ראיתי את הדיון של הצנזורה שהיה פה שהיה מעניין ורציתי להוסיף כמה מילים (החיבור בבית לעתים לא עובד לי.. ובעבודה יש לנו פשוט עומס ולכן אני קצת ב'דיליי' ../images/Emo3.gif) ../images/Emo41.gif אתחיל מהפן האישי/משפחתי - אני מוגדרת כשומרת שבת/דתית/כיפות סרוגות וכד'.. לכן ברור לי שבאיזה שהוא מקום תהיה לי צנזורה מסוימת על הספרים שהילדים שלי יקראו.. לפחות צנזורה גילאית - כלומר יש ספרים מסויימים שאם ילד יקרא אותם בגיל 12-14 הוא יבין אותם בצורה מעוותת ולכן כדי לא לעורר בו טראומה או בעיות אשתדלת שהוא יקרא אותם בגיל יותר מבוגר. אם אשליך את זה על עצמי - ברור לי שאם היתי קוראת את הספרים של וירג'יניה אנדרוס (פרחים בעליית גג וכד') בגיל 12 אפילו 14.. הייתי נשארת בטראומה כל החיים (בעצם אלו ספרים שעצבנו אותי גם כשקראתי אותם בגיל 16-18 ../images/Emo4.gif) ויש עוד ספרים כאלו - שמההכרות שלי את עצמי ואת משפחתי - יתכן ואמליץ לא לקרא או אגביל את הקריאה של הספר לגיל מסויים.. למנוע מלקרוא לדעתי זה מיותר (למרות שעל אותה סדרה אמליץ לבתי לא לקרוא כלל וכלל..) אבל לדעתי כן כדאי להגביל את הקריאה של סוג ספרים כאלו לגילאים מסויימים.. כי בגיל צעיר (וחבר'ה אני מדברת אפילו על עצמי..) הביקורת היא אחרת מגיל מבוגר.. ויתכן שאם קוראים ספר כזה בגיל לא מתאים - אז בעצם יכולים לפגוע באישיות שמתפתחת אצל הילדים והנערים.. ../images/Emo41.gif כספרנית בחטיבת ביניים/תיכון לא דתי - אני משתדלת מצד אחד לא להגביל את הספרים - כי לעתים אני חוששת שאולי הדעה שלי שונה מהדעה של הבית שממנו בא התלמיד.. אבל מצד שני - לא אחת קורה שאני ממליצה לילד/ה ומציעה להם לא לקרא את הספר - כי לדעתי הוא לא מתאים לגילם.. אם הילד מתעקש לקחת אני לא מגבילה. וכבר קרו מקרים בהם אמרתי לתלמידה - 'את יודעת שהספר לא מתאים לגילך' (ספר רומן למבוגרים..) והילדה עונה לי: 'כן, אני לוקחת את זה לאמא שלי" ובמקרה אחר שגם בו אמרתי לתלמידה שלדעתי הספר לא מתאים לה - היא התעקשה לקחת את הספר והחזירה אותו לספריה יומיים למחרת ואמרה ישר "איזה ספר משעממם.. לא הצלחתי לקרא אותו בכלל..."