ראיה לאמיתות התורה.

דוד1000

New member
ראיה לאמיתות התורה.

בס"ד כך כתוב בתורה: "כי שאל נא לימים ראשונים אשר היו לפניך, למן היום אשר ברא אלקים אדם על הארץ, ולמקצה השמים ועד קצה השמים, הנהיה כדבר הגדול הזה, או הנשמע כמוהו? השמע עם קול אלוקים חיים מדבר מתוך האש כאשר שמעת אתה ויחי?? ``אתה הראית לאדם לדעת כי ה´ הוא האלוקים, אין עוד מלבדו. מן השמים השמיעך את קולו וכו´ ואת דבריו שמעת מתוך האש וכו´. וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה´ הוא האלוקים``. (דברים ד, ל``ב-ל``ט) מכאן רואים שנותן התורה ידע שהוא יחיד גם בעבר מאז שנברא העולם. יחוד שמו (לזכור שאין עוד מלבדו, כלומר שאין עוד כמוהו), בכדי לזכור זאת יש מצווה בתורה להניח תפילין. "והיה לך לאות על ידך ולזכרון בין עיניך, כי ביד חזקה הוציאך... למען תהיה תורת ה' בפיך..." וכן נפסק בשולחן ערוך (או"ח כה, ה) "יכוין בהנחתם שצוונו הקב"ה להניח ארבע פרשיות אלו שיש בהם יחוד שמו (כלומר לזכור שאין עוד כמוהו) ויציאת מצרים, על הזרוע כנגד הלב, ועל הראש כנגד המוח, כדי שנזכור ניסים ונפלאות שעשה עמנו, שהם מורים על יחודו ואשר לו הכח והממשלה בעליונים ובתחתונים לעשות בהם כרצונו... וזה מה כתוב ברמב"ם. א יסוד היסודות ועמוד החכמות, לידע שיש שם מצוי ראשון. והוא ממציא כל הנמצא; וכל הנמצאים מן שמיים וארץ ומה ביניהם, לא נמצאו אלא מאמיתת הימצאו. [ב] ואם יעלה על הדעת שהוא אינו מצוי, אין דבר אחר יכול להימצאות. [ג] ואם יעלה על הדעת שאין כל הנמצאים מלבדו מצויים, הוא לבדו יהיה מצוי ולא ייבטל הוא לביטולם: שכל הנמצאים צריכין לו; והוא ברוך הוא אינו צריך להם, ולא לאחד מהם. ב לפיכך אין אמיתתו כאמיתת אחד מהם. [ד] הוא שהנביא אומר "וה' אלוהים אמת" (ירמיהו י,י)--הוא לבדו האמת, ואין לאחר אמת כאמיתו. והוא שהתורה אומרת "אין עוד, מלבדו" (דברים ד,לה), כלומר אין שם מצוי אמת מלבדו כמותו. ומכאן ראיה שנותן התורה לא היה אדם אלא בורא העולם שידע לפני אלפי שנים שאין עוד מישהו בעולם שטען שהוא בורא העולם בכל העולם ובכל הזמנים. איך הוא יכל לדעת מה נעשה בעולם אין סוף אחורה בעבר, ואיך הוא ידע מה נעשה בכל הגלקסיות ומתחת לארץ? הוא אמר שאין עוד מישהו דומה לו. הוא אמר שתבדוק ותראה שהוא יחידי שטען ויחידי שיטען שהוא ברא את העולם.הוא ידע שלא היה ולא יהיה עוד מישהו שיצליח להחדיר מסורת דומה למעמד הר סיני ויציאת מצרים. ומכאן שהוא בורא העולם. http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?id=482 http://www.mechon-mamre.org/i/t/k/k0213.htm http://planet.nana.co.il/pash8/mamad.htm http://www.mechon-mamre.org/i/t/t0504.htm#35 http://www.mechon-mamre.org/i/t/t1110.htm#10 http://www.pnimi.org.il/parasha/dvarim/vaethanan/vaethanan2.asp http://www.moriya.org.il/shut/indexid.asp?id=2256 http://www.yeshiva.org.il/midrash/hmidrash.asp?cat=4&sub_cat=231
 

NimrodOZz

New member
דוד היקר!

אתה מיותר כאן. זה לא פורום "נטעים" וההודעות שאתה מעלה יותר מורידות משהם מעלות. עוז.
 

Soul Cake Duck

New member
איש באמונתו יחיה

ככלל מנחה של הדמוקרטיה. זהו אכן סילוף של הפתגם המקורי ומשמעותו המקורית שונה, אך זהו כלל חשוב למדינה הרוצה לשמור על חירותם של אזרחיה. זאת מבלי להיכנס לדיון על אמונה, תשובה, וכיו"ב.
 

E טי

New member
או קיי

ולכן פקודה שמקבל חייל דתי שמנוגדת לדתו היא פקודה שהוא צריך לסרב לה. עוד סיבה לסרב לפקודת הגירוש.
 

silverhawk

New member
אני מקווה שאתה צוחק

מכיוון שזהו הסילוף הגדול ביותר ששמעתי לכוונת המשפט.
 

E טי

New member
צוחק?!

זה אחד העקרונות החשובים ביותר בדמוקרטיה! בלי חופש דת לא נוכל להתקיים במדינה הזאת!
 

E טי

New member
חופש דת

חופש הדת הוא זכותו של כל אדם לבחור ולקיים את דתו או לא לקיים שום דת על פי שיקוליו האישיים, בכל דרך שימצא לנכון לעשות זאת. (ויקיפדיה)
 

Soul Cake Duck

New member
לא

כלל מנחה זה של הדמוקרטיה איננו יכול לבוא בהתנגשות עם שלטון החוק ומרות הממשל. הכלל הזה תקף לגבי הרעיונות, הדיעות וביטויין, אבל לא לגבי מעשים הנובעים מהם. כלומר, "איש באמונתו יחיה" אומרת שמותר לך להאמין בכוח עליון; מותר לך להאמין שזהו מעשה בלתי מוסרי לבצע את הפינוי; ומותר לך לבוא ולומר זאת ברבים. הכלל אינו מתיר לך לפעול על פי אמונה זו באופן המנוגד לחוק. גם במדינה הליברלית ביותר ישנו "חופש הביטוי" אבל אין "חופש הסירוב". העקרון שהבאתי כאן אינו נוגע לעניין זה כלל ועיקר.
 

E טי

New member
לפי זה

אם ניתנת לחייל דתי פקודה לחלל שבת (בלא כל הצדקה) הוא מחוייב לבצע את הפקודה. זאת דיקטטורה.
 
צבא הוא דקטטורה

אין דמוקרטיה בצבא חייל דתי שמקבל פקודה לחלל שבת ללא הצדקה חייב לבצע את הפקודה ואז להגיש קבילה כנגד מי שנתן את הפקודה! פקודה כזאת נקראת פקודה בלתי חוקית - כזו שחייבים לבצע וחייבים לקבול אחרי שמבצעים!! תנסה להבין בצבא יש דקטטורה - שלטון יחיד יש לך מפקד אחד ויחיד ואת הפקודות שלו אתה חייב לבצע כל עוד הן לא נופלות בהגדרה של פקודה בלתי חוקית בעליל... ההחלטות שלו כמובן חייבות ליפול ברוח הפקודות של המפקד שלו וכך הלאה ובסופו של דבר ראש הצבא כפוף להחלטות הממשלה אבל אין דמוקרטיה בצבא ולא יהיה צבא דמוקרטי הוא צבא שיתפרק מאוד מהר!
 

E טי

New member
אתה טועה

חבר שלי קיבל פקודה בשבת לצחצח את הנעליים, הוא סירב. המפקד שלו הודח. חבר אחר שלי ישב במוצב בחרמון והמטבח לא היה כשר. המפקד סירב לבקשותיו לקבל אוכל כשר, והודח (אם אני לא טועה הוא גם הורד מדרגתו...) וזה רק דוגמאות שאני מכיר אישית.
 
עם כל הכבוד לדוגמאות

החבר שלך שסרב לצחצח נעליים בשבת - אני מסכים עם זה שצריך להדיח את המפקד אבל זה לא אומר שניתן היה באותו אופן לשפוט את החבר שלך על סירוב פקודה. עצם זה שלא עשו את זה לא אומר שלא יכלו! והדוגמא השניה לא רלוונטית אנחנו מדברים על פקודה מצד המפקד. סירוב של מפקד לספק אוכל כשר בהחלט מהווה סיבה להדחה גם לי יש חייל דתי בהתנתקות, ותאמין לי שאני דואג לו ולשבתות שלו. וכשעשו טעות באוכל ויצא מצב של חוסר כשרות אני וחברי המפקדים יצאנו ישר בתרעומת על הטעות שעשו - למרות שלי אישית זה לא מפריע ... תאמין לי שאני מכיר היטב את נהלי פקודה חוקית, בלתי חוקית ובלתי חוקית בעליל. אז לפני שאופן נחרץ תגיד לי שוב שאני טועה תבין שדוגמאות בודדות לא מציגות את הכלל אלא לעיתים דוגמאות בודדות מציגות את היוצא מן הכלל...
 

E טי

New member
אלה לא דוגמאות בודדות

כמפקד, אתה בטח יודע שכמעט כל פקודה שאתה נותן לחיילים הדתיים מחוייבת לעבור דרך הרב הצבאי. חייל שמקבל פקודה שסותרת את הדת שלו, לא מחוייב לבצע אותה. הצבא הוא כלי, הדת היא המטרה.
 
הצבא הוא כלי המדינה היא המטרה

E טי אם כל פקודה שהייתי צריך לתת היתה חייבת לעבור דרך הרב הצבאי היה צריך המון רבנים צבאיים - אחד לכל מפקד... לפעמים סומכים על שיקול הדעת של המפקד וכשהוא טועה מטפלים בו בהתאם.
 

E טי

New member
בשביל זה יש רב צבאי בכל מחנה

מה אתה חושב שהוא עושה כל היום? רוקד? בשבילך המטרה המדינה, בשבילי המדינה היא גם כלי. אבל אנחנו מדברים כרגע על אנשים דתיים, בלא שתתחשב בצורכיהם אין לך שום זכות לגייס אותם לצבא.
 

Soul Cake Duck

New member
נכון.

>>אם ניתנת לחייל דתי פקודה לחלל שבת (בלא כל הצדקה) הוא מחוייב לבצע את הפקודה -אמת. >>זאת דיקטטורה -זו שרשרת הפיקוד. זו מערכת נוקשה (ולא בלי סיבה טובה), שאיננה דומה מבחינת אורחותיה לדמוקרטיה.
 
למעלה