רבי נפתלי מרופשיץ
סיפור לרגל ההילולא שלו שחל היום הוא לא יכל לסבול חסיד שוטה. פעם ראהו אדם, כשהוא הרבי קוצץ צפרניו לאחר ששב מהטבילה במקוה לכבוד שבת קודש. שואלהו האיש : הרי היה מן הראוי לקוצצם לפני הטבילה המטהרת ומקדשת? וודאי כוונותיו של הרבי הם נשגבות, אבל אוליי הרבי ילמדיני...? ואז אומר לו הרב הקדוש רבי נפתלי: סוד גבוה זה אין באפשרותי לומר לך. אך לאחר שהאיש מתחנן לפניו, אומר לו רבי נפתלי: לאחר שתסגף עצמך בתענית דיבור ארבעים יום, לא תאכל בשר ולא תשתה יין באותם ימים, ובכל יום מאותם ימים תטבול י"ז טבילות [בערך, איני זוכר בדיוק] וכו´ וכו´ כהנה וכהנה. רק לאחר מכן תבוא אליי מקודש ומטוהר ואוכל לגלות לך את הסוד שבקציצת הצפרניים דווקא לאחר המקווה. ויהי היום, והנה אותו אדם ניצב לפני רבי נפתלי בדחילו ורחימו, רזה כדחליל. מנוענע כלולב. ניכר בו עול הסיגופים של השבועות האחרונים, והוא מוכן ומזומן לשמוע את הסוד הגדול, הטמיר והנעלם. ואז רבי נפתלי אומר לאותו אדם: העניין בטבילה לפני הקיצוץ הוא כי אז הצפרניים יותר רכות. והן נקצצות בקלות יתרה. זכותו יגן עלינו ועל כל ישראל
סיפור לרגל ההילולא שלו שחל היום הוא לא יכל לסבול חסיד שוטה. פעם ראהו אדם, כשהוא הרבי קוצץ צפרניו לאחר ששב מהטבילה במקוה לכבוד שבת קודש. שואלהו האיש : הרי היה מן הראוי לקוצצם לפני הטבילה המטהרת ומקדשת? וודאי כוונותיו של הרבי הם נשגבות, אבל אוליי הרבי ילמדיני...? ואז אומר לו הרב הקדוש רבי נפתלי: סוד גבוה זה אין באפשרותי לומר לך. אך לאחר שהאיש מתחנן לפניו, אומר לו רבי נפתלי: לאחר שתסגף עצמך בתענית דיבור ארבעים יום, לא תאכל בשר ולא תשתה יין באותם ימים, ובכל יום מאותם ימים תטבול י"ז טבילות [בערך, איני זוכר בדיוק] וכו´ וכו´ כהנה וכהנה. רק לאחר מכן תבוא אליי מקודש ומטוהר ואוכל לגלות לך את הסוד שבקציצת הצפרניים דווקא לאחר המקווה. ויהי היום, והנה אותו אדם ניצב לפני רבי נפתלי בדחילו ורחימו, רזה כדחליל. מנוענע כלולב. ניכר בו עול הסיגופים של השבועות האחרונים, והוא מוכן ומזומן לשמוע את הסוד הגדול, הטמיר והנעלם. ואז רבי נפתלי אומר לאותו אדם: העניין בטבילה לפני הקיצוץ הוא כי אז הצפרניים יותר רכות. והן נקצצות בקלות יתרה. זכותו יגן עלינו ועל כל ישראל