רדיוהד.

Blue Elephant

New member
רדיוהד.

אני לא מאמין שיש לזה פורום! אדיר! אין ספק שרדיוהד הם ה-להקה. למרות ששמעתי רק שלושה אלבומים שלהם (אבל תאמינו לי ששמעתי אותם הרבה). את דה בנדס, אוקיי קומפיוטר, והייל טו דה ט'יף (או איך שלא כותבים את זה) אני עוד בתיכנון לקנות את קיד א ואמנסיק. וכדי שהשירשור לא יהיה סתמי. יש לי שאלה. למה אתם בעיקר מקשיבים במוזיקה, למילים? או ללחן ולמוזיקה? אצל אני יכול להגיד שהמוזיקה היא זאת שמעניינת אותי. המילים הם רק מן תוספת נחמדה כזאת. אבל ברדיוהד זה משתנה, כי כמעט שאי אפשר להשאר אדישים למילים שלהם.
 

vegetable man

New member
ברוך הבא ../images/Emo24.gif

ושאלה טובה: אני בא יותר מכיוון של מוסיקה - אבל מצד שני אני לא אוהב לא להבין על מה שירים מסויימים מדברים. אז נדמה לי ששזה שניהם, כנראה.
 

avki

New member
אני שומע בעיקר מוזיקה פופלרית

והייתי אומר שרק 4 נגיד מהמוזיקה הפופולרית יש לה מילים ששוים הקשבה (בד"כ זה פשוט השירים שגם המוזיקה בהם איכותיים), אז לא תמיד יש למה להקשיב. אני אתן דוגמא לא מייצגת: רוב השירים של זפלין - המוזיקה היא נפלאה, היא אלוהית, היא מדהימה, היא קרובה לשלמות, והיא מעוררת בי רגשות כאלה שאני לא צריך מילים גאוניות, כי המוזיקה לא מתאימה להם. בכל זאת, לרוב המילים של זפלין אין איזה משהו עמוק או רציני יותר מ'אני צריך אותך, בוא נעשה את זה עד שהחורף יפריד בינינו', אבל גם לא צריך את זה, כי זה הפוזה שלהם, וזה מה שמתאים למוזיקה, וזה מה שעושה את זה טוב. אבל לתאר את Thank You בלי המילים האדירות הרומנטיות שלו, זה פשוט רמה אחת נחותה יותר. הנקודות שלי: 1 לא תמיד צריך מילים טובות או מיוחדות. תלוי בפוזה של השיר עצמו (האווירה, וסגנון הנגינה) ותלוי בפוזה של הכותבים. כמו בכל דבר שבאים למדוד ברוק, מודדים מבחינתי בשני מדדים - האחד, המוזיקה עצמה, והשני, הפוזה החברתית שמאחוריה. 2 מהצד השני, יש שירים שהפוזה המוזיקלית או החברתית שהם משדרים מחייבים האזנה למילים. על זה אני בדיוק אני מדבר כשאאני אומר שThank You לא היה אותו דבר אם לא היה לו כאלה מילים מדהימות. הפוזה בשיר היא פוזה אינטימית כשאדם מסויים מביע רגשות כנים מול אשה שהוא אוהב בצורה שקטה ורגשית. אם אין לו איזה משהו יפה או רומנטי או מיוחד או נוגע או מעניין להגיד, אני פשוט לא אוכל להתחבר לשיר באותה הרמה שאני מתחבר אליו (ואני לא מאוהב, אז זה לא שאני אתחבר למילים באופן אישי, אלא על הצד הספרותי\רומנטי\אומנותי שלהם). 3 רוב הרוק הפופולרי, אין בו מילים מיוחדות או יפות, ולרובו אין אפילו מילים ששוות האזנה. עכשיו פה צריך להבהיר שרוק באשר הוא, כוונתו להוציא רגשות עממיים, שיכולים לגוע לסצינה תרבותית שלמה של אנשים במצב דומה לזה של הכותב (או רק במצב דומה של הכותב בלי הסצינה החברתית). לכן, כשרוברט פלאנט שר " הו הו ילדונת, הדרך שבה את מנענעת את זה, תגרום לך להישרף, תגרום לך להיעקץ", אז אני לוקח את זה כטקסט מדהים. לא תת רמה, דווקא כן רדוד, אבל פשוט מדהים. כל מי שמבין את הסצינה התרבותית של לד זפלין יוכלו להבין למה המילים האלה זה אומנות לכל דבר. לעומת זאת, יש אנשים שלא רק שהם מוציאים את זה בדרך רדודה, אלא גם מוציאים את זה באופן זול ופלסטי. לדוגמא, כשרוני דואני שרה "זוז מותק, אני לא צריכה גיבור מפלסטיק", אין דבר יותר פלסטי, מלאכותי, לא אמין, לא ישיר ולא בטיח במשפט הזה, אלא פשוט תת רמה של תרבות, שלא מראה על שום אותנתיות, שום סצינה חברתית, ושום כלום בעצם. זה ההבדל המהותי מבחינתי בין "הדרך שבה את מנענעת את זה" שזה בעיני משפט מדהים (בהקשר הנכון שלו, ובסצינה התרבותית, והאותנתיות הרגשית שממנה הוא בא), לעומת "אני לא צריכה גיבור מפלסטיק", שזה בעיני רדודו, שטחי, צבוע, מטופש, ובעיקר לא נוגע בי, ויותר דוחה אותי מאשר נוגע בי או עושה לי משהו. רק הסתייגות אחת קטנה - אני פשוט אוהב לרקוד את "מותק 2" של רוני כשאני שיכור
. בשביל מצבים כאלה, זה ה-שיר
 

kittycatbone

New member
אני מקשיבה לשניהם..

בהחלט מה שמשך אותי ללהקה מלכתחילה היה המוזיקה והלחן, כי זה מה ששומעים בפעם הראשונה שמקשיבים ללהקה כלשהית. וגם, אני יכולה להוסיף שהקול של ת'ום, מאוד מיוחד במינו ושונה, דבר שגם מאוד מייחד את הלהקה ומוסיף לה. המילים. אני חושבת שאפשר להגיד שאני מתה על הלהקה הזאת, בגלל המילים. בגלל שלא רק השירים מדהימים, והמוזיקה מעולה, אלא המילים הן פשוט יפות. בקיצור, נאמר, שאני אוהבת את כל החבילה
אבל כמו שאמרתי, מה שגרם לי להתחיל להקשיב לרדיוהד, היה הצליל שלהם...
 

Revol21

New member
בנאדם KID A ג€ זאת חתיכת יצירת מופת!

תקנה את זה. זה האלבום האהוב עלי של רדיוהד. הייתי בן חמש עשרה וחצי כשזה יצא ואני זוכר את היום שזה יצא. זה יצא בכל העולם בחצות בדיוק וההתרגשות היתה כל כך עצומה כי הם השאירו את העולם עם פה פעור אחרי אוקיי קומפיוטר והאלבום הזה(קיד אי) אז נשמע כל כך שונה מכל מה שהכרתי. זה אלבום עצום והאהוב עלי מכל האלבומים שלהם. idioteque, in limbo, the national anthem, motion picture soundtrack, how to disappear completely, ג€ רוב האנשים יעדיפו את אוקיי קומפיוטר ואני בהחלט מבין את זה וכמובן שהכל עניין של טעם והשקפה, אבל אני חושב שקיד איי לא נופל ממנו בשום צורה. זאת יצירה נעלה וגאונית וחד פעמית ומטורפת ואני לא מאמין שאפשר לאהוב את רדיוהד באמת מבלי להכיר את האלבום הענק הזה. אתה חייב לקנות אותו. וגם ראיתי שהורידו את המחיר שלו ל 49 שזה בכלל אדיר. זהו. גיא.
 

Blue Elephant

New member
../images/Emo22.gifואו

אם כן, אז כנראה שאני אקנה את קיד א. כי עוד לא יצא לי ממש לשמוע את הסגנון האלקטרוני שלהם.. חוץ מפה ושם בHTTT...
 

kittycatbone

New member
הלוואי והורידו לו את המחיר ל-49../images/Emo2.gif

אבל בינתיים בכל מקום שהייתי בו בארץ (וכשאני בחנויות דיסקים אני תמיד בודקת את רדיוהד...) אני רואה שזה עולה 70 שקל..
כל האלבומים של רדיוהד תמיד עולים 70 שקל..
הממ, איפה ראית שזה עולה 50!?
 
יש לנו פה בבאר שבע חנות זולה זולה

שכחתי איך קוראים לה אבל באמת דיסקים ממש במחירים זולים:) רדיוהד אני חושב ראיתי משהו כמו 60 או 50 אפילו :)
 

kittycatbone

New member
וואי../images/Emo2.gif../images/Emo2.gif../images/Emo2.gif

כל כך מגניבב.... חבל רק שאני לא גרה אפילו קצת קרוב לבאר שבע....
בלע. אני בכל חנות דיסקים שהייתי בה, ואני לא מתכוונת רק לטאוור רקורדס זה עולה 70 שקל..
חוץ מאולי התו השמיני שזה עולה איזה 12 דולר כי זה בדיוטי פרי..
(למרות שיש עו כמה חנויות של התו השמיני בארץ, אבל לא יצא לי לבדוק אם גם שם המחירים נמוכים..)
 
ברוך הבא:)

ובקשר לשאלתך, אותי קודם כל מושכת המוזיקה. ולאחר מכן אני מציץ במילים ומנסה לחשוב לעצמי מה כל שיר אומר (מה שלא מצליח כ"כ הרבה אבל.. חח מנסים:)
 

birgerking

New member
אמממ מילים? או מוזיקה?

אז אני חושב שלהקות שנותנות יותר מדי מילים קצת מחסירות מערך היצירה. מכיוון שזה יותר מדי מכוון אותך למה שהאומן ניסה להעביר, אני חושב שכששומעים דיסק צריכים ליהיות מעט רמזים למה שהאומן התכוון ובעצם הדבר הכי טוב הוא שבן אדם יקח את המוזיקה למקומות שהכי נוגעים לו ויפתח את הדימיון. (אני למשל ממש נגד הסרט שעשו לדיסק the well למרות כל מקוריות זה ממש מעצבן אותי) ברדיוהד אומנם יש מילים אבל אני אישית רואה את זה כך שתום פשוט מכניס את הקול שלו ככלי נוסף ליצירה (אני לרוב לא מבין את המילים בפעמים הראשונות ויש גם מבטא ) ובקיצור בכל מוזיקה שאני שומע אני מעדיף קודם לישמוע יותר את המוזיקה. שמרשימה אותי יותר מ"כתיבה גאונית" שאני חושב שהיא לא תגרום לדיסק עם מוזיקה גרוע להצליח. ובסופו של דבר אחרי שאני שומע את הדיסק אני ניגש למילים ומקשר אותן למוזיקה (בדרך כלל זה הרבה יותר מרגש).
 

avki

New member
אבל The Wall זה דוגמא לא טובה,

כי היצירה היא לא יצירה שלמה ללא הסרט. ובאלבומי קונספט אתה צריך להעביר קישוריות מסויימת בין כל השירים, דבר שלא היה בThe Wall בלי לראות את הסרט.
 

vegetable man

New member
the wall

הוא אלבום קונספט מובהק עם או בלי הסרט... יש בו סדר התרחשות, היינו סדר השירים כרונולוגי ויש מכנה משותף בין כולם.
 

avki

New member
מה הקשר בין Vera לבין Nobody Home

ואל תגיד שזה שבשניהם התחושת הניכור או הבדידות שהוא מרגיש, כי זה לא מה שמקשר ביניהם. בשביל לדעת מה מקשר ביניהם אתה חייב לראות את הסרט. אמנם זה אלבום קונספט בלי הסרט, אבל אתה לא יכול לרדת לסוף כוונותיו של ווטרס בלי הסרט. זאת אומרת, אם אף פעם לא היית שומע על הסרט ולא על הסיפור של ווטרס ולא כלום, לא היית מבין את הדברים כמו שהיית מבין אותם אם היית רואה את הסרט.
 

Blue Elephant

New member
נכון

באמת צריך לקרוא את המילים בשביל להבין באמת מה הוא אומר. וזה הרבה יותר מרגש גם. =]
 
למעלה