ראש השנה – 10 תזות מרכזיות

ראש השנה – 10 תזות מרכזיות

ראש השנה כיום הדין – משמעות הדין היא איך צריך להיות באופן אידאלי. כל העולם נידון בראש השנה. השאלה הראשונה היא: איפה אני נמצא בעולם ביחס למקום שאני אמור להיות בו, המקום הנכון. השאלה השניה היא: האם אני מוכן לוותר על מה שנותן לי המקום הזה בשביל לעשות שינוי למקום הנכון. השאלה השלישית היא: למה אני מתחייב כדי ליצור שינוי.
התשובה – עשרת הימים בין ראש השנה ליום כיפור הם עשרת ימי תשובה. למילה תשובה בעברית 3 משמעויות: 1. תשובה לשאלה – השאלה הראשונה בעולם, שאלת ה' לאדם הראשון – אייך? כדי שתהיה תשובה, צריך לשאול, צריך לבקש, צריך לחפש. השאלה יוצרת את הדרך לתשובה. 2. תשובה – דרך. הדרך בה עלי לבחור ועליה עלי להתקדם כדי להגיע למקום הנכון. כדי לחזור למקום האמיתי.3. תשובה – חזרה. המציאות החיצונית מסיטה אותנו מהמקום הנכון. הוא קיים בנו באופן פנימי. תהליך התיקון הוא חזרה לאותו מקום. חזרה בתשובה.
ראש השנה הוא יום בריאת האדם, בסיומו של תהליך בריאת העולם. ראש השנה הוא גם יום הזכרון. לזכור את המצב האידאלי, של העולם ושל האדם. ולשאוף לשוב לשם. מתוך הזכרון מתגברת המוטיבציה לשינוי, לתיקון ולתשובה.
שנה – 2 תנועות מנוגדות לכאורה: לישנות – לחזור על מה שהיה, לשנות – ליצור חידוש. השילוב המאפשר שילוב והרמוניה בין שתי התנועות הוא תהליך ספיראלי: האפשרות לשוב אל הבחירות שעיצבו את העבר, ולשנות אותן באופן שיעצב את ההווה באופן נכון וראוי. כוחה של התשובה היא לברוא את עולמי מחדש מתוך שגיאות העבר.
שופר – משמעות המילה היא שיפור. זוהי קריאה לעצירה, קריאה להתבוננות, להקשבה, לרגישות, למפגש עם הקול הפנימי והאותנטי שלי, ששואל אותי, אייך, ומעודד אותי למצוא את הדרך, את התשובה, כדי לחזור למקום הנכון.
המשך: http://palantcoaching.com/he/10-2/

 
למעלה