קשר אסוציאטיבי ומיון

katann

New member
קשר אסוציאטיבי ומיון

רציתי לשאול האם הפעולה של חיפוש קשר אסוציאטיבי בין מילים ורעיונות בטקסט על מנת לזכור טוב יותר את הטקסט היא פעולה הפוכה משיטת מיון המילים והרעיונות בטקסט על מנת לזכור טוב יותר את הטקסט . זאת אומרת האם הפעולה של חיפוש קשר אסוציאטיבי היא פעולה הפוכה ממיון . מיון במובן זה שמנסים לחפש את ההבדל בין רעיונות ולחזק את השונות ואת ההבדל כדי שהכל יהיה ברור יותר . האם אלה שני פעולות שונות וכיצד מבצעים פעולות אלה אם הן קצת (אולי קצת) שונות אחת מהשניה ? האם לא ניתן לבצע אסטרטגיות אלה בבת אחת בגלל שהן הפוכות אחת מהשניה ? מה עושים ? אשמח לדעת על ההבדל בין שתי האסטרגיות הללו לשיפור זכירת טקסט: הן לגבי אסטרטגית המיון בטקסט שבה מנסים לחפש את ההבדלים, והן לגבי אסטרטגית חיפוש קשר אסוציאטיבי בטקסט .
 

ר פ א ל ה

New member
אנ'לא יודעת

לענות על זה באופן מקצועי, ורק על עצמי לספר ידעתי. אבל אצלי זה עובד כך (במסגרת עיסוקיי עלי ללמוד המון טקסטים ברובם משעממים...): את חלקו של הטקסט אני זוכרת על ידי קשר אסוציאטיבי, ואז, את היתר, במיוחד אם משעמם, אני ממיינת ומנסה לזכור את התוספת הממויינת. בקיצור - שילוב של שתי השיטות אפשרי ומומלץ!
 
רשימת מכולת

גם רשימת מכולת, שלכאורה יכולה להיות ממויינת נטו, אפשר ליצור ממנה רשימה אסוציאטיבית... בהחלט קשה להגדיר הפרדה ב-100%.
 
רפאלה, ברוכה הבאה../images/Emo140.gif

תוכלי לספר לנו אילו תמלילים משעממים את נאלצת ללמוד ו'למה זה מגיע לך?'
 
מיון הקשר האסוציאטיבי

באופן נקי, נראה שזו אסטרטגיה שונה לגמרי. אולם, מיון מילים ורעיונות כשהם כבר במוח – מאד קשה להפריד ולנתק את כל הקשרים ביניהם באופן מלאכותי. בעיקרון – כשמנסים לזכור – גם אם ממש מתאמצים להשאיר את המילים והרעיונות נקיים מקשר – אין שליטה על אסוציאציות. כשסורגים סוודר, משתמשים במסרגות ובצמר, שני אביזרים נפרדים. אולם, האם המילים והרעיונות נשלטים על ידי החלטה של ניתוק אסוציאציות ? אפשר אולי קצת לנטרל אלו מאלו, אך נדמה לי שאין הפרדה כל כך חד משמעית. ואולי בכלל... אני לא לגמרי יודעת עד הסוף... ואולי אף אחד לא בדיוק יודע עד הסוף... אלו השערות או על סמך חלק מהמחקרים. בכל אופן, ניתן להרחיב את הידע על ידי קריאה באתר הזה... וכן להשתמש בפורום המבוסס עליו, כאן.
 
למעלה