מה לעשות איתו
New member
ראשית קריאה, אצל ילד שאינו מדבר
שלום, אנחנו בראשית תוכנית ללמידה של קריאה. בני, ילד חמוד מהספקטרום האוטיסטי, מצלם מילים, יחסית בקלות, או אותיות, אך לא מתייחס למרכיבים פונולוגיים ולא מדבר כמעט. מנסיונכם, כהורים שמלמדים תחילת קריאה, והילד אינו היפרלקסי- האם ללמד מילים כיחידה אחת (זה נתפס יותר כתבנית עבורו וקל יותר) האם לפרק לאותיות בהמשך, או ליחידות פונולוגיות, הברות וכ"ו? לפי הבנת קלינאית התקשורת- כאשר מלמדים בחלקים הפונולוגיים, הוא חייב להגות את המילה והיות ואינו הוגה נכון, יהיה לו קושי ללמוד כך את המילה. מה היה יותר קל לילדים שלכם? בגן התקשורת, הגננת טוענת שהיא לא מלמדת, אלא ילמדו אותו בכיתה א', כי היא לא יודעת לאיזו מסגרת הוא יעלה- ולדעתה, אם הוא ילמד בשיטה אחת, ובכיתה א', תילמד השיטה השניה, זה יבלבל אותו ויקשה עליו את הלימוד... מה דעתכם\ן? מה ידוע לכן\ם על שיטות לימוד הקריאה בכיתות PDD? האם יש פה מורות או גננות שעובדות בתחום החינוך המיוחד, או אנשי מקצוע מהתחום האקדמי? הנושא של תבניות חשיבה, קריאה, פונמות ואבחנה פונולוגית, הוא חשוב מדי בכדי שאוכל לוותר לו... מדובר על ילד, בעל אוצר מילים גדול בהבנה, מצומצם מאד בהבעה, בגלל קושי בתכנון (אפרקסיה) ולכן, גם האספקט הצלילי של המילה ומרכיביה, אינו מוכר לו מספיק. אשמח לטיפים. תודה. חג- שמח לכולכם
ותודה רבה מראש על התגובות.
שלום, אנחנו בראשית תוכנית ללמידה של קריאה. בני, ילד חמוד מהספקטרום האוטיסטי, מצלם מילים, יחסית בקלות, או אותיות, אך לא מתייחס למרכיבים פונולוגיים ולא מדבר כמעט. מנסיונכם, כהורים שמלמדים תחילת קריאה, והילד אינו היפרלקסי- האם ללמד מילים כיחידה אחת (זה נתפס יותר כתבנית עבורו וקל יותר) האם לפרק לאותיות בהמשך, או ליחידות פונולוגיות, הברות וכ"ו? לפי הבנת קלינאית התקשורת- כאשר מלמדים בחלקים הפונולוגיים, הוא חייב להגות את המילה והיות ואינו הוגה נכון, יהיה לו קושי ללמוד כך את המילה. מה היה יותר קל לילדים שלכם? בגן התקשורת, הגננת טוענת שהיא לא מלמדת, אלא ילמדו אותו בכיתה א', כי היא לא יודעת לאיזו מסגרת הוא יעלה- ולדעתה, אם הוא ילמד בשיטה אחת, ובכיתה א', תילמד השיטה השניה, זה יבלבל אותו ויקשה עליו את הלימוד... מה דעתכם\ן? מה ידוע לכן\ם על שיטות לימוד הקריאה בכיתות PDD? האם יש פה מורות או גננות שעובדות בתחום החינוך המיוחד, או אנשי מקצוע מהתחום האקדמי? הנושא של תבניות חשיבה, קריאה, פונמות ואבחנה פונולוגית, הוא חשוב מדי בכדי שאוכל לוותר לו... מדובר על ילד, בעל אוצר מילים גדול בהבנה, מצומצם מאד בהבעה, בגלל קושי בתכנון (אפרקסיה) ולכן, גם האספקט הצלילי של המילה ומרכיביה, אינו מוכר לו מספיק. אשמח לטיפים. תודה. חג- שמח לכולכם