ראיה מוחצת לאמיתות התורה.

amirjak

New member
אז סתם

ככה יצא שחז"ל אמרו מס' ששווה למס' אותו חוזים המדענים.. סתם עוד מקריות. מתי תפקח את העיניים
 

דוד1000

New member
סתם עוד מקריות.

ככה יצא שחז"ל אמרו מס' ששווה למס' אותו חוזים המדענים.. סתם עוד מקריות. מתי תפקח את העיניים
 

דוד1000

New member
אודות הפרשי הזמנים שבין מולד למולד

שלום רב! לדוד שלום! היה צר לי לקרוא את מכתבך אודות הפרשי הזמנים שבין מולד למולד. הסיבה לצערי נובעת מכך שנושא זה הינו אחד השטחים בהם ניכרת באופן גלוי ומודגש חכמתם של חז"ל והעובדה שהיתה להם קבלה איש מפי איש עד ה' שמסרה למשה. אדגיש, החישוב המופיע בדברי רבן גמליאל מתייחס לחישוב הממוצע. קיימות תנודות הקרובות ל-15 שעות במרחק שבין מולד למולד. הדברים הללו הינם גלויים לעין של כל מתבונן ואינם דורשים מומחיות. הדברים היו ידועים גם בעבר, שהרי התנודות הללו נמדדות באופן הפשוט ביותר. הנידון כאן שונה לחלוטין והוא השקלול של כל התופעות, הגורמים לשינויים, סיכום כל סוגי השינויים, האם קיימת מחזוריות בשינויים אלו ועוד. כל החישובים הללו יוצרים מספר ממוצע שהוא 29 יום, 12 שעות ו-793/1080 חלקי שעה. מספר מדוייק זה הושג בחישובים אחרונים ע"י מדידות לווייניות. אין כל אפשרות ולו רחוקה ביותר שבן העולם העתיק ידע עליה, אלא אם כן היתה לו קבלה נבואית! סוד זה, שנקרא סוד העיבור ועוד, נשמר בסוד ע"י חכמי ישראל ועל פיו בחנו את העדויות של עדי החודש. הוא התגלה בזמן חיבור הלוח העברי ע"י הלל (שהיה צאצא של הלל הזקן). גילוי הסוד חולל מהפכה בעולם האסטרונומי העתיק ורבים הכירו באלוקיותו של אלקי ישראל. בהצלחה! צוות "ערכים" -----תודה על הנתונים בהקשר לחידושה של הלבנה. אתייחס למס' נקודות: "לא פחותה מ..." משמעותו שהזמן יכול להיות זהה או גבוה יותר. מנוסח זה, בו רמזו חז"ל שהמספר מסוגל להיות גבוה יותר, מוכח שהם היו ערים לעובדה שקיימים שינויים, לעתים חדים, במרחק שבין מולד למולד בהתאם למיקום השמש, הירח, כדור הארץ, המרחקים ביניהם ומהירותם באותה שעה (קיימות כידוע תנודות במהירות, המשפעות מהמיקום במסלול האליפטי). בהתייחס לנקודה הראשונה, נוסח חז"ל זה מציין למעשה את הממוצע של זמני המולד. חישובים עכשוויים מורים שהדיוק של חז"ל הינו מכסימלי ובפרטי חישוב זה נלקחו כל הגורמים הקובעים. הקביעה: כ"ט, י"ב, תשצ"ג, כלומר, 29 יום, 12 שעות ו- 793/1080 של השעה, קביעה שרק באחרונה גילוה במדוייק, מורה שבידי חז"ל היתה קבלה נבואית בתחום זה, שהרי באמצעי המדידה הקדומים, לא היתה כל אפשרות להגיע לדיוק זה. בהצלחה!
 

G ove r n o r

New member
שטויות של פאגאנים/עכו"מים אומללים.

'פעם אחת נתקשרו השמים בעבים, ונראית דמות לבנה בעשרים ותשעה לחדש. כסבורים העם לומר ראש חדש (הוא) וכו'. אמר להם רבן גמליאל, כך מקובלני מבית אבי אבא: אין חידושה של לבנה פחותה מעשרים ותשעה יום ומחצה (-שתים עשרה שעות), ושני שלישי שעה, ושבעים ושלשה חלקים"' הוא לא מדבר על מולד ממוצע! הוא אומר "אינה פחותה מעשרים ותשעה יום ומחצה (-שתים עשרה שעות), ושני שלישי שעה, ושבעים ושלשה חלקים" חד וחלק. מספיק לקשקש ולכשכש! - - אתם יודעים היטב בעמקי לבכם שאמונתכם חיה על זמן שאול. שום תשובה למסתרי הטבע אינה מצויה בין הדפים של כתבי-הקודש, וככל שהמדע מציג רגלו בתחומים נוספים - מנושל הבורא שלכם ונדחק מהם, וסופו שישאר רק במחוזות אימטריאליים (immaterial, מונח מוצלח במיוחד עקב העקיצה הגלומה בכפל המשמעות)...
 

דוד1000

New member
הפרשי הזמנים שבין מולד למולד

שלום רב! לדוד שלום! היה צר לי לקרוא את מכתבך אודות הפרשי הזמנים שבין מולד למולד. הסיבה לצערי נובעת מכך שנושא זה הינו אחד השטחים בהם ניכרת באופן גלוי ומודגש חכמתם של חז"ל והעובדה שהיתה להם קבלה איש מפי איש עד ה' שמסרה למשה. אדגיש, החישוב המופיע בדברי רבן גמליאל מתייחס לחישוב הממוצע. קיימות תנודות הקרובות ל-15 שעות במרחק שבין מולד למולד. הדברים הללו הינם גלויים לעין של כל מתבונן ואינם דורשים מומחיות. הדברים היו ידועים גם בעבר, שהרי התנודות הללו נמדדות באופן הפשוט ביותר. הנידון כאן שונה לחלוטין והוא השקלול של כל התופעות, הגורמים לשינויים, סיכום כל סוגי השינויים, האם קיימת מחזוריות בשינויים אלו ועוד. כל החישובים הללו יוצרים מספר ממוצע שהוא 29 יום, 12 שעות ו-793/1080 חלקי שעה. מספר מדוייק זה הושג בחישובים אחרונים ע"י מדידות לווייניות. אין כל אפשרות ולו רחוקה ביותר שבן העולם העתיק ידע עליה, אלא אם כן היתה לו קבלה נבואית! סוד זה, שנקרא סוד העיבור ועוד, נשמר בסוד ע"י חכמי ישראל ועל פיו בחנו את העדויות של עדי החודש. הוא התגלה בזמן חיבור הלוח העברי ע"י הלל (שהיה צאצא של הלל הזקן). גילוי הסוד חולל מהפכה בעולם האסטרונומי העתיק ורבים הכירו באלוקיותו של אלקי ישראל. בהצלחה! צוות "ערכים" -----תודה על הנתונים בהקשר לחידושה של הלבנה. אתייחס למס' נקודות: "לא פחותה מ..." משמעותו שהזמן יכול להיות זהה או גבוה יותר. מנוסח זה, בו רמזו חז"ל שהמספר מסוגל להיות גבוה יותר, מוכח שהם היו ערים לעובדה שקיימים שינויים, לעתים חדים, במרחק שבין מולד למולד בהתאם למיקום השמש, הירח, כדור הארץ, המרחקים ביניהם ומהירותם באותה שעה (קיימות כידוע תנודות במהירות, המשפעות מהמיקום במסלול האליפטי). בהתייחס לנקודה הראשונה, נוסח חז"ל זה מציין למעשה את הממוצע של זמני המולד. חישובים עכשוויים מורים שהדיוק של חז"ל הינו מכסימלי ובפרטי חישוב זה נלקחו כל הגורמים הקובעים. הקביעה: כ"ט, י"ב, תשצ"ג, כלומר, 29 יום, 12 שעות ו- 793/1080 של השעה, קביעה שרק באחרונה גילוה במדוייק, מורה שבידי חז"ל היתה קבלה נבואית בתחום זה, שהרי באמצעי המדידה הקדומים, לא היתה כל אפשרות להגיע לדיוק זה. בהצלחה!
 

G ove r n o r

New member
שטויות של פאגאנים/עכו"מים אומללים.

'פעם אחת נתקשרו השמים בעבים, ונראית דמות לבנה בעשרים ותשעה לחדש. כסבורים העם לומר ראש חדש (הוא) וכו'. אמר להם רבן גמליאל, כך מקובלני מבית אבי אבא: אין חידושה של לבנה פחותה מעשרים ותשעה יום ומחצה (-שתים עשרה שעות), ושני שלישי שעה, ושבעים ושלשה חלקים"' הוא לא מדבר על מולד ממוצע! הוא אומר "אינה פחותה מעשרים ותשעה יום ומחצה (-שתים עשרה שעות), ושני שלישי שעה, ושבעים ושלשה חלקים" חד וחלק. מספיק לקשקש ולכשכש! - - אתם יודעים היטב בעמקי לבכם שאמונתכם חיה על זמן שאול. שום תשובה למסתרי הטבע אינה מצויה בין הדפים של כתבי-הקודש, וככל שהמדע מציג רגלו בתחומים נוספים - מנושל הבורא שלכם ונדחק מהם, וסופו שישאר רק במחוזות אימטריאליים (immaterial, מונח מוצלח במיוחד עקב העקיצה הגלומה בכפל המשמעות)...
 

דוד1000

New member
חידושה של הלבנה

טענה: בדברי רבן גמליאל יש טעות. הנוסח בבבלי ראש השנה כה. לפיו אין חידושה של הלבנה פחותה מעשרים ותשעה יום ומחצה ושני שלישי שעה וע"ג חלקים הוא נוסח משובש בגמרא. תשובה: זה שבגמרא יש שיבושים אינו חידוש (עיין בהקדמה ג). ד"א משול שוב, במקרה הטוב, לאחד ממגלי אמריקה בימינו. הגמרא שם במקום אומרת במפורש שלעיתים בא בארוכה ופעמים שבא בקצרה. אם היה זה המינימום לא היה מובן כל מהלך הסוגיה. שהרי שם בסוגיה מצאנו שהירח בא גם בפחות ממשך זמן זה. פוסקי הדורות נזהרו לצטט את לשון הגמרא כהוויתה כאשר אין מקור סותר. זהו כלל ברזל בכל שימור מסורת. עליך להעביר את הלשון כהוויתה כל זמן שאין בידך מסורת מילולית בדוקה אחרת. זאת למרות שידעו היטב את הזמן האמיתי. אין ספק שעקב התנודות הגדולות של אורך חדש הלבנה האסטרונומי היו למעשה עדויות מידיות לפני רבן גמליאל של חודש קצר בהרבה מן המצוטט. פסקו של ה"משנה ברורה" אכן משקף זאת. היינו, הציטוט חייב להיות מדוייק שהרי אחרת לא תישאר אבן על אבן במסורת הכתובה של תורה שבע"פ. מצד שני פסק ההלכה מתייחס לממוצע באשר עד לממוצע יש מקום להניח שלא ניכר עדיין פחיתת הלבנה. שהרי ההלכה היא שעלינו להחזיק את הרוב כמקור לדין (לפי הכלל ההלכתי רובו ככולו) ברוב המקרים אורך החודש אינו עולה על 29.5 ימים ותשצ"ג חלקים (ואף אינו יורד ממנו). http://www.beith-din.com/..%5Ctshuvot5.htm
 

G ove r n o r

New member
שטויות של פאגאנים/עכו"מים אומללים.

'פעם אחת נתקשרו השמים בעבים, ונראית דמות לבנה בעשרים ותשעה לחדש. כסבורים העם לומר ראש חדש (הוא) וכו'. אמר להם רבן גמליאל, כך מקובלני מבית אבי אבא: אין חידושה של לבנה פחותה מעשרים ותשעה יום ומחצה (-שתים עשרה שעות), ושני שלישי שעה, ושבעים ושלשה חלקים"' הוא לא מדבר על מולד ממוצע! הוא אומר "אינה פחותה מעשרים ותשעה יום ומחצה (-שתים עשרה שעות), ושני שלישי שעה, ושבעים ושלשה חלקים" חד וחלק. מספיק לקשקש ולכשכש! - - אתם יודעים היטב בעמקי לבכם שאמונתכם חיה על זמן שאול. שום תשובה למסתרי הטבע אינה מצויה בין הדפים של כתבי-הקודש, וככל שהמדע מציג רגלו בתחומים נוספים - מנושל הבורא שלכם ונדחק מהם, וסופו שישאר רק במחוזות אימטריאליים (immaterial, מונח מוצלח במיוחד עקב העקיצה הגלומה בכפל המשמעות)...
 

דוד1000

New member
פסק ההלכה

מצד שני פסק ההלכה מתייחס לממוצע באשר עד לממוצע יש מקום להניח שלא ניכר עדיין פחיתת הלבנה.
 
למעלה