רומא היא לא פריס (הטיול שלי לרומא) חלק 1

רומא היא לא פריס (הטיול שלי לרומא) חלק 1

רומא היא לא פריז

אז אחרי המון המון שנים שלא ביקרתי ברומא וחצי נשמתי שלא הייתה בכלל, החלטנו על חופשה של כמה ימים באולי אחת הערים המתוירות בעולם. אך בשביל להוריד קצת מלחץ ההמון ששוטף את העיר הזו בחודשי הקיץ (והעונה) ניסינו להתקמבן על “דיל” באוקטובר, תחילת הסתיו במחשבה שאולי נוכל לטייל בה קצת יותר בנחת. בגדול, אין את הלחץ האיום של חודשי הקיץ אבל רומא עמוסה מסתבר בכל השנה וגם שהיינו זה לא היה רחוק מזה. מכל עבר רואים המוני אוטובוסים שופכים קבוצות ענק של תירים מכל העולם. אנחנו שהמונומנטים ההיסטוריים לא בדיוק עושים לנו את זה באופן “רגיל”, רק עברנו לעשות וי במקומות הנחשבים ובעצם מלבד הותיקן עצמה, המוזיאון והקפלה, לא נכנסנו לשום אתר תיירותי באופן מודע.

כמו לא מעט כאן, החופשות שלנו סובבות סביב אוכל, שתיה והנאה ו (אנחנו לפחות) פחות מתירות גרידא וגם הפעם לא תכננו זאת אחרת. ארבעה ימים במלון קטן, כמה דקות מהמדרגות הספרדיות שהתגלה כחמוד, נקי עם שירות לעילא, שקט ומתוק, ומלבד היום האחרון שהיה גשום, מזג אוויר מושלם של שמש ושמיים כחולים ליוו אותנו כמעט בכל העת.

כמה שבועות לפני, שקדתי כהרגלי על מסעדות ושבילי הקולינריה בעיר בעזרת הצלבות מידע מבלוגים, אתרים, כתבות וכמובן בהתייעצות גם אם כמה חברים טובים שכותבים כאן. והנדסתי לנו רשימה של מסעדות שלהן הזמנו מקום מראש, וכמובן נקודות ציון “חובה” שצריך לבקר אם בכדי לראות או בכדי לטעום.

לפני קצת פירוט, כמה מילים על הקולינריה וההרגשה הפרטית שלנו מכל הקו הרומאי.
ראשית, עושה רושם שהרבה דברים אינם יקרים במיוחד, אבל בסופו של דבר בזבזנו המון כסף מבלי שאספנו זכרונות קולינריים אמיתיים וחזקים, רומא היא לא פריז בשום אופן, גם הארוחה הטובה ביותר שאכלנו ברומא הייתה בסדר גמור במחיר סביר לאירופה הקלאסית, אבל בשום אופן לא מדגדגת את הארוחות הבינוניות שאכלנו מפריז למשל. טעמנו האישי כמובן.

כמות הלחם והבצק בעיר הזו מרקיעה שחקים, מי שרוצה להתמלא מלחם, פסטה ופיצות, רומא היא ללא ספק העיר עבורו, יש כמה וכמה פיצריות מדהימות בעיר הזו ובעיקר אם אתם מגיעים לאזור הותיקן
עושים סיבוב של כמה דק’ לצד האחורי ומגיעים לבאנצ’י שהיא אולי מגישה את הפיצה הטובה בעולם לטעמנו.

BONCI או בשמה הקודם PIZZARIUM כך מופיע בגוגל - היא פיצריה שהתפרסמה בעיקר בגלל אחת התוכניות של אנטוני בורדיין שבילה שם עם הבעלים.
זו פיצרייה בלי שולחנות, דלפק ארוך עם המון המון סוגי פיצות שנחתכות לפי משקל (כך אפשר לטעום המון המון סוגים וטעמים ולא חייבים לקחת מגש גדול כפי שבלא מעט מסעדות ברומא מקבלים.
אכלנו 4-5 סוגי פיצות בשעות הצהריים המוקדמות (קחו בחשבון שמשעה 12:30 אתם תעמדו בתור!)
וישבנו יחד עם 2 בקבוקי בירה בוטיק איטלקית על ספסל ממול.
אכלנו פיצה עם בשר נקניקיות, פורצ’יני ובצל מקורמל
תרד, צ’ילי ומוצרלה, שינקיין ובצל, שומר ועוד… התחתיות מדהימות ובפיצרייה של באנצ’י הם משתמשים בבצק מחמצת בן 200 שנה.
ללא ספק אחת הנקודות האהובות עלינו בטיול.

אך גם במסעדות אמיתיות היינו,
ביום הראשון הגענו בשעה די מוקדמת של בוקר יום רביעי ומונית עם נהג בחליפה לקח אותנו למלוננו.
הסתובבנו קצת באזור מזרקת טרבי (שבשיפוצים והמוני תירים מצלמים מעבר לגדרות בעוד עובדי עירייה מלקקים את השיש סביב ואת תחתית המזרקה המפורסמת) אל הפנתאון ומשם לאזור פיאצה נבונה.
שם ממש ברחוב ליד היכן שמסתתרות המוני מלכודות תירים, הגענו למסעדה קטנה ומעוצבת בפשטות בצבעי חמר וכתום, שהמליצו לי עלייה עוד מהארץ.

teterra di siena
זו מסעדה טוסקנית שמתיימרת להכין הכל “בבית”… היינו מאד רעבים והזמנו כמה וכמה מנות.
צלחת של סלמי ופרשוטו מצויינים מקומיים, צלחת עם כמה ברוסקטות עם כבד, עגבניות, ארטישוק ועוד.
צלחת של פסטה רחבה עם ראגו של חזיר בר שהייתה מעולה!, סטייק טרטר מצויין שנחתך ביד מבשר בורדו מיושן ומדהים וטירמיסו ופעמיים קפה שהיו מעולה, קרם צהבהב חלק ורך עם אבקת קאקאו וקלואה. שתינו יין כמובן ונהנינו מהאוויר המדהים שסרר באותו העת ברחוב הצר.


באותו הערב היינו בהופעה באודיטורים של רומא שהיה מדהים, המוני רומאים נוסעים בטראם אל עבר קומפלקס מוסיקאלי ענק שפזור על שטח עצום עם כיתות, אולמות מופעים, בתי קפה, חנויות לממכר מדיה וציוד אודיו ועוד. בדרך לשם עצרנו ברחוב שממשיך מפיאצה דה פופולו ואכלנו פיצה (לפי משקל) שהיית לא רעה בכלל, שתינו בירת בוטיק איטלקית והמשכנו אל ההופעה. בחזרה, כל העיר הייתה סגורה, היה סה”כ 12 בלילה וזה היה די מוזר, אנחנו לא רגילים לזה, לא בארץ ובטח לא בארזצות אחרות שערות הרבה יותר מאוחר מזה.

ביום למחרת, אכלנו 2 ארוחות נחמדות, בצהריים ביקרנו במעדנייה אולי הכי מתוירת ברומא
Roscioli - שם הזמנו מקום מבעוד מועד לארוחת צהריים, שהגענו הורידו אותנו לקומת המרתף שהייתה עמוסה בשולחנות וסועדים, רעש כוסות ושיח בעיקר בצרפתית ובאנגלית.
שם הזמנו סה”כ 2 מנות, יין והמשכנו לדרכנו, זאת כי כמה דקות לפני כן לא יכלנו לעצור בעדנו ובשוק קמפו דה פיורי קנינו 350’ גר של פורקטה בנייר פרגמנט שאכלנו בשילוב ליקוק שפתיים ואצבעות בעמידה באמצע הרחוב.
ברסשיולי אכלנו צלחת מגוונת של פרשוטו שונים מהמעדניה ופסטה קרבונרה שנחשבת שם לטובה ברומא. סלסלת מלחמי המאפייה הפרטית שלהם ויין רוזה מטוסקנה.
לקינוח הם מגישים מן עוגיות פריכות משולבות סוכר וזרעי שומר עם רוטב שוקולד נוזלי וקרמי לטבילה.
סיום מסורתי ומתוק.

לינק לסלייד תמונות -
[URL]http://s1094.photobucket.com/user/byrdparis/slideshow/rome[/URL]
 
רומא היא לא פריס - חלק 2

בערב באותו היום, הגענו למסעדה שקיבלתי המלצה בגינה מאחד השפים הידועים בארץ.
היא ממקומת בסמוך לנהר כ 20 דק’ מהמדרגות הספרדיות לכיוון הותיקן.
Due Ladroni
קיבלנו את פנינו בסבר פנים יפות והושיבו אותנו בעצם איפה שרצינו. מכיוון שאנוכי מעשן סיגרים, משכנו לכיוון חוץ ולמרות שהמרפסת שלהם מקורה הושיבו אותי בפינה שניתן לפתוח בה פתח כדי שהעשן יצא ולא יפריע. תכלס, בכל מקום גם ברומא מעשנים בחוץ, בבתי קפה, בארים ומסעדות ואף אחד לא מושך באף מסתכל בעין עקומה או עושה לך ריגשי, מאד נחמד למי שנהנה ממסורת עישון סיגרים למרות שאני מאד רגיש לסביבה ובדרך כלל לא נותן לעצמי להפריע לנוחיותם של אחרים, גם אם זה אומר שיהיה לי קר יותר או חם מידי.
תפריט המסעדה כתוב בספר מהודר ועל פניו זו מסעדה לא זולה בסטנדרטיים רומאים.
הזמנו מנות ראשונות, פסטה פג’יולי שהייתה מעולה חלקה עם טעם של שמן זית משובח ושעועית שבושלה בדיוק רב. אספרגוס ברוטב לימון וחמאה עם פרמז’ן שהיה מעולה, למרות שאנחנו אוהבים אספרגות פריך יותר, זה הוגש מבושל ורך אך בשל גודלו הרב, זה עדיף.
למנה עיקרית חלקנו פסטה עם לובסטר שהייתה גדולה מאד ושני אנשים יכלו לחלוק בה בכיף, מהמטבח כבר חילקו לנו את המנה בעוד מועד, כך שהיה לנו קל. מנה נוספת הייתה פילה בקר פרוס עם זילוף של רוטב בלסמי מצומצם… שהתגלה כמדהים.
כמו בכל ארוחה, שתינו יין והפעם קיאנטי קלסיקו שהיה טוב מאד, קליל ונחמד. ישבנו בארוחה הזו מעל לשעתיים ושילמנו קרוב ל 500 שח כאשר חתמנו את הארוחה בעוגה מדהימה, קפה ולימונצ’לו.

מסעדה נוספת שסעדנו בה ביום שישי בערב, נסגרה ממש בימים האחרונים לפני נסיעתנו אחרי שקראתי פה בפורום מעט מהטיולים של החברים וההמלצות, אחת שתפסה לי את העין הייתה
Osteria Barberini
שהמליץ עלייה בחור ארייה שגיא. מסר בפרטי לאריה לשאלות רלוונטיות נענו בחיוך ושלחתי להם מייל עם הזמנה לשולחן זוגי לערב שישי.
המסעדה ממקומת כ 2 דק’ הליכה מפיאצה ברבריני בערך 5 דקות מהמלון ששהינו בו והיא מקסימה.
המקום מתמחה במנות משולבות בפטריות כמהין שחורות ולבנות והריח שעולה מן המטבח משכר.
הגענו בשעה הנקובה והשירות המצויין של המקום נכח בכל רגע, מהוקצע ומקצועי אך חברי ולא מתיימר.
הזמנו כמה וכמה מנות, וזו הייתה אחת הארוחות הטובות שלנו ברומא ללא ספק.
מלנזנה חצילים ומוצרלה שהגיעה חיש קל מעת ההזמנה בצלחת אובלית עמוקה. ריבוע עבה של חצילים אפויים עם מוצרלה ועגבניות, הייתה מעולה עם חציל מעולה וגבינה מותכת מקסימה.
פתיחה נאותה למסעדה שכונתית ללא ספק.
הזמנו מלבד מים מוגזים גם בקבוק שיראז 2011 מהאזור LAZIOת שילווה אותנו בארוחה.
עוד למנה ראשונה הזמנו:
ספגטי וונגלה, ספגטי עם צדפות ורוטב ציר ושמן זית. הפסטה הייתה ביתית ובושלה אל דנטה בדיוק רב עם רוטב מקסים מהצדפות הכה טעימות הללו. מנה ראשונה בגודל נחמד מאד שניתן לחלוק ללא בעיה.

זוג מנות עיקריות שאחת מהן מהספיישלים של המקום, פילה בקר מקומי עם כמהין שחורות ורוטב פלפל. וסולטימבוקה, פרוסות עגל חלב צלויות עם פרשוטו ומרווה ברוטב חמאה ולימון, ללא ספק מנה מסורתית שעשוייה למשעי!
זוג המנות היו טעימות מאד אך קטנות ממה שציפיתי בעוד גם מקבלים עם הבשר תוספת של 5-6 קוביות קטנות תפוח אדמה אפוי תפל ובנאלי.
ברומא על תוספות משלמים ומזמינים בנפרד, אך לא חשבתי שמנות בשר “יקרות יחסית” מגיעות ללא תוספת סבירה לפחות. נו שויין, היה מספיק אוכל לפני וגם בארוחה הזו.

לקינוח הזמנו כמובן את הטירמיסו (עשינו לעצמנו הרגל שאנחנו חייבים לטעום טירמיסו בכל מקום שנאכל, וכך היה). קפה והלימונצ’לו הגיע על הבית.
ללא ספק מהשירות, אל האווירה ועד לרמת האוכל זו הייתה ללא ספק ההמלצה הטובה ביותר באובר אול שקיבלנו ואכלנו בחופשה הקצרה שלנו ברומא. (אריה, תודה שוב).
ד”א על הארוחה הזו שילמנו כמעט 80 יורו סה”כ כולל טיפ שהשארתי למלצר החביב והמצוין ששירת אותנו באותו הערב.

אל מסעדות אחרות הגענו גם כן, ישבנו בבתי קפה הומים וגם קטנים ברחובות צרים ופחות מתוירים,
ישבנו לארוחת בוקר מוקדמת ביציאה מהמטרו לא רחוק מהקוליסואום היכן שיש שוב מעדנייה של רסשיולי, שם אכלנו פיצה ביאנקה עם שינקין , קפה לחמניית שוקולד מדהימה עם גרידת לימון, פיצות פה ושם וכמובן כל אחהצ’ התיישבנו עם שאר התירים והמקומיים לאפרטיבו של שעתיים עם אמפרול שפריץ ונישנושים שהיו טאצ’ מדהים שאיחלנו לו פה בארץ.

סה”כ נהנו מאד מהטיול שלנו לרומא, מהאוכל, האווירה, החנויות וההיסטוריה שסובבת אותך בכל פינה ופינה. אבל תכלס? אין כמו פריס. ורומא היא ממש לא פריס למרות שניתן לאכול מצויין, לשתות מצויין ולבלות ביג טיים. אנחנו נחזור, אבל כנראה שבעוד כמה שנים…

תמונות יש המון, גם של אוכל, גם של שווקים וגם של המון מסביב.
מפני שאני חובב צילום הקפדתי לעשות סלייד של כל התמונות שהוצאתי מהטיול שלדעתי יצאו יפה.
אתם מוזמנים להתרשם בזמנכם החופשי כמובן
.
[URL]http://s1094.photobucket.com/user/byrdparis/slideshow/rome[/URL]


שיהיה לכולם רק טוב ושמח בלב.
 

טינטיןS

New member
נסיעה אחרונה לרומא

היתה בתחילת ינואר 2015. הקטע היה שבארץ היה גל קור קיצוני, ואנחנו שנסענו עמוסי שכבות הסתובבנו ברומא חצי קיציים. רוב החנויות וחלק מהרחובות עוד היו מקושטים מהכריסמס והסילבסטר, המחירים היו ברצפה, ואפילו רומא, יחסית היתה פחות הומה. לא היתה בעיה למצוא מקום, גם במסעדות היותר פופולריות. הגעתי למסקנה שזה בדיוק הזמן הנכון לסוע לרומא.
 

gastro101

New member
אוסטריה ברבריני נסגרת ?? בהמלצת אריה אכלנו שם ביולי 2014

לצערי זה היה ביום האחרון שלנו ברומא ומאז אני מתכננת נסיעה לסופש לרומא רק כדי לאכול שם
הידוע לך מדוע נסגרים ? ליבי נשבר


ותודה על הדיווח המפורט
 
אני הבנתי לא שהמסעדה נסגרת אלא שהוא סגר על הארוחה שם

מספר ימים קודם...נראה לי שאת יכולה להסיר דאגה מליבך.
 
הסבתא צודקת

לא נסגרת ולא כלום, גשו לשם בשקט
רק הקפידו להזמין מקום מראש.
אנחנו רצינו לחזור לשם יום למחרת בצהריים ללא הזמנה (היה גשום וללכת למה שהחלטנו בתכנון לא היה לנו כח) ולא קיבלו אותנו, כל המסעדה הייתה מוזמנת מראש.
 
למעלה