רואי בן 6.6

mandm2

New member
רואי בן 6.6 ../images/Emo4.gif

רואי שלי ילד מקסים.
יש לו לקות למידה והוא מטופל אצל קלינאית. בזמן שיעור או הכנת ש.ב אני רואה אותו המון מאבד ריכוז. גם בזמן האוכל הוא חייב לעשות עוד דברים למרות שאני לא מסכימה, והוא מודע שאני לא מסכימה. גם בזמן הטלויזיה (שזה אמור להיות שעה ביום של נחת) אני אמצא אותו מטפס על השולחן או נשכב על הספה ועושה סוג של "ספורט". אני רואה את זה רק אצלו. עם 2 ילדיי האחרים זה לא קורה. אני מעריכה שיתכן וזה קשור לליקוי אבל אני בטוחה שיש לי מה לעשות בנידון. הוא ילד חכם מאוד, אבל הוא חסר שקט. לא היסטרי כמובן, אבל ההתעסקות שלו בכל דבר אחר בזמן פעולה אחרת לא מתאימה גם למהלך הפעולה. אשמח לעזרתך.
מירב
 
שאלות מכוונות

שלום רב מירב, אני מתרשמת מהערנות, הרגישות מהאכפתיות ומהרצון שלך לעזור לבנך כפי יכולתך. כל ילד הוא אחד, יחיד ומיוחד. לכן, חשוב לא להשוות בין ילדים ובין אחים. קבלה של כל ילד עם חוזקותיו, נטיותיו, הדרך בה הוא מתנהל היא אחת הדרכים לעזור. מדברייך אני מבינה שהילד אובחן. איזה לקויות יש לרואי? איזה אבחונים הוא עבר? האם ערכתם לו אבחון פסיכו דידקטי? מה נמצא באבחונים? אני מסיקה שרואי זקוק לעזרה במיומנויות שפתיות. את מספרת שהוא מטופל אצל קלינאית תקשורת . מטבען בעיות שפתיות מולידות תסכול, כעסים וחוסר שקט. האם ערכתם לו בדיקה נוירולוגית? האם הלקות מורכבת יותר? כלומר האם אובחן כילד עם הפרעת קשב וריכוז? או עם היפראקטיביות? מה מספרת המורה? איך רואי מתפקד בבית ספר? תשובות לשאלות אלה יוכלו לעזור לי לייעץ לך על דרכי התערבות. תודה לעידית נופר מומחית ללקויות למידה שקראה את השאלה והתיחסה לסוגיה בכובד ראש. עינת גבע, מכון אדלר.
 

mandm2

New member
תודה לכן עידית ועינת,

רואי אובחן רק אצל קלינאית תקשרורת במכון קולן.הוא זקוק להדרכה שפתית. הליקוי הוא בעיקר מילולי. יותר קשה לו לארגן מחשבות ולנסח אותן מילולית. לא ערכנו בדיקה נוירולוגית או דידקטית. הלקות יחסית לא מורכבת והוא מתקדם יפה אצל קלינאית. רואי לא אובחן כילד עם הפרעת קשב וריכוז או עם היפראקטיביות!! המורה מספרת שרואי ילד נבון עם קשיי ריכוז והיא חושבת שהוא ילד עם הפרעת ריכוז. הציונים שלו בסדר, המורה אומרת שהוא יכול יותר.גם אני חושבת ואני לא יודעת איך לעזור לו. לדעתי הוא קורא יפה והוא נורא סקרן לגבי הקריאה ולכן הוא מנסה לקרוא מהטלויזיה למרות שהוא למד רק קמץ וחיריק. הוא מבין את הנעשה בשיעורים של הקלינאית והיא מראה לי מה הוא לא יודע. לא ידעתי.הוא משתתף יפה ונהנה. בבית ספר הוא לומד ואין לו ציונים נכשלים אומנם, אבל הקשיים נערמים. להכתבות לימדנו אותו (אני ואביו) 5 ימים לפני והוא לא קלט למרות שניסינו איתו אינספור דרכים.קיבל 6/10 אז הפעם לימדתי אותו יום לפני.והוא אמר לי שהיה לו יותר קל...אז אני לא מבינה... ההתנהגות שלו מטריפה לי ולבעלי את הדעת: כשהוא מכין ש.ב הוא חייב להתעסק בכל הנקרה בידו ולמשש או לגשש ולהתעסק ואז הוא איבד את חוט המחשבה של הספר, וזה יכול לקרות המון פעמים, ולכן צריך לשבת לידו ולא לזוז, אחרת הוא ישב מ 15 ועד 20 וזה קשה מאוד עבורו. אני כבר מרחמת עליו שהוא לפעמים צריך ללכת לישון כה מאוחר ועדיין לא סיים ש.ב. זה משגע. גם לאבא שלו כבר הסבלנות נגמרת, ולכן רואי כבר בכה היום כי אולי הוא הרגיש בקולו את היאוש. הוא לא מצליח להתרכז לאורך זמן ואנו לא יודעים מהיכן לשאוב סבלנות......מהיכן להירגע. תודה שהגעת עד פה. מירב
 
בעיקר לעודד ולהעצים

מירב שלום רב, אני מתרשמת שרואי מתקדם יפה. כל ילד הוא אחד, יחיד ומיוחד. לכל ילד יש טמפרמנט, קצב משלו ותחומי עניין משלו. להורים תפקיד חשוב בפיתוח הדימוי העצמי של הילד כיכול ללמוד, להתקדם ולהצליח. לשם כך צריך ללמוד לעודד אותו, להראות לו את היכולות והכוחות שלו. להדגיש בפניו את הרגעים בו הוא מרוכז, משתדל וכו'. במקביל, להמעיט התיחסות להתנהגויות ש"מטריפות אתכם" . מניסיוני למדתי שהורים המקדישים מזמנם לעבוד עם הילד על מטלות בית ספר מסתבכים ביחסים, המערכת נכנסת ללחץ, הילדים "מתכווצים", ההורים מעירים . בקיצור מתכון בעייתי. אני מבינה שרואי זקוק לעזרה. תנו לו לעבוד בעצמו.פתחו בפניו את האפשרות לבקש עזרה. חשוב שבקשת העזרת תהיה ביוזמתו. אפשרות נוספת, היא לקחת עזרה של מורה פרטי. חשוב שאתם תשארו שותפים ידידותיים, תומכים ומעצימים. שאלות נוספות יתקבלו בברכה, עינת גבע, מכון אדלר.
 
למעלה