ראשית ישראל
אני קוראת עכשיו את ספרו של פרופ' פינקלשטיין שבוודאי אתם מכירים את דעותיו בתור ארכיאולוג שמנסה למצוא הוכחות למהימנות/חוסר מהימנות המקרא... בעודני קוראת את ספרו, אני תוהה.. אם אתם, שומרי המצוות, הייתם קוראים את ספרו האם זה לא מכניס בכם מעט פקפוק לגבי דרך חייכם...? לפי ספרו ניתן להבין כי הרבה מהדברים שנכתבו במקרא, נכתבו בהתאם לצרך מסוים שהיה קיים באותה תקופה, באותו מקום מסוים. למלא איזשהם אינטרסים. למשל נאמר כי לא נמצאה שום הוכחה שיציאת מצרים אכן התקיימה, ואולי כל סיפור יציאת מצרים נכתב כדי לאחד את העם, אולי למען הצלחה במלחמות קרבות.. יחד עם זאת, רוב הדברים נכתבו בתקופות מאוחרות יותר. אז עד כמה מהימן הכתוב במקרא? (כל הדברים האלו נכתבו בהתאם לממצאים ארכיאולוגים ומחקרים, שלו ושל אחרים) מה שאני תוהה לגביו זה אם אתם מכירים בדעות האלה(שודאי לא מוצאות חן בעיניכם), ואם לא הטלתם פעם ספק בקיום המצוות, במהימנות המקרא, באמינותו.. בברכה, ניצן מ
אני קוראת עכשיו את ספרו של פרופ' פינקלשטיין שבוודאי אתם מכירים את דעותיו בתור ארכיאולוג שמנסה למצוא הוכחות למהימנות/חוסר מהימנות המקרא... בעודני קוראת את ספרו, אני תוהה.. אם אתם, שומרי המצוות, הייתם קוראים את ספרו האם זה לא מכניס בכם מעט פקפוק לגבי דרך חייכם...? לפי ספרו ניתן להבין כי הרבה מהדברים שנכתבו במקרא, נכתבו בהתאם לצרך מסוים שהיה קיים באותה תקופה, באותו מקום מסוים. למלא איזשהם אינטרסים. למשל נאמר כי לא נמצאה שום הוכחה שיציאת מצרים אכן התקיימה, ואולי כל סיפור יציאת מצרים נכתב כדי לאחד את העם, אולי למען הצלחה במלחמות קרבות.. יחד עם זאת, רוב הדברים נכתבו בתקופות מאוחרות יותר. אז עד כמה מהימן הכתוב במקרא? (כל הדברים האלו נכתבו בהתאם לממצאים ארכיאולוגים ומחקרים, שלו ושל אחרים) מה שאני תוהה לגביו זה אם אתם מכירים בדעות האלה(שודאי לא מוצאות חן בעיניכם), ואם לא הטלתם פעם ספק בקיום המצוות, במהימנות המקרא, באמינותו.. בברכה, ניצן מ