רוכב למרחק - ברווט 600 עונת 2016

ariasdo

New member
כבוד קשה לדמיין 600 ק''מ מניח שאחד המפתחות לגמור תלוי בקצב

הרכיבה שהוא תאורטית יחסית נמוך בהשוואה לקצב רכיבה ממוצע כ 30 קמ"ש ברכיבות סופי שבוע 80-120 ק"מ (בפרופורציה של גובה מצטבר יחסי דומה )

מפתח 1 - הסבר לחלק המתמטי זה הקצב לגמור רכיבה ארוכה , ( אבל רוכב שלא לא רגיל למרחק לא יגמור אפילו 50% ) .

מפתח 2 הסבר לחלק המנטלי ממש אין לי מושג אך רוכבים מסוגלים 36 שעות לרכב 600 ק"מ .

מפתח 3 דרוש התמחות ברכיבות ארוכות ואת זה בונים בצורה הדרגתית .

לטל הפורום משנה פנים ונמצא במצב זומבי לערכתי בתחושת בטן יש קצת צופים חדשים .
אבל כל היתיקים ממש נעלמו ( אני מחפש את אייבי גילית ממש נעלם מהרשת )


כדי ליצור עניין אני מפרשן לפי הבנתי .

אני אישית ביום שישי שברתי את מחסום 140 ק"מ במסלול סבובי מישור גבהות 7 הקפות עם הפסקות בקצב יחסית גבוהה (היו סבובים מעל 30 קמ"ש) .

אריה סדובניק
 

tulkin

New member
זה אומר שאתה יכול להשתתף בברווט 200 הקרוב


לפחות מבחינת היכולת.
אני עוד לא בליגה של הרוכבים האחרים, אבל בתור ברווטיסט מתחיל אני חושב שהסוויץ' המנטלי מתחיל כשמודדים מהירויות ברוטו, כולל מנוחות, ולא נטו. כי בברווט זה בכלל לא משנה אם הצלחת לרכב 100ק"מ ב3 שעות, ואז היית צריך לנוח שעה, או רכבת את אותם 100ק"מ ב3:45 אבל הסתפקת במנוחה של 15 דקות. ברור שככל שאתה רוכב מהר יותר בנטו, מתעייפים יותר ודורשים יותר מנוחה. ברכיבות ארוכות חייבים לספור את שני האלמנטים האלה כיחידה אחת, והאופטימום נמצא איפהשהו באמצע. אי אפשר לרכב בלי מנוחות בכלל, אבל גם אין טעם לרכב במהירויות גבוהות מדי.
 

ariasdo

New member
ברווט 100 אני רוכב מהר עם 40 דקות הפסקה 4 שעות יספיקו .....

בגלל שאני רוכב על בסיס כוח יחסי העברה גבוהים וסל"ד נמוך אני מוגבל במרחק .

100 ק"מ במסלול מישורי גבהות זה תחום אידאלי עבורי היום , מעבר לזה אני יכול למשוך עוד כ 50 ק"מ אבל זה כבר סבל לרגלים .

את שיטת הרכיבה שלי אני לא יכול לשנות .

אריה סדובניק
 

tkatzir

New member
אני חושב שתמיד צריך למדוד מהירות ברוטו

בלי קשר אם זה ברווט או לא,
והדוגמא שלך ממחישה את זה היטב.
&nbsp
בשורה התחתונה - זה מה שנמדד. תמיד.
&nbsp
טל.
 

ariasdo

New member
גם בתלוש המשכרת ברוטו זה המדד הקובע חשוב לדעת ממה זה מורכב

כלומר זמן רכיבה ברוטו מול זמן נטו בכל סיטואציה של מסלול .

מספר דוגמאות

במסלולים תחרותיים כמו בטורים או מרוצים -220 120 ק''מ הברוטו והנטו ממש דומים אין הפסקות .

גם בתחרויות האגוד שלנו הברוטו והנטו כמעט זהה אין הפסקות ....

ברכיבות סופי שבוע של רוב הרוכבים 100-150 ק"מ היחס בין ברוטו לנטו הוא קטן יחסית בערך 10-20% מהזמן ברוטו מוקדש להפסקות תלוי ברוכב .

מבחינה הגיונית שהרכיבה ארוכה יותר % הזמן להפסקות עולה
ברור שברווט זה רכיבה ארוכה וידוע שמתיחסים לזמן ברוטו אבל לצורף אינדיקציה
מה שמעניין זה הזמן נטו ביחס לברוטו
לגבי כל ברווט מי 200 ק"מ עד 1200 ק"מ בהתייחס גם לתווי למסלול .

ברכיבה שעשה אלי קלמן דלאל חרמון אילת חרמון כ 1120 ק"מ זמן הברוטו היה 76.5 שעות זמן הנטו כ 50 שעות המשמעות שאלי רכב ( במהירות ממוצעת נטו כ 22.5 קמ"ש ) .

בסה"כ זה בדיקה פשוטה
זמן ברוטו זה מרגע היציאה לסיום , זמן נטו כל ספידומטר ב 100 ₪ סופר וצובר בלי בעיות .

כמובן שגרמין או שווה ערך נותן ניתוח מפורט יותר ...............
( בגרף המהירות נתן לראות את העצירות )

אריה סדובניק
 

tkatzir

New member
יש הבדל אחד מהותי

האם יש רכב ליווי או לא?
&nbsp
עם רכב ליווי צמוד כמו שיש במירוצים, או כמו שהיה לאלי:
אין שום הפסקות במירוצים "קצרים" (כמה מאות ק'מ) ובמירוצים הארוכים יותר (RAAM למשל) ההפסקות הן של כשעתיים בכל 24 שעות.
&nbsp
למיטב ידיעתי, אלי לא השתמש ברכב הליווי שלו תוך כדי רכיבה יותר מדי (רק מדי פעם,)
ולכן הוא עשה יותר הפסקות.
&nbsp
&nbsp
בברווטים, כשאין רכב ליווי, כלל האצבע שאני מנחה את הרוכבים לקראת הברווטים הארוכים (מעל 600) הוא שסך העצירות יהיו ל 6 שעות מתוך כל 24.
&nbsp
טל.
 

ariasdo

New member
מוזר - שאין רכב ליווי דרוש פחות הפסקות – המסקנה שלי שונה ...

זה תלוי במהירות הממוצעת נטו בתוך הרכיבה ביחס לקושי המסלול ( גובה מצטבר ) .

ההסבר שלי :
במצב שהקצב עולה ברכיבה דרוש יותר הפסקות (ברכיבות ארוכות) - כלומר שהנטו קטן ההפסקות למנוחה והתאוששות עולות .

2 דוגמאות שמראות על כיוון המסכנה שלי .

בברווט אין רכב לווי ומעל 600 ההנחיה לפי מה שאתה אומר על כל 24 שעות 6 הפסקות
יש קושי נוסף בברווט בגלל תוספת משקל על האופנים סוחבים את כל הציוד , למרות זאת היחס זה 25% הפסקות.

מצד שני הדוגמה לרכיבה חרמון אילת חרמון אלי קלמן - היה לו רכב ליווי בשימוש חלקי
אלי רכב ערום ללא ציוד פרט למים עשה על 24 שעות כמעט 9 שעות הפסקות בממוצע בהתייחס ל 3 ימי רכיבה = כ 37% הפסקות .


אני בכללי מתעניין בכל סוגי רכיבות הכביש גם אלו שאני לא רוכב , מנסה ללמוד את התאוריה - הסיבה אני כותב ספר בפולנית למען העדה .
(בפולנית אין לי שגיאות כתיב) כמה פרקים בספר מוקדשים לסוגי רכיבות ומסלולים בישראל .

אריה סדובניק
 

tkatzir

New member
אין קשר ישיר בין המהירות למנוחות

אף אחד לא יכול לרכוב בקצב מהיר (יחסית לרוכב) בלי הפסקות.
כל הרוכבים ברכיבות הארוכות לא מתקרבים לסף, למעט לזמנים קצרים.
&nbsp
העובדה שללא רכב ליווי צריך לסחוב יותר משקל - לא משפיעה על ההפסקות.
&nbsp
מה שכן משפיע זה הצורך להצטייד במים ואוכל, ועוד דברים שסוחבים ברכב הליווי.
נניח אם יש פנצ'ר - מחליפים מיידית בגלגל שמחכה ברכב, או שהמלווים יחליפו בשביל הרוכב, והרוכב ינוח.
&nbsp
אם נמשיך את הדוגמא של הרכיבה של אלי:
היו לו (לפחות) שני גלגלים קדמיים. אחד ליום, ואחד עם דינמו ללילה, וההחלפה לקחה פחות מדקה.
לרוכב ללא רכב ליווי אין את הלוקסוס הזה. אם הוא משתמש בפנס עם סוללות - הוא יצטרך לעצור מתישהו כדי להחליף לסוללות טריות מהתיק, וזה לוקח יותר מדקה.
&nbsp
לרוכב עם רכב ליווי גם יותר קל ללבוש ולפשוט בגדים עם שינויי הטמפרטורה.
אני מסוגל גם ללבוש או לפשוט את רוב (אם לא כל) הפריטים תוך כדי רכיבה ולשים בתיק (מנסיון,) וכל רוכב יכול לתרגל את זה, אך אני מעדיף לעשות את זה בעצירה.
&nbsp
טל.
 

ariasdo

New member
מה שאתה כותב מחזק עוד יותר את המסקנה שלי שלמרות שיותר

קל מבחינת התנהלות שיש רכב לווי לחסוך זמן התארגנות וכו' המהירות נטו קובעת את כמות ההפסקות ....

סה"כ כמות הפסקות (ביממה 24 שעות ) גדולה יותר במצב שרוכבים מהר בנטו - ( זה גם פרופורציית הרכיבה של אלי קלמן בחרמון אילת חרמון ) .

הכוונה להפסקות = זה כל הזמן שהוא אינו רכיבה בפועל בתוך (יממה 24 שעות ) שזה עצירות לתקלות למנוחה לאוכל ושתייה וכולל גם לשינה - זה הטרה הזמן שהוא ללא רכיבה אני מסתמך על נתונים ויש הרבה דוגמאות .

דוגמה נוספת מהתקופה האחרונה - הרוכב יורם א והחברים שלו עשו רכיבה מהצפון אזור הקריות לאילת ביומים .
כל יום כ 220-230 ק"מ (מנקודה א לנקודה ב ) בכ 7 שעות נטו שזה קצב של מעל 31 קמ"ש נטו
הזמן ברוטו (מנקודה א לנקודה ב ) כ 8.5 שעות ברוטו שזה קצב של כ 26 קמ"ש כולל ההפסקות .

זה מהר מאוד וצריך לראות זאת בהתייחס שזה רכבה יעילה של מספר רוכבים ברמת מסטר עם רכב ליווי בתווי מסלול מהצפון דרך הבקעה לאילת בעיקרון זה מישור עם הרבה מגמות ירידה .

ברור שהם לא יכולים בקצב הזה להמשיך לרכב עוד ועוד שעות ביממה , ולכן בסה"כ (ב24 שעות ) רכבו מהר רק כ 7 שעות נטו והשאר זה הטרה = 70% ללא רכיבה במשך יממה מחולק להפסקות שינה וכו' .

לפי רכיבות הברווט הארוכות אתם בפועל רוכבים הרבה יותר שעות במשך (יממה 24 שעות) שזה אומר קצב רכיבה נטו נמוך יחסית .
בגלל שביממה יש לכם כ 6 שעות להפסקה ועוד כמה עצירות להתארגנות .

לפי רכבת הברווט 600 האחרונה 36 שעות ברוטו = כ 17 קמ"ש ברוטו = בערך 22- 21 קמ"ש נטו .
כל ספידומטר פשוט צובר זמן רכיבה נטו נותן גם ממוצע נטו - היה מראה נתונים די דומים .

אני לא יודע כמה זה מעניין את הצופים כל החפירה שאני עושה ותודה שאתה מגיב ( אותי זה מעניין להגיע למסקנה )

אני משוכנע ב 99% שהטעון שלי לגורם העיקרי ליותר הפסקות התאוששות וכו' כלומר מרכיב הטרה (ביממה 24 שעות) זה קצב רכיבה מהיר נטו בהתייחס לאורך מסלול רכיבה ולתווי הדרך - זה ממש קשר ישיר.

כל זה מבוסס ומתיחס לפי הרכיבות בארץ ממה שידוע לי

אריה סדובניק
 

tkatzir

New member
ומה המסקנה?

כבר הגעת לתוצאה שבברווטים רוכבים יותר מהר מאשר בכל אחד מ 3 הטורים הגדולים?

&nbsp
&nbsp
ולעניינינו:
אני מרגיש שאתה קודם יורה את החץ ורק אח'כ מסמן את המטרה.
אף אחד לא יכול לרכוב מעל לסף ללא עצירות!
או במילים אחרות: מי שרוכב בקצב סביר לא צריך הרבה הפסקות.
&nbsp
הדוגמא שהבאת, של יורם א, לא מתאימה לדעתי, כי הם התפנקו ורכבו בכיף.
למיטב ידיעתי, היה להם מלון מוזמן במקום מסויים.
אם הם היו רוצים זמן ברוטו טוב, אז הם לא היו מזמינים מלון שם (או יוצאים יותר מאוחר,) והיו עושים הפסקות יותר קצרות.
&nbsp
&nbsp
לגבי ה 600 האחרון, בד'כ אני לא נוהג לחשוף נתוני נטו, כי הם לא ממש מעניינים, אך אחרוג הפעם, כי הדיון מתאים, ואומר שמדדתי 23.5 קמ'ש.
לא רכבתי מהר, אלא רכבתי בכיף. אם הייתי מחפש מהירות נטו, יש מצב שהייתי יכול לשפר את זה, אבל זה לא ממש מעניין אותי, כל עוד אני מצליח לסיים ברווט 600 בפחות מ 40 שעות.
עשיתי לפחות שעה עצירה יותר ממה שרציתי, ואני גם בטוח שאסף מדד מהירות נטו גבוהה ממני.
&nbsp
טל.
 

ariasdo

New member
המסקנה ברכיבות ברווט ארוכות שהם ללא בתנאים רגילים זמן הרכיבה

בפועל נטו ארוך יותר ומוריד את המהירות הממוצע נטו ולכן משאיר זמן קצר יותר להפסקות במשך יממה

הנתון נטו של הרכיבה בברווט 600 מראה בדיוק מה אני מתכוון
כאשר מהירות הנטו גודלת ברכיבה שלך נשאר יותר זמן לטרה בתוך היממה עבור הפסקות
מתמטיקה פשוטה 23.5 קמ"ש = כ 25.5 שעות רכיבה נטו זה אומר 10.5 שעות טרה = כ 30% זמן ללא רכיבה .
שזה גדול יותר מפרופורציה של 6 שעות הפסקות ב 24 שעות

זה אומר שהמהירות עולה נשאר בפועל יותר זמן להפסקות והתאוששות וזה הקשר המתמטי .

לגבי הרכיבה של יורם א אם אתה חושב ש 31 קמ"ש ממוצע נטו זה התפנקו ורכבו בכיף - זה לא המצב לדעתי בנוסף לכושר הגופני שלהם התנאים אפשרו זאת .
במידה והם לא היו נחים במלון מסודר אלה ממשכים לרכב בהפסקות כמו בברווט המהירות הממוצעת נטו הייתה יורדת זמן הרכיבה נטו היה עולה וזמן הטרה זמן הפסקות היה יורד .

אני כנראה בעברית לא מצליח להסביר את הכוונה

אריה סדובניק
 

tkatzir

New member
אתה שוב מסמן מטרה אחרי שירית את החץ, וזה כבר לא מעניין

 

ariasdo

New member
בפורום תגובה מעורפלת כמו המטרה והחץ - גורמים לסקרנות ....

 

tulkin

New member
להפסקות יש גם השפעה מנטלית

אני יכול להעיד שסבתחלת רכיבת ה600 שלי, ההפסקה בעינת, אחרי קצת יותר משעה היתה לי קשה מאד. לא הייתי צריך כלום חוץ מקבלה, אבל הרכיבה העירונית היתה לי כל כך לא נעימה שלא התחשק לי לעלות על האופניית - והיא נמשכה יותר מ20דקות. למרות שלא הייתי עייף בכלל, לא הייתי צמא, לא הייתי זקוק לכלום.
הרבה פעמים אחרי הפסקה כבר אין חשק לרכב ונכנסים שיקולים זרים, ואילו ברכיבה עובדים על אוטומט כמעט.
אני עדיין עושה הפסקות רבות יחסית, אבל משתדל להגביל אותן ל5דקות, לא יותר. ברור לי שככל שההפסקה תתארך, החשק לחזור לרכב קטן... לפחות אצלי.
&nbsp
 

tkatzir

New member
מהמעט שאני יודע

יש רוכבים בחו'ל שמסוגלים לרכוב 1200 ק'מ בקצב ברוטו של כ 30 קמ'ש.
הקצב נטו גבוה יותר.

הרוכבים הישראלים במקום טוב באמצע.
רובם לא מייחסים למהירות חשיבות (כפי שמקובל בעולם.)
הדגש הוא על לסיים ברווט בהצלחה.

ובכל זאת - מבחינת מאמץ, בסך הכל, יותר קל לרכוב מהר מאשר לאט (בתנאי שאתה רוכב בתחום שנוח לך.)

טל.
 

tkatzir

New member
דבר עם רוביק דנילוביץ

זה לא נתפס שיש רכבות בכל שעות היממה לכיוון צפון, אך לא לכיוון דרום.

גילוי נאות:
שעת ההתחלה נקבעה בתאום עם לוח הזמנים של רכבת ישראל.


חוץמזה - כתיבתך מהנה כתמיד.
אני רואה את זה ככבוד לרכוב לצדך במשך כ'כ הרבה קילומטרים.
מזלי שהגעת חולה, כי אחרת לא בטוח שהייתי יכול להחזיק אתך.


כששאלתי לפני הברווט אם אתם רוצים להתארגן על מקום שינה "סביר," נעניתי ש"שמיכות מילוט זה מספיק."

וכאן גם המקום לחזור על דבריי מזמן הרכיבה: אולי רק מלכת אנגליה ישנה בתנאים יותר נוחים משלנו.
וגם זה לא בטוח.
אנחנו נהנינו מאנשים שעישנו במקום הסגור בו ישנו, הטמפרטורות היו בסביבות 12 מעלות (בפנים, 5 או פחות בחוץ,) לכיסאות היו ידיות, הרצפה היתה רטובה, ומוזיקה נעימה בקעה ממכוניות שהתחשבו בסביבה והשאירו את המוזיקה מתנגנת בזמן שהם מילאו דלק ו/או ביקרו בחנות הנוחות.

טל.
 
למעלה