פגיעה קשה, רב-מערכתית.
בכיתתי ילדת cp קוואדריפלגיה אטטואידית, עיוורת, פגיעה במרכז הדיבור (מדברת בהברות בודדות) ועם פיגור בינוני נמוך (ועוד היו נדיבים כשנתנו את ההגדרה הזו... המדריכה ללקויי ראיה היתה לנו לעזרה רבה. התכנית התמקדה במיוחד על adl כמובן וגריה רב חושית: תיבות ממוינות, מים, צבעים, חומרים, מרקמים וכו´. מכיוון שהילדה מאוד נוקשה וספסטית ומעט מאוד נהנית בחייה הקפשנו לתת לה גירויים מענגים: הרבה מים, עיסויים עם קרמים, התנסות בחומרים רכים, ומלטפים. כמובן הכל עם מוסיקה של בגיל הרך. מבחינה אקדמית עבדנו על מושגים ראשוניים ממש ברמה של גיל שנה שנה וחצי. השיא היה שלפני שבועיים הילדה אמרה (מאוד לא ברור אבל אמרה) משפט בן שלוש מלים! היא היתה בשיעור תרפיה באמנות, שרועה על מזרון כאשר התרפיסטית והסיעת הצמודה שלה יחד איתה ופתאום אני נכנסת והילדה אומרת לי: "דליה, לכי מכאן!" ופרצה בצחוק גדולן... חיבקתי ונישקתי אותה באושר! הילדה הבינה שאני מפריעה בזמן השיעור, אמרה מה שהיא רוצה להגיד וצחקה כי הבינה שהיא מתחצפת, היא היתה מחוברת למציאות והבינה את הסיטואציה....לא להאמין! בשביל הרגע הזה עבדתי 3 שנים!
בכיתתי ילדת cp קוואדריפלגיה אטטואידית, עיוורת, פגיעה במרכז הדיבור (מדברת בהברות בודדות) ועם פיגור בינוני נמוך (ועוד היו נדיבים כשנתנו את ההגדרה הזו... המדריכה ללקויי ראיה היתה לנו לעזרה רבה. התכנית התמקדה במיוחד על adl כמובן וגריה רב חושית: תיבות ממוינות, מים, צבעים, חומרים, מרקמים וכו´. מכיוון שהילדה מאוד נוקשה וספסטית ומעט מאוד נהנית בחייה הקפשנו לתת לה גירויים מענגים: הרבה מים, עיסויים עם קרמים, התנסות בחומרים רכים, ומלטפים. כמובן הכל עם מוסיקה של בגיל הרך. מבחינה אקדמית עבדנו על מושגים ראשוניים ממש ברמה של גיל שנה שנה וחצי. השיא היה שלפני שבועיים הילדה אמרה (מאוד לא ברור אבל אמרה) משפט בן שלוש מלים! היא היתה בשיעור תרפיה באמנות, שרועה על מזרון כאשר התרפיסטית והסיעת הצמודה שלה יחד איתה ופתאום אני נכנסת והילדה אומרת לי: "דליה, לכי מכאן!" ופרצה בצחוק גדולן... חיבקתי ונישקתי אותה באושר! הילדה הבינה שאני מפריעה בזמן השיעור, אמרה מה שהיא רוצה להגיד וצחקה כי הבינה שהיא מתחצפת, היא היתה מחוברת למציאות והבינה את הסיטואציה....לא להאמין! בשביל הרגע הזה עבדתי 3 שנים!