ראיתם את "אבודים" של צופית גרנט?

משתפרת

New member
ראיתם את "אבודים" של צופית גרנט?

איכשהו הגענו לזה לקראת סוף התוכנית. מצרפת קישור לפרק.
 
ראיתי, אמנם מרגש

אבל... ההערות של צופית לאורך כל הסרט , ממש לא נעמו לאוזניי כאמא מאמצת.
החל מכך שהגיבורה לא הפסיקה להשמיץ את אמה, וכמה נוראים היו החיים שלה אצלה, לא אשפוט, אבל עדיין לתת לזה כזו במה פומבית היה ממש לא במקום.
והמשך בכך שלאורך כל התוכנית חיפשו את "האמא" האמיתית,ו"סוף סוף יש לך משפחה", בטויים אלו הושמעו פעמים רבות
וגמור בביקורת בלתי פוסקת על ההתנהלות בטג'קיסטן
ואני כבר לא מדברת על זה, שההודעה הפומבית בכך שהיא ממוצא מוסלמי, תשלח אליה ולבן שלה את הרבנות...

לא, לא אהבתי
 
ממ...

אני חושבת שמי שגדל ללא אמא,גם במובן שיש אמא,אבל היא לא מספקת צרכים כמו שאמורה,נתפסת כלא מיטיבה ואף מרעה.....מישהו כזה 'תקוע' לחלוטין בחיפוש אחר דמות אימהית שכן תמלא אחר הצרכים. וזה לא משנה....יכול להיות מדובר באדם שיגדל ויצמח ויתפתח מבחינות אחרות,יתחתן,יתגרש,יתאלמן,יחזיק בעבודה מתמידה.....בקטע הרגשי אם לא עבר טיפול טוב,תמיד אפשר לצפות ל'ניהול חשבון נוקב' עם מי שלא היתה שם בשבילו כשהיה קטן,וחיפוש אחר דמות מיטיבה חליפית ובמקרה של מאומצים-גם אחרי שורשים וזהות.
אני חושבת שצופית קלטה את המשאלה הזאת והידהדה אותה.היא בהחלט הגיבה רק ממקום אמפתי למי שפנתה אליה,ולא חשבה בכיוון חינוכה לראות תמונה אובייקטיבית יותר. אני כן מבינה את זה.

ובקשר לסב המוסלמי עם השם הגרמני....צודקת צודקת.בעייתי להקרין במדינת ישראל ,עם כל סיפורי הדת-מדינה. מצד שני- הקרנה גם משפיעה על דעת קהל.ומזמן יש אצלנו ,בלי קשר לאימוץ עלייה רוסית שחקר בציציות חלק מאנשיה יכול להעלות סיפורי אלף לילה ולילה שהם לצנינים בעיני הרבנות ..
 

יסמין@

New member
רציתי להתייחס

למשפט האחרון: הרבנות לא מחפשת אנשים. אם היא או בנה ילכו לרבנות ויבקשו שירותי דת שונים, הרבנים - כמו אם כל אלו שבאים לרבנות ומבקשים שירותי דת - יבדקו אם הם עומדים בקריטריונים שלהם להענקת שירותי דת אלו.
אם הם לא ילכו לרבנות ולא יבקשו מהם שירותי דת - הרבנים לא יבדקו אם הם עומדים בקריטריונים.
בדיוק כמו שאם לא נרשמים לאוניברסיטה או לקבל רישיון נהיגה - לא בודקים אם עומדים בקריטריונים לכניסה לאוניברסיטה או לקבלת רישיון.
 
פרט למקרה בו הם מתים ורוצים להקבר...

ועוד כמה מקומות, שלא ממש נעים בהם להיות רשום כמוסלמי, למשל נתב"ג....
 
לא צפיתי מהתחלה

אבל בשיחה המרגשת- שמנסה מנסה למסור ולהתחיל לעבד את הקורות עם הבן,אמרה האם לבן "אנחנו יהודים". אולי בכל זאת יש לה סרטיפיקאט מהרבנות....
גם שליפת הסיפור,והסרט הפומבי שמנער אסוציאציות תוקפניות -חבלניות מה'מוסלמי' שגר עם משפחתו בשלווה ליד מוסקווה-חושבת שיעזרו גם בנתב"ג.
 

יסמין@

New member
אני

ממש לא היחצנית של הרבנות
אבל הרבנות לא אמורה לתת שירותי דת למוסלמים. מוסלמים נקברים בבתי קברות של מוסלמים. ונתב"ג עדיין לא נשלט ע"י הרבנות LOL
 

משתפרת

New member
עננים, זה היה הדבר הראשון שבלט לנו:

מדובר בילדה שנולדה לקתולית ולמוסלמי, שאומצה ע"י זוג יהודי שכשעלה לארץ- הציג אותה כבת הביולוגית שלהם, כלומר היא לא עברה גיור. גם האיש וגם אני חשבנו שמישהו בממסד הרבני רושם הערה היכנשהו. מקווה שהבן ימצא דרך להנשא (אם ירצה) ולא יתקל בקיר של הרבנות.
דבר אחר אליו שמנו לב: בבית הילדים ממנו הגיעה גלית צופית פרשה זרועות לילדים הכמהים לחום וליחס. זה מאד פוטוגני להיות דמות חמה ומחבקת, זה מאד מרגש לראות איך הפעוט ממרר בבכי כשהוא נלקח לאכול. בהמשך היא תהתה מדוע גלית לא נגעה בילדים, וגלית (בחכמה רבה) ענתה שהיא לא מוכנה לגרום להם עוד אכזבה אחת...
ואני מאחלת לגלית שקבלת הפנים החמה תהפוך לקשר יציב, מתמשך ובר קיימא. למען האמת- יהיה מענין לראות מה קורה שם בעוד שנה-שנתיים.
 

אבי351

New member
הביקור בבית היתומים עם הילד שכל כך

רצה שיקחו אותו משם והאכזבה שלא כך היה קרע את ליבי ממש
 
צודק אבי,זה היה קשה לצפייה

ו'זרק אותי' לימי בסיקורים בבית הילדים. לא פעם תיארתי פה שהייתי צריכה לחכות זמן רב,בעוד ילדי בבית הילדים. וכשהייתי מבקרת אותו....כל כך הרבה ילדים הסתכלו בי בעיניים כלות ואמרו "מאמא,מאמא".זוכרת באופן מיוחד שתי ילדות כבר קצת גדולות מחזיקות במכנס שלי ביד אחת,בבובה מרוטה בצד שני....ממש קורע לב."קחי אותי מכאן,תהיי לי אמא".
ומעניין שכל בתי הילדים נראים דומה,עם הטאפט הדקדנטי.וריצפת הלינולאום.אני בטוחה שגם הריחות דומים...
 

China8

New member
אמנם לא צפיתי עדיין

אבל כיוון שאני מקבלת עדכונים מהדף של צופית גרנט בפייסבוק גם לי מאד צרם השימוש הבלתי פוסק שלה במונח "סחר בילדים" בכל הפרומואים הכתובים שלפני התוכנית.
היא גם לאחרונה מאד מעורבת במקרה בארץ בו הוצאה ילדה מביתה ע"י הרווחה וגם שם חזרה והשמיצה את עובדי הרווחה ופועלם ואת רשויות המשפט והחוק.
בכל מקרה מקווה שאני אצליח לצפות בתכנית מכאן.
 

fannyd

New member
צופית כאדם מאכזבת בגדול

היה לי קשה לצפות בפלישה, אין לי הגדרה אחרת, לביתה של האם המאמצת שהיא לכל הדעות תואמת את ההגדרה "תשושת נפש", בחקירה הבוטה, במבטים שגלית וצופית החליפו. לא מצאתי פירור של הבנה וכבוד כלפי תרבות ומנטליות שונות. ברור לי שיש דברים לא פתורים בין הבת לאם שכגון אלה בנקל נמצא במשפחות רבות בעלות רקע דומה, מפגש טעון בין המנטליות משם למציאות של מדינת ישראל. אגב, ייתכן והאם לא הייתה מודעת כלל לדברי בתה שכן אמרה עליה "ילדה טובה", לא "מחונכת" כמו שהבת תרגמה. אגב, אגירה כפייתית מוכרת כהפרעה נפשית ומי כמו צופית יודע שאדם אינו אשם בבעיה נפשית שהוא סובל ממנה. צופית רוצה לבנות דרמה גדולה מהחיים ולשם כך מוכנה לעצום עין ולעגל פינות. האם המאמצת הרעה לעומת האב הביולוגי הטוב. לי הפאזל לא בדיוק מסתדר. לגרסת משפחת האב היה בזוגיות עם אמה הביולוגית של גלית ואף רצה לשאת אותה. כשהתברר שבת הזוג נפגשת גם עם גברים אחרים התחרט. האב מספר שהכיר את אמה הביולוגית של גלית במפעל בו עבדו שניהם ומתוך רחמים הכניס אותה לביתו והיה אתה בזוגיות שבועיים-שלושה. צופית מספרת לגלית שהאב שכב עם האם רק פעם אחת. האב "הצדיק" מודה שלא היה בקשר עם בת הזוג כל משך ההיריון ורק כשזאת הודיעה על לידת הבת פגש אותה והכיר בה רשמית. הבת הוצאה מרשות אמה ע"י הרשויות בשל הזנחה. איפה בדיוק היה האב? כל הסיפור התרחש בסוף שנות ה-70 בתקופת השלטון הסובייטי. חוק האימוץ במדינות חבר העמים לשעבר הוא אותו חוק סובייטי בשינויים קלים וכל מי שיצא לו להיות במדינות הללו יודע שילדים משוחררים לאימוץ או בהסכמת שני הוריהם או בצו בית משפט שמשתכנע בהעדר עניין ההורים בילד/העדר מסוגלות הורית. הגרסה של האב שהילדה נמסרה ללא ידיעתו והסכמתו מפוקפקת למדי. האב אף טוען שהכיר את המאמצים, שכנים של האם שטיפלו בילדה שעה שהאם הזניחה אותה, ושאותם מאמצים אינם הזוג שגידל את גלית. איך הסיפור הזה מתיישב עם התצלום בו גלית צולמה עם אמה המאמצת ובובה על רקע בית ילדים? מאד לא אהבתי הצגה של מדינת המוצא של גלית כמדינה חשוכה ואת הרמזים העבים למעשים פליליים שבסופו של דבר לא נמצא להם תימוכין. יש להניח שמדובר בסיפור שיגרתי למדי. ילד שנולד ממערכת יחסים קצרה לאנשים צעירים, הגיע לבית ילדים וכעבור תקופה נמסר לאימוץ, הסתרת עובדת האימוץ ויש להניח השמדת מסמכי האימוץ מתוך תפיסת עולם מאד נפוצה בחלק זה של העולם, ילדה שמורדת באם שמרנית. אפשר לספר את הסיפור כפי שהוא, תוך כבוד לכל הנפשות הפועלות, עם הרבה גוונים של אפור.
 

KallaGLP

New member
צופית היא לא איזו פרובוקטורית זולה סוג ז'?

לפחות זה מה ששמעתי עליה ומאז אני מתרחקת מכל מה שקשור אליה.
 

fannyd

New member
צופית היא אישה שעוסקת בתרפיה של עצמה

באמצעות אנשים אחרים.
 
את יכולה להגיד את אותו הדבר

על הרבה מאד יוצרים.
הסופר חיים באר אמר פעם שלו לא היה כותב היה משתגע.
כנ"ל אמר בכל ספריו המרכזיים הסופר פנחס שדה.
הבמאי עמוס גוטמן יצר סרטים על חריגות ונטייה מינית הומוסקסואלית כשעדיין היתה מטואטאת מתחת לשטיח- טיפל בעצמו דרך סרטיו.
אלמודובר התבטא באותה דרך.
במובן זה צופית לא שונה.
 
לשים את צופית עם אלדובר באותה ליגה ?

צופית מיצרת תוכניות צהובות בשביל הרייטינג.
the lower the better
בדיוק עם אותן משפחות ועם אותן טרגדיות אפשר היה לעסוק באופן מכובד ולא חטטני ,צהוב, לא מכובד ולא מכבד.
לתת הסברים פסיכולגיים ולשים אותה עם גדולי היוצרים שלנו ושל העולם, נראה לי לא הולם.
 
למעלה