ראשית, מותר להצטרף?

ראשית, מותר להצטרף?

אינני אתיופית אך אני מעריכה מאוד ואשמח לדעתך יותר איך לדעתכם ביום יום האם אתם מרגישים "שוני" אם אפשר אשמח לדעת על זה תודה רעות יפעת
 
בטח שמותר להצטרף. אפילו רצוי ../images/Emo24.gif

גם אני לא אתיופי, אבל הייתי רוצה לענות לך בשאלה משלי : אם היית עוברת לגור באתיופיה, האם היית מרגישה שוני ? ה"שוני" המדובר הוא בעיקר בצבע העור, אבל כידוע לך יש שוני בן כל אדם לאדם גם בלי קשר לצבע. הרי גם אני ואת שונים גם בלי שנכיר. אפילו מהאחים שלי אני שונה.
 
כן

אבל "שחורים" "כהים" יש בכל העולם כתבתי זאת במרכאות כי אני לא רוצה להכנס לגזענות או לאפליה אני שונה מכולם ונבדלת מכולם ולכן אני שואלת האם ומדוע יש צורך מיוחד בפורום כזה? ולא מתוך זלזול :)
 
אני לא כל כך מבין אותך

קודם שאלת אם יש שוני. עכשיו את פוסקת שאין שוני, ולכן "האם יש הצדקה לפורום הזה ?" ובכן, כמו שהסכמנו כבר, יש המון שוני בין בני אדם, ככה אלוהים ברא אותנו, וזה ממש בסדר שאנחנו שונים. אם כך מה הבעייה ? הבעייה היא שישנם אנשים עם דיעות פרימיטיביות וגזעניות, שחושבים שההבדל בצבע העור הוא זה שעושה את השוני ! זהו הגרעין והשורש של גזענות על בסיס צבע עור.
 
ערב טוב לכולם

זו מלכת שבא. שמוליק שמחה לראות את הפורום, נחמד שיש מגוון של אנשים כאן, שמדברים (למרות שיש כאן גזענים). אתה יודע אני מאוד מעריכה אותך, על אופן תגובותייך (לגזענים למינהם) מקבל ולומד ושומע מכל והכל. אני רוצה לשתף אותך היום מקרה טרי חם מהתנור!!!! פונה אליי מורה מביה"ס תיכון ומספרת: "אני כ"כ נרגשת מאופן היחס של התלמידים האתיופים, מיד לאחר ההפסקה נכנסתי לכיתה, וחשכחו עיניי, הכיתה הייתה מבולגנת כיסאות הפוכים על הריצפה, ניירות פזורים לכל עבר והתלמדים, יושבים כאילו הם לא שיכים לכיתה, ואני מנקה את הכיתה וזיזה את השולחנות ועברו כמה תלמדים אתיופים- ואמרו המורה: את בהריון למה את מתכופפת אנו ננקה, ואלה יושבי הכיתה (שהם לא אתיופים) לא היה איכפת להם. המורה אמרה איזה אצילות ודרך ארץ להבדיל מתלמידים שישבו וראו ולא היה איכפת להם מכיתתם.
 
הי מלכה ../images/Emo47.gif

איזה כייף לראות אותך כאן ! אני הגעתי לפורום הזה דרך הדף הראשי של תפוז, שפירסם את הפורום החדש. נכנסתי, הצצתי, ראיתי כמה הודעות ש"הדליקו" אותי ולא יכולתי להישאר אדיש. כך בעצם הפכתי להיות חבר כאן מבלי להרגיש איך ומבלי לתכנן. הנושא הזה של גזענות ובורות הוא הנושא שהכי מקומם אותי ומצליח להפר את שלוות הנפש שלי. לפעמים אני לא מאמין שהתופעה הזו קיימת, ועוד בעם שסבל הכי הרבה מרדיפה על רקע גזעני ואנטישמי. איך לעזאזל העם היהודי שכמעט הושמד רק בגלל הדת היהודית, יכול היום לפתח ולטפח את הגזענות הזאת ועוד בתוכו ????
 
שלום לך רעות

אני אתיופית, לדעתי אין אנו דומים איש לרעיהו, כל אחד הוא מיוחד (גם הערקים לא דומים או המרוקאים גם). אנו יוצרים את השוני ולוקחים למקום השלילי ביותר, בשל חוסר מודעות ומקובעות בעולמם שלהם, עצם זה שעלית את השוני- יצרת שוני, ואני מאמינה, שכן תלמידי ואנו נלמד הרבה, על המגוון יצירותיו של אלוהים. שתהיי באתיופיה את תהייה מיוחדת עבור האנשים, יכבדו אותך (אולי יהיו כמה כאלה סקרנים בגלל צבע עור, באזור נידח באתיופיה) אבל עדיין תהיה מיוחדת. אם תרצי לשמוע עוד דברים על קבלת השונה והמיוחד, נשמח לתת לך מידע על כך. אז שיהיה לילה טוב .
 

טשומה

New member
אני פשוט חושב

שהמטרה שלנו בעולם הזה זה להשיג דברים וכל עם משיג את זה בצורה שונה את מכירה את המושג על שלושה דברים העולם עומד על התורה העבודה וגמילות חסדים התורה זה הרוחניות שבה מאופיינים עמי המזרח הם משיגים דברים דרך ניצול עצמם דרך הבנה של איך לנצך את עצמם העבודה זה ההיגיון הרגיל וזו הדרך לנצל את הטבע ואת זה אני מאפיין לאירופיים על ידיי בניית מכונות וכו והאחרונה זה הגמילות חסדים זה האחווה החברות שאת זה אני מאפיין לאפריקאים להשיג דברים דרך אנשים אחרים לדבר אל הנפש אם תשימי לב לדוגמה ארה"ב תראי שהארופיים שם מוצלחים בבניית מכונות וכו ואילו האפריקאים שם מצליחים במשחק שירה כלומר שהם פונים לאחרים אני לא מכיר שם הרבה מזרחיים אבל אפשר לברר כמובן שכל אחד יכול יפתח כל יכולת וזה האדם המושלם זה בקצרה וזה בטח יעורר בך תהיות אבל תחשבי על זה בצורה יותר עמוקה
 
העלית נקודה מעניינת ברשותך אני רוצה לברר

כתבת שאפריקאים עוסקים בשירה ובמשחק ומצליחים בזה אין ספק, בוב מארלי מבחינתי אחת הדוגמאות המובהקות מדוע זה כך? תודה רעות
 

shlala1

New member
להגיד לך את האמת

במדינת ישראל אני מרגישה הכי שוני. הייתי בניו יורק הייתי בשיקגו הייתי באורגון, אבל ישראל, המדינה שאמורה לדעת הכי טוב מכל מדינה ביקום ששנאת האחר מתנהגת כמו שמתנהגת. . בואי אתן לך דוגמא קטנה. לפני כמעט שנה ילדתי את ביתי הקטנה. בבית החולים נתנו לה חיסון נגד שחפת ללא ידיעתי. אחרי כמה זמן, היד התנפחה. אני הלכתי לרופאה וזאת אמרה כי היא לא יודעת מה זה ותשאלי בבית חולים. התקשרתי לבית חולים, ושאלתי אותם אם הם עשו משהו לבת שלי חוץ מהחיסון צהבת שכאמור רוב הילדים מקבלים. אמרו לי כן חיסנו נגד שחפת, זאת הוראה שקיבלנו ממשרד הבריאות. שאלתי אותם למה אף אחד לא הודיעה לי? למה אף אחד לא שאל אותי אם אני מאשרת? והם הפנו אותי לרופאה. הרופאה אמרה שמחסנים כל תינוק שאחד מהוריו או שניהם אתיופי. אני בעד חיסונים, אמרתי לרופאה, אבל אני גם בעד ליידע את ההורים במהלכים שעושים. אני גם אמרתי לה שהם העיזו לעשות את המהלך הזה כי הם "ידעו" שהאתיופים לא יגיבו בכעס כמו מישהו אחר. היא שתקה והתנצלה ואמרה שמעכשיו יהיו חייבים להחתים את ההורים לפני ביצוע החיסון. אני יודעת שמחלת השחפת נפוצה יותר בקהילה האתיופית אבל אני יודעת גם שלמשל בבני ברק,ובירושלים יש אחוז גדול של ילדים שחלו או חולים בחצבת. אז את באמת חושבת שמשרד הבריאות יכפה עליהם את החיסון בלי ידיעתם?? אני בספק
 
במקרה הזה אני יכול להעיד

שהייתי נוכח בלידת בני, מיד אחרי שהוא יצא התנפלו עליו 2 אחיות והזריקו לו כל מיני חיסונים, שקלו אותו, שמו לו סרט פלסטיק על היד עם שם האם, ועושו כל מיני פעולות מהירות שלא הספקתי לקלוט את כולן. גם אותי אף אחד לא יידע לגבי החיסונים, ואף אחד לא שאל להסכמתי. מהבחינה הזאת המדינה עושה כל מה שנחוץ למען בריאות הילדים. אף אחד לא התכוון לעשות משהו לא טוב לילדייך חלילה. יש פרוצדורה מסויימת שהמיילדות רגילות לה, והן פועלות על פי ההוראות. הכל זה לטובה.
 

shlala1

New member
החיסון שאתה מדבר עליו הוא הצהבת

וכן עושים את זה לילד ביום שנולד(ברגל) אני מדברת על חיסון(מאוד כואב- גם אני עברתי אותו כשעליתי ארצה ויש צלקת שתעיד) אחר שעשו לה ביד, ביום השני לחייה.
 
אני מצטערת

זאת אומרת ברור לך שאני אישית לא עשיתי זאת אך לא הייתי מודעת לכל זה וחשוב לי לדעת ושוב באמת חשוב לי להגיד שהמטרה של הדיון היא מתוך רצון של למידה, אכפתיות ואהבה לא מתוך ביקורת או גזענות רק טוב הרבה אהבה רעות יפעת
 
למעלה