ראיון עם לד זפלין

yoyoyud

New member
ראיון עם לד זפלין

שלום כולם! הבאתי לכם לפה ראיון שערך (כן, בכל הראיון התייחסתי אליו כבת ואז גיליתי שהוא בן) ריק מגארף' עם לד זפלין (בעיקר עם רוברט) ב19 לאוגוסט 1971 אחרי הופעה בוונקובר. הקדשתי באמת הרבה שעות לתרגם אותו, אז באמת אל תתעצלו ותקראו ועוד דבר. הוא יצא לי בוורד 6 עמודים, אז אני די בטוח שיש כמה טעויות פה ושם. תהנו. אה כן, לד זפלין... הזרע של להקות הסקס-הבי מטאל של תחילת שנות ה70... בואו נודה בזה, רוברט פלאנט היה האיש המייצג של אמנות הרוק, וג'ימי פייג' היה ללא ספק לאורך זמן גיבורם של הגיטריסטים באותה תקופה. בשבילי זה היה בלוי נהדר, ראיון בלעדי עם מה שהיה הלהקה החמה ביותר בעולם. זכיתי לראות הופעה שלהם – בערך 3 מטר מפייג'. למרבה התדהמה, למרות שהייתה הופעה קטנה באותו סיבוב הופעות, בסיאטל, כ2000 "ראשי מעריצים" נסעו עד לשם, רק כדי לגלות שנגמרו כל הכרטיסים. אני זוכרת אותם נשענים על הזכוכיות מחוץ לPacific Coliseum עד זמן ההופעה, כשהסדרנים החליטו שזה בטוח יותר לתת להם להיכנס מאשר לסכן אותם על ידי קריסת הזכוכיות... ואז הקולוסאום "בלע לתוכו" כ18,000 מעריצים. פעמיים במהלך ההופעה לעצור את ההופעה כדי להזיז את הציוד והבמה אחורה, בגלל שהמעריצים היו מתנגשים בהם, ולאט לאט החלק הקדמי של הבמה החל להיקרע. זאת הייתה הופעה מדהימה, שהגיע לשיא בשיר Dazed & Confused, שהיה ההדרן הסופי של ההופעה (לאחר Stairway to Heaven). בשבילי זה היה הראיון הכי גדול שלי בכל הקריירה! הינה הסיום, עם ההקדמה שלי. אחרי ההדרן השני הסוער חיכיתי שהקהל יתפזר, ואז להתגנב אל מאחורי הקלעים: הרבה שוטרים, כמה גרופים (שהיו במפתיע יותר מתוחכמים) והפנים המוכרות שהיו מאחורי הקלעים אחרי כל הופעה. אני תכננתי מראש עם האמרגן של לד זפלין, פטר גרנט, שייתן לי לראות אותם אחרי ההופעה. מכמה סיבות ה"סטרייט" (כנראה סוג של עיתון) היו הראשונים להשיג ראיון איתם בוונקובר. אחרי שחיכיתי חצי שעה פחות או יותר, נפתחו הדלתות, פטר יצא החוצה והזכרתי לו שאני צריכה להיכנס לחדר הלבשה שלהם. הם נראו כאילו הם עושים חיים, יתכן... וונקובר היה היעד הראשון שלהם בסיבוב הופעות אורך בצפון אמריקה, והרוחות עזרו במידה ניכרת אם הלילה הראשון היה המנצח. אני מנחשת שהם הבינו ש18,000 אנשים, לא יכולים לטעות. כשהייתי בתוך חדר ההלבשה, פטר הציג אותי לפייג' ופלאנט שישבו בפינה ושוחחו, חשבתי שאו על שיר חדש, על חלק בשיר ישן. פייג' ניגן ושר, ופלאנט הקשיב בתשומת לב. ג'ונס ובונהם היו בפינה הנגדית, חובטים בגיטרה אקוסטית, ושרים בכל רם להיטים כמו "Save The Last Dance for Me”, "The Bristol Stomp", וכו'. הם החלו לשיר חזק יותר ויותר, ולמען האמת, כשהתחלתי לדבר עם פלאנט, פייג' הצטרף אליהם, ובמהלך הראיון פלאנט קפץ על רגליו והצטרף גם הוא בכמה פזמונים. הלכתי משם עם כמה הערות. דבר ראשון, האנשים האלה לא מטומטמים. פלאנט מתבטא בבהירות רבה, והוא בהחלט אדון לעצמו. יש לו רעיונות מוחלטים לגבי העבודה שלו, הציבור, והמבקרים אותו, ובגיל 23 (יום ההולדת שלו הגיע הדיוק במהלך הראיון) הוא זמר משופשף שלכוד במשאלותיו של הקהל שלו והמגבלות של היצירתיות שלו. אם הוא לחוץ הוא מגן על לד זפלין, אבל את זה אני מוצאת מובן לי. זה, אחרי הכול החוויה הגברית האולטימטיבית.... ריק: זה היה די חם שם בחוץ... רוברט פלאנט: כן, לפעמים זה נעשה קצת מפחיד כשרואים שחצי מהבמה נקרעת. ג'ימי פייג': זה היה די קשה. ריק: בואו נדבר על מה שעשיתם מאז הפעם האחרונה שהייתם כאן. פלאנט: היינו באיטליה, שוויץ, דנמרק. עשינו סיבוב הופעות באנגליה, בכוונה לחזור למועדון הישנים שניגנו בהם בהתחלה.. ריק: ....מסביב לברמינגהם... פלאנט: כל המקומות האלה. בדרך כל שהיא, זה היה מהלך מוצלח, בדברים אחרים זה היה אובדן מוחלט של זמן, כי היו מקומות שהיו בהם רק 250 אנשים. ריק: זה לא פשוט ככה באנגליה? הרבה אולמות קטנים וכזה? פלאנט: כן, זה מה שאמור להיות בהתחלה. אבל בכל עיר יש משהו יותר גדול ממועדון, אולם או משהו. אולם לא ממש אמפיתיאטרון גדול. ריק: וסיימת את האלבום החדש? פלאנט: סיימנו אותו, ועשינו אותו בבית שלנו. חיברנו משאית כדי להקליט חלק ואז הלכנו לאחוזה ב"סוריי". שם שמנו את הציוד בחדר אחד ושמנו את כל המיקרופונים דרך החלון. ישר לתוך הוואן. ככה שהכול יכנס ישר לטייפ. מקצב אחרי מקצב זה הפך לקולאז' נהדר של מספרים. ריק: אהבת את זה? פלאנט: (מנדנד עם הראש:) כן. זה היה אווירה אחרת הכול ביחד. ריק: מה המחשבות שלך על לד זפלין III ? זה לא היה דומה למה שהרבה אנשים חשבו שזה יהיה. פלאנט: אני חשבתי שזה יהיה אחרת גם. הייתי מאד שמח עם זה, כי בשבילי זה היה צעד אחד קדימה. ריק: הוא קיבל ביקורת לא טובה. זה משהו שאנחנו צריכים לדבר עליו אחרי זה. אבל היה גל של טרוף אחרי לד זפלין, ובדיוק סיימתם סיבוב מצליח, ואז הוצאתם את האלבום ושם דבר לא קרה. פלאנט: כן, אבל בשבילי, אישית, האלבום הזה היה צעד גדול אחרי האלבום השני. בגלל שאי אפשר לחזור על אותם הדברים. אם אתה עושה את זה, אתה לא יכול לעשות שום דבר עם עצמך. אנחנו יודעים שאנחנו יכולים לסמוך על דברים כמו Whole Lotta Love, וזה די קל לעבוד עם אותה מסגרת כל הזמן. אבל מי עושה את זה? רק אנשים שאין להם שום רעיונות בראש, זה מי שעושה את זה. ואני חושב שהאלבום השלישי היה דבר נחוץ, לא אכפת לי אם הוא לא מכר עותקים בכלל, בגלל שזה מראה שזה היה יותר מחובר אלינו מאשר לעניין של "לעשות כסף". ריק: מה שמשאיר אותך מחויב לתהליך של ההתקדמות, כשהקהל בכלל לא רוצה בכך.
 

yoyoyud

New member
יש הגבלה למספר אותיות. אז הייתי

חייב לחלק את הראיון לשלושה. חלק שני: פלאנט: אני לא מעז להגיד שהם לא רוצים את זה, אבל זה נראה כאילו הם עדיין לא מוכנים לקבל את זה, או לתת לזה הזדמנות הוגנת כי אני חושב שאם אנשים ישמעו את האלבום השלישי עם אותו הרצון שבו הם שמעו את האלבום השני, הם יבינו. ריק: מה עם מבקרי הרוק? הם דווקא מאד קיצוניים. מצד אחד יש לך את הקהל שלך שצועק Whole Lotta Love, המבקרים אומרים הפוך. פלאנט: מבקרים שמבקרים רק לצד אחד ליותר מ6 חודשים נעשים קצת חצופים, נכון? הם מרגישים שהם מגניבים. אז לאט לאט הם מפתחים תיאוריות. אתה לא יכול רק לגנות משהו... מבקר לא יכול לטעון מה שהוא רוצה... נגיד הוא לא יכול ללכת להופעה כמו היום ולרשום "אני לא יודע מה להגיד, זה בכלל לא היה טוב." בשביל 17,000 זה היה אפילו יותר מידי, אבל הבנאדם הזה יכול לקבל מוניטין רק בשביל לזלזל בזה. ולמרה הצער, זה נהיה המערכת הכללית של הביקורות של המבקרים...... כדי לעשות לעצמם שם. במקום לנסות להעביר מה שהיה שם, ולהגיד שזה היה מקובל לידם, ולהתחיל לשקף את המציאות של עצמם, במקום להיות שליח של אנשים. ובדיוק כמו שהחברה גדלה ומשתנה, אנחנו צריכים להוציא את הזבל הישן הזה, וחייבים להיות הוגנים אחד עם השני. בגלל שאם אנחנו מנסים לוקחים את כל ההתנהגות המבחילה הזאת בתחילת המופע ומנסים להוכיח שזה דבר לא טוב, הם ימשיכו להתנתק מזה, אז זה ייהרס, ואז אנחנו נעשה כבר חצי דרך. בגלל שההתנהגות הזאת לא עוצרת רק את המוסיקה, אלא הולכת לכל מקום. אך הדבר הזה פותח אפשרות גם לאדם ללא כישרון אבל בעל עט ועבודה. זה מדאיג אותי, באמת, כי אני לא רק את זה לא רק בשבילנו, אני אומר את זה גם בשביל אנשים אחרים שאני באמת מעריץ. הם נותנים משהו ועובדים ממש קשה. ואנשים באמת חופרים בזה והולכים החוצה עם זה כדי לקבל מזה גם הנאה. אבל האיש הזה (המבקר), הוא משהו אחר (נוראי), לא? ריק: אני נאלצת להסכים למרות שהואשמתי בדברים כאלה בכמה מקרים. פלאנט: כל מה שצריך לעשות זה להיות פייר. ריק: נכון, איך שאני רואה את זה עכשיו זה שמבקר צריך הוא לא טוב, אם הוא לא ישר עם עצמו. ואם יש לו ביקורת בונה, זה יכול רק לעזור, מצד שני. פלאנט: נכון, אבל דברים כמו הRolling Stone הם יוצאים מן הכלל. אפילו באנגליה אנשים קונים את זה כי זה קיים כל כך הרבה זמן. זה נעשה תחביב. ומה שהם שרים זה משהו אחר. "because it’s all down down down". למה הם לא מפסיקים את כל זה ומתחילים להיות נחמדים? זה באמת דבר כל כך קשה לעשות? ריק: כן, אבל הם בעסק בגלל הכסף ומחלוקת תמיד מוכרת יותר מחדשות טובות. פלאנט: כן, אבל אנחנו בעסק בגלל הכסף במידה ניכרת. אבל אנחנו יוצאים על המוסיקה שלנו, ואין בה דברים רעים. אנשים יכולים לזרוק בקבוק וזה עדיין יהיה מגניב כי הם שם וזה דחף כזה בהם לעשות את זה. אז אתה רק הולך לפי הדחף. ריק: הם קרעו את הדלת הקדמית של המקום הזה הלילה. פלאנט: הם אכלו ארוחת בוקר טובה של דגנים או משהו אחר והם אגרו את האנרגיה בשיער הארוך שלהם. אני תוהה אם הם היו אצלך בעיר. אנחנו שמענו על זה, אבל את רואה, כשאת במצב שלנו, את נמצאת בכל כך הרבה מקומות בכל כך מעט זמן וכולם רואים את זה, ושואלים מה אתה חושב על זה ועל מה שהם עושים. בחצי מהמקרים אתה מפספס את זה, או אתה בכלל לא יודע שזה קורה. כי אם אתה מושפע מהדברים האלה אתה תתחיל לרעוד על הבמה פחות או יותר. ריק: שמתי לב שההופעה השתנה מאז שהיית כאן בפעם האחרונה. זה נראה כאילו זה חזר לרוק כבד והקטע של הבלוז. פלאנט: זה לא רוצה להשתנות, וזה פשוט ככה. מחר הוא יום אחר. זה כמו עם אלבומים, בשבילי, אנשים אומרים " אתה נשאר באותה המסגרת שהיית עד עכשיו?" ואת מדברת על האלבום השלישי. האלבום השלישי, בשבילי, היה אכזבה כי הוא לא התקבל ולא נתן לו מספיק הזדמנות. אחרי Heartbreaker, Bring It on Home, thunder, שהיו מה שהיו, חשבתי שאני אוכל להוציא יותר מעצמי ולתת קצת יותר באלבום הזה. חשבתי שהכול היה בדיוק כמוני. ואני מנגן את זה עכשיו בלי חשש, וחופר בזה. ואני לא תמיד יכול לעשות את זה עם אלבום שניגנתי אותו כבר מליון פעם.ואז אנשים באו וראו אז האלבום, בהתחלה לא התלהבו, ואז באו אחר שבועיים והתחברו אליו. אבל זה מה שאנשים אומרים כי הוא אלבום פשוט, Heavy Thunder הוא דומה יותר לאלבומים הקודמים, והרבה יותר קל לעשות אותו בכל דרך. אבל אי אפשר סתם לעשות אותו, אחרת אתה ללא זורם איתו ואתה סתם מנסה לרצות את כולם. כל סצנת המוזיקה עכשיו היא שלא באנו וחיכינו את Sam the Sham, לא חיכינו את כל האנשים האלה. אנחנו באנו לכאן ואף אחד לא הכיר אותנו ולא חיכינו אף אחד. לא אמרנו "It’s Gary Puckett for us" ובאנו...את מבינה? וכל זה רק מזה שבאנו וניגנו ועשינו מה שאנחנו יודעים, קיבלנו את כל ה"שטויות ההוגנות" שאנשים אמרו לנו. ואני חושב שכל מה שאנחנו יכולים לעשות באלבום חדש הוא צעד אחד קדימה. ריק: לאיזה כיוון הולך החומר החדש שלך? פלאנט: זה מאד משתנה, בעיקר על לתפוס חלק במדינה... אבל זה היה באמת נהדר. המיקרופונים באים דרך החלון, והאש שבוערת בלבבות של כולם, וכל הזה היה פשוט תוהו ובוהו מוחלט. התופים של בונזו במסדרון בכניסה, עם מיקרופון אחד תלוי מהתקרה. ודברים כאלה. ואז ארגנו סט תופים אחר, ואני ניגנתי על התופים... וזאת הייתה הרגשה טובה, ועשינו הכול מאד בקלילות. אז האלבום קיבל את ההרגשה זאת.
 

yoyoyud

New member
חלק שלישי:

ריק: שמעתי שהיו לך בעיות במילאן. פלאנט: יש כמה דברים בקשר לזה. אנחנו נסענו למילאן, והיה שם פסטיבל מוזיקה גדול והרבה אנשים מהרבה מדינות באו לתרום (הופעה) הם טילו והופיעו, ואנחנו באנו לשם רק להופעה אחת. ולנו נאמר שזה ממש מגניב להופיע שם ולמרות שידענו שיש מוניטין ברומא של זריקת בקבוקים, היינו בטוחים שזה לא יקרה לנו. בכל מקרה, התחלנו להופיע בכיכר גדולה, והבחנתי בעשן יוצא מאחורי הכיכר. ואז באו כבאים ואני התחלתי לצעוק "אש! אש!" באיטלקית. בכל מקרה, אף אחד לא שם לב אליי. המשכנו להופיע רבע שעה ואז האש המשיכה להתפשט אל הבנה הקיפה אותנו. ואני הסתובבי וראיתי את כולם ואת פטר (גראנט, האמרגן), העיניים שלו האדימו וכולם התחילו להשתעל. לפתע הופיעו אנשים עם מסכות ודברים כאלה ולפתע החלו להתפוצץ פצצות מסביבנו, בכל מקום. וכל מה שעשיתי, עשיתי אותו במשך שבע שנים ואני... מה השעה עכשיו? ריק: חצות פלאנט: אני עכשיו בן 23 ריק: היום הולדת שלך? תן לי להיות הראשונה לברך אותך (לחצנו ידיים). פלאנט: וזה היה 7 שנים שהופענו, ולפתע גיליתי שאנחנו נחנקים מהגז. אז לקחתי איזה בחור איטלקי ואמרתי לו להגיד לכולם (רוברט נושך את השפתיים ונושף כמה פעמים). כולם החלו להתנשף וכולם רק ישבו על הרצפה, וגם אני אז לא יכולתי לשיר, וההרגשה, אם אי פעם תהיה במצב כזה שגז מחניק את כולם, ויש מולך 15,000 ילדים שמתחרפנים. אז את לא תזוזי ותתחיל להיות לך בחילה. בכל מקרה, בסוף זה הפסיק וילדים רצו בכל מקום. היום שם 250 חיילים, ושכחתי לומר לך, היו שם כרכרות לכל אורך הכביש. אז קפצתי מהמכונית והצדעתי לחיילים וצעקתי ובדקתי את המדים שלהם ועשיתי פרצופים והם כאילו הם חסרי כל אנושיות. כאילו הייתי "חפץ מספר אחד" בשבילם או משהו. לפתע כולם התחילו לרוץ. ילדים רצו על הבמה, ואנחנו התפצלו ורצנו לכיוון היציאה מהכיכר. ואז הם ריססו גז על המעבר. אז פטר, שלא יכל לרוץ כל כך מהר, היה בצרות. אז מצאנו חדר והתבצרנו בתוכו. שברנו ארון עזרה ראשונה והיה שם נשק ותרופות. הבאנו את האנשים שהיו בחוץ שהיו חסרי הכרה. היה לנו אחות וקצת חמצן והסתכלנו דך החלון אל הרחוב ואנשים הלכו מכות והיו יריות ומכוניות התרסקו ונכנסו בעצים וכל זה נראה ממש כמו מלחמה. וכל זה היה רק כי אנחנו הופענו על הבמה. אבל זה לא הייתה הסיבה העיקרית לכל זה. היו 250 שלא ידעו מה קורה. 15,000 אנשים קפצו באוויר וניסו לברוח מהגז ולא הבינו. כשחזרנו למלון, ראינו מלא מכוניות מרוסקות וקבוצות של אנשים שרבים וכל זה, והיו "בתי חולים" מאולתרים כל הדרך למרכז מילאן. אף פעם לא ראיתי דבר כזה. כשקמנו בבוקר שלמחרת קיבלנו עיתון. הנהג תירגם ואמר שהרבה ילדים השתוללו ושהמטרה הייתה חייבת לעשות משהו כדי לזכות בכבוד כלשהו. אנשים איבדו את הראייה שלהם.בכיתי אחרי זה במשך ימים ולילות, ואפילו ראיתי סרט טיפשי ששחק בו השחקן קארי גראנט והוא סיפר על מה אדם צריך לעשות כדי להיות אדם בעל כבוד, ופשוט בכיתי. כי זה הכה בי שאם נגיד אתה מדוכא באמריקה כל מה שמישהו צריך לומר זה "אתה בן או בת" ואני אכנס בו. בגלל שזה התנהגות חייתית (במובן הרע). הייתי כבר ב"מאורת עכברושים" פעם. אני יודע שזה לא בגלל שאנחנו עושים רוק אנד רול. זה בגלל שאף אחד לא מבין אותנו. אנחנו כאילו אומרים נגדם "לכו לעזאזל" והם באים מצידם ואומרים "קפצו לנו", וזה דבר רע, את יודעת. ההופעה צריכה להיות במקום גדול פי שניים וכולם צריכים להביא את ההורים שלהם. ואז נוכל לשיר. מה שאנחנו צריכים זה גישור בין שני הצדדים? מה אתם הולכים לעשות?
 

jammit

New member
וואי../images/Emo45.gif

אחלה של ראיון וממש כל הכבוד לך על ההשקעה! קבל עוד
!
 

P o M i K i

New member
קבל ח"ח על התרגום../images/Emo45.gif

יפה מאוד מה שעשית
ופלאנט איש חכם... אהבתי את מה שהוא אמר במהלך הרעיון...
 

jimorrison

New member
יפה יפה../images/Emo45.gif

באמת....גם אני אהבתי את מה שרוברט אמר..
 

ThePiper

New member
כל הכבוד על ההשקעה!!

חבל שאין מנהל שיעלה את זה למאמרים... עכשיו אני עוד יותר אוהבת את פלאנטי ^^ איזה גאון!!
 
למעלה