רומני גנב - פולני שותף......

magy

New member
רומני גנב - פולני שותף......

קצת הרהורים בנושא. מאז שעליתי ארצה שמעתי את הביטוי "רומני גנב". לא הבנתי למה, אבל שיערתי שהוותיקים שאומרים את זה, בטח יודעים למה הם מתכוונים. פתאום הגיעה העליה הרומנית.... עם מסורת אחרת, עם מנהגים אחרים, לא נורא שונים מכל עליה אחרת מאיאורופה אבל בכל זאת, יהודים אחרים שאולי יש להם , על פי השמועה, נטיה לגנוב. גדלתי בבית שהערך "יושר" היה מקודש ואפילו דגל, על פיו חונכנו. אסור היה, לא רק לגנוב, אסור היה אפילו לשקר. אפילו לא שקר לבן.... אסור היה לא להגיד את האמת ואת כל האמת.... כך שכל ילדותי לא הבנתי על מה המהומה בביטוי .....רומני גנב. לא שמענו בחדשות על רומנים שנאסרו על גניבה או מרמה, אונס או כל פשע אחר.... אבל הביטוי רווח לו והשתרש לו עמוק עמוק כנכס לאומי. לפני שנים נכלא רמי דותן (רומני) על גניבה ענקית .... אבל דותן כבר לא היה ראש המחנה... קדמו לו בני עדות שונות בגניבה, שוד הקופה הציבורית , מעילה באימון ועבירות צוארון לבן..... רבים וטובים. והם, דווקא לא היו רומנים ..... אולי ידלין..... אבל אני ממש לא בטוחה..... כשאני מתקרבת לעשור השישי שלי.... ועושה לעצמי מאזן כללי ומהיר בתי הכלא מלאים באסירים שאינם בני עדת רומניה . לא אפרט כי אין לי סטטיסטיקה מדוייקת, אבל עדות אחרות יושבות להן בכלא... והן כוללות את כל שבטי ישראל..... כל העדות וכל סוגי העולים החדשים..... אוקצור..... מה שרציתי להגיד..... זה שמכל העדות שאני מכירה שכולן ביחד מרכיבות את העם היהודי היושב בציון....... "הישראלים" הם הגנבים הגדולים ביותר ויכולים לקחת לעצמם את התואר בלי בושה..... מיהם הישראלים? כל העדות...... שאינן כוללות דווקא את יוצאי רומניה. ומכל עמי העולם ........ יש לישראלים דיפלומה מנצנצת בגניבה. אם היו מחלקים על גניבה פרס נובל...... היינו זוכים בו ללא ספק. הישראלים מומחים גדולים בחטיפת תיקים, ארנקים, מכוניות, קודים לכרטיסי אשראי, גניבת דעת, גניבת סיסמאות, גניבת מכשירים סלולארים, גניבת שיחות בזק, גניבת חשמל ומים...... גנבים גדולים של בנקים, בתים, מכוניות, בתי עסק. גנבים גדולים של חפצי אמנות ונוי, מכשירי וציוד אלקטרוני. וכן, גם חטיפת אנשים. אסור למשוך כסף מבלי לחשוש שמצלמים לך את כרטיס האשראי ורואים לך את הקוד הסודי. אסור לפתוח דלת לנציג : חברת חשמל, גז, בטוח לאומי, רווחה מתרימים, לתת כוס מים לצמא : כי הוא אולי לא מי שהציג את עצמו אלא גנב ..... רבים מתחזים למה שאינם, לאנשי צבא, לרופאים, למרפאים, לשדכנים, לעושי נפלאות וניסים. הכל כשר כדי למשוך מכיסנו את כספנו, כביכול על מנת לעזור, ולא כביכול, כדי לתגמל את עצמם על חשבון חולשתנו, תמימותנו הזקקותנו, כאבנו או חוליינו. תרומות שאינן אמיתיות מדלת לדלת... תרומות בטלפון שאינך יודע לאן הן הולכות. עמותות קש, קומבינות, עסקים מפוקפקים, לא כשרים, לא חוקיים.. פתחנו סניפים בכל העולם...... וזה לא מדלג על חברי כנסת לשעבר ובהווה. שמור לי ואשמור לך, נפוטיזם בחברות גדולות. גיוס קולות באמצעים לא כשרים ולא דמוקרטיים. שוחד, נשך, ועושק בשווקים שחורים.... וגם הבנקים שמחתימים אנשים תמימים על ערבויות אינם יוצאים נקיים בסיפור... גם הריבית שלהם שוחטת. אוקצור.......... סתם הדביקו לרומנים את התואר שאפילו לא זכו לו במספיק מאמץ..... כמה חבל...... אם רק הרומנים היו הגנבים היחידים במדינה......אולי היינו נראים קצת יותר טוב.....
 

ענבר.

New member
יקה פוץ

ולמה להם הדביקו את צמד המילים המלבב הזה? ואמא פולניה? למה דווקא נאחזו בפולניות? וראש כורדי, כאילו רק הכורדים מטומטמים? ומרוקאי סכין? זה מה שקורה במדינה שהיא קיבוץ גלויות. אין מיזוג אמיתי, אין אינטגרציה, יש התנשאות והתבדלות, ואנחנו שונים ושלנו טוב יותר, ובמקרו, צריך לצחוק על מישהו, הא? אגב, האזרחים הטובים, שמאכלסים את בתי הסוהר הם בעיקר יוצאי צפון אפריקה ועולים מברית המועצות לשעבר.
 

itaym02

New member
אני לא הייתי דואג לנו יותר מידי

אחרי כמה חודשים בחו"ל הגעתי למסקנה לא שטוב בארץ, אלה פחות רע ממקומות אחרים. (ציני משהו). וחוץ מזה, לכור היתוך לוקח 200-300 שנה לעבוד. ע"ע ארה"ב וארגנטינה.
 

ענבר.

New member
אנחנו, קשה לנו עם דחיית סיפוקים../images/Emo3.gif

רוצים לראות הכור עכשיו ולא בעוד מאתים שלוש מאות.
 

ענבר.

New member
אתה לא משאיר לי ברירות, אלא לדחוף

פתק לכותל
 
הייתי נזהרת מהכללות בכל מצב אבל

בכל העולם ולא רק פה מלבישים תכונות כאלה ואחרות על כל מיני ארצות מוצא. אני תמהה על הנעלבים כי בסך הכל העם היהודי הוא הראשון לצחוק על עצמו ועל כל מצב וחבל לקלקל. כמעט כל תעשיית הבידור שנקראת סטנד אפ קומדי נשענת על קיבוץ הגלויות הזה וזה מה שעושה לנו את החיים מעניינים ואת הילדים יפים. אז צריך לקחת את הדברים בפרופורציות הנכונות ולצחוק במקום המתאים.
 

mentorit

New member
רומנים גירסת 2006

אני נמצאת ברומניה די הרבה ועובדת פה הרומנים לא גנבים בכלל אבל הם כן - - ראש קטן - לב קר- יראו אדם בוכה ברחוב לא יעצרו לשאול - היסטרים לא להיות חולים - אוהבים להיות בחדרים סגורים ולא לפתוח חלון - לא אוהבים לאכול - אוהבים להראות טוב - נקיים מאוד ואסטטיים - חכמים אבל לא מתוחכמים ויש לי עוד הרבה מה לומר עליהם... גנבים ברמות שאת מתארת הם לא. אבל שמעתי כבר על קטנוניות בגניבה (גונבים מהמעסיק- מחק, מחדד...סתם שטויות )
 
למעלה