רבי עקיבא

avner 18

New member
רבי עקיבא

איך יכול להיות שרבי עקיבא סיכם את כל התורה כולה במשפט אחד והוא "ואהבת לרעך כמוך" כלומר, מה עם מצוות האדם למקום (=לאלקים)? הרי צדיק זה אחד שמקיים מצוות בין האדם לחברו ומצוות בין האדם למקום.
 

gdisrael

New member
אבל " דרך ארץ קדמה לתורה"...

קודם כל תהיה אדם טוב.. ואז כל התורה פתוחה לפנייך.. זה שלב א'... נכון שאם לב טוב לא נכנסים לגן עדן (או לפחות לא לדרגות הגבוהות) אבל עדיין מזה מתחילים.. עדיף אדם טוב חוטא, מאשר אדם רע מושחט עושה מצוות. כך זו לפחות דעתי. אף על פי כן שהמצווה בין האדם למקום יותר חשובה, אבל היא באה רק אחרי שתמלא את תפקידך בתור "אדם" ותמלא את מצוות האדם לאדם. מה גם שאם אדם מתייחס טוב לאדם, ונוהג טוב, זה מצווה מהתורה, זאת אומרת גורם נחת רוח לבורא עולם - משמע בין האדם למקום. ואם אחד שומר שבת, מניח תפילין וכו'.. אבל כל היום לשון הרע, כעס, עצבים,התנפלויות, מריבות, תככים, שחיטויות.. מה שווה? קל וחומר רבי עקיבא יודע זאת, על כן שלא כל חייו היה תלמיד חכם (גאון גאונים).
 
רבי עקיבא לא אמר את זה ../images/Emo70.gif../images/Emo128.gif../images/Emo31.gif

מי שאמר את זה היה : רבי יוחנן בן זכאי
, לפניי שהוא ברח מהרומאים ! .
 

gdisrael

New member
לא אמרתי שהוא אמר זאת !

רבי עקיבא אמר שזה כלל גדול בתורה. אבל בגמרא מובא גדול תורה אחד שאמר "מה ששנוא עלייך אל תעשה לחברייך".. זה כל התורה, וכל השאר פירושים. (כל התורה על רגל אחת)
 
גדול אחד???

אף תנא/אמורא לא אמר שכל השאר זה פירושים! אתה מתכוון להלל הזקן שאמר לאותו אחד שרצה שהוא (הלל) ילמד אותו את כל התורה כולה על רגל אחת, אז הלל ענה לו ``מה דעלך שאני לחברך לא תעביד ואידך זיל גמור`` פירוש, מה ששנוי עליך לא תעשה לחברך, ואת השאר תלך ותלמד!
 
למעלה