רגשות אצל מכורים למין

רגשות אצל מכורים למין

גולשת אנונימית שלחה אלי את השאלה הבאה:
הבנתי כי מכורים למין אינם חווים את רגש ה"התאהבות" ולא ממש הצליחו לחוש אותו מעולם. הם יכולים לאהוב אישה בצורה חזקה מאוד אך ללא רגש רומנטי.
האם זה מאפיין את כל המכורים למין? האם יש לדבר הסבר?
תשובתי לשאלה :
נתחיל בהסבר על כך שהתמכרות היא פיתרון לבעיה הרבה יותר עמוקה.
אנשים משתמשים במין כדי לעזור לעצמם להתמודד עם בעיה קשה יותר מההתמכרות, והיא קשיים בקשרים בינאישיים ולכן אנו קוראים למרכז שלנו "מרכז קשרים"
שימוש אובססיבי במין מאפשר לבנאדם כואב ופגוע לשכוח מהרגשות הקשים שהוא חווה.
כל המטרה של השימוש במין באופן אובסיסיבי היא לא להרגיש דברים שליליים
הצרה היא שמנגנון הרגש שלנו לא יכול לבחור בין רגש טוב לרגש רע. אם אנחנו לא מרגישים רגשות רעים אנחנו גם לא יכולים להרגיש רגשות טובים. ברגע שאנחנו סוגרים את הרגש אנחנו סוגרים אותו בפני כל סוגי הרגשות ולכן, אני חולקת עלייך שהחברים המכורים שלך יודעים להתאהב.
אם הם מכורים למין פעילים אז הם לא יודעים לא להתאהב, לא לכאוב, לא להתבייש ובעצם לא להרגיש דבר. זו כל המטרה של השימוש: להכהות את הרגש.
זוהי הסיבה שבהרבה מקרים המכור למין מרגיש בושה,כאב ,תסכול עצב וחרטה רק אחרי תקופה בה הוא לא פעיל מינית.
ואז הוא חוזר להשתמש מפני שהוא לא יכול לשאת את הרגשות.

תגובתה של השואלת הייתה:
אם הבנתי נכון את בעצם אומרת שלמכורים, בזמן שהם מכורים פעילים, אין יכולת לחוש רגשות. לא רגשות שליליים ולא רגשות חיוביים.
אשמח אם תוכלי לומר לי האם זה תקף גם לגבי רגשות שאינם רגשות של אהבה רומנטית/התאהבות? כלומר... האם הם יוכלו לחוש רגשות כנים וחזקים של מסירות כלפי חבר טוב? האם הם יוכלו להרגיש רגשות של דאגה ואכפתיות כלפי בן משפחה? בעצם רגשות שאינם רומנטים כרגשות של גבר לאישה.
האם החסימה והאטימות לרגש היא אך ורק לרגש שבמערכות יחסים בין אישיות? (כפי שבעצם ניסחת בתשובתך שההתמכרות באה להקל על קשיים בקשרים בינאישיים).
פשוט מאוד מאוד קשה לי להבין מצב בו אדם הוא אטום לחלוטין לרגש (נשמע לי נורא, נשמע לי כמו תיאור של סוג דיכאון מאוד חריף), אני מנסה בעצם להבין האם כן יכול להתקיים רגש מסוג מסויים אצל מכורים בנסיבות ותנאים מסויימים, למרות שהם בשלב פעיל של ההתמכרות? או שאני כמישהי שמחפשת ליצור קשר רגשי משמעותי (לאו דווקא רומנטי) אין לי מה לתלות ציפיות במכור פעיל?
אני שמחה שהתגובה שלי סייעה לך
בקשר ליכולת להרגיש רגשות, אני הייתי אומרת שקיימת יכולת מסויימת.
תשובתי אליה :
המכור הפעיל הוא לא אטום לגמרי, אבל היכולת שלו היא מאוד מוגבלת.
אני זוכרת מקרה של מכור שעבדתי איתו מספר חודשים ובאותו מפגש ישבנו בחוץ, הוא הסתכל על הנוף ואמר בהתרגשות " וואוו, זאת הפעם הראשונה שאני שם לב ליופי של הטבע"
עוד מכור שסיפר לי שבזמן שאישתו הייתה בחדר לידה הוא ישב בחדר המתנה וקבע פגישות עם נערות ליווי..אפשר להבין מהדוגמאות שלאחר תהליך של טיפול מכורים מתחילים להבין עד כמה הם היו לא מחוברים לרגש כשהם היו משומשים.
האם יש סיכוי לקשר עם מכור פעיל? לדעתי, אם הוא מעוניין לטפל בעצמו ולקבל עזרה יש סיכוי, אבל הוא יצטרך להפסיק את השימוש ולעשות טיפול מעמיק או דרך קבוצות SA בלבד או דרך קבוצות וגם טיפול בהתמכרויות כדי להיות בן זוג ראוי .
 
למעלה