת גבע, מכון אדלר.
 

מיכל 104

New member
קשיים בשינה-תשובה

ראשית תודה על תשובתך . אנו רוצים שבני יישן במיטתו, הוא טוען שהוא לא אוהב את החדר . ניסינו לשדרג את החדר לפי טעמו אך ללא הועיל. אני מודה שאני מבלבלת אותו שניתן לישון איתינו או עם הסבתא שגרה איתנו ביום שישי ושבת אך במהלך השבוע צריך לסור לסדר אולי זה מבלבל וגורם להתחלת התהליך מחדש? אני משתדלת להקשיב לו ולשמוע את רצונותיו , אני נמצאת איתו די הרבה . אני מנסה לשאול את עצמי אולי עדיין אנחנו חסרים לו והוא זקוק לביחד שלנו , די נראה לי שהמקור הוא פחד משתק מרגש הפחד . הוא כל הזמן מתעניין מתי השמש תשקע , עניין השינה מאוד מטרידה אותו והוא שואל שאלות האם כל הילדים הולכים לישון ולמה השמש שוקעת וכו' . אני פשוט מרגישה שהוא חסר אונים כשמגיע הלילה ולאחר ניסיונות של שעה מאוד קשה לי להיות כ"כ מסבירה ו... מה עושים ? איך מצילים את נפשו של בני מהפחד שהלילה מתקרב והגיע הזמן לישון?
 
החלטה נחושה ועקביות

מיכל שלום רב, המשפט האחרון שלך מספר מה הילד מרוויח "לאחר ניסיונות של שעה מאוד קשה לי להיות כ"כ מסבירה ו..." ו... מה יש אחרי ה- ו...? על כל פנים, הילד עלה על מכרה זהב הוא מצא בתבונתו שהפגנת פחד רותם אליו אימא. והרבה. אז למה לוותר? אני מציעה להעביר לו מסר חד פעמי בו את משקפת לו שהוא גדל ומהיום את סומכת עליו, שהוא ילד אמיץ(דפדפי בדפי ההסטוריה שלו והוכיחי לו שהוא כזה) ומאמינה שהוא יכול להתגבר על הפחד.אין צורך יותר בהסברים. תשאלי אותו באותה שיחה רגועה ושקטה בשעות הצהריים. מה נחוץ לו כדי להתגבר? נסו לחשוב ביחד באופן יצירתי למשל, היה ילד שחשב שלוכד חלומות יעזור לו, היה ילד שרצה שרביט קסם.... ומאותו רגע ואילך. צאי מהתמונה. הוא יגיד אני מפחד. ואת: אני סומכת עליך ומאמינה שתתגבר. וזהו!! בעקביות. מה דעתך? עינת גבע.
 

מיכל 104

New member
שיטת הקשיים בשינה ומידת התאמתה לכל ילד

עינת המון תודות על תשובתייך. האם שיטת העבודה הזאת מתאימה גם לילדים עם בעיה התפתחותית קלה. האם השיטה הזאת יכולה להתאים לכולם ? מה יכול לחבל בשיטה מעבר לעקביות שלנו כהורים? תמיד יש לי את החשש שאולי לבני השיטה הזאת פחות מתאימה כי יש לו בעייה ואולי זה גורם לי להמעיט בערכו כילד בוגר ועצמאי. ביום יום הוא עצמאי לכל דבר , אבל בלילה אני כנראה מניחה לדברים.
 
"החבלנים"

שלום מיכל, הגישה מתאימה לכל הילדים. מה יכול לחבל מעבר לעקביות? חוסר רגישות, חוסר כבוד, ביקורתיות, איומים, עונשים, חוסר אמפאטיה לקושי, התיחסות כוחנית ובני משפחתם. וגם החששות שלנו כהורים, הדאגות שלנו, תחושות אשם, ביקורת עצמית ובני משפחתם. מדוע? רגשות אלה מרעילים את נפשנו, מעוורים את ראייתנו, מניבים תגובות של פיצוי, מעבירים לילד מסרים שהוא מסכן וזקוק לרחמים במקום לסמוך עליו ונטוע בקרבו את האמונה שהוא שווה ויכול. ובמקרה שלך הלילה- שעה שאת הופכת רגישה במיוחד. הילד זיהה את נקודת התורפה ו"התיישב עליה." האם קיבלת מענה. שאלות נוספות יתקבלו בשמחה להשתמע עינת גבע.
 
למעלה