bralor4247
New member
משה, יש לי תשובה לכל גיג שלך
אבל אני לא אשתף איתך פעולה.
אתה דמגוג שמחפש צומת לב.
ממליץ לך ללכת להיבדק ולקבל עזרה.
משה, יש לי תשובה לכל גיג שלךהבעיה איתך היא נק' המבט הרגשית שלך. אתה מסתכל על התחבורה
הציבורית מבלי להבין שתי נק' מפתח:
1. משתמשי התחבורה הציבורית מהווים אחוז זעום, ממש בטל בשישים, מכלל משתמשי התחבורה בארץ.
2. עולם התחבורה הציבורית הוא לא עולם שעומד בפני עצמו כיחידה נפרדת ומנותקת אלא הוא תלוי במיליון עולמות אחרים שמשפיעים עליו ישירות.
הנה דוגמא שתפקח קצת את עיניך:
האם שאלת את עצמך למה רוב תחנות הנוסעים של רכבת-ישראל נמצאות מחוץ לערים במקומות מבודדים או בין נתיבי כביש מהיר ארצי? האם זה נראה לך מצב הגיוני? האם בכוונה מישהו החליט להקשות על נוסעי הרכבת כדי להתנקם בהם על משהו?
מנק' מבט של נוסע ברכבת- המיקומים האלה הם הזויים, ממש מנותקים מהמציאות.
מנק' מבט ממשלתית כוללת- המיקומים האלה הם מחווה סוציאלית אדירה כלפי נוסעי הרכבת שמפריעים לרכבות המשא ומפריעים להוספת עוד נתיבים לכבישים המהירים.
הדוגמא שהבאתי היא רק דוגמא אחת מאין-סוף דוגמאות שיש לנושא הזה אבל אין ספק שהעולם הכלכלי הוא העולם שהכי משפיע על עולם התחבורה הציבורית (אף פעם, תחבורה ציבורית אינה יכולה להיות ריווחית. תמיד היא מסובסדת בסכומי עתק מתקציב המדינה. השיקול הכלכלי הוא השיקול המכריע לגבי התחבורה הציבורית).
אבל אני לא אשתף איתך פעולה.
אתה דמגוג שמחפש צומת לב.
ממליץ לך ללכת להיבדק ולקבל עזרה.