ראש הממשלה האידיוט התפטר

jonbaum

New member
ראש הממשלה האידיוט התפטר

יום כזה לא יכול להיות יום רע....
 

jonbaum

New member
ממש לא כדאי ללמוד ממנו

אני לא יודע אם "אידיוט" זו המילה הנכונה - אבל מה שבטוח זה שהוא פשוט לא יודע להבדיל בין טוב לרע. הוא פשוט תוצר של תרבות פוליטית בעייתית, תרבות שבה אותה המפלגה נמצאת בשלטון יותר מדי זמן. מתוך 80 שנות עצמאות, אותה מפלגה בשלטון בערך 70 שנה. לכן, הם חושבים שהמדינה שווה למפלגה, והמפלגה שווה למדינה, ולכן הם מנהלים את המדינה כמו עסק משפחתי. זה לא משהו ייחודי אירי - זה קרה בארץ כאשר מפלגת העבודה היתה בשלטון מ-48 ל-77, וזה קרה גם ביפן, שבה מפלגת ה-LDP בשלטון מאז 1955. לדעתי הוא מעולם לא היה צריך להיות ראש ממשלה, אבל אני סתם ציני וקיצוני, אבל מה שבטוח הוא שהוא היה צריך להתפטר לפני לפחות שנתיים (הוא כבר 10 שנים ראש ממשלה). יש סביבו סקנדלים בלי סוף - הוא עומד פעם אחרי פעם לפני וועדת חקירה שחוקרת פרשיות שחיתות, וכל פעם הוא מספר להם סיפורים אחרים על כספים שקיבל בכל מיני הזדמנויות, במיוחד כאשר היה שר האוצר בשנות ה-90. הוא גם מודה שהוא השתמש בכספי תרומות למפלגה לצרכים אישיים - הרי צרכים מפלגתיים וצרכים אישיים הם אותו הדבר בעיניו. אפילו בנאום ההתפטרות שלו אתמול, הוא אמר I never received any corrupt payments. וזה מאוד מעניין. הוא לא אמר I never received any payments ולדעתי הסיבה היא שהוא באמת ובתמים לא יודע להבדיל בין תשלומים מושחתים לתשלומים לא מושחתים.
 
שאלה : מתוך רצון אמיתי לדעת ,האם שיקום

כלכלת אירלנד היתה בתקופתו ?אני לא בא לנגח אני פשוט רוצה לדעת .
 

jonbaum

New member
גם בתקופתו אבל לא רק

את המדיניות הבסיסית שהביאה לשיקום כלכלת אירלנד קבעו ממשלות לפניו. למשל מסים נמוכים לחברות זרות וכו'. ראש הממשלה הזה ממילא לא ידע לקבל החלטות, אז ככה שה"נס הכלכלי" היה קורה איתו ובלעדיו. הוא רק לוקח את הקרדיט כמובן, וגם מאשים אחרים בתקופה היותר קשה הצפויה לנו מעכשיו.
 

Ice Age

New member
לא רק להם, לכולם

משבר פיננסי וכל זה, שמעת חדשות לאחרונה?
 
שמע מדינה עם בסיס איתן לאבהכרח חייבת להיפגע

אולי בקצוות אבל לא לכדי התמוטטות ,ישראל שנחותה בהרבה מאירלנד עדיין במצב טוב ,ולאחרונה התבשרנו על העלאת דרוג האשראי מה שאומר יותר כספים למשק ולאזרחים ,וכן התבשרנו על ירידה יפה באבטלה ,כך שאירלנד שנבנתה על ידי יסודות טובים מאוד בהבראתה לא תיפגע קשות .
 

Ice Age

New member
מה קשור

אף אחד לא אמר התמוטטות. וזה שישראל עדיין במצב טוב לא אומר שלא נרגיש את ההאטה בהמשך, ביחד עם שאר העולם.
 
למעלה