רוכב למרחק - רכיבת 600 SR אוקטובר 2015

ariasdo

New member
שאלה הרוכב אוקראיני מקצוען ב2014 ברווט 1200 בארץ גם גמר מהר

 

tkatzir

New member
לא מקצוען

גם לא רוכב בקבוצה ולא מתחרה.
פשוט אוהב לרכוב להנאתו.
&nbsp
טל.
 

ariasdo

New member
תכונה אנושית וטבעית ( אחרי הצלחה ב PBP ) חטאים בחטא היוהרה

 

tkatzir

New member
לא מסכים

אסף כתב שהוא התייחס לזה כ"למה לא?"

ובפרט, ה PBP זו לא רכיבה קשה בכלל, ולא מדמה אפילו משהו שקרוב ל 600 SR, ואין להסיק ממנה לגבי יכולות ב 600 SR.
אסף סיים בהצלחה את ה 1200 בישראל לפני שנה, וה PBP לא באותה ליגה בכלל.


לגבי הרוכב האוקראיני:
הוא בטופ 10-20% בעולם, והשוואה של כל רוכב ישראלי אליו תהיה כמו להשוות בין רוכב ישראלי לרוכב שמסיים בעשיריה הראשונה במירוצים הגדולים.
זה גם התבטא בתוצאה שלו ב 1200 בישראל לפני שנה, לעומת שאר הרוכבים שהגיעו לאותה רכיבה (וחלקם לא קוטלי קנים בכלל!)


ה 600 SR הוא בהגדרה "רכיבה קשה."
כך נוצר האתגר הזה, והצרפתים שומרים על זה בקנאות.
הרבה רוכבים לא הצליחו בפעם הראשונה.
יש רוכבים אירופאים שאנחנו יכולים רק לחלום על היכולות שלהם, שהצליחו רק בנסיון השלישי.

טל.
 

ariasdo

New member
זה כל העניין בחרתם רכיבה קשה הרבה מעבר ליכולות - עובדתית רק

כ 30% ממנה סימתם בפועל , אם ידעתם שזה הרבה מעבר ליכולות שלכם
אז כמו שכתב יותם מה הטעם ולהתייחס לזה כ"למה לא זה לקפוץ למים שיודעים מראש שטובעים .

כפי שזה נראה לי פשוט הייתם במצב ריחוף מעל המציאות .

לגבי קושי הרכיבה לא רק שאני מבין אלה גם הסברתי את הבעייתיות ברכיבה כזו שדורשת הכנה הדרגתית הגדלת האורך ביחס לגובה מצטבר עולה .

היחיד שהרווח מזה הוא האוקראיני שיגע אולי במיוחד , ואתם עכשיו יודעם את הגבולות .

אני תמיד כותב את מה שיש לי להגיד אם משהוא מצליח אני הראשון שמפרגן וכנ"ל אם לדעתי נעשה טעות בשיקול הדעת גם על זה אני כותב .

אני בשביל לרכב עליה של 5.6 ק"מ על בפלטה מתכונן חצי שנה כדי לא להכשל .

אריה סדובניק
 

tkatzir

New member
פיספסת

אולי התוכן היה הרבה מעבר ליכולות שלך.
&nbsp
טל.
 

ariasdo

New member
מה אני קשור אלי - אני רק הבנתי שתהיה לכם בעיה ברכיבה הזו .

 

זכיר

New member
הרגשת עליונות מופגנת; גאוותנות; שחצנות.

זה הפרוש המילוני ליוהרה. ואני חושב שעובדתית זה שגוי. אבל זה לא העניין, אני מגיב רק בגלל שלכאורה מתנהל ויכוח על המניעים שלי וקצת מוזר שלא אתייחס.

אז יוהרה זה לא כי אני לא זוכר שהצהרתי שאני אעשה את הרכיבה הזו כאילו זה אוויר בשבילי. להיפך, הצהרתי שאני מתקרב אליה בידיעה שלא בטוח שאעמוד בה. ומעבר לזה, לא באמת אכפת לי שיאשימו אותי ביוהרה. כבר זכיתי לפגוש אנשים יהירים עם הצדקה מלאה ליהירותם. זה קצת צורם, אבל עדיין מדובר באנשים עם תכונות שאפשר להשוויץ בהן. אני, כאמור, לא אחד מהם מבחינת יכולות. ולרכיבה הזו יצאתי כדי איכשהו לעמוד בה או כדי להבין מה נדרש כדי לעמוד בה.

ועוד בעניין רכיבות ברווט ויוהרה. לדעתי רוב רובם של הרוכבים ברכיבות האלו לומדים היטב מהי ענווה. לפעמים הרכיבות האלו משפילות את הרוכבים עד עפר, ממש, כלומר הם מוצאים את עצמם עומדים עייפים שעונים על קיר או אופניים, יושבים על הרצפה בחנויות נוחות של תחנות דלק, שוכבים בתוך הלכלוך שבצד הדרך. כל מיני פעולות ומצבים שעושים עבודה מצויינת בלימוד צניעות ויכולת. ומי שעומד במבחנים האלו, ראוי לדעתי לחוש גאווה.
 

ariasdo

New member
זה הפרוש במילון וזה מכוון למי שחושב שאפשר לעשות הרבה מעבר ל

ליכולת - בדיעבד אתה מודה בבוג שבשביל רכיבה כזו צריך להתאמן אחרת .
הסיבה שלא הבנתה את הקושי לפני וגם שאר החברה לאתגר בגלל שיכרון חושים מההצלחה ברכיבות ברווט ובמיוחד ב1200 ק"מ בארץ וב"חול .

נכנסת לאתגר ללא הכנה מוקדמת בקושי גמרתה 1/3 ממנו בגלל הפער בין יכולת לרמת הקושי .
כל מי שמרגיש שהוא יכול הכול מסונוור מהמצאות ולא עושה חשבון זה הכוונה לחטא היוהרה

נפלו בזה גדולים ממך בכל תחומי החיים (לכל אחד זה יכול לקרות בסיטואציה דומה ) .

מה שאתה כותב על הקשיים החוות רוכבי הברווט הגאווה להיות שיך לחבורת הברווט לא קשור לקושי האתגר הזה אתה מערבב דברים שונים .

גם אני חוש גאווה שרוכבים חובבים כמוך עושים ומצלחים בPBP - אני מעודד מפרגן ואפילו שוכב על הגדר בשבלכם .

אבל שהאתגר חורג בהרבה מפרופורציה (יכולת מול הקושי ) זכותי בפורום להביע דעה מנקודת הראיה וההבנה שלי .

אריה סדובניק
 

זכיר

New member
בטח שזכותך לכתוב את דעתך. אני בסדר עם זה


 

YotamKa

New member
אריה, אני לא חושב שהיתה כאן יוהרה

קודם כל כדי להבהיר, כשאני אומר שאני לא מבין מה הטעם באתגרים הללו אני מדבר על עצמי. אני לא אוהב אתגרים שצרפתים קובעים את החוקים שלהם (יוצא דופן: שלוש פעמים וונטו, שרק כשסיימתי ידעתי שזהו אתגר רשמי עם תעודות וכו), וגם לרכיבות הקשות ביותר שביצעתי התייחסתי כאל טיולים, ולעתים רחוקות, בשל גורם כלשהו, חתכתי באמצע כשראיתי שלא אגיע חזרה עד חשכה.

קרא את מה שטל כתב, הוא ארגן את זה בגדול בגלל האוקראיני, ובכך היתה הצלחה. מה שמראה לך על כוונותיו של טל הוא שלאחר השינה, הם המשיכו את המסלול בתור טיול.
לדעתי טל ידע טוב מאד בפני מה הוא עומד, ושים גם לב שהוא לא היה הגורם המגביל. הוא כותב שהרגיש טוב ועמד בזמנים שקבע לעצמו, אבל את ההחלטה לפרוש הוא קיבל 'יחד' עם אסף, שפרש עוד לפני כן. אסף לא היה מתורגל בעליות נון-סטופ, והאתגר הזה היה גדול עליו (בלי להעליב כמובן, הוא גדול על 99% מהרוכבים בארץ אם לא יותר, אבל כמו שנאמר בבדיחה על המכנה שם לחברו, 'בגהינום יש מקום לכולם').

זה מזכיר לי ברווט אחר, 1000 או 1200 שטל ביצע עם יאן בחום כבד, והפרישה ממנו על הנייר היתה של שניהם, אבל תכל'ס יאן היה הגורם המגביל, וטל פרש כי לא רצה לחצות את המדבר לבדו.
 

ariasdo

New member
שמנסים לעשות משהוא שגדול בכמה מידות זה גם יוהרה לדעתי ...

כפי שהנושא הוצג בפורום יצאו חברים לאתגר קשה
600 קמ בגליל ובגולן וצבירת 11,500 מטר גובה והכל צריך להתבצע תוך 52 שעות..
גם ההסבר בבלוג של טל משקף כוונה אמתית לעשות את האתגר היה מחשבה לעמוד בזה .
אומנם האתגר נעשה עבור ובגלל האוקראיני אבל החברה לא הבינו את הקושי בגלל שהיו במצב ריחוף מעל המציאות .

רוכבי הברווט הם חברה נהדרים שאוהבים אופנים הטעה שלי לא צריך לקפוץ מעבר לפופיק .

מסקנה של זיכר לאחר הרכיבה .
פה אני חושב שמצאתי גבול פיזיולוגי. אולי אני נותן לעצמי הנחה ומתחמק מהתמודדות עם ויתור שעשיתי בראש. אבל אין לי ספק שעלי להתאמן אחרת לרכיבה כזו .
ההמשך כתוב בבלוג .

אומנם עברית אני לא יודע הכי טוב אבל להסביר אני יודע .

אריה סדובניק.
 

YotamKa

New member
אלוהים יודע בשביל מה טובים האתגרים האלו

אם ממציא ה-SR600 היה ממציא במקום XT800 גם את זה היית מנסה? אבל טעם וריח...
 

ariasdo

New member
אתה שוכח את האתגרים שלך - לדוגמה אחד מהם שנדחס עד ביום ששי

ב 12 שעות – ממש נראה קשה הרבה יותר ממה שהם הספקו לגמור עד שנעצרו .
יציאה מצלמון לחרמון העליון, ירידה לק. שמונה, טיפוס למנרה ומשם לפסגת המירון ומשם חזרה דרך מר'ר לצלמון. .

זה מעל 220+ קילומטר ומעל 5000 מ' מצטבר ..
היחס כל 100 ק"מ זה בערך 2300 מ' מצטבר בערך .
העניין הנוסף הקצב המהיר זה כ 18 ק"מ ממוצע ברוטו .

בזמנו הייתה בשיא כושר וזה בטח עניין אתך למתוח את הגבולות שלך למקסמים ועוד במגבלת זמן בגלל כניסת השבת .

באתגר שהם עשו הם לא היו מוכנים וקפצו מעל הפופיק בגלל היחס הגבוהה של ק"מ לגובה מצטבר .
אבל הרוכב האוקראיני עמד באתגר של 12000 מ' מצטבר .
כנראה שהרוכבים בחו"ל בכל סוגי הרכיבות הרבה יותר טובים מישראלים .

אריה סדובניק
 

YotamKa

New member
נראה לי שבלי החרמון העליון. מה שתיארת רכבתי כמה

פעמים, אבל בלי החרמון העליון. פעם אחת שילבתי ברכיבה כזו את החרמון העליון, אבל אז התחלתי וחזרתי לצומת עמיעד, וזה מקצר ל-190 ק"מ בערך. והדרך ממירון לעמיעד היא ירידה אחת ארוכה,מבחינה פסיכולוגית המסלול מסתיים כך במירון.
אבל ההבדל הוא שזה יום אחד, עם שינה מלאה בלילה במקום רכיבה, ובלי רכיבה מתישה למחרת ובטח לא שתיים כאלו מבחינת נפח. הדגש הוא על ליל-שינה מלא, כי רכיבות יום-אחרי-יום ניתן לבצע גם אם הן קשות.
לני אנגלהרט רכב כמה פעמים 100-קולים, שזה עשרה ימים קשים כמו שתיארת, עם יום מנוחה בלבד באמצע, ותנאים 5-כוכבים של ליווי טכני, לינה ואוכל. לדעתי הברווט הזה יותר קשה. השינה קריטית.
 
למעלה