רבנים מתירים "מוות מוחי" - מה קורה באיסלם?
סוף סוף במדינה הטאלבנית הזאת רבנים "מתירים" את המושג "מוות מוחי" אחרי שהוא קיים בערך 20 שנים. כלומר - באין פעילות חשמלית מוחית, בדוקה, במשך 6 שעות, ואם אין פעולה נשימתית עצמאית (ללא עזרת מכשירי הנשמה) ואם אין כל פעילות נוירולוגית - החולה נחשב כמת גם אם יש פעילות לב סדירה. סוף סוף אולי מגזר שלם יהיה מוכן לתרום איברים (ולא רק לקבל אותם...). איחור מדינת ישראל אחרי העולם בנושא זה הוא משווע. מזעזעת גם העובדה שאזרח מן המנין, נניח בן 18, לא יכול לקבל תרומת כליה מאדם שהוא כבר "מת" כי רבנים בני 90 (שכל עתידם כבר לכוון מותם הם!) לא הרשו את זה, בהיות אזרחים שווי זכויות לנזקק!! כלומר אזרח אחד קובע לאזרח שני את חייו או מותו. אשמח לשמוע מה דת האיסלם אומרת על זה. אשמח לשמוע מה ערבים חילוניים מוסלמים ונוצרים אומרים על זה. אם מענין הנושא - נעסוק בו (ובהשפעת דת על חיים דמוקרטיים, צודק או לא? נחוץ או לא? חוקי או לא?) ולא נגלוש מיד לשיחות פוליטיות. בברכה יהודה
סוף סוף במדינה הטאלבנית הזאת רבנים "מתירים" את המושג "מוות מוחי" אחרי שהוא קיים בערך 20 שנים. כלומר - באין פעילות חשמלית מוחית, בדוקה, במשך 6 שעות, ואם אין פעולה נשימתית עצמאית (ללא עזרת מכשירי הנשמה) ואם אין כל פעילות נוירולוגית - החולה נחשב כמת גם אם יש פעילות לב סדירה. סוף סוף אולי מגזר שלם יהיה מוכן לתרום איברים (ולא רק לקבל אותם...). איחור מדינת ישראל אחרי העולם בנושא זה הוא משווע. מזעזעת גם העובדה שאזרח מן המנין, נניח בן 18, לא יכול לקבל תרומת כליה מאדם שהוא כבר "מת" כי רבנים בני 90 (שכל עתידם כבר לכוון מותם הם!) לא הרשו את זה, בהיות אזרחים שווי זכויות לנזקק!! כלומר אזרח אחד קובע לאזרח שני את חייו או מותו. אשמח לשמוע מה דת האיסלם אומרת על זה. אשמח לשמוע מה ערבים חילוניים מוסלמים ונוצרים אומרים על זה. אם מענין הנושא - נעסוק בו (ובהשפעת דת על חיים דמוקרטיים, צודק או לא? נחוץ או לא? חוקי או לא?) ולא נגלוש מיד לשיחות פוליטיות. בברכה יהודה