רוכבים, מדריכים, ומה שביניהם

shirli0811

New member
רוכבים, מדריכים, ומה שביניהם ../images/Emo39.gif

ממ, דיון קטן
הקשר ביניכם לבין המדריכים, איך הוא מתנהל.. קשר בין מדריך לרוכב צריך להיות קשר של אך ורק רכיבה וקידום, מחוץ למגרש חבר ובתוכו אך ורק מדריך, או שהמדריך צריך להיות תמיד תומך ומבין [כמו חבר]....?! האם זה טוב שהמדריך יהיה מבין, או שזה יכול לפגוע בהתקדמות כי הוא מוותר לכם בשיעור בכל פעם שאתם לא מרגישים טוב/בלי חשק לשיעור/עצבניים/מפחדים לעשות תרגיל חדש וכו'. והמדריכים שבינינו, מה קורה ביניכם לבין התלמידים שלכם, אתם גם הייתם פעם תלמידים של מישהו אחר ואתם יודעים מה הייתם מצפים מהמדריך שלכם, אתם מנסים לתת לתלמידים שלכם את מה שאתם קיבלתם/לא קיבלתם מהמדריך שלכם והייתם מצפים ממנו..? ממ, התחלה של דיון..
מוזמנים לקחת לכיוונים נוספים ולפתח
 

עדימ

New member
אצלי הנוסחה להצלחה זה רק מדריך שהוא גם חבר

העובדות מראות בשטח שזה מצליח! אגב ככה זה היה גם עם המורים בבצפר.
 

horse 1212

New member
.

אורנה גרה בקיבוץ,מה שאומר שאני פוגשת אותה גם מחוץ לחווה..אני מכירה אותה כבר כמה שנים טובות..לפעמים יוצא שאני מדברת איתה על משהו שלא קשור לרכיבה(פירסינג P: ). אני חושבת שמדריך צריך להיות גם סוג של "חבר",ולא אך ורק מדריך רכיבה,ואותו דבר לגביי המורים בבי"ס
 

fliperit

New member
יש הבדל בין מאמן למדריך...

"מדריך", לפי ההגדרה שלי, זה מי שנותן שיעור פעם בשבוע. "מאמן" זה...מאמן. לא יודעת איך להגדיר את זה. בכל מקרה..לי היו יחסים ממש טובים עם כל המאמנים שלי. תמיד יכולתי לדבר איתם כמו חברים (למרות שגם עם חברים אני לא פתוחה כ"כ), והם תמיד דאגו לי. היום נגיד, זאת דוגמא טובה מאוד לאיך מאמן צריך לדאוג לתלמידים שלו. המאמנת שלי השקיעה בי היום המון זמן בנסיעות ובירורים, כדי שאני אעשה חצי פנסיון על סוסה חדשה. אני בתור מדריכה לא ממש "חברה" של התלמידים שלי, כי אלה תלמידים של פעם בשבוע...באים הולכים.
 

netapet2

New member
לפי דעתי

בשביל שהרכיבה תהיה מהנה ולא רק אימון כדי להצליח ברכיבה (גם וגם) צריך להיות מדריך חבר, שגם מלמד, וילמד בצורה נחמדה ומחוייכת. ככה גם צריך להיות עם מורים בבית ספר- אם הם יילמדו ככה שהתלמידים יהנו מזה, אז הילדים יתעניינו וילמדו את זה... המדריכה שלי יכולה להיות מאוד רצינית כשאני לא עושה משהו טוב או משהו, אבל אני מדברת איתה גם וצוחקת איתה על הדברים האלה. ומחוץ לשיעור בכלל. מדריך הוא לא מורה שמחוייב ללמד בתוך המסגרת כלומר את כל מה שהוא מתכנן בשיעור אחד- הוא מלמד בקצב של התלמיד ושלו. זו דעתי.
 

סוני DSCH1

New member
המדרכים שלי

היו המאמנים של החווה אז היה לי קשר קרוב אלהם חוץ מי החדש שהוא חדש ואני די חוששת להתקרב אליו יותר מידי.אני והמדרים הינו קרובים דיברנו על הכול מי החבר עד המשפחה עד הילדים עד הכול ממש הכול אני אהבתי את כול המדרכים שלי, היה לי מדריך שלא סבל אותי ברכיבה אבל מחוץ לרכיבה הוא אהב אותי חחחח מי אז כולם אוהבים אותי גם ברכיבה וגם מחוץ לרכיבה. המדרכים למדו ועזרו לי מחוץ למקום שנקרא סוסים.
 

natyly

New member
לדעתי..

המדריךך צריך להיות גם איזשהו סוג של חבר, יענו לדבר וכל זה...זה ממש הקל עליי שבאתי בפעם הראשונה לשיעור הראשון שלי
דיי פחדתי שכולם ישנאו אותי.. (כל מי שפוגש אותי שונא אותי^^ וזה כולל את סבא שלי^^) אבל זה די הוריד מהלחץ של השיעור הראשון וכל זה כשהמדריכה היתה ממש נחמדה ודיברה איתי כל הזמן :] אבל לדעתי כל אחד צריך לדעת את הגבול שלו. אם יש חומר חשוב להעביר או שיש תרגיל שאתם מפחדים לעשת זאת לא סיבה לוותר לתלמיד.. שיעור נשאר שיעור..
 

Ticklish

New member
לדעתי

לדעתי מדריך צריך להיות סוג של חבר. אני מדגישה סוג. הוא צריך להיות בןאדם שנוח לך לבוא אליו כשאתה בבעיה, ושאתה לא מרגיש מאויים ממנו. והוא צריך להיות נחמד. מצד שני, לדעתי המדריך צריך סמכות כלשהי ולכן צריך להיות גבול לחברות. נגיד לא הייתי הולכת לבקר את המדריכה שלי בבית או משהו כזה. כל אחד גם רוצה שהמדריך שלו ישקיע בו ויירתם לפיתוחו כרוכב וכאיש סוסים. ישנם כאלה שבאמת לוקחים כל תלמיד כפרויקט וישנם כאלה שלא. הרי החלום של כל אחד זה למצוא מישהו שיקדם אותו וישקיע בו.
 
במקרה שלי, המדריך הוא גם

חבר. בכללי, לדעתי רק קשר של מריך-תלמיד זה די שטחי. אני אישית מרגישה שהמדריך שלי הוא חבר. אני יודעת שאם תהיה לי בעיה ברכיבה, אני ארגיש שאני לא יכולה לעשות משהו, או כל דבר אחר בנוגע לרכיבה. כמובן שגם סתם שאלות. תמיד יהיה לי למי לגשת ועם מי לדבר. אני חושבת שקשר כזה של מעבר למדריך-תלמיד יכול רק להועיל, כי התלמיד יודע שאם יש לו בעיה, יש לו לאן לגשת, יש לו מישהו לדבר איתו שיבין אותו. אני חושבת שמדריך לא אמור לוותר. זה שהוא חבר של התלמיד, יכול רק לעזור. כי הוא יעזור לתלמיד, לא יוותר לו, אלא ייתן לו את הדחיפה לעבר המטרה, את התמיכה שהתלמיד זקוק לה, ושתגרום לו לא לוותר. המדריך ידע איך לעזור לתלמיד להתגבר על מה שמונע ממנו להתקדם. הקשר יכול להיות רק של רכיבה וקידום. אבל קשר של חברות, יגרום בנוסף גם לקידום של התלמיד, קידום שיכול להיות הרבה יותר עצום, מקידום עם מדריך שהקשר איתו הוא רק מדריך-תלמיד.
 

taltoe

New member
לדעתי

מדריך צריך להיות מישהו שמקשיב, עוזר צוחק ודברים כאלה אבל אי אפשר לקרוא לזה חבר .... אני מדריכה כבר כמה שנים ותמיד יהיו את הרוכבים האלה שינצלו את "החברות" הזאת ויתחילו לא להקשיב להוראות, ויחשבו שכל דבר שאתה אומר זה בצחוק...
 
למעלה