בהשוואה לעבר העונש יחסית קשה על אשמה של רשלנות במקרים ש
התאונות הם לא אשמה חד משמעית של הנהג ברכב ( כמו אשמה של רשלנות מעיפות , או שיכרות וכו' )
העונשים הרבה יותר קטנים ונסגרים בעסקאות טיעון , עבודות שרות וכו' .
הסיבה העיקרית לעונשים ללא פרופורציה לחומרת התאונה במקרים שבמחלוקת , זה טענת הנהגים ועורכי דינם במשפט על אי נראות של הרוכב האופניים בכביש .
סיבה נוספת שמוצגת במשפט שלנהג ברכב אין מניע לדרוס / להרוג אלה זו תאונה בגלל הנסיבות . ( למעט דריסה על רקע לאומני ) .
בכבשים בארץ מסוכן לרכב הנהגים בארץ לחוצים ועצבניים , ועושים שימוש מרובה בסלולרי בזמן הנהגה , השילוב הזה עם רוכב אופנים שלא נראה , מגדיל את הסיכוי לתאונה .
לצערי תאונות היו בעבר ולמנוע ולצמצם אולי אפשר בעתיד , אבל כרגע הרבה אנשים טובים משלמים את המחיר .
אריה סדובניק