ראש עיריית ת"א הודיע סופית ששדה דב לא יפונה עד שיוקם לו

מצב
הנושא נעול.

bralor4247

New member
משה, יש לי תשובה לכל גיג שלך

הבעיה איתך היא נק' המבט הרגשית שלך. אתה מסתכל על התחבורה
הציבורית מבלי להבין שתי נק' מפתח:

1. משתמשי התחבורה הציבורית מהווים אחוז זעום, ממש בטל בשישים, מכלל משתמשי התחבורה בארץ.

2. עולם התחבורה הציבורית הוא לא עולם שעומד בפני עצמו כיחידה נפרדת ומנותקת אלא הוא תלוי במיליון עולמות אחרים שמשפיעים עליו ישירות.

הנה דוגמא שתפקח קצת את עיניך:

האם שאלת את עצמך למה רוב תחנות הנוסעים של רכבת-ישראל נמצאות מחוץ לערים במקומות מבודדים או בין נתיבי כביש מהיר ארצי? האם זה נראה לך מצב הגיוני? האם בכוונה מישהו החליט להקשות על נוסעי הרכבת כדי להתנקם בהם על משהו?

מנק' מבט של נוסע ברכבת- המיקומים האלה הם הזויים, ממש מנותקים מהמציאות.

מנק' מבט ממשלתית כוללת- המיקומים האלה הם מחווה סוציאלית אדירה כלפי נוסעי הרכבת שמפריעים לרכבות המשא ומפריעים להוספת עוד נתיבים לכבישים המהירים.

הדוגמא שהבאתי היא רק דוגמא אחת מאין-סוף דוגמאות שיש לנושא הזה אבל אין ספק שהעולם הכלכלי הוא העולם שהכי משפיע על עולם התחבורה הציבורית (אף פעם, תחבורה ציבורית אינה יכולה להיות ריווחית. תמיד היא מסובסדת בסכומי עתק מתקציב המדינה. השיקול הכלכלי הוא השיקול המכריע לגבי התחבורה הציבורית).
משה, יש לי תשובה לכל גיג שלך
אבל אני לא אשתף איתך פעולה.
אתה דמגוג שמחפש צומת לב.
ממליץ לך ללכת להיבדק ולקבל עזרה.
 

משה12333

New member
מה זה "צומת לב"? זה צירוף סמיכות חדש בעברית? אולי התכוונת

משה, יש לי תשובה לכל גיג שלך
אבל אני לא אשתף איתך פעולה.
אתה דמגוג שמחפש צומת לב.
ממליץ לך ללכת להיבדק ולקבל עזרה.
מה זה "צומת לב"? זה צירוף סמיכות חדש בעברית? אולי התכוונת
ל- תשומת לב? (ה-ש' זה לא SH אלא S מהשרש של לשים, לשים לב ל-, ולכן היא נשמעת ביחד עם ה-ת' כמו צ').

אבל בלי שום קשר לכך, אין פה שום דמגוגיה.

לגבי הקו האדום והירוק, כבר יש לך קו אדום כפול 2 וקו ירוק כפול 2.

קו אדום:

1. קו של רכבת ישראל מפ"ת ועד לבת-ים.

2. קו מס' 1 של דן (הקו המקדים לקו האדום).


קו ירוק:

1. קו של רכבת ישראל מהרצליה לחולון/ראשון לציון.

2. קו מס' 189 של דן (הקו המקדים לקו הירוק).


אם היית מכיר את חב' נת"ע כפי שהיא מוכרת לעיריית פ"ת, היית מבין שאלה הקווים האדומים והירוקים היחידיים שיהיו במדינת ישראל. לא יהיה שום קו תת-קרקעי אחר.

(שטחה של פ"ת מלא באנדרטאות לקו האדום של נת"ע. בקרוב אכתוב על התחנה המרכזית החדשה של פ"ת שמהווה עוד אנדרטה שכזאת).

 
משה12333 תתכונן, מכונת ה TBM הראשונה של הקו האדום

מה זה "צומת לב"? זה צירוף סמיכות חדש בעברית? אולי התכוונת
ל- תשומת לב? (ה-ש' זה לא SH אלא S מהשרש של לשים, לשים לב ל-, ולכן היא נשמעת ביחד עם ה-ת' כמו צ').

אבל בלי שום קשר לכך, אין פה שום דמגוגיה.

לגבי הקו האדום והירוק, כבר יש לך קו אדום כפול 2 וקו ירוק כפול 2.

קו אדום:

1. קו של רכבת ישראל מפ"ת ועד לבת-ים.

2. קו מס' 1 של דן (הקו המקדים לקו האדום).


קו ירוק:

1. קו של רכבת ישראל מהרצליה לחולון/ראשון לציון.

2. קו מס' 189 של דן (הקו המקדים לקו הירוק).


אם היית מכיר את חב' נת"ע כפי שהיא מוכרת לעיריית פ"ת, היית מבין שאלה הקווים האדומים והירוקים היחידיים שיהיו במדינת ישראל. לא יהיה שום קו תת-קרקעי אחר.

(שטחה של פ"ת מלא באנדרטאות לקו האדום של נת"ע. בקרוב אכתוב על התחנה המרכזית החדשה של פ"ת שמהווה עוד אנדרטה שכזאת).
משה12333 תתכונן, מכונת ה TBM הראשונה של הקו האדום
מתחילה אוטוטו לחפור...
ולא רק שהיא מתחילה לחפור, לכבוד החפירה הזו קו הרכבת מהוד השרון דרך פ"ת לראשון לציון/אשקלון/באר שבע דרך בת ים, וקווי הרכבת שנוסעים מכיוון הרצליה דרך ת"א ליעדים דרומיים (שאינם כוללים את חולון) ייקטעו למספר ימים, בגלל סגירת תחנת השלום וקטע המסילות בין ת"א מרכז לבין ת"א ההגנה.
[URL]http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4918156,00.html[/URL]

הבנת? קווי רכבת כבדה יפוצלו ותחנת רכבת כבדה תיסגר למספר ימים, בגלל ה TBM של הקו האדום.
תעדכן את המידע שבידיך ואת תחזיותיך, שלפחות חלק מהדיסאינפורמציה שאתה מפיץ יצטמצם.
 

משה12333

New member
מה? סוגרים מהיום למחר קווי רכבת? מה? יש חשש לקריסת תשתיות עם

משה12333 תתכונן, מכונת ה TBM הראשונה של הקו האדום
מתחילה אוטוטו לחפור...
ולא רק שהיא מתחילה לחפור, לכבוד החפירה הזו קו הרכבת מהוד השרון דרך פ"ת לראשון לציון/אשקלון/באר שבע דרך בת ים, וקווי הרכבת שנוסעים מכיוון הרצליה דרך ת"א ליעדים דרומיים (שאינם כוללים את חולון) ייקטעו למספר ימים, בגלל סגירת תחנת השלום וקטע המסילות בין ת"א מרכז לבין ת"א ההגנה.
[URL]http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4918156,00.html[/URL]

הבנת? קווי רכבת כבדה יפוצלו ותחנת רכבת כבדה תיסגר למספר ימים, בגלל ה TBM של הקו האדום.
תעדכן את המידע שבידיך ואת תחזיותיך, שלפחות חלק מהדיסאינפורמציה שאתה מפיץ יצטמצם.
מה? סוגרים מהיום למחר קווי רכבת? מה? יש חשש לקריסת תשתיות עם
הפעלת המכונה הזאת?

בלי לשים לב, אתה רק מחזק כל מילה מדבריי.

המכונה תופעל, תופסק, תופעל, תופסק, תופעל, תופסק, תופעל...עד שהיא תוקפא.

(גם אם אינך מכיר את נת"ע כפי שעיריית פ"ת מכירה אותה, אתה יכול לבד להשתמש בחוש הריח שלך לגבי עתיד הפרוייקט הזה).

שר התחבורה כץ כבר מכין את ידו לחתימה על צו הקפאה לפרוייקט החפירה האופקית של נת"ע.

אתה צריך להפנים זאת- לא יהיה קו אדום תת-קרקעי במדינת ישראל.

 
לא סוגרים מהיום למחר, מדווחים על זה כחודש מראש

מה? סוגרים מהיום למחר קווי רכבת? מה? יש חשש לקריסת תשתיות עם
הפעלת המכונה הזאת?

בלי לשים לב, אתה רק מחזק כל מילה מדבריי.

המכונה תופעל, תופסק, תופעל, תופסק, תופעל, תופסק, תופעל...עד שהיא תוקפא.

(גם אם אינך מכיר את נת"ע כפי שעיריית פ"ת מכירה אותה, אתה יכול לבד להשתמש בחוש הריח שלך לגבי עתיד הפרוייקט הזה).

שר התחבורה כץ כבר מכין את ידו לחתימה על צו הקפאה לפרוייקט החפירה האופקית של נת"ע.

אתה צריך להפנים זאת- לא יהיה קו אדום תת-קרקעי במדינת ישראל.
לא סוגרים מהיום למחר, מדווחים על זה כחודש מראש
אל תשכח להיות בפורום בשנת 2022.
תגובתך אז עשויה להיות מעניינת.
 

משה12333

New member
מהיום למחר זה ביטוי, כמו למשל- כל שני וחמישי. זה לא אומר

לא סוגרים מהיום למחר, מדווחים על זה כחודש מראש
אל תשכח להיות בפורום בשנת 2022.
תגובתך אז עשויה להיות מעניינת.
מהיום למחר זה ביטוי, כמו למשל- כל שני וחמישי. זה לא אומר
שדווקא בימי שני וחמישי מתרחש הארוע אלא שהוא קורה בתדירות גבוהה.

(האמת היא שמקור הביטוי הוא מההלכה היהודית שמצווה על מנהגים מיוחדים דווקא בשני ימים אלה).

 

bralor4247

New member
משה, איפה סבא ז'פטו?

מה? סוגרים מהיום למחר קווי רכבת? מה? יש חשש לקריסת תשתיות עם
הפעלת המכונה הזאת?

בלי לשים לב, אתה רק מחזק כל מילה מדבריי.

המכונה תופעל, תופסק, תופעל, תופסק, תופעל, תופסק, תופעל...עד שהיא תוקפא.

(גם אם אינך מכיר את נת"ע כפי שעיריית פ"ת מכירה אותה, אתה יכול לבד להשתמש בחוש הריח שלך לגבי עתיד הפרוייקט הזה).

שר התחבורה כץ כבר מכין את ידו לחתימה על צו הקפאה לפרוייקט החפירה האופקית של נת"ע.

אתה צריך להפנים זאת- לא יהיה קו אדום תת-קרקעי במדינת ישראל.
משה, איפה סבא ז'פטו?
 

משה12333

New member
שכחת לצרף את הסמיילי של פינוקיו. ערוך בבקשה מהר את ההודעה

משה, איפה סבא ז'פטו?
שכחת לצרף את הסמיילי של פינוקיו. ערוך בבקשה מהר את ההודעה
שלך והוסף את הסמיילי הזה כי בלעדיו זה פשוט לא אותו הדבר.

 

davidfainshtein

Member
מנהל
אלה חדשות מצויינות!

ראש עיריית ת"א הודיע סופית ששדה דב לא יפונה עד שיוקם לו
תחליף באי מלאכותי ליד חוף ימה של תל אביב.

ראש עיריית ת"א הודיע שהוא לא מאשר את התכנית הענקית לבניית עשרות אלפי יחידות דיור במקום שדה דב ובמקומה הוא מקדם תכנית חדשה שבמסגרתה השטח של שדה דב יצומצם ע"י פינוי בסיס חיל האוויר ממנו.

ליד השטח המצומצם של שדה התעופה תוקם שכונה חדשה בהיקפים יותר קטנים לאורך ציר אבן גבירול החדש שיהווה את המשכו הצפוני של הציר הקיים.

שר התחבורה ושר האוצר קיבלו את עמדתו וכעת עמלים במשרדי הממשלה על התכנית החדשה שראש העיר מקדם.

ראש עיריית אילת בירך על החלטתו של ראש עיריית ת"א וציין כי שדה דב מהווה צינור חמצן לעירו כי דרכו מגיעים לאילת תיירים רבים.

שני ראשי הערים ציינו שנתב"ג הוא לא תחליף ראוי לשדה דב כי הוא כבר עמוס ואם שדה דב ייסגר אז כל התחבורה האווירית הפנים-ארצית מהמרכז לאילת תצומצם משמעותית ולמעשה תקרוס. שני ראשי הערים כבר עובדים במשותף מס' שנים והביאו לעצירת גל המסתננים הלא חוקיים מאפריקה לת"א.

אין זו הפעם הראשונה שראש עיריית ת"א מבטל לממשלה תכניות. רק בגללו/בזכותו הקו האדום והירוק של נת"ע שונו מקווים רגילים לקווים תת-קרקעיים למרות עמדתם המנוגדת של משרדי האוצר והתחבורה.

ראש עיריית ת"א לא היה מוכן לשום רכבת קלה שתיסע בכבישי עירו ואפילו לא בחלק מהמסלול בתחומי ת"א, לא בקו האדום ולא בקו הירוק. בשני המקרים הוא ניצח את הממשלה (לאחר מלחמת עולם) אך קבר לחלוטין את פרוייקט הרכבת הקלה של גוש דן.

אין לפרוייקט התת-קרקעי שום סיכוי להיות מושלם והוא ייתקע אין-ספור פעמים עד שלבסוף הוא יוקפא מסיבות תקציביות והנדסיות (במשרד האוצר כבר הכינו תכנית מגירה מפורטת לביטול הפרוייקט והם רק מחכים לשעת כושר כדי לממשה).
אלה חדשות מצויינות!
 
למרות שביקשו לא להגיב

ראש עיריית ת"א הודיע סופית ששדה דב לא יפונה עד שיוקם לו
תחליף באי מלאכותי ליד חוף ימה של תל אביב.

ראש עיריית ת"א הודיע שהוא לא מאשר את התכנית הענקית לבניית עשרות אלפי יחידות דיור במקום שדה דב ובמקומה הוא מקדם תכנית חדשה שבמסגרתה השטח של שדה דב יצומצם ע"י פינוי בסיס חיל האוויר ממנו.

ליד השטח המצומצם של שדה התעופה תוקם שכונה חדשה בהיקפים יותר קטנים לאורך ציר אבן גבירול החדש שיהווה את המשכו הצפוני של הציר הקיים.

שר התחבורה ושר האוצר קיבלו את עמדתו וכעת עמלים במשרדי הממשלה על התכנית החדשה שראש העיר מקדם.

ראש עיריית אילת בירך על החלטתו של ראש עיריית ת"א וציין כי שדה דב מהווה צינור חמצן לעירו כי דרכו מגיעים לאילת תיירים רבים.

שני ראשי הערים ציינו שנתב"ג הוא לא תחליף ראוי לשדה דב כי הוא כבר עמוס ואם שדה דב ייסגר אז כל התחבורה האווירית הפנים-ארצית מהמרכז לאילת תצומצם משמעותית ולמעשה תקרוס. שני ראשי הערים כבר עובדים במשותף מס' שנים והביאו לעצירת גל המסתננים הלא חוקיים מאפריקה לת"א.

אין זו הפעם הראשונה שראש עיריית ת"א מבטל לממשלה תכניות. רק בגללו/בזכותו הקו האדום והירוק של נת"ע שונו מקווים רגילים לקווים תת-קרקעיים למרות עמדתם המנוגדת של משרדי האוצר והתחבורה.

ראש עיריית ת"א לא היה מוכן לשום רכבת קלה שתיסע בכבישי עירו ואפילו לא בחלק מהמסלול בתחומי ת"א, לא בקו האדום ולא בקו הירוק. בשני המקרים הוא ניצח את הממשלה (לאחר מלחמת עולם) אך קבר לחלוטין את פרוייקט הרכבת הקלה של גוש דן.

אין לפרוייקט התת-קרקעי שום סיכוי להיות מושלם והוא ייתקע אין-ספור פעמים עד שלבסוף הוא יוקפא מסיבות תקציביות והנדסיות (במשרד האוצר כבר הכינו תכנית מגירה מפורטת לביטול הפרוייקט והם רק מחכים לשעת כושר כדי לממשה).
למרות שביקשו לא להגיב
כנראה הצורך להגיב חזק ממני

ראשית. הדיון על פינוי שדה דב הוא דיון אמיתי, עם השלכות חזקות הן מקצועיות והן אמוציונאליות לכאן ולכאן.
מחד, בניית אלפי יחידות דיור במרכז אזור הביקוש, שנמצאים בחוד החנית של מאמצי הממשלה בשנים האחרונות (במאמר מוסגר, אף אחד לא מצפה שספציפית פרויקט זה יוריד את מחירי הדיור, כי כמובן שיהיה מדובר בדירות יקרות, אבל זה מצטרף לשלל המאמצים האחרים להגדלת ההיצע, ובכל מקרה לדעתי האישית הדגש על הגדלת ההיצע, לעומת כלים אחרים להורדת מחירי הדירות הוא בכל מקרה מוגזם).
מאידך, שדה דוב אכן מספק שירות חשוב, לא רק לתושבי אילת אלא גם לתושבי אזור תל אביב. והאמירה לפיה נתב"ג יכול לספק את כל המענים לגוש דן ולמעשה כמעט לכל הארץ היא אמירה שאפשר להתווכח עליה. גם בהיבט של זמני שגרה וגם בהיבט של זמני חירום (השבתת נתב"ג עקב מתקפת טרור כדוגמה).

לכן רון חולדאי מסמן פשרה בין שתי הגישות. צמצום שדה דוב ובניית אלפי יחידות דיור כעת, וביטולו בעתיד כשתסופק אלטרנטיבה נוספת לנתב"ג, בין אם בדמות אי מלאכותי ובין אם בדמות שדה בינלאומי נוסף באיזור צפוף אוכלוסין. כלומר, אני מניח שאם שדה רמת דוד יאושר ויספק מענה לכל תושבי הצפון, גם הלחצים על השארת שדה דוב יפחתו. זה כנראה יקרה לפני האי המלאכותי...

ובהקשר של הרכבת הקלה, אף אחד לא מחכה עם יד על השאלטר. קיימת כוונה מוחלטת להתקדם עם הקו האדום עד הסיום ולאשר סופית את הירוק והסגול לתחילת ביצוע ב-2018. אמנם עיריית תל אביב אחראית להחלטה על המינהורים השונים, בעיקר כדי לצמצם את הפגיעה ברכב הפרטי (וזה לא חדש שעיריית תל אביב תמיד מדברת בשני כובעים, תחבורה ציבורית מחד ורכב פרטי מאידך). אך מרגע שהתקבלו ההחלטות, ונמצאו מקורות מימון למינהור באמצעות הגדלת זכויות בנייה לאורך קווי הרק"ל, אף אחד לא רוצה לעצור זאת.

קיים חשש, מוצדק מאד, שחפירת המנהרות לא תעבור חלק, בעיקר באזור הבניינים הישנים של יהודה הלוי. הבניינים יהיו מנוטרים באופן קבוע וכולם מקווים שאף אחד לא יתמוטט, אבל זה בהחלט תשריט אפשרי שנלקח מראש בחשבון. הבניינים מנוטרים באופן קבוע ועם כל תזוזה קטנה הם יפונו מיושביהם ותיערך הערכת מצב הנדסית לגבי המשך העבודה. זה עשוי לגרום לעיכובים שונים, אבל מרגע שהמכונות יתחילו לחפור (היום? מחר?) הפרויקט יימצא גם מבחינת משרד האוצר בנקודת האל-חזור. נקודה שבה יהיה יקר יותר להפסיק אותו מאשר להמשיך אותו.
 

david80

Member


למרות שביקשו לא להגיב
כנראה הצורך להגיב חזק ממני

ראשית. הדיון על פינוי שדה דב הוא דיון אמיתי, עם השלכות חזקות הן מקצועיות והן אמוציונאליות לכאן ולכאן.
מחד, בניית אלפי יחידות דיור במרכז אזור הביקוש, שנמצאים בחוד החנית של מאמצי הממשלה בשנים האחרונות (במאמר מוסגר, אף אחד לא מצפה שספציפית פרויקט זה יוריד את מחירי הדיור, כי כמובן שיהיה מדובר בדירות יקרות, אבל זה מצטרף לשלל המאמצים האחרים להגדלת ההיצע, ובכל מקרה לדעתי האישית הדגש על הגדלת ההיצע, לעומת כלים אחרים להורדת מחירי הדירות הוא בכל מקרה מוגזם).
מאידך, שדה דוב אכן מספק שירות חשוב, לא רק לתושבי אילת אלא גם לתושבי אזור תל אביב. והאמירה לפיה נתב"ג יכול לספק את כל המענים לגוש דן ולמעשה כמעט לכל הארץ היא אמירה שאפשר להתווכח עליה. גם בהיבט של זמני שגרה וגם בהיבט של זמני חירום (השבתת נתב"ג עקב מתקפת טרור כדוגמה).

לכן רון חולדאי מסמן פשרה בין שתי הגישות. צמצום שדה דוב ובניית אלפי יחידות דיור כעת, וביטולו בעתיד כשתסופק אלטרנטיבה נוספת לנתב"ג, בין אם בדמות אי מלאכותי ובין אם בדמות שדה בינלאומי נוסף באיזור צפוף אוכלוסין. כלומר, אני מניח שאם שדה רמת דוד יאושר ויספק מענה לכל תושבי הצפון, גם הלחצים על השארת שדה דוב יפחתו. זה כנראה יקרה לפני האי המלאכותי...

ובהקשר של הרכבת הקלה, אף אחד לא מחכה עם יד על השאלטר. קיימת כוונה מוחלטת להתקדם עם הקו האדום עד הסיום ולאשר סופית את הירוק והסגול לתחילת ביצוע ב-2018. אמנם עיריית תל אביב אחראית להחלטה על המינהורים השונים, בעיקר כדי לצמצם את הפגיעה ברכב הפרטי (וזה לא חדש שעיריית תל אביב תמיד מדברת בשני כובעים, תחבורה ציבורית מחד ורכב פרטי מאידך). אך מרגע שהתקבלו ההחלטות, ונמצאו מקורות מימון למינהור באמצעות הגדלת זכויות בנייה לאורך קווי הרק"ל, אף אחד לא רוצה לעצור זאת.

קיים חשש, מוצדק מאד, שחפירת המנהרות לא תעבור חלק, בעיקר באזור הבניינים הישנים של יהודה הלוי. הבניינים יהיו מנוטרים באופן קבוע וכולם מקווים שאף אחד לא יתמוטט, אבל זה בהחלט תשריט אפשרי שנלקח מראש בחשבון. הבניינים מנוטרים באופן קבוע ועם כל תזוזה קטנה הם יפונו מיושביהם ותיערך הערכת מצב הנדסית לגבי המשך העבודה. זה עשוי לגרום לעיכובים שונים, אבל מרגע שהמכונות יתחילו לחפור (היום? מחר?) הפרויקט יימצא גם מבחינת משרד האוצר בנקודת האל-חזור. נקודה שבה יהיה יקר יותר להפסיק אותו מאשר להמשיך אותו.
 

mishat

New member
תודה רבה, ושאלה

למרות שביקשו לא להגיב
כנראה הצורך להגיב חזק ממני

ראשית. הדיון על פינוי שדה דב הוא דיון אמיתי, עם השלכות חזקות הן מקצועיות והן אמוציונאליות לכאן ולכאן.
מחד, בניית אלפי יחידות דיור במרכז אזור הביקוש, שנמצאים בחוד החנית של מאמצי הממשלה בשנים האחרונות (במאמר מוסגר, אף אחד לא מצפה שספציפית פרויקט זה יוריד את מחירי הדיור, כי כמובן שיהיה מדובר בדירות יקרות, אבל זה מצטרף לשלל המאמצים האחרים להגדלת ההיצע, ובכל מקרה לדעתי האישית הדגש על הגדלת ההיצע, לעומת כלים אחרים להורדת מחירי הדירות הוא בכל מקרה מוגזם).
מאידך, שדה דוב אכן מספק שירות חשוב, לא רק לתושבי אילת אלא גם לתושבי אזור תל אביב. והאמירה לפיה נתב"ג יכול לספק את כל המענים לגוש דן ולמעשה כמעט לכל הארץ היא אמירה שאפשר להתווכח עליה. גם בהיבט של זמני שגרה וגם בהיבט של זמני חירום (השבתת נתב"ג עקב מתקפת טרור כדוגמה).

לכן רון חולדאי מסמן פשרה בין שתי הגישות. צמצום שדה דוב ובניית אלפי יחידות דיור כעת, וביטולו בעתיד כשתסופק אלטרנטיבה נוספת לנתב"ג, בין אם בדמות אי מלאכותי ובין אם בדמות שדה בינלאומי נוסף באיזור צפוף אוכלוסין. כלומר, אני מניח שאם שדה רמת דוד יאושר ויספק מענה לכל תושבי הצפון, גם הלחצים על השארת שדה דוב יפחתו. זה כנראה יקרה לפני האי המלאכותי...

ובהקשר של הרכבת הקלה, אף אחד לא מחכה עם יד על השאלטר. קיימת כוונה מוחלטת להתקדם עם הקו האדום עד הסיום ולאשר סופית את הירוק והסגול לתחילת ביצוע ב-2018. אמנם עיריית תל אביב אחראית להחלטה על המינהורים השונים, בעיקר כדי לצמצם את הפגיעה ברכב הפרטי (וזה לא חדש שעיריית תל אביב תמיד מדברת בשני כובעים, תחבורה ציבורית מחד ורכב פרטי מאידך). אך מרגע שהתקבלו ההחלטות, ונמצאו מקורות מימון למינהור באמצעות הגדלת זכויות בנייה לאורך קווי הרק"ל, אף אחד לא רוצה לעצור זאת.

קיים חשש, מוצדק מאד, שחפירת המנהרות לא תעבור חלק, בעיקר באזור הבניינים הישנים של יהודה הלוי. הבניינים יהיו מנוטרים באופן קבוע וכולם מקווים שאף אחד לא יתמוטט, אבל זה בהחלט תשריט אפשרי שנלקח מראש בחשבון. הבניינים מנוטרים באופן קבוע ועם כל תזוזה קטנה הם יפונו מיושביהם ותיערך הערכת מצב הנדסית לגבי המשך העבודה. זה עשוי לגרום לעיכובים שונים, אבל מרגע שהמכונות יתחילו לחפור (היום? מחר?) הפרויקט יימצא גם מבחינת משרד האוצר בנקודת האל-חזור. נקודה שבה יהיה יקר יותר להפסיק אותו מאשר להמשיך אותו.
תודה רבה, ושאלה
מה בקשר לניטורי הבניינים באזור בני-ברק ?
לפי העין הלא מקצועית שלי, לא מעט בניינים לאורך ז'בוטינסקי, נראים כמו רגע לפני התמוטטות, ללא קשר לחפירת הרכבת הקלה..
 
אני לא מכיר

תודה רבה, ושאלה
מה בקשר לניטורי הבניינים באזור בני-ברק ?
לפי העין הלא מקצועית שלי, לא מעט בניינים לאורך ז'בוטינסקי, נראים כמו רגע לפני התמוטטות, ללא קשר לחפירת הרכבת הקלה..
אני לא מכיר
אבל אני מניח שגם שם מנטרים.

ביהודה הלוי, בעיקר ממערב לאלנבי רצועת הכביש צרה ולכן החפירה היא ממש צמודה ליסודות הבניינים, בז'בוטינסקי יש קצת יותר מרחק בטחון, אבל אני מניח שלא לוקחים סיכונים מיותרים ומנטרים בניינים ישנים לאורך כל התוואי.
 

bralor4247

New member
לדעתי, הפרויקט מזמן בנקודת האל- חזור

למרות שביקשו לא להגיב
כנראה הצורך להגיב חזק ממני

ראשית. הדיון על פינוי שדה דב הוא דיון אמיתי, עם השלכות חזקות הן מקצועיות והן אמוציונאליות לכאן ולכאן.
מחד, בניית אלפי יחידות דיור במרכז אזור הביקוש, שנמצאים בחוד החנית של מאמצי הממשלה בשנים האחרונות (במאמר מוסגר, אף אחד לא מצפה שספציפית פרויקט זה יוריד את מחירי הדיור, כי כמובן שיהיה מדובר בדירות יקרות, אבל זה מצטרף לשלל המאמצים האחרים להגדלת ההיצע, ובכל מקרה לדעתי האישית הדגש על הגדלת ההיצע, לעומת כלים אחרים להורדת מחירי הדירות הוא בכל מקרה מוגזם).
מאידך, שדה דוב אכן מספק שירות חשוב, לא רק לתושבי אילת אלא גם לתושבי אזור תל אביב. והאמירה לפיה נתב"ג יכול לספק את כל המענים לגוש דן ולמעשה כמעט לכל הארץ היא אמירה שאפשר להתווכח עליה. גם בהיבט של זמני שגרה וגם בהיבט של זמני חירום (השבתת נתב"ג עקב מתקפת טרור כדוגמה).

לכן רון חולדאי מסמן פשרה בין שתי הגישות. צמצום שדה דוב ובניית אלפי יחידות דיור כעת, וביטולו בעתיד כשתסופק אלטרנטיבה נוספת לנתב"ג, בין אם בדמות אי מלאכותי ובין אם בדמות שדה בינלאומי נוסף באיזור צפוף אוכלוסין. כלומר, אני מניח שאם שדה רמת דוד יאושר ויספק מענה לכל תושבי הצפון, גם הלחצים על השארת שדה דוב יפחתו. זה כנראה יקרה לפני האי המלאכותי...

ובהקשר של הרכבת הקלה, אף אחד לא מחכה עם יד על השאלטר. קיימת כוונה מוחלטת להתקדם עם הקו האדום עד הסיום ולאשר סופית את הירוק והסגול לתחילת ביצוע ב-2018. אמנם עיריית תל אביב אחראית להחלטה על המינהורים השונים, בעיקר כדי לצמצם את הפגיעה ברכב הפרטי (וזה לא חדש שעיריית תל אביב תמיד מדברת בשני כובעים, תחבורה ציבורית מחד ורכב פרטי מאידך). אך מרגע שהתקבלו ההחלטות, ונמצאו מקורות מימון למינהור באמצעות הגדלת זכויות בנייה לאורך קווי הרק"ל, אף אחד לא רוצה לעצור זאת.

קיים חשש, מוצדק מאד, שחפירת המנהרות לא תעבור חלק, בעיקר באזור הבניינים הישנים של יהודה הלוי. הבניינים יהיו מנוטרים באופן קבוע וכולם מקווים שאף אחד לא יתמוטט, אבל זה בהחלט תשריט אפשרי שנלקח מראש בחשבון. הבניינים מנוטרים באופן קבוע ועם כל תזוזה קטנה הם יפונו מיושביהם ותיערך הערכת מצב הנדסית לגבי המשך העבודה. זה עשוי לגרום לעיכובים שונים, אבל מרגע שהמכונות יתחילו לחפור (היום? מחר?) הפרויקט יימצא גם מבחינת משרד האוצר בנקודת האל-חזור. נקודה שבה יהיה יקר יותר להפסיק אותו מאשר להמשיך אותו.
לדעתי, הפרויקט מזמן בנקודת האל- חזור
מספיק לראות את התקדמות הדיפו באזור פתח תקווה בשביל להבין את זה.
כמו כן, נראה לי שנגמרה מזמן התקופה שמתחילים פרויקט ועוצרים באמצע. זה כבר לא עובד ככה.
 
האם גם באילת לא יפונה שדה התעופה עד 2019?

ראש עיריית ת"א הודיע סופית ששדה דב לא יפונה עד שיוקם לו
תחליף באי מלאכותי ליד חוף ימה של תל אביב.

ראש עיריית ת"א הודיע שהוא לא מאשר את התכנית הענקית לבניית עשרות אלפי יחידות דיור במקום שדה דב ובמקומה הוא מקדם תכנית חדשה שבמסגרתה השטח של שדה דב יצומצם ע"י פינוי בסיס חיל האוויר ממנו.

ליד השטח המצומצם של שדה התעופה תוקם שכונה חדשה בהיקפים יותר קטנים לאורך ציר אבן גבירול החדש שיהווה את המשכו הצפוני של הציר הקיים.

שר התחבורה ושר האוצר קיבלו את עמדתו וכעת עמלים במשרדי הממשלה על התכנית החדשה שראש העיר מקדם.

ראש עיריית אילת בירך על החלטתו של ראש עיריית ת"א וציין כי שדה דב מהווה צינור חמצן לעירו כי דרכו מגיעים לאילת תיירים רבים.

שני ראשי הערים ציינו שנתב"ג הוא לא תחליף ראוי לשדה דב כי הוא כבר עמוס ואם שדה דב ייסגר אז כל התחבורה האווירית הפנים-ארצית מהמרכז לאילת תצומצם משמעותית ולמעשה תקרוס. שני ראשי הערים כבר עובדים במשותף מס' שנים והביאו לעצירת גל המסתננים הלא חוקיים מאפריקה לת"א.

אין זו הפעם הראשונה שראש עיריית ת"א מבטל לממשלה תכניות. רק בגללו/בזכותו הקו האדום והירוק של נת"ע שונו מקווים רגילים לקווים תת-קרקעיים למרות עמדתם המנוגדת של משרדי האוצר והתחבורה.

ראש עיריית ת"א לא היה מוכן לשום רכבת קלה שתיסע בכבישי עירו ואפילו לא בחלק מהמסלול בתחומי ת"א, לא בקו האדום ולא בקו הירוק. בשני המקרים הוא ניצח את הממשלה (לאחר מלחמת עולם) אך קבר לחלוטין את פרוייקט הרכבת הקלה של גוש דן.

אין לפרוייקט התת-קרקעי שום סיכוי להיות מושלם והוא ייתקע אין-ספור פעמים עד שלבסוף הוא יוקפא מסיבות תקציביות והנדסיות (במשרד האוצר כבר הכינו תכנית מגירה מפורטת לביטול הפרוייקט והם רק מחכים לשעת כושר כדי לממשה).
האם גם באילת לא יפונה שדה התעופה עד 2019?
או שברגע שייחנך שדה התעופה בתמנע ייסגר השדה באילת? ואולי גם שם ילחץ ראש העיר לא לסגור את השדה באילת עד שיוקם קו הרכבת הקלה מאילת לתמנע לשדה שם?
 
יפונה גם יפונה

האם גם באילת לא יפונה שדה התעופה עד 2019?
או שברגע שייחנך שדה התעופה בתמנע ייסגר השדה באילת? ואולי גם שם ילחץ ראש העיר לא לסגור את השדה באילת עד שיוקם קו הרכבת הקלה מאילת לתמנע לשדה שם?
יפונה גם יפונה
השדה בתמנע הוא במרחק 35 ק"מ מאילת, בהיעדר פקקים זה בערך 20 דקות נסיעה ברכב פרטי ולכן תושבי אילת לא ייפגעו מזה כמעט (תהיה שם חניה בשפע ויהיה גם קו אוטובוס מהשכונות לשדה החדש).
מנגד הם אמורים להרוויח את שטח הנדל"ן של השדה לפיתוח, את הסרת המגבלות על פיתוח מסביב לשדה הקיים, ולכאורה גם את הגידול במספר התיירים עקב היכולת לפתוח קווי תעופה במטוסים גדולים מאירופה ישירות לשם, וגם כמובן יותר משרות בשדה עצמו. כך שלזה אין התנגדות עקרונית מצד עיריית אילת, אלא תמיכה. ואני מניח שחלק מתושבי אילת מתנגדים, אבל חלקם בטח רואים את היתרונות ולא מתנגדים לכך.
 

XrayCharlie

New member
20 ק"מ, לא 35.

יפונה גם יפונה
השדה בתמנע הוא במרחק 35 ק"מ מאילת, בהיעדר פקקים זה בערך 20 דקות נסיעה ברכב פרטי ולכן תושבי אילת לא ייפגעו מזה כמעט (תהיה שם חניה בשפע ויהיה גם קו אוטובוס מהשכונות לשדה החדש).
מנגד הם אמורים להרוויח את שטח הנדל"ן של השדה לפיתוח, את הסרת המגבלות על פיתוח מסביב לשדה הקיים, ולכאורה גם את הגידול במספר התיירים עקב היכולת לפתוח קווי תעופה במטוסים גדולים מאירופה ישירות לשם, וגם כמובן יותר משרות בשדה עצמו. כך שלזה אין התנגדות עקרונית מצד עיריית אילת, אלא תמיכה. ואני מניח שחלק מתושבי אילת מתנגדים, אבל חלקם בטח רואים את היתרונות ולא מתנגדים לכך.
20 ק"מ, לא 35.
כמו שכתבתי בהודעה אחרת, ברגע שתמנע יפתח אילת יהיה חייב להסגר כי הם קרובים מידי אחד לשני ועל אותו ציר.
&nbsp
 
וגם בחיפה ובכלל בצפון לא ברור מה קורה בתחום התעופה

ראש עיריית ת"א הודיע סופית ששדה דב לא יפונה עד שיוקם לו
תחליף באי מלאכותי ליד חוף ימה של תל אביב.

ראש עיריית ת"א הודיע שהוא לא מאשר את התכנית הענקית לבניית עשרות אלפי יחידות דיור במקום שדה דב ובמקומה הוא מקדם תכנית חדשה שבמסגרתה השטח של שדה דב יצומצם ע"י פינוי בסיס חיל האוויר ממנו.

ליד השטח המצומצם של שדה התעופה תוקם שכונה חדשה בהיקפים יותר קטנים לאורך ציר אבן גבירול החדש שיהווה את המשכו הצפוני של הציר הקיים.

שר התחבורה ושר האוצר קיבלו את עמדתו וכעת עמלים במשרדי הממשלה על התכנית החדשה שראש העיר מקדם.

ראש עיריית אילת בירך על החלטתו של ראש עיריית ת"א וציין כי שדה דב מהווה צינור חמצן לעירו כי דרכו מגיעים לאילת תיירים רבים.

שני ראשי הערים ציינו שנתב"ג הוא לא תחליף ראוי לשדה דב כי הוא כבר עמוס ואם שדה דב ייסגר אז כל התחבורה האווירית הפנים-ארצית מהמרכז לאילת תצומצם משמעותית ולמעשה תקרוס. שני ראשי הערים כבר עובדים במשותף מס' שנים והביאו לעצירת גל המסתננים הלא חוקיים מאפריקה לת"א.

אין זו הפעם הראשונה שראש עיריית ת"א מבטל לממשלה תכניות. רק בגללו/בזכותו הקו האדום והירוק של נת"ע שונו מקווים רגילים לקווים תת-קרקעיים למרות עמדתם המנוגדת של משרדי האוצר והתחבורה.

ראש עיריית ת"א לא היה מוכן לשום רכבת קלה שתיסע בכבישי עירו ואפילו לא בחלק מהמסלול בתחומי ת"א, לא בקו האדום ולא בקו הירוק. בשני המקרים הוא ניצח את הממשלה (לאחר מלחמת עולם) אך קבר לחלוטין את פרוייקט הרכבת הקלה של גוש דן.

אין לפרוייקט התת-קרקעי שום סיכוי להיות מושלם והוא ייתקע אין-ספור פעמים עד שלבסוף הוא יוקפא מסיבות תקציביות והנדסיות (במשרד האוצר כבר הכינו תכנית מגירה מפורטת לביטול הפרוייקט והם רק מחכים לשעת כושר כדי לממשה).
וגם בחיפה ובכלל בצפון לא ברור מה קורה בתחום התעופה
דיברו על סגירת שדה התעופה בחיפה כדי להקים בחוף הסמוך לו את הנמל הימי החדש וראש העיר חיפה נלחם שלא יעבירו אליו את פעילות התעופה הקלה מהרצליה (לאחר שהתוכנית להקים שדה תעופה קטן בעמק חפר נכשלה). אבל פתאום החליטו לבצע הרחבה לשדה התעופה על פי תוכנית מ2010 שעיקרה הארכת המסלול שלו ל1,600 מטרים כדי להגדיל את פעילות התעופה הבינלאומית שבו למרות שברור שהגידול הזה מאפשר רק נחיתות והמראות של מטוסי סילון קטנים עד 120 נוסעים (לפני ההרחבה מתאפשרת בו פעילות תעופה של מטוסי טורבו פרופר ל70 נוסעים בלבד) וליעדים קרובים (יוון, קפריסין, טורקיה, בולגריה, ירדן וכולי כשאפילו לא בטוח שדרום איטליה או מלטה לא יעדים רחוקים מידי) בלבד בעוד שהארכת המסלול ל2,000 מטרים (בלי אפילו להאריך את המסלול לתוך הים) היתה מאפשרת גם נחיתת מטוסי סילון של 200 נוסעים ולטוס גם למזרח ומערב אירופה או מדינות הקווקז. חוץ מזה במקביל ממילא מקודמת התוכנית לשדה התעופה הבינלאומי "גליל" ברמת דוד שתחלוק את הפעילות עם הבסיס הצבאי (כמו הטרמינל האזרחי בעובדה, אבל קיבולת טיסות גדולה יותר עד 3 מיליון נוסעים בשנה) שלפי ההצהרות האופטימיות של השר ישראל כץ כבר ב2020 ניתן יהיה לחנוך אותו. ובנוסף נראה שלאחר שחלופות עין שמר וחיפה לפעילות הטיסות הקלות של הרצליה נפסלו, שמנחת מגידו נועד להשתדרג ולאפשר טיסות למטוסים של עד 50 נוסעים שסותר את התנגדות תושבי העמק לפעילות טיסות הן במגידו והן ברמת דוד.
 

luckydude

Active member
עד היום לא ממש ברור לי מדוע זנחו את תוכנית הרחבת הנמל

וגם בחיפה ובכלל בצפון לא ברור מה קורה בתחום התעופה
דיברו על סגירת שדה התעופה בחיפה כדי להקים בחוף הסמוך לו את הנמל הימי החדש וראש העיר חיפה נלחם שלא יעבירו אליו את פעילות התעופה הקלה מהרצליה (לאחר שהתוכנית להקים שדה תעופה קטן בעמק חפר נכשלה). אבל פתאום החליטו לבצע הרחבה לשדה התעופה על פי תוכנית מ2010 שעיקרה הארכת המסלול שלו ל1,600 מטרים כדי להגדיל את פעילות התעופה הבינלאומית שבו למרות שברור שהגידול הזה מאפשר רק נחיתות והמראות של מטוסי סילון קטנים עד 120 נוסעים (לפני ההרחבה מתאפשרת בו פעילות תעופה של מטוסי טורבו פרופר ל70 נוסעים בלבד) וליעדים קרובים (יוון, קפריסין, טורקיה, בולגריה, ירדן וכולי כשאפילו לא בטוח שדרום איטליה או מלטה לא יעדים רחוקים מידי) בלבד בעוד שהארכת המסלול ל2,000 מטרים (בלי אפילו להאריך את המסלול לתוך הים) היתה מאפשרת גם נחיתת מטוסי סילון של 200 נוסעים ולטוס גם למזרח ומערב אירופה או מדינות הקווקז. חוץ מזה במקביל ממילא מקודמת התוכנית לשדה התעופה הבינלאומי "גליל" ברמת דוד שתחלוק את הפעילות עם הבסיס הצבאי (כמו הטרמינל האזרחי בעובדה, אבל קיבולת טיסות גדולה יותר עד 3 מיליון נוסעים בשנה) שלפי ההצהרות האופטימיות של השר ישראל כץ כבר ב2020 ניתן יהיה לחנוך אותו. ובנוסף נראה שלאחר שחלופות עין שמר וחיפה לפעילות הטיסות הקלות של הרצליה נפסלו, שמנחת מגידו נועד להשתדרג ולאפשר טיסות למטוסים של עד 50 נוסעים שסותר את התנגדות תושבי העמק לפעילות טיסות הן במגידו והן ברמת דוד.
עד היום לא ממש ברור לי מדוע זנחו את תוכנית הרחבת הנמל
והשדה ביחד. התוכנית המקורית היתה ליבש שטח יותר גדול כחלק מהקמת הרציף החדש ולהאריך את המסלול אל תוך השטח הזה. כל הזמן מדברים על היתרונות והשאיפה לאיחוד תשתיות ודווקא פה נסגו מהעיקרון הזה, וחבל.
 
השאלה אם הגיוני להפעיל 3 שדות קרובים

עד היום לא ממש ברור לי מדוע זנחו את תוכנית הרחבת הנמל
והשדה ביחד. התוכנית המקורית היתה ליבש שטח יותר גדול כחלק מהקמת הרציף החדש ולהאריך את המסלול אל תוך השטח הזה. כל הזמן מדברים על היתרונות והשאיפה לאיחוד תשתיות ודווקא פה נסגו מהעיקרון הזה, וחבל.
השאלה אם הגיוני להפעיל 3 שדות קרובים
במגידו לתעופה קלה, ברמת דוד לתעופה בינלאומית גם למטוסים רחבי גוף ובחיפה למטוסי סילון קטנים, ובמיוחד כשהזמן שייקח להאריך את המסלול בחיפה די דומה לזמן שייקח לבנות טרמינל אזרחי ברמת דוד (כשלוש שנים להקמת הטרמינל, ומעל לשנה לשיקוע הכביש והארכת המסלול) אז מה הטעם בהארכת מסלול לכשנתיים פעילות בלבד וגם מוגבלת. חוץ מזה אם כבר מוכנים להשקיע כספים בשיקוע הכביש ליד הנמל כדי לאפשר להעביר מעליו את מסלול הנחיתה, למה לא לשקע במקביל גם את הכביש מצידו השני כדי לאפשר את הארכת המסלול קרוב יותר למתחם בתי הזיקוק. ואגב הטרמינל בחיפה לא צריך הרחבה בשביל לשמש תעופה בינלאומית?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה