רדיו מטבריה בירושלים?

רדיו מטבריה בירושלים?

אני קולט בירושלים את רדיו קול רגע המשדר מאיזור העמקים. איך זה יכול להיות? אני קולט גם חלק את רדיוס ואת רדיו תל אביב וגם את תדרי הצפון של רשת ב ורשת ג. אגב לפעמיים אני מצליח לקלוט ערוצים שמשדרים בשפה יוונית כזאת במה מדובר?
 

Chocoholic

New member
בקצרה

ירושלים היא במקום יחסית גבוה; בתחומי התדרים של הרדיו המסחרי, הגובה משחק תפקיד גדול (אם כי לא עיקרי) באיכות קליטת התחנה; ככל שאתה יותר גבוה, תוכל להגיע יותר רחוק בתדרים אלה, כך שמאוד הגיוני שאתה קולט תחנות שלא באיזור ירושלים. היוונית היא כנראה תחנה מקפריסין. גם ביום חם תנאי הקליטה משתפרים. אם הטלויזיה שלך מחוברת ישירות לאנטנה, אתה יכול לסרוק ערוצים ויש סיכוי טוב שתראה תחנה מקפריסין ואולי גם מתורכיה.
 
תודה על ההסבר...

אבל מה שמענין הוא שאת הערוצים המקומיים כמו רדיו ירושלים וקול חי וכן את גלגל"צ די קשה לקלוט בירושלים למרות שהם ערוצים מקומיים... ויש הסבר לתופעה? כי פעם מישהו אמר לי שבגלל שהעיר מורכבת מערים וגבעות לכן היא גם בעייתית מבחינת קליטה ואם כן איך יכול להיות שאני יכול לקלוט ערוץ מהצפון או מטבריה ומירושלים עצמה אני בקושי קולט?
 

Chocoholic

New member
בהחלט ייתכן

שהגבעות יוצרות מיסוכים שמשבשות לך את הקליטה של תחנות מקומיות. גורם משפיע נוסף (לא רק בתחום תדרים זה) הוא תוואי הקרקע; בתדרים נמוכים מאוד הגלים נוטים להתפשט עם תוואי הקרקע אבל ככל שעולה התדר, הגל נוטה לנוע במרחב ובצורה יותר ישרה, כפי שיצא ממקור השידור. הגלים יכולים לפעמים לעקוף מכשולים (הרים) אך לא לעבור דרכם.
 
למעלה