רוכב מבצע "איפוס כוונות"

miko1810

New member
רוכב מבצע "איפוס כוונות"

לקרוא, לא להבין, לצחוק, בעיקר מתוך חוסר ההבנה. T-Mobile's Matthias Kessler is primarily using Thursday's race to fine tune his form. "There's a strong possibility that he will climb off the bike after two-thirds of the race," supposes Lüdwig. אתה הבנת את זה ברוך? האיטלקי הולך ל"אפס" את כושרו. מה זה בדיוק? תהרגו אותי אם אני מבין, אבל זה נשמע כול כך מצחיק שלא יכולתי להתאפק מלצרף את זה. מצוטט מתוך אחד האתרים באינטרנט Daily Peloton מה הוא בדיוק עושה? איך הוא בדיוק מבצע Fine tuning של הרגליים שלו? הלב שלו? הריאות שלו? מה? למישהו יש הסבר??
 
זה קצת פחות מפתיע ומצחיק מהדרך

שהצגת את הסיפור. היום תתחיל הטרילוגיה האיטלקית שסוגרת את עונת 2004 ברכיבת אופניים. היום יערך המרוץ מילאן-טורינו, מחר ייערך הג'ירו דל פימונטה, והשיא יגיע ביום שבת במה שיהיה כנראה המרוץ האחרון אי פעם בסבב הגביע העולמי, הג'ירו די לומברדיה. חלק גדול מהרוכבים שישתתפו בטרילוגיה, ינצלו את 2 המרוצים הראשונים כהכנה ליום שבת. הכנה פיסית ומנטלית, ולכן חלקם לא ייסימו את המרוצים וישמרו כוחות לשבת. מתיאס קסלר הוא דוגמא לרוכב שכנראה יודע מראש, שהוא לא יסיים את המרוץ, והמרוץ הוא הכנה מבחינתו לקראת שבת. למרות שחלק מהרוכבים לא מתכוונים לסיים את "מרוצי ההכנה", עדיין המרוצים האלו מרתקים, ובשנים האחרונות ניצחו אותם דווקא הרוכבים הבכירים. ב-2002 מיקלה בארטולי ניצח את מילאן-טורינו וב-2003 מירקו סלסטינו ניצח את המרוץ. יש המון שמות ענקיים שכדאי לעקוב אחריהם השבוע (ולא רק המאבק בטיני רבלין, שכמובן ימשוך את מירב תשומת הלב השבוע): מיקלה בארטולי- המלך של הג'ירו דה לומברדיה, יגיע שוב כדי להראות לאיטליה ולבאלריני שיש לו מקום בסקאודרה אזורי. איבן באסו- באותה קבוצה יחד עם בארטולי, ואמור להחזיר לו על העזרה שהוא קיבל מבארטולי בטור. אבל במידה ובארטולי לא בכושר, באסו נמצא בכושר מצוין, ויכול לנצח. דאמיינו קונאגו- אני מתקה למצוא מספיק סופרלטיבים שיכולים לתאר את היכולת של "הנסיך" האיטלקי. אני לא יהמר עליו, אבל הוא הרוכב שהכי הייתי רוצה שינצח בשבת (יותר נכון מספר 2 אחרי בארטולי). עמנואל סלה- ניצחון בקטע בג'ירו, רוכב איטלקי צעיר ומוכשר. רוכב שלא מפחד לצאת להתקפות לבד. איגור אסטרלואה- אולי בלי חולצת הקשת, הנאחס יעזוב אותו. פופוביץ- מרוץ אחרון לפני שהוא מצטרף לארמסטרונג בדיסקאברי. דייויד מונטוקייה- רוכב מצוין, הרשים בטור דה פראנס (ניצח קטע). בוגארד, דקר וראסמוסן- שלישייה מרשימה של ראבובנק. פאולו סאבולדלי- כמו פופו גם הוא מרוץ אחרון לפני שהוא מצטרף לדיסקאברי. פרנצ'סקו קאזאגרנדה- אחרי שנה קשה (פציעה ובעיות בבדיקות חומרים אסורים) החליף קבוצה וירכב בשביל ויני קאל. וכנראה שמרוץ אחרון בקריירה של אלכס צ'ילה השוויצרי של פונאק.
 

טיראן מ

New member
לא ממש מצחיק ....

אם מכירים את האופן הסופר מקצועני (אם לא לומר מדעי) שבו שחלק מהרוכבים מתכננים את רכיבתם. התמיהה שלך והגיחוך מסבירים קצת גם את גישתך בזמן הטור-דה-פראנס לביצועים של חלק מהרוכבים. אתה צריך להבין שרוכבים היום מנסים להגיע לשלמות ביצועים באופן מדעי לחלוטין. יש הבדל מבחינתם בין דופק 180 ל-179. יש הבדל בין סל"ד 92 ל- 90. הם בוחנים את גופם וביצועיהם לאורך הזמן ומנסים להגיע לנוסחא המנצחת. ארמסטרונג, שהביא את השיטה הזו לשלמות (יש אומרים מכאניות), יודע בכל מטר לאורך הטור מה צריך להיות הדופק, הסל"ד, המהירות, הכל. לכן, כשהוא רוצה להתאמן על האלפ-דואז הוא רוכב באלפ-דואז מחובר למכשירים וחיישנים ולא בעליות ספרדיות או גרמניות "דומות". כשהגישה היא מקצוענית-מדעית כזו בהחלט יש מקום ל- fine-tuning של הרוכב לפני תחרות חשובה. אתה יכול להסכים עם הגישה או לחלוק עליה מכיוון שהיא איננה "רומנטית" כמו פעם ... שרוכב היה פשוט מסובב פדלים מהר וחזק, אבל זה מה יש. זה הענף. זה הספורט וככה הוא מתנהל.
 

miko1810

New member
טוב, אז אם ככה

אולי תסביר לי מה זה fine tuning? האם גוף האדם הוא מכונה? אני מניח, ותסכים איתי שלא כך הוא הדבר. ומה קורה לרוכב שהאיפוס שלו היה אמור להיות באלפ דהואז 180 דופק עם סל"ד 90 ומה לעשות, הדופק עלה ל181? האם הוא צריך להאט? או שמא, כפי שהרומנטים טוענים "לתת בראש" וללחוץ עד שאחד מהגורמים המעורבים (לב, ריאות, רגליים, גב) אומר לו "דייני". אני חושב שהשיטה הסופר מדעית מוכיחה את עצמה עד גבול מסויים, מעבר לזה, מה לעשות, אני חושב שה"רומנטיקה" עובדת. כי אנחנו בני אדם ולא מכונות. כי יש לנו לב לא רק לפמפום בעלייה, אלא גם לרגשות, שלפעמים מעלים את הדופק לגבהים מחרידים ממש, ואולי נשמנו מעט עשן סיגריות ביממה האחרונה, עשן שלא היה אמור להיות בריאות שלנו, בקיצור, מה אני מבלבל, אתה הבנת את שרציתי לומר. ואם שמת לב להודעתי, כתבתי שאני צוחק בעיקר מתוך חוסר הבנה.
 

Gspin

New member
גם מחוסר הבנה, אבל אולי

המשורר התכוון לכך שהרוכב לא יסיים את המירוץ, אלא יכין את עצמו למירוץ אחר חשוב יותר, על ידי ההשתתפות גרידא? חוץ מזה, אנחנו יודעים שלכל פעימת לב מוגברת יש מזור...
 

levinerez

New member
מקווה שתקבלו את חוות דעתי

למעשה ה כיוונון העדין אומר שהוא יכין את הגוף שלו פיזית למאמץ יותר קשה למחרת או מרתיים ואני אסביר איך זה נעשה: אם יצא לרכם לרכב פעם עם קבוצה - נניח רק במישור - ואתם יושבים רק מאחורה ונהנים מהמהירות, אז למעשה חוץ מלהנות אתם גם מתאמצים יותר לשמור את הקצב של הקבוצה. עכשיו נכנס השלב של חומצות החלב באיזהשהיא נקודה אם תפרשו ותעשו שחרור קל - אז למחרת (ותנסו) את תהיו בכושר פיגוז - השרירים נקיים מחומצת חלב - הם בדיוק במתח הנכון - השרירי "ניקה" נוזלים לא רצויים - הורדם קילו נוזלים (שהגוף אוגר) והורדת קילו עד קילו וחצי קיבה כי הגוף שחרר - הדם "התרבה" לאחר מאמץ ועכשיו אתם תותחי על. מי שעשה את חוצה ישראל יודע שהיום השני אתם חזקים יותר. עכשיו תבינו - 60-70 קמ עבורכם זה כמו 100-120 קמ למקצוען. אם הייתם פורשים בחוצה לדוגמא לאחר 60 ובאים למחרת הייתם תותחי על. זאת הכוונה ל- למצוא את הפורם או פיין טיונינג. גם אני עושה את זה שבוע שבועיים לפני מירוץ חשוב - מנקה נוזלים וקיבה ומוריד 2-3 קילו ואז מגיע בפורם טוב למירוץ - לדוגמא ניצנים השנה.... שבעויים לפני זה הייתי פגר מת!!!!!!!!! הורדתי משקל - רדפתי אחרי משאיות על 60-80 קמש המהירות חזרה באירדונג ווווו והופלה יחי המלך
יום טוב ומקווה שעזרתי
 

Sybh

New member
מעניין

אבל לא הבנתי את עניין הקיבה, תוכל להבהיר?
 

levinerez

New member
קיבה = קקי יש לנו קיבה של עד 5 קיל

תנסה לשתות רק קולה חצי יום ללא אוכל ותראה איך אתה מוריד משקל ללא איבוד כוח. (אל תנסה את זה יותר מיום אחד - זה לא עובד
) ארז
 
למעלה