...
בהתחלה שהתחלתי לקרוא את ההודעה, אורמת שרבי עקיבא רק אמר שזה כלל גדול, רציתי לספר לך על הגוי שאמר "תלמדני כל התורה על רגל אחת" אבל אז ניווכחתי שבהמשך כבר הזכרת זאת... אז זו בדיוק הכוונה.. כל התורה זה "ואהבת לרעך כמוך"... והכל פירושים.. אני אסביר... אהבה... זה לתת... זה לשמוח שאחרים מקבלים.. להמ לא כתוב "ואהבת את רעך כמוך" אלא "ואהבת לרעך כמוך" ? כי התורה לא יכולה להרכיח אותך לאוהב אדם, מה לעשות - יש אנשים שאתה פשוט לא מסתדר איתם. אז היא אומרת לך "לרעך".. שכל פעם שחבר שלך מקבל משהו, תשמח בשבילו כמו שאתה היית מקבל את אותו הדבר, או לאו דווקא, אלא דבר שהיה משמח אותך שהיית אוהב, כמו שרעך. עכשיו אם תצא מכדי הנחה שאתה וסמך על "ואהבת לרעך כמוך" אז תגיע למצב שאתה תאהב לתת.. למה ? כי אתה תשמח שמישהו אחר שמח על זה שקיבל.. כך גם תיפטר מלחמוד ולקנאות וכו'... עכשיו אחרי שאתה תאהב שמישהו מקבל... אתה תגיע ל"אהבה".. שהרי אהבה... זה לתת ולשמוח שמישהו אחר מקבל... כי הרי "תרומה".. זה מלשון "תמורה".. אתה מקבל יותר ממה שאתה נותן.. לכן כתוב "ויקחו לי תמורה" ולא "ויתנו" כי הרי הכל של הקדוש ברוך הוא, הוא צריך שניתן לו? שהרי שוב, הכל שלו, וכל מה שהוא רוצה הוא יקח.. "ה' נתן ה' לקח יהיה שם ה' מבורך"... לכן "ויקחו".. למה? כי אתה לוקח משלו.. ו"לוקח לעצמך" ובכך אתה מקבל פי כמה וכמה. גם אם לא בגשמיות ברוחניות.. ואז כאשר הגעת ל"אהבה".. אתה מגיע לתורה, למה ? כי מזה אהבה.. זה א (מסמל את ה'... 1) + הבה.... מי שאין לו את ה'... (א) הוא רק רוצ "הבה" הבה זה - תביא לי תביא ל כל הזמן רוצה לקבל... משמע אם עכשיו הוא לא רוצה לקבל, אלא רוצה לתת (יש לו אהבה) אז זה כבר לא "הבה".. זה "אהבה".. ואז כיוצא מכך, יש לו אמונה ב "א'" שזה בקודש ברוך הוא.. ואם יש לך הקדוש ברוך הוא , באמונה שלמה - כל התורה פתוחה לפנייך, וכל השאר פירושים !