רב בעיתים קשים

דליה.ד

New member
פגיעה קשה, רב-מערכתית.

בכיתתי ילדת cp קוואדריפלגיה אטטואידית, עיוורת, פגיעה במרכז הדיבור (מדברת בהברות בודדות) ועם פיגור בינוני נמוך (ועוד היו נדיבים כשנתנו את ההגדרה הזו... המדריכה ללקויי ראיה היתה לנו לעזרה רבה. התכנית התמקדה במיוחד על adl כמובן וגריה רב חושית: תיבות ממוינות, מים, צבעים, חומרים, מרקמים וכו´. מכיוון שהילדה מאוד נוקשה וספסטית ומעט מאוד נהנית בחייה הקפשנו לתת לה גירויים מענגים: הרבה מים, עיסויים עם קרמים, התנסות בחומרים רכים, ומלטפים. כמובן הכל עם מוסיקה של בגיל הרך. מבחינה אקדמית עבדנו על מושגים ראשוניים ממש ברמה של גיל שנה שנה וחצי. השיא היה שלפני שבועיים הילדה אמרה (מאוד לא ברור אבל אמרה) משפט בן שלוש מלים! היא היתה בשיעור תרפיה באמנות, שרועה על מזרון כאשר התרפיסטית והסיעת הצמודה שלה יחד איתה ופתאום אני נכנסת והילדה אומרת לי: "דליה, לכי מכאן!" ופרצה בצחוק גדולן... חיבקתי ונישקתי אותה באושר! הילדה הבינה שאני מפריעה בזמן השיעור, אמרה מה שהיא רוצה להגיד וצחקה כי הבינה שהיא מתחצפת, היא היתה מחוברת למציאות והבינה את הסיטואציה....לא להאמין! בשביל הרגע הזה עבדתי 3 שנים!
 

פאני א

New member
גרייה

תודה על העצות אני עובדת על גרייה עינים בחדר חושך ( יש לי פרטי בכיתה עם שולחן אור והכול פשות לא להאמין) בהנחיתה הרבה של מדריכת עיברון כורתיקלי נהדרת אולם במשך שלוש שניים לא היצלחנו להפיחק כלום. אולם עינין אותי מעוד העבודה על גריה שמיעתית , מי עבד איתך בזה רק את או גם צוות פרה רפוי, מה מידת ההיתארבות של כליחניים תיקשורת והנעם כיבלתם איזשהיא אדרכה משמע. עשמח עם תגיבי פאהי
 

פאני א

New member
רב בעיתים קשים

ערב טוב לכולם אולי אתם יכולים לעזור לי. יש לי בכיתה ילדה C.P עם פיגור עמוק, שהיא גם עיברת ,( יש תעודת עיבר \ יש חשד שאולי רק קורטיקלי) וכנירה גם חרשת ( אין בדיקות ואין שיטוף פעולה עם ההורים בנושא). אנו עובדים איתה על גריה, אבל אולי יש לכם רעיון איך לעבוד על גריה שמיעתית או מוסדות שעובדים עם רב בעיתיים. בתודה פאני
 

Diana M

New member
תגובה של מרפאה בעיסוק

ביקשתי את תגובתה של יונת להודעות של פאני וגלית, יונת היא מרפאה בעיסוק העובדת עם ילדים הסובלים מפיגור קל ובינוני וכן עם נערים המוגדרים כבעלי הפרעה נפשית, ומדריכה מרפאות בעיסוק. היות ולא הצליחה להשיב כאן אני מביאה את תגובתה כפי שנשלחה אלי למייל. וכמובן, תודה ליונת. לדיאנה שלום קבלתי את ההודעה שלך ונכנסתי לאתר, קראתי את ההודעה של גלית והבקשה לעזרה בטיפול בילדה רב בעיתית עם עיוורון קורטיקלי, לצערי לא הצלחתי להוסיף תגובה ולהשתתף בשיחה באתר, עיוורון קורטיקלי הוא מיוחד במינו, יש להעזר בהדרכה ביד לעיוור בנתניה ודרך משרד החינוך במורות מקצועיות לליקויי ראיה. היו מקרים שהגיעו להשגים טובים עם עיוורון קורטיקלי.. כמו כן ניתן להגיע לגריה שמיעתית דרך הפלט הקולי - שוב הדרכה משמע. בנוסף ילדה כזו יכולה להעזר . בסנוזילנד - חדרי תחושות כדוגמאת בית איזי שפירא ומקומות אחרים שקימים בארץ בכל מקרה ניתן לעשות סקירה מדויקת לאיזה גרויים היא מסוגלת להגיב בכל מערכות החוש, לבדוק את וויסות תחושתי שלה ובעזרת מיפוי חושי זה לבנות תוכנית גריה. ברור שטיפול בה דורש משאבים אך כמו אצל איל, הילד שאימו ספרה עליו בפורום גם אצלה יכולים להגיע לשינוי.להת´ יונת
 
שלום לך פאני

דיינה פנת האלי ובקשה שננסה לענות לשאלתך. כוון שתחום ההתמחות שלי איננו ילדים עלי לבקש ממרפאה בעיסוק המתמחה בתחום להכנס ולענות. אני מקווה שבקרוב תהיה לך תשובה. לך ברצוני לומר כל הכבוד על המאמץ לספק טיפול וסביבה טובה יותר לילדים בהם את מטפלת טל פורום ריפוי בעיסוק
 

Diana M

New member
../images/Emo51.gif לטל זמנבודה ויהודית שהם

תודה על תגובותיכן. אשמח מאוד גם בעתיד על השתתפותכן בכלל ועל תגובותיכן בנושאים רלוונטיים בפרט. דיאנה
 
תגובת הנהלת אתר הריפוי בעיסוק ../images/Emo43.gif

פאני שלום, בחלק מבתי הספר לחינוך מיוחד יש כיתות של ילדים עם פגיעות רב תחומיות על רקע שיתוק מוחין או אחר. ישנם גם בתי ספר שכל הכיתות בהם הם של ילדים עם שיתוק מוחין בדרגות שונות. משאלתך אני מבינה שילדה זו חריגה בכיתה ובבית הספר. משום כך, הייתי מציעה לך מספר אפשרויות כדי להעמיק את הידע באפשרויות הטיפול והתקשורת עם הילדה שבכיתתך: יתכן והיא מקבלת טיפולים פרה רפואיים בקופת חולים או במרכז שיקום כלשהו, כדאי לבקש את דוחות המטפלים השונים ואולי גם להפגש עימם או לפחות לדבר עימם טלפונית. הכוונה למטפלים כמו מרפא/ה בעיסוק, פיזיותפיסט/ית, קלינאי/ת תקשורת. בנוסף את יכולה לבקר בבתי ספר בהם יש אוכלוסית ילדים עם בעיות דומות, ולקבל רעיונות גם מהמורות ומהסייעות. באופן כללי, יש תחומים רבים אותם כדאי לאבחן ולטפל כמו תקשורת, הבנה, מוטוריקה, חושים ותחושה, תפקודי יומיום ועוד. ישנם גם אמצעים טכנולוגים אשר יכולים לשמש, כמו מערכות ישיבה מותאמות, אביזרי אכילה והאכלה, עמידון, אביזרים למנחי שכיבה שונים, אביזרי תקשורת, אמצעים לגריה מסוגים שונים וכן הלאה. את מוזמנת לשתף אותי במיקום הכיתה כדי שאוכל להפנות אותך למקומות בהם תוכלי לבקר. יהודית שהם, הנהלת אתר הריפוי בעיסוק
 
נסיון לעזור לגבי ילדה רב בעייתית

פאני שלום סליחה על העיכוב בתשובה. אני רוצה להציע לך להכנס לאתר של אייזק ישראל - תקשורת תומכת וחליפית, את יכולה להגיע לאתר דרך הפורום של תקשורת תומכת וחליפית, משם יש קישור לאתר. הרבה אנשים שעובדים עם תת"ח (תקשורת תומכת וחליפית) יש להם נסיון רב בעבודה עם ילדים מרובי בעיות, וגם עם הורים שמתקשים בשיתוף פעולה. אני באופן אישי עובדת בבי"ס לילדי C.P בעפולה עלית, ואנחנו פוגשים ילדים כמו זו שאת מתארת, אז אם את רוצה - תחזרי אלי ונבדוק אם יעזור לך להגיע אלינו להסתכלות ויעוץ עידית מעוז
 
המשך תגובה

שוב קצת מיהרתי ולא מסרתי הכל - אני קלינאית תקשורת, אני עובדת בבי"ס לילדי C.P בעפולה עלית, ויש אצלנו ילדים שדומים לילדה שאת מתארת. קשר ישיר איתי אפשר ליצור דרך הפורום של תקשורת תומכת וחליפית. עידית - קלינאית תקשורת
 
למעלה