קת"י - קואליציית תעופה ישראלית

קת"י - קואליציית תעופה ישראלית

לפני למעלה משנה, ליתר דיוק, בתאריך 7/2/18, קיימתי פגישה של נציגים מארגוני התעופה השונים העוסקים בתעופה, שלא כפרנסה. מטרת הפגישה הייתה - הקמת קואליציית תעופה ישראלית - קת"י. הכוונה הייתה (ועודנה) להקים קואליציה (שיתוף פעולה מאורגן) בין אירגוני התעופה השונים, שתוכל לעמוד מול הרשויות השונות במסה קריטית גדולה יותר מאשר כל אירגון בודד בתחומו. לצערי, מאז ועד היום, שום דבר לא קרה בנושא. להלן סיכום הפגישה, כפי שכתבתי וגם פורסם ע"י אגודת התעופה הכללית:
קת"י – קואליציית התעופה הישראלית – מפגש ייסוד?
תאריך: 07/02/2016
מיקום: דירת מגורים אריאל אריאלי – כפר סבא
מוזמנים: נציגי אגודות התעופה הספורטיביות השונות
נוכחים:
דוד אייזנברג - אגודת התעופה הכללית
נתן שרון - אגודת התעופה הכללית
אורי אביב - אגודת התעופה הכללית
מיקי רביב - EAA Israel
גיל בליצבלאו - מפיק אירועים תעופתיים
אריק ליכטמן - מועדון דאיה מגידו
אורי אמיתי - אגודת התעופה הספורטיבית
אבי הרטמן - ממ"גים
אריאל אריאלי - EAA Israel
הוזמנו ולא הגיעו: נציג מועדון דאיה עין שמר ונציג מועדון דאיה תימן
בתחילת הפגישה, כל אחד מהנוכחים הציג עצמו ואת הרקע התעופתי שלו.
אריאל:
מודה לכל מי שהגיע.
מציג את המצב של התעופה הספורטיבית בישראל ההולכת ומתדרדרת עקב פעולות של הרשויות האזרחיות ושל חיל האויר.
קורא להקמת גוף גדול - קואליציה ולא יישות משפטית (ארגון שישמש "מטריה" תחתיה יחסו כל האירגונים), קואליציה שתשתמור על צביונם המיוחד של כל הארגונים החברים בה שיהווה "מסה קריטית" וייצג את כל הארגונים וכל חבריהם מול הרשויות, שלא יוכלו להתעלם מהמסה הקריטית, כפי שהם לא אחת מתעלמים מהארגונים הקטנים.
הקואליציה תעמוד מאחורי כל ארגון או יחיד באירגון בעימות או התממשקות עם גוף של רשויות המדינה.
ובנוסף לפעילות מול הרשויות, קת"י תוכל לתאם ולפתור קונפליקטים בין חבריה ללא צורך להיזקק לכוחות חיצוניים.
קת"י תוכל לתאם אירועים תעופתיים בהם יקחו חלק או כל הארגונים החברים בה.
אריק ליכטמן:
מברך על הרעיון ועל עצם המפגש.
מבקש להגדיר משימות ראשוניות לטיפול:
טיפול בתשתיות קרקעיות לתעופה – יש צורך דחוף בשמירת התשתיות הקיימות.
לדעתו יש לטפל ברמה הפוליטית.
נתן שרון:
מתנגד לפעולה של קת"י מול רת"א. לטענתו – אין עימות עם רת"א.
לדעתו יש להגיע לטיפול בנושא התשתיות דרך חקיקת חוק תשתיות לאומיות, אשר יוציא מידיהן של הרשויות המקומיות את היכולת להשתלט ולחסל תשתיות תעופתיות קרקעיות הנמצאות בתחומן.
מיקי רביב:
מצטרף לדעתו של נתן שרון, שלא צריך להלחם ברת"א.
טוען כי מי שגורם לפילוג בין האירגונים אלו הם האירגונים עצמם.
חושב כי יש צורך לתת מסגרת פורמאלית לקת"י ולהרשם כיישות ממשית כדי שמישהו יתייחס לארגון.
מטיל ספק בכוח של קואליציה.
אורי אמיתי:
מתנגד לרישום קת"י כגוף פורמאלי.
מצטרף למחשבה כי יש להתחיל את הפעילות בתחום התשתיות הקרקעיות.
אבי הרטמן:
מברך על היוזמה להקמת קת"י.
חושב כי בנוסף לבעיית התשתיות הקרקעיות, קיימת גם בעייה של תשתיות אוויריות.
מציע כי קת"י תגדיר את העניינים הדחופים העומדים על סדר היום ותנסה למצוא להן את הפתרונות הנדרשים.
יש להגדיר מסגרת זמן לטיפול בבעיות.
גיל בליצבלאו:
תומך בהצעת נתן שרון – קודם כל, להתחיל את הפעילות של קת"י בארגון אירועים תעופתיים.
אורי אביב:
לדעתו, קת"י צריכה להיות גוף תיאום בלבד.
מציע לקיים מפגש של נציגי האגודות החברות בקת"י אחת לרבעון, לצורך תיאומים בין החברות ופתרון חילוקי דעות ביניהן.
חושב כי צריך להגדיר את הבעיות שמעניינות את החברות.
ממליץ לנצל את התשתית המשרדית של אגודת התעופה לריכוז הפעילות האדמיניסטרטיבית של קת"י.
דוד אייזנברג:
מציע להכליל בקת"י גם גופים מסחריים.
אורי אביב:
מציע למצוא אנשים בעלי שם (תפקידים בכירים במערכת המדינית והצבאית (פונקציונרים/ידוענים), שיהיו מעין "חבר נאמנים" אשר ישמשו "צינור" לתקשורת מול משרד התחבורה. לדעתו, קשה יהיה לשר התחבורה להתעלם מפונקציונרים אלו.
דוד אייזנברג:
מצין כי משרד התחבורה הקים גוף לאיתור מקום להקמת שדה תעופה לתעופה הכללית ולתעופה פנים ארצית.
קריאת ביניים:" מה עם שדה התעופה שגוף פרטי מנסה להקים?"
דוד: לאגודת התעופה אין כל קשר עם אותו גוף ואגודת התעופה בוחרת שלא להכיר בו, מפני שמשמעות הדבר פגיעה במאבק לשמירת שדה התעופה הרצליה.
סיכומים
אורי אביב:
מציע מפגש של הפורום פעם ברבעון.
אריק:
אם תעלה בעיה לאחד הארגונים החברים, אותו ארגון יבקש פגישת הפורום, באמצעות משרד אגודת התעופה הכללית, שתתאם מפגש הפורום כולו או עם אותם ארגונים שהענין נוגע בהם, לדיון על הבעיה.
הוחלט
הפקת דף קשר להתייעצויות.
כל עבודת האדמיניסטרציה תהיה במשרד אגודת התעופה הכללית
רשם – אריאל אריאלי
יודע. זה ארוך, אבל, בכל זאת, אשמח להתייחסות הקוראים.
 
למעלה