רגולציה בשוק ההון.

שיווקי

New member
רגולציה בשוק ההון.

שלום.
אני פועל בשוק ההון עצמאית דרך בנק בהשקעה לטווח רחוק, כך שיוצא מעת לעת שאני בפרק זמן של "הפסקה" ארוכה, אך לכשאני מנסה לחזור לפעילות, לעתים החשבון שלי רדום.

הבנק אמר לי שזה הנחיות רגולציה וההקפאה היא של חצי שנה של אי פעילות.
אני לא ממש מאמין למה שהבנק אומר - פעם אחת הקפיא לי כעבור חודשיים של אי פעילות, ופעם אחרת הקפיא לי כעבור 10 חודשים של אי פעילות - אין כללים לעניין זה, וגם אין התראה מצד הבנק בצורה בה אני יכול לפעול כדי למנוע הקפאת חשבון.
זה מאוד מפריע לי, שכן אני רוצה לבצע פעולה ממשית, ואני צריך לחכות איזה 3 ימים כדי שהחשבון יתאפשר, ועלול לגרום לי לקבל החלטות שונות, ואף להפסד כספי, גם אם חשבוני לא "ממש" פעיל. כשאני מבצע פעולה - אני לעתים מקבל החלטה ארוכת טווח, שהיא לא ביום אחד.

העניין הנ"ל כבר נמאס, וגם תשובות וודאיות אני לא מקבל, ולכן אני רוצה לראות באיזו דרך אפשרית אני יכול לנקוט כנגד הבנק.
אפילו צו עשה, כנגד פשר ההחלטה שלו להקפיא לי את החשבון.
זה חשבון של מאות אלפי שקלים, וגם כך - עמלות גבוהות, אז נומינלית יש לבנק גם כך רווח.
האם אני חייב להוכיח נזק במקרה זה?
האם יש משהו פלילי מצד הבנק?

כל מה שאני רוצה בצו עשה זה יותר לקבל תשובות המתייחסות להקפאת חשבוני מאשר קבלת פיצוי כספי - למה החשבון מוקפא, ואיך אני יודע מראש ונמנע מהקפאת החשבון.

לא יצא לי להחיל צו עשה, ואני לא רוצה להיגרר להוצאות רבות.
איך אני מחיל צו עשה כנגד הבנק לקבלת התשובות?

תודה.
 

שיווקי

New member
הבנק לא ממש עוזר במקרה זה.

הטענה שלו שחצי שנה לפי חוק החשבון מוקפא אוטומטית.
כיוון שהקפאת חשבון נעשתה בעבר ולא פעם, וכעבור 3 חודשים, כעבור 8 חודשים של אי פעילות.
כלומר, אין אחידות בין פעולות השבתה של חשבון מבחינת אי פעילות, אין ממש אפשרות לדעת מבעוד מועד על השבתת חשבון (ואז צריך לחכות מספר ימים, כשאני לא יכול לבצע שום פעולה).
אולי הנ"ל גם נחשב הלוואה מצדי לבנק. הלוואה שנכפתה באופן חד צדדי על ידי הבנק המנהל את החשבון.

אני פניתי לבנק, וזה נמרח שוב ושוב, ואין ממש עם מי לדבר.
פניתי גם לנציב קבילות הציבור של הבנקים.

מפקח על הבנקים אומר שזה לא בטיפולו.

אני חייב תשובות בנדון, על מנת שאוכל לפעול מבעוד מועד בכדי להגן על התיק שלי בבנק.

למי אני יכול לפנות. אני דיי חסר אונים במקרה זה.
ולמה צו עשה לא מאפשר זאת.
האם אין הגנה בחוק? הבנק יכול לעשות מה שבא לו?

תודה.
 

שיווקי

New member
הפיתרון זה לא לעבור בנק.

בנק אחר - גם יכול לעשות אותו דבר, ואם זה בחסות החוק (כך הבנק טוען) - מה אפשר לעשות מעבר?
משהו פשוט לא נראה לי - יש חוק שאני צריך לדעת אותו, ויש גם עניין של אי קיום חוק לפי כללייו, אלא לפי מה שמתחשק לו.
 

שיווקי

New member
כבר היתה התכתבות עד אין קץ.

אין תשובה ברורה, נראה שלא תהיה ברירה, ואני אאלץ לפנות לערכאות בתי המשפט.
בנק ישראל גם לא עוזר במקרה זה, וסניף בנק אחר גם יכול לתרץ את העניין.
להערכתי, גם אינני מקבל את השירות, וגם לא מגיע ולו שקל עמלה (ועמלות יקרות, אפילו על כלום).
גם נציב קבילות הציבור לא ממש עזר.

לא ייתכן שהבנק נאחז בחוק / לא חוק כבקרנות המזבח, בלי יכולת ללקוח לקבל את זכויותייו.
התשובה היא שחייבים לבצע פעולה - אני לא אמכור דבר כי יש צורך בביצוע פעולה, שאגב גם אם היא מבוצעת בזמן - זה לא תמיד תופס (הבנק מקפיא חשבון גם לא אחרי חצי שנה, וגם אם טוען שזה החוק - הוא לא פועל כחוק).
זה התניית שירות בשירות.

בית משפט זה הפיתרון - אין מנוס (גם אם זה שקל אחד - זה לא משנה).
דיי מעצבן, אך אני חייב לבחון איך אני מבצע זאת בצורה החלקה ביותר שלא תבוא כנגדי.
אם יש פה גם עניין פלילי כלפי - אני מוכן ללכת עד הסוף!!!
 
למעלה