ראש עיריית פ"ת תוקף את חברת ADALYA על הפרת הסכמי התחבורה

משה12333

New member
ראש עיריית פ"ת תוקף את חברת ADALYA על הפרת הסכמי התחבורה

הציבורית עם העירייה.

חברת ADALYA היא חברה פרטית לייעוץ כלכלי ציבורי שמייעצת למשרד התחבורה, מתכננת וגם מנהלת בשבילו את כל הפרוייקטים של התחבורה הציבורית בארץ.

החברה היא חברה אלמונית לחלוטין בשביל רוב הציבור אבל היא מתכננת את כל קווי האוטובוסים במדינה, אחראית על הרפורמות בתחבורה הציבורית, מבצעת סקרים ובדיקות כלכליות של הקווים, מבטלת ופותחת קווים, בודקת ביקושים לקווים ובונה תכנית אב לתחבורה עבור משרד התחבורה.

החברה נכנסה להיסטוריה של מדינת ישראל כשהיא ביטלה את השליטה של אגד ושל דן בתחבורה הציבורית והפקיעה מהן קווים לטובת חברות פרטיות. זו היתה מלחמת עולם שבסופה היא ניצחה שתי מעצמות-על תחבורתיות.

עיריית פ"ת ניהלה עם החברה מגעים רבים בקשר לצורכי התחבורה הציבורית בעיר והגיעה איתה להסכמות רבות לטובת תושבי העיר.

הושגו איתה הבנות שקובעות שחברת אפיקים תמלא את כל הבקשות של העירייה ושל יועצי התחבורה של העירייה.

כעת מתברר שיישום ההבנות האלה לא מתבצע ע"י חברת אפיקים שגרעה 205 נסיעות ליום מכמות הנסיעות שהיא היתה אמורה לבצע בפ"ת.

ראש העיר שלח מכתב תלונה בהול לשר התחבורה וביקש ממנו לתקן זאת מיד ולהורות לחברת אפיקים להוסיף אוטובוסים, קווים ונסיעות כפי שסוכם מראש בין העירייה לחברת ADALYA.







 

tapuzzo

New member
הכל מתחיל ונגמר בריכוזיות יתר של משרדי ממשלה כושלים

הרי הדבר הנורמלי היה להקים רשות תחבורה לכל מטרופולין בישראל ולתת לה לנהל הכל: את המפעילים, את הקוים, את בדיקת הצרכים, את האכיפה על המפעילים ולתכנן לעתיד את התחבורה הציבורית.
אלא שאצלנו יש משרד תחבורה שמרגיש חובה לנהל הכל באופן ריכוזי ומכיוון שהוא כשלון והפקידים מתחלפים וחלקם מינויים נפוטיסטיים של מקורבים וחסרי כישורים אז צריכים חברות ייעוץ. לכל תחום - חברות ייעוץ. למה שהיועצים שלהן לא יעבדו בתוך משרד התחבורה? לא ברור.
איננו צריכים חברות יעוץ ואיננו צריכים מפעילי תחבורה ציבורית חסרי נסיון. אנחנו צריכים מטרופולינים חזקים שיש להם יחידות ניהול של התחבורה הציבורית במטרופולינים ושמשרד התחבורה יתעסק בתחבורה בינעירונית (למרות שגם זה גדול עליו..).
אנחנו רואים קוים ארוכים, כושלים, שעושים סיבובים של 40 דקות עד שעה+ כדי "לייעל" קוים, בתדירות נמוכה (אפילו 'פעם בשעתיים'..) וקוים שמפסיקים לפעול בערב או מתחילים לפעול רק ב-7 בבוקר ולא מאפשרים להגיע למקומות העבודה בזמן. ובכך למעשה מבריחים את הציבור מהתחבורה הציבורית הכי יעילה. אנחנו רואים כל מיני משחקים ברכבלים ורכבות קלות במקום לדאוג קודם כל לקוי אוטובוס קצרים, יעילים ובתדירות גבוהה לפארקי התעסוקה הגדולים וממקומות העבודה לשכונות הגדולות סביבם.
מה שקורה בארץ בתחום קוי אוטובוס זה קטסטרופה. והדבר היותר גרוע שארגוני תחבורה ציבורית מנצלים את המאבק בצורה פוליטית (כמו למשל קוים בשבת) במקום לדרוש שיפור אמיתי בתדירות ואורך הקוים בימי העבודה.
 

משה12333

New member
פתאום אכפת? הוא תכנן את הקווים של אפיקים בפ"ת בישיבות עם

חברת ADALYA בנוכחות מנהלת אגף התנועה של העירייה ובנוכחות הממונה על התחבורה הציבורית בעירייה שייעצו לו בישיבות האלה.

ראש העיר הכתיב לחברת ADALYA את המכרז שבו זכתה אפיקים.

לראש העיר אכפת מכל מה שקורה בעיר כי הוא השריף של פ"ת.

 
למעלה